Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Свети лампата на маслото на празни обороти

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #31
    koceto_8 написа:
    Сипах го вместо 15/40. За зимата няма разлика 15/40 и 15/50. Зимното 10/40 ще слагам.Полусинтетично слагам винаги. Това на YACCO беше на много добра цена и ми го препоръчаха като качествено. Кастрол мгнетик слагах до сега, но нямаше 15/50.:
    Колега, промяната на работният вискозитет не е желателна. Не е вярно, че няма разлика за зимата м/у двете масла. Разгледай данните на маслата и сравни вискозитетите на студено и ще останеш доста учуден. Зимният индекс 15W одавна не означава това което си мислиш - еднакво вискозни масла при -10гр. да речем. Мултигрейд маслата имат много широки граници и заиграването с работният вискозитет не е препоръчително.
    Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE

    Коментар


      #32
      Рових, но не мамерих данни.От къде си го чел това? 15/40 и 15/50. Каква им е разликата студено/топло ? Освен, че 15/50 си запазва вискозитета до по-високи температури.Колко се променя този вискозитет? Има ли някъде данни, колко трябва да е вискозитета за даден мотор (мин/макс). Поне горе-долу да се ориентирам.Благодаря.
      Lancia Lybra 5.20 V.I.S. Automatic
      Lancia Lybra SW 1,9JTD

      Коментар


        #33
        Значи, щом производителя е казал, че даден двг ще се кара с 40 раб. вискозитет, от там не се мърда, само ако.1. Даденият автомобил винаги се кара под 0гр. , може да се премине към раб. вискозитет 30. В този случай е дори желателно зимният да е 0W.2. Даденият автомобил винаги се кара при температури над 10гр. може да се премине към по-висок раб. вискозитет.Това е много условно и общо. Дай конкретните масла и ще намерим данни. Но работен вискозитет 50(при 40гр.) има обикновенно над 120мм2/s. Раб. виск. 40 е обикновенно под 100мм2/s. При 100гр. също се различават. Ако искаш да имаш стабилност на вискозитета на маслото при висока температура, не е редно да сложиш по-гъсто, а да заредиш масло с по-висок визкозитетен индекс и по висок HTHS. Т.е. някоя добра пълна синтетика. Отговарям защо - защото като стане двигателя 90гр. хлабините в лагерите на този двг не са за раб. вискозитет 50. И това че манометъра ще покаже по-високо налягане, изобщо не означава по-добро мазане. Може подобно масло, напълно синтетично да даде и по-добра защита на двг, но само когато темп. не пада под 120гр например. Със сигурност влошава и икономичността на двг, без значение дали ти ще го усетиш.
        Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE

        Коментар


          #34
          Ето таблицата.Както виждаш, нищо не печелиш.
          Прикачени файлове
          Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE

          Коментар


            #35
            Нищо не разбрах за този вискозитет. Последно, за стария ми и поиздухан мотор по-добре ли е 15W50 или да си продължавам с 10W40 ?
            Nissan X-TRAIL 2005 2,2 136hp
            Ex: Nissan Primera P12 Wagon 2,2 126hp
            Ex: Fiat Marea Weekend 1,8 16v 97г. бензин & CNG

            Коментар


              #36
              Моето мнение е да си продължиш 10W40. Никого не обременявам с това. Има книги четете. Хората по света се опитват да правят по-стабилни масла и да свалят вискозитета, за да постигат икономии от гориво(пример новият стандарт API-SN/ACEA-08 ), ние обаче сипваме по-гъстичко да му е добре на матора Тази цялата работа ми звучи като това, дето се случва с изолациите. Немеца измислил изолацията на сградите, за от външната страна. Българина обаче я сложил от вътре и се чуди що има конденз. Нищо де, виждал съм и по-гадни случаи. Да се слага 50-60 при предписан 30 вискозитет. Оплакванията - нещо не е много динамична, като загрее.
              Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE

              Коментар


                #37
                Това е от линка на този форум, към избор на моторни масла:Предназначение: Полу-синтетично висок клас масло подсилено с магнезий за спортен тип бензинови и дизелови двигатели. Адаптирано за всеки вид бензинови и дизелови двигатели (многоклапанни, турбокомпресорни...). Най-подходящо за двигатели с по-големи хлабини и предполагаема консумация на масло. Подходящо за двигатели с газови уредби и/или катализатори. Препоръчителна употреба в двигатели произведени преди 2000 год. Свойства и предимства: Образувано на синтетична база. Допълнително подсилено с магнезий. Температурна и оксидационна стабилност. SAE 50 осигурява максимална защита при високи температури. Намалява разхода на масло и предотвратява образуването на утайки в картера. VX 300 SAE 15W50 надхвърля изисканията на основните производители, ACEA и API. *Забележка: За дизелови двигатели с помпа дюза от групата на VW използвайте VX 1703 FAP 5W30/5W40 (VW 505.01). Спецификации: ACEA A3/B3-08; API SL/CF; MB 229.1; VW 501.01/505.00. Полу-синтетика. с магнезий; Sport; Multivalve; Turbo.oПроизведено от: YaccooВид масло: ПолусинтетичниoВискозитет: 15W-50oЛитри: 5 л.Аз съм с такова. Преди доливах около 5-600 грама. Сега ще следя дали го хапва или не го харесва на вкус Благодаря на колегите които се включиха и внесоха поне малко яснота.
                Lancia Lybra 5.20 V.I.S. Automatic
                Lancia Lybra SW 1,9JTD

                Коментар


                  #38
                  Колеги, нека все пак напиша нещо за развитието на този проблем. Правя го чак сега, защото по различни причини колата не се караше, с изключение на кратки градски отсечки. Изчаквах да я пробвам на дълъг път. Но ето какво се случи. Светенето на контролната лампа, от което се оплаках, практически беше втория ден след смяната му - бях изминал 30-40 км. След това всичко се нормализира - никакво светене. При по-дългото пътуване този уикенд също. Считам въпроса за решен и няма да сменям нищо. Все пак загадката остава за причината за това светене при градското каране втория ден???
                  FIAT Idea 1.9 Multijet 2004 г.
                  FIAT Tipo 1.4i.e. 1995 г. - предишен. Служи вярно над 9 години!

                  Коментар


                    #39
                    roro написа:
                    Колега, щом се е появил проблемът след смяна на масло - отиваш даваш още 40 лв и сменяш пак маслото, все си мисля, че ще е по-евтино от ремонт на двигателя.
                    не е маслото по вероятно лагерите са заминали..

                    Коментар


                      #40
                      sport_tuning написа:
                      roro написа:
                      Колега, щом се е появил проблемът след смяна на масло - отиваш даваш още 40 лв и сменяш пак маслото, все си мисля, че ще е по-евтино от ремонт на двигателя.
                      не е маслото по вероятно лагерите са заминали..
                      За кои лагери става въпрос, колега? А и лампата повече не свети.
                      FIAT Idea 1.9 Multijet 2004 г.
                      FIAT Tipo 1.4i.e. 1995 г. - предишен. Служи вярно над 9 години!

                      Коментар


                        #41
                        Една възможна причина е масления филтър. Преди имах подобен проблем и след четене по много форуми това щеше да е стъпка №2, но №1 (проверка на датчика за налягане) откри проблема при мен. Не помня подробностите, но идеше реч за кофти клапан във масления филтър. Не знам доколко е възможно и вероятно да е заял и после да се е оправил.
                        Антверп, Аалст, Люцерн, Слован, Олимпия, Беверен, Публикум, Тампере, БАТЕ (Борисов), ЖИЛИНА и Дебрецен ... следва продължение...

                        Коментар


                          #42
                          koceto_8 написа:
                          Аз съм с такова в момента. 15/50 полусинтетика. YACCO, 13лв./литър. Сменено е по-миналата събота (преди 10 дни). Твърде рано е да знам как се държи. За това и аз питам. Ще споделя по-късно, като видя 2000-3000 км как върви.Колата е на 170,000км. Либра, 2.0 5.20V V.I.S.
                          Аз съм със такова масло и когато бяха 40 градусовите жеги във града под 2 атм. налягането на маслото не ми е паднало.Имам си инсталиран уред за налягане на маслото.Това масло е много добро.
                          АlfaRomeo 146 1.4 16V TS.

                          Коментар


                            #43
                            vesko написа:
                            Една възможна причина е масления филтър. Преди имах подобен проблем и след четене по много форуми това щеше да е стъпка №2, но №1 (проверка на датчика за налягане) откри проблема при мен. Не помня подробностите, но идеше реч за кофти клапан във масления филтър. Не знам доколко е възможно и вероятно да е заял и после да се е оправил.
                            Това за масления филтър звучи доста логично. При смяна на масло се сменя и той. Нов филтър, стоял из складове... Напълно възможно клапанът му да не сработи веднага. А масло YACCO отдавна искам да изпробвам. Но се предлага в много ограничен брой градове...
                            FIAT Idea 1.9 Multijet 2004 г.
                            FIAT Tipo 1.4i.e. 1995 г. - предишен. Служи вярно над 9 години!

                            Коментар

                            Working...
                            X