Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Speed/position sensor за Фиат Типо

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Speed/position sensor за Фиат Типо

    Машинката ми е супер стра и супер запазена. Типо 1988г. Карбуратор с Eco-Box, електронно запалване Digiplex2 като на DGT серията, радиатор като за двигател 1,6 макар че моят е 1,4. Всъщност много неща не са като на класическо Типо 1,4, двуцевката е жигулска, тампоните на предните амортисьори са като за по-стари модели Фиат. Това е експерименталната серия от Юли 1988г. Двигателчето е пушка, както и колата като цяло, няма черен дим при ускорение. Миналото лято смених термостата с чистак нов, че старият се спече.Но, от известно време ми гасне. Вече задръстих няколко кръстовища във Варна, дори паркинга на окръжна болница, а и мен ме заклещиха така че да не мога да изляза от колата Двигателят гасне само когато времето е горещо. Презапоих всички връзки на алармата, шунтирах мобилайзера, запоих дори връзката към бобината, че някой "майстор" си беше остовил гъза дори и там. И колата се пооправи.Обаче пак почна да гасне. И преди малко (22:00) я гледах с подвижната лампа.Кофти работа. Пре*б*л се е сензора за обороти/положение на коляновия вал (Crankshaft speed/position sensor). Намира се на страница 93-:-94:http://storage.fiat-bg.org/Books/Tip...дствено на куплунга в нормално състояние дава 985 Ома, а в кофти състояние - кръгла 0.И изобщо си гасне когато си иска и както си иска. Има характер Гледах в сервизната книга, че подмяната му е особено трудна. Дори изисква специален инструмент на Фиат, или много добре направена самоделка. Е, аз съм с карбуратор и едва ли има значение положението на коляновия вал в моя случай, но за оборотите определено има значение - за предварението на запалването.Някой знае ли на каква цена може да се намери такъв сензор, нов или втора употреба?Имате ли представа колко може да струва ремонта?Да си имам ясна представа дали сам да го сменям, на сервиз или директно да пенсионирам возилото.Благодаря.

    #2
    Magneti Mareli - 35лв.

    Коментар


      #3
      Колега няма нищо сложно да си го смениш и не ти трябват никакви специални инструменти, аз съм сменял такъв датчик на типо 1.4 ... Само ще ти трябва една малка гидориика, да развиеш болтчетата, защото мястото е кофти Свали капака на филтъра да ти е по удобно и стъпи отгоре в коша така, че да ти е по-удобно Сменях го без канал, така че не се притеснявай :P
      Теоритиците си лаят, голфа си върви!

      Коментар


        #4
        Благодаря много.Сам го смених, оказа се детска игра. При Типо 1988 няма болт със заоблена глава. И двата болта са за ключ 8 и с канал за отверка. Само с ръчната лампа си помагах, че е много навряно. Сега е пушка машината.

        Коментар

        Working...
        X