Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Проблем със запалването на Брава 1.4, при топъл двигател

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Проблем със запалването на Брава 1.4, при топъл двигател

    Купих си "Брава" 1,4 /Честито на печелившите/, после разбрах, че това е най-лошият двигател на Фиат. Външен вид-супер, купе-почти супер. Обаче след първите 300км с двигателя се случи нещо и без да къса ремък или да прескочи зъб потроши клапани, кобилици и др. Както и да е ремонтираха главата. Сега при студен двигател пали без проблем, но щом загрее пали мнооого трудно. Моля дайте ми съвет от какво може да е това. Искам вашите съвети, защото след покупката и ремонта останах без кинти. Свещите са сменени.ПООООМОООЩ!!!!

    #2
    Много прилича на поведение при проблемен датчик колянов вал. Но преди да го смениш трябва да си сигурен. Можеш ли да провериш дали има искра на свещите, когато не иска да запали?
    Fiat Marea 1.8 16V ELX

    Коментар


      #3
      същия проблем

      Направо Станах Луд и незнам вече кам кой да се обарна,затова колега ако си решил проблема ми драсни два реда.Моята Мареа 1.6 16 в беше същата от известно време като загрее все едно не и достига ток да завърти като бутнеш ОК.Четох тука из форума много и реших да ида на майстор да ми смени датчика на коляновия вал,той РАЗБИРА се първо стартера гледа и смени фтулки четки всичко.Трагвам спирам пред нас и не пали (трудно заварта),от там обратно при майстора и ми смени датчика на коляновия вал,прибирам се снощи гася и НЕ пали но този път стартера варти а все едно няма ток на свещите.Преди една седмица ми разбиха катализатора махнаха го дали пак не е от него!!!Благодаря Предварително!

      Коментар


        #4
        искра

        Предполагам, че проблема не е в това дали има искра, защото все пак пали, но след като върти, върти, върти по някога и 1-2 минути. Притеснявам се, че в един момент ще остана без акумулатор. Като е студена пали от веднага. Ако отида в сервиз веднага искат да правят компютърна диагностика, дори да знае майстора от къде е проблема. Номера е да ти вземат 35 лева, а аз работя два дни за тия пари!

        Коментар


          #5
          Re: искра

          medveda написа:
          Предполагам, че проблема не е в това дали има искра, защото все пак пали, но след като върти, върти, върти по някога и 1-2 минути. Притеснявам се, че в един момент ще остана без акумулатор. Като е студена пали от веднага. Ако отида в сервиз веднага искат да правят компютърна диагностика, дори да знае майстора от къде е проблема. Номера е да ти вземат 35 лева, а аз работя два дни за тия пари!
          Това, че пали след доста въртене съвсем не означава, че има искра в началото. Ако всичко беше наред, колата щеше да пали от "раз". Разбирам те, че не искаш да ходиш по майстори, но ще трябва да провериш това онова за да се ориентираш.Щом не пали веднага, значи имаш проблем със запалването или инжекциона. Разбира се остава вероятността да има механичен проблем след ремонта, но за проверката ще са нужни уреди, с които вероятно не разполагаш. Съветвам те да процедираш по следния начин:1. Загравяш колата до работна температура и я гасиш2. Вадиш едната свещ (или ако имаш под ръка допълнителна) заедно с кабела и я допираш към мотора. Пробваш да запалиш.3. Ако няма искра се насочваш към датчик колянов вал, кабели, бобина.4. Ако има искра се насочваш към инжекциона. Проверяваш съпротивлението на инжектора с мултимер - куплунга е лесно достъпен. След това вадиш останалите свещи и гледаш дали са намокрени от бензина. Трябва да се провери и налягането след бензиновата помпа с подходящ манометър5. Ако всичко е както трябва, трябва да си потърсиш сервиз или приятел, който да измери компресията и вакуумаАз съм имал подобен проблем със същия мотор : на студено пали веднага, но щом загрее е много трудно. Често ми се налгаше да я чакам по 30 мин да изстине. Моя случай се оказа прекъснат инжектор. Странното е, че това ставаше само на топъл мотор ....
          Fiat Marea 1.8 16V ELX

          Коментар


            #6
            Re: искра

            tedynaidenov написа:
            Аз съм имал подобен проблем със същия мотор : на студено пали веднага, но щом загрее е много трудно. Често ми се налгаше да я чакам по 30 мин да изстине. Моя случай се оказа прекъснат инжектор. Странното е, че това ставаше само на топъл мотор ....
            И аз имах подобен проблем дължащ се на датчика на запалването. След смяната всичко е ОК. Хванах стария и го закачих на мултицета, по памет мисля че трябваше да е около 970 ома, толкова и показваше. След загряването му със сушоара виждах как му се качваше съпротивата и като мина 1,5 МОма прекъсна, след охлаждането съпротивата му падаше до нормалното. Явно имаше прекъсване на намотката и при температурните разширения прекъсваше, тогава няма палене.
            FIAT Brava S 1,4 12 V 97 г. - бивша. Не карай по-бързо отколкото твоя ангел хранител може да лети!
            Ако нещо стане както трябва, то е станала голяма грешка. Закон на Мърфи.

            Коментар


              #7
              Щом проблема е станал веднага след "ремонтирането" на главата по-добре провери компресията на топъл двигател.
              Fiat Brava 1.4SX '97 (Бензин & Метан)

              Коментар


                #8
                Едно въпросче-колата газ има ли?Освен това,базирайки се на личния си опит с този двигател,не е лошо и термодатчика на ЕКУ-то да се провери-това е синия датчик,който е завит на термостата.При мен той беше проблема при подобни симптоми.Лъжеше ЕКУ-то,че мотора е студен и давеше колата.
                Fiat Brava 1.2,16в

                Коментар

                Working...
                X