Здравейте,Та вчера си карам из града и реших да спра и напазарувам. Паркирам колата на паркинг и влизам в магазина. Излизам след 3-4 минути, запалвам и ужас, колата тресе. Заслушах се и установих загуба на един цилиндър. Тръгнах към вкъщи, колата върви набира но не така, както на 4 цилиндъра. Спирам пред нас отварям капака и виждам как двигателя тресе. Форсирам и наистина единия цилиндър го няма. Изгорелите газове от ауспуха излизаха на тласаци, не равномерно( нещо като боботене, богата смес). Пушеци от ауспуха нямаше!!!Работи чисто без да пуши сиво или черно. Проверих маслото и антифриза всичко е ОК.Проверих за надуване във системата и там всичко е наред. Замислих се за бобина и свещ( свещите са нови на около 7000км, NGK-двуполюсни,номера отговаря на това което е по книжката на автомобила). Но ако е едно от двете вероятно проблема ще е налице и на студен двигател. Както и да е, изчаках да изстине но промяна нямаше. Извиках един приятел, който ми обслужва колата и започна да и дава постепенно газ, докато в един момент колата се изчисти и заработи нормално.Днес я карам 20-30 км градско и няма следа от проблема. Ходих на диагностика всичко е ток и жица, няма грешки. Утре ще бъдат проверени свещите и бобините!Та ако проблема е в бобина или свещ, дали ще е се появява и изчезва или проблема ще е налице и на студен и топъл двигател?Мислих си и за вода в резервовара ама не съм сигурен, докато не се провери Та какво да прегледам, тъпото е че сега проблема изчезна и опита с ваденето а бобините отпада. Но въпреки това утре ще ги проверим!Дълъг пост барнах
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Marea 1.8 16, заработи на 3 цилиндъра после се оправи?
Collapse
X
-
Re: Marea 1.8 16, заработи на 3 цилиндъра после се оправи?
dimmX написа:, NGK-двуполюсни,номера отговаря на това което е по книжката на автомобила).Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE
Коментар
-
Аз бих заложил на бобина. Според мен е трябвало първо да свалиш свещите и да се ориентираш към конкретен цилиндър. А що се отнася до бобината - аз лично не бих експериментирал да я вадя на работещ двигател. Ако в момента работи добре, може би просто ще трябва да чакаш да се повтори ситуацията ....Fiat Marea 1.8 16V ELX
Коментар
-
Търси си бобина. И няма проблем да вадиш бобините. Аз досега поне 3-4 пъти съм го правил при подобни ситуации. Свещите са двуполюсни ... също. Последният път когато горя при мен бобина беше по същия начин. Просто си взех една и си я возих в багажника, когато съвсем сдаде багажа за 10мин. открих коя е чрез ваденето на бобините и я смених.
Коментар
-
Та тази сутрин извадихме бобините и свещите. Свещите са еднакви на цвят керемидени. Лолата на 1-ви цилиндър е скъсана горе в най-високата си част и то хубаво. Имам снимка но ще я кача довечера. Освен това открихме микро пукнатини по другите три бобини!Та за сега това, колата работи перфектно, ще изчакам да видя какво ще стане!Иначе един допълнителен въпрос , при диагностика показанията на ламбда сондата бяха от 170mv-500mv! Не знам уцелихли мерната единица. Тия показания нормални ли са!?ако е бобина имам две чисто нови но на този етап, няма да сменям докато не се прояви проблема отново!now. BMW E39 523i '98 170hp
ex. Fiat Marea Weekend HLX 1.8 16v `97 113hp
ex. Fiat Tipo 2.0.ie GT `93 113hp
Коментар
-
Хм, странна работа с тая сонда!Разхода на гориво е повече от добър. Ауспуха е чист (не може да се оцапаш на него), не работи и на бедна смес няма припаткване, детонации, ускорява добре. Бобината със сцепена лола ще я подменя и ако има нещо да става, ще се случи Благодаря ви колегиnow. BMW E39 523i '98 170hp
ex. Fiat Marea Weekend HLX 1.8 16v `97 113hp
ex. Fiat Tipo 2.0.ie GT `93 113hp
Коментар
-
# При ламбда=0,9 напрежението в сигналния проводник трябва да бъде не по-малко от 0,65V# При ламбда=1,1 напрежението в сигналния изход трябва да бъде не повече от 0,25V# Време за сработване при обеднена горивна смес не повече от 250 мс# Време за сработване при обогатена горивна смес не повече от 450 мсPanda Climbing 4x4 1,2 FIRE
Коментар
-
Danchojn написа:# При ламбда=0,9 напрежението в сигналния проводник трябва да бъде не по-малко от 0,65V# При ламбда=1,1 напрежението в сигналния изход трябва да бъде не повече от 0,25V# Време за сработване при обеднена горивна смес не повече от 250 мс# Време за сработване при обогатена горивна смес не повече от 450 мсnow. BMW E39 523i '98 170hp
ex. Fiat Marea Weekend HLX 1.8 16v `97 113hp
ex. Fiat Tipo 2.0.ie GT `93 113hp
Коментар
-
Ламбда е отношението м/у реално постъпващият въздух и теоретично необходимият при съответната доза гориво. Ламбда =1 отговаря на съотношени 1:14.7кг. съответно гориво:въздухЛамбда по-малко от 1 - богата смесЛамбда по-голямо от 1 - бедна смесКазано по-простичко, ламбдата мери кислорода в изгорелите газове. Повече кислород, по-ниско напрежение на изхода, по-бедна смес. По-високо напрежение, по-малко кислород, по-богата смес.Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE
Коментар
-
Re: Marea 1.8 16, заработи на 3 цилиндъра после се оправи?
Danchojn написа:dimmX написа:, NGK-двуполюсни,номера отговаря на това което е по книжката на автомобила)."За да чуеш, трябва да мълчиш." (Оджиън)
Nissan Primera WP12 QR20DE, ГИ, '03
Tempra 1.6 (EX), Dedra 1.8/16V (R.I.P.), Delta 1.6/16V (R.I.P.), Astra X16XEL (EX)
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар