Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Marea 1.8 16, заработи на 3 цилиндъра после се оправи?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Marea 1.8 16, заработи на 3 цилиндъра после се оправи?

    Здравейте,Та вчера си карам из града и реших да спра и напазарувам. Паркирам колата на паркинг и влизам в магазина. Излизам след 3-4 минути, запалвам и ужас, колата тресе. Заслушах се и установих загуба на един цилиндър. Тръгнах към вкъщи, колата върви набира но не така, както на 4 цилиндъра. Спирам пред нас отварям капака и виждам как двигателя тресе. Форсирам и наистина единия цилиндър го няма. Изгорелите газове от ауспуха излизаха на тласаци, не равномерно( нещо като боботене, богата смес). Пушеци от ауспуха нямаше!!!Работи чисто без да пуши сиво или черно. Проверих маслото и антифриза всичко е ОК.Проверих за надуване във системата и там всичко е наред. Замислих се за бобина и свещ( свещите са нови на около 7000км, NGK-двуполюсни,номера отговаря на това което е по книжката на автомобила). Но ако е едно от двете вероятно проблема ще е налице и на студен двигател. Както и да е, изчаках да изстине но промяна нямаше. Извиках един приятел, който ми обслужва колата и започна да и дава постепенно газ, докато в един момент колата се изчисти и заработи нормално.Днес я карам 20-30 км градско и няма следа от проблема. Ходих на диагностика всичко е ток и жица, няма грешки. Утре ще бъдат проверени свещите и бобините!Та ако проблема е в бобина или свещ, дали ще е се появява и изчезва или проблема ще е налице и на студен и топъл двигател?Мислих си и за вода в резервовара ама не съм сигурен, докато не се провери Та какво да прегледам, тъпото е че сега проблема изчезна и опита с ваденето а бобините отпада. Но въпреки това утре ще ги проверим!Дълъг пост барнах
    now. BMW E39 523i '98 170hp
    ex. Fiat Marea Weekend HLX 1.8 16v `97 113hp
    ex. Fiat Tipo 2.0.ie GT `93 113hp

    #2
    Хм, ваденето на кабелите на свещите, при работещ двг, не е чак толкова безопасно за самата бобина, ако това ще правите де.Аз бих извадил свещите една по една и бих ги огледал внимателно. Ако този автомобил има дистрибутор и палец, също.
    Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE

    Коментар


      #3
      Re: Marea 1.8 16, заработи на 3 цилиндъра после се оправи?

      dimmX написа:
      , NGK-двуполюсни,номера отговаря на това което е по книжката на автомобила).
      За този автомобил, сигурно ли е че се препоръчват двуполюсни свещи? Положението на искрата в цилиндъра е различно.
      Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE

      Коментар


        #4
        Аз бих заложил на бобина. Според мен е трябвало първо да свалиш свещите и да се ориентираш към конкретен цилиндър. А що се отнася до бобината - аз лично не бих експериментирал да я вадя на работещ двигател. Ако в момента работи добре, може би просто ще трябва да чакаш да се повтори ситуацията ....
        Fiat Marea 1.8 16V ELX

        Коментар


          #5
          Търси си бобина. И няма проблем да вадиш бобините. Аз досега поне 3-4 пъти съм го правил при подобни ситуации. Свещите са двуполюсни ... също. Последният път когато горя при мен бобина беше по същия начин. Просто си взех една и си я возих в багажника, когато съвсем сдаде багажа за 10мин. открих коя е чрез ваденето на бобините и я смених.

          Коментар


            #6
            Та тази сутрин извадихме бобините и свещите. Свещите са еднакви на цвят керемидени. Лолата на 1-ви цилиндър е скъсана горе в най-високата си част и то хубаво. Имам снимка но ще я кача довечера. Освен това открихме микро пукнатини по другите три бобини!Та за сега това, колата работи перфектно, ще изчакам да видя какво ще стане!Иначе един допълнителен въпрос , при диагностика показанията на ламбда сондата бяха от 170mv-500mv! Не знам уцелихли мерната единица. Тия показания нормални ли са!?ако е бобина имам две чисто нови но на този етап, няма да сменям докато не се прояви проблема отново!
            now. BMW E39 523i '98 170hp
            ex. Fiat Marea Weekend HLX 1.8 16v `97 113hp
            ex. Fiat Tipo 2.0.ie GT `93 113hp

            Коментар


              #7
              dimmX написа:
              Иначе един допълнителен въпрос , при диагностика показанията на ламбда сондата бяха от 170mv-500mv! Не знам уцелихли мерната единица. Тия показания нормални ли са!?
              Не са много добре показанията. Високото ниво биваше да е 0.8V - 0.9V
              Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE

              Коментар


                #8
                Хм, странна работа с тая сонда!Разхода на гориво е повече от добър. Ауспуха е чист (не може да се оцапаш на него), не работи и на бедна смес няма припаткване, детонации, ускорява добре. Бобината със сцепена лола ще я подменя и ако има нещо да става, ще се случи Благодаря ви колеги
                now. BMW E39 523i '98 170hp
                ex. Fiat Marea Weekend HLX 1.8 16v `97 113hp
                ex. Fiat Tipo 2.0.ie GT `93 113hp

                Коментар


                  #9
                  # При ламбда=0,9 напрежението в сигналния проводник трябва да бъде не по-малко от 0,65V# При ламбда=1,1 напрежението в сигналния изход трябва да бъде не повече от 0,25V# Време за сработване при обеднена горивна смес не повече от 250 мс# Време за сработване при обогатена горивна смес не повече от 450 мс
                  Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE

                  Коментар


                    #10
                    Danchojn написа:
                    # При ламбда=0,9 напрежението в сигналния проводник трябва да бъде не по-малко от 0,65V# При ламбда=1,1 напрежението в сигналния изход трябва да бъде не повече от 0,25V# Време за сработване при обеднена горивна смес не повече от 250 мс# Време за сработване при обогатена горивна смес не повече от 450 мс
                    По ясно казано, това какво означава!?Извинявай но не съм компетентен и затова питам п.с. Опитвам се да разгадая написаните стойности и си мисля, че моята работи малко богато Така ли е или греша!
                    now. BMW E39 523i '98 170hp
                    ex. Fiat Marea Weekend HLX 1.8 16v `97 113hp
                    ex. Fiat Tipo 2.0.ie GT `93 113hp

                    Коментар


                      #11
                      Ламбда е отношението м/у реално постъпващият въздух и теоретично необходимият при съответната доза гориво. Ламбда =1 отговаря на съотношени 1:14.7кг. съответно гориво:въздухЛамбда по-малко от 1 - богата смесЛамбда по-голямо от 1 - бедна смесКазано по-простичко, ламбдата мери кислорода в изгорелите газове. Повече кислород, по-ниско напрежение на изхода, по-бедна смес. По-високо напрежение, по-малко кислород, по-богата смес.
                      Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE

                      Коментар


                        #12
                        dimmX написа:
                        п.с. Опитвам се да разгадая написаните стойности и си мисля, че моята работи малко богато Така ли е или греша!
                        Да, сместта е малко богата. Най-вероятно е позацапана. Ако се почисти внимателно може и да се получи.
                        Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE

                        Коментар


                          #13
                          Re: Marea 1.8 16, заработи на 3 цилиндъра после се оправи?

                          Danchojn написа:
                          dimmX написа:
                          , NGK-двуполюсни,номера отговаря на това което е по книжката на автомобила).
                          За този автомобил, сигурно ли е че се препоръчват двуполюсни свещи? Положението на искрата в цилиндъра е различно.
                          Да, по каталог са NGK двуполюсни.
                          "За да чуеш, трябва да мълчиш." (Оджиън)
                          Nissan Primera WP12 QR20DE, ГИ, '03
                          Tempra 1.6 (EX), Dedra 1.8/16V (R.I.P.), Delta 1.6/16V (R.I.P.), Astra X16XEL (EX)

                          Коментар


                            #14
                            Ето обещаната снимка! Вижда се къде е скъсана лолата на 1-ви цилиндър
                            Прикачени файлове
                            now. BMW E39 523i '98 170hp
                            ex. Fiat Marea Weekend HLX 1.8 16v `97 113hp
                            ex. Fiat Tipo 2.0.ie GT `93 113hp

                            Коментар


                              #15
                              Еми сменяй я
                              "За да чуеш, трябва да мълчиш." (Оджиън)
                              Nissan Primera WP12 QR20DE, ГИ, '03
                              Tempra 1.6 (EX), Dedra 1.8/16V (R.I.P.), Delta 1.6/16V (R.I.P.), Astra X16XEL (EX)

                              Коментар

                              Working...
                              X