Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Загряване на двигателя-Браво 2.0

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    Мдааа, късното включване на вентилатора може да е проблем, но предимно в градски условия. Извън града, дори изобщо да не работи вентилатора, а той нормално и не се включва, няма да повлияе.Освен да проверите с други термометри, колко е истинската температура. Например с безконтактен термометър, като загрее заплашително, да видите колко е около датчика, блока, радиатора, главата. Системата може да не е проходима някъде. За мен е нещо такова, при положение, че термостатите и водните помпи са коректни.
    Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE

    Коментар


      #17
      Мястото на което фабрично е монтиран датчика за уреда на температурата е сбъркано!Моят(датчика) го преместих на корпуса на термостата. Виж тук.

      Коментар


        #18
        kaci написа:
        Мястото на което фабрично е монтиран датчика за уреда на температурата е сбъркано!Моят(датчика) го преместих на корпуса на термостата. Виж тук.
        До колкото разбирам датчика от главата (температурния датчик за инжекциона) си го сложил на мястото на този за уреда и от него подаваш информация към ЕКУ-то и към уреда?
        Opel Astra J B14NET LPG / Daihatsu Terios
        Chevrolet Aveo

        Коментар


          #19
          Здравейте колеги.Нека кажа 1,2 думи и аз като човек, който е карал HGT, при мен ситуацията беше сходна (подобна) като при колегите ....Проблема при мен беше комплексен .... термостата спекъл на някакво средно положение .... нито отворен както трябва, нито затворен .... веднага сваляне,търбушене,нов термостат от рено5 за 10лв., и монтаж в тръбата....след това без да исках ударих едно куче със 130-140 .... (цяло чудо е че не се пребихме тогава) ... та се наложи да свалям радиаторите на климатика и водата за да ги лепят .... от там (между тях) си нямате и на идея колко гнас и мизерия извадих .... та при тая манипулация видях че резистора на перката за 1-ва степен е заминал и 1-ва степен изобщо не е работила, а е включвала направо 2-ра, ремонта е много лесен... режете 2-та проводника дето отиват към въпросния резистор, вързвате ги на късо и всичко е ОК (акo не, давате 20лв. за нов резистор и пак същия резултат ).И на края за мое спокойствие си напвавих бутон за принудително пускане на 2-ра степен на перката.http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.p...light=След тези процедури нямах никакви проблеми със загряването .... е понякога при по-интензивно (оборотомера постоянно в червено) градско каране отиваше малко над средата, но се пускаше перката и всичко се нормализираше .... GOOD LUCK и на двамата
          AUDI 1.8 20V TURBO
          ex - FiAT BRAVO 2.0 20V, 1.9 JTD ++, 1.8 16V+газ, Alfa Romeo 1.9 JTD

          Коментар


            #20
            Хайде и аз да се включа в поредната тема за температурата на петаците. Според мен по начина по който е проектирана самата охладителна система, колите се държат нормално. Друг е въпроса, че при градско каране, тя не е напълно ефективна.Причините да ви се струва, че двигателя прегрява са:1. Първа степен се включва при 93 градуса. Но 93 градуса на кое и къде? Датчика за тези 93 градуса се намира на студената част на радиатора, т.е. антифриза излиза много по-горещ през термостата, където е датчика за таблото. 2. Втора степен включва при 98 градуса, но отново на охладения антифриз, който излиза от двигателя с температура над 100 градуса.Мислил съм да разменя местата на маркучите за вход и изход на радиатора, така че датчика за вентилатора да работи според температурата на неохладената течност, но тогава ще се наруши работата на климатика. При фабричното положение, топлите и студените страни на двата радиатора съвпадат. Нямам представа какво ще се случи, ако обърна посоката на задния радиатор. Друг вариант, който ми се струва по-удачен е да се смени датчика за вентилатора с такъв от TD100. Той пуска първа степен на 88 градуса. Тогава вентилатора ще се включва почти едновременно с отварянето на термостата.Аз засега не съм предприел никакви по-постоянни мерки по въпроса. Като видя, че загрява и няма как да се движа с по-висока скорост, или вдигам градусите на парното в купето или включвам климатика (според сезона). При включен климатик вентилатора се включва по-често от пресостата и се получава малко по-добро охлаждане.
            FIAT Marea Weekend HLX 2.0 20V (147 hp)
            LPG System BRC Just

            Коментар


              #21
              Kemaloff написа:
              До колкото разбирам датчика от главата (температурния датчик за инжекциона) си го сложил на мястото на този за уреда и от него подаваш информация към ЕКУ-то и към уреда?
              На главата заводски се монтира датчика за температурния уред. Просто затапих бившето му място и го преместих на термостата(до датчика за ЕКУто)

              Коментар


                #22
                Колега ivan_dice,Термостата ми е сменен. И с новия и със стария положението е едно и също. Радиатора съм го свалял и съм го промивал и от вън и от вътре, антифриза ми е бестър. Резистора е премахнат преди време и сега при достигане на температурата за първа степен на вентилатора той дефакто се включва на втора(бързата).Колега HLX,Не знам при петака как е но на 1.8 няма датчик на радиатора, датчика е на термостата. Всъщност на снимката на kaci се вижда, че петака е като при мен.При TD100 по същия начин ли е като при нас?
                Opel Astra J B14NET LPG / Daihatsu Terios
                Chevrolet Aveo

                Коментар


                  #23
                  Kemaloff написа:
                  Колега HLX,Не знам при петака как е но на 1.8 няма датчик на радиатора, датчика е на термостата. Всъщност на снимката на kaci се вижда, че петака е като при мен.При TD100 по същия начин ли е като при нас?
                  Ами зависи коя година е колата. При старите двулитрови - до 1997-8, които не са VIS, датчика е на радиатора и отчита температурата на охладения антифриз. На следващите датчика е на термостата, което би трябвало да е по-добрия вариант, но тогава причината да прегрява ми се струва по-сериозна. Ако всичко по системата: радиатор, термостат, датчици, помпа; е проверено и/или сменено, то остава гарнитура някоя.
                  FIAT Marea Weekend HLX 2.0 20V (147 hp)
                  LPG System BRC Just

                  Коментар


                    #24
                    HLX написа:
                    Kemaloff написа:
                    Колега HLX,Не знам при петака как е но на 1.8 няма датчик на радиатора, датчика е на термостата. Всъщност на снимката на kaci се вижда, че петака е като при мен.При TD100 по същия начин ли е като при нас?
                    Ами зависи коя година е колата. При старите двулитрови - до 1997-8, които не са VIS, датчика е на радиатора и отчита температурата на охладения антифриз. На следващите датчика е на термостата, което би трябвало да е по-добрия вариант, но тогава причината да прегрява ми се струва по-сериозна. Ако всичко по системата: радиатор, термостат, датчици, помпа; е проверено и/или сменено, то остава гарнитура някоя.
                    Гарнитурата на главата ми е сменена, там съмнения нямам. Вариантите за мен остават или проблем с капачката на разширителния съд, или радиатора ми е подпушен. Капачка имам от къде да взема и да пробвам. Ако няма ефект вземам две три шишета оцет и ги сипвам и карам. Ако няма резултат имам изтърбушен термостат и ще пробвам с него. Ще елеминирам всяка вероятност, започвайки от най лесната.
                    Opel Astra J B14NET LPG / Daihatsu Terios
                    Chevrolet Aveo

                    Коментар


                      #25
                      Дано успееш. Само ако може да описваш случващото се в темата, че току виж си помогнал на някой с подобен проблем.
                      FIAT Marea Weekend HLX 2.0 20V (147 hp)
                      LPG System BRC Just

                      Коментар


                        #26
                        Така колеги. Значи просто нямам думи в каква цигания живеем. Термостата, който през цялото време съм си мислел, че е сменен си беше заводккия!!! Платих си го 90лв в сервиз хеед 91 в надежда и не са го пипнали тия боклуци. Значи в момента колата е без термостат и мисля, че нещата се оправиха. Още не съм я пробвал на извънградско, но дори и в града виждам, це като я засила температурата пада малко под средата, което в тия жеги ме устройва. Към колегата с мареятя, който има същия проблем. Свалете термостата щото явно като моя е запекъл в някво средно положение дето и лято и зима се е греда с нормалната температура. Ако го махнеш и се оправи карай си така и есента ще му мислиме. От промивки на системата и такива неща не се оправя. Аз съм правил 2-3 поне. Проблема е ако го махнеш, че вечер като е по хладно ако не спираш по светофари направо мноо трудно загрява! Повече от 3та 4та чертичка не дига. Мойта обаче така върви на пушка и не мисла да я пипам изобщо до края на лятото. А де питам 93 градуса къде се намират на скалата. Ако чертичките са през 5 градуса и средата е 90 значи датчика на таблото ми е верен щом перката включва малко над средата. Прав ли съм или се бъркам нещо. PS. Някой може ли да ме насочи към темата за термостат от рено 5, че търсачката нещо не ми помага особено. Мерси предварително.
                        Bravo HGT

                        Коментар


                          #27
                          Аз моя термостат много отдавна съм го "изкормил". Това беше първото, което опитах против прегряването. Повече от 2 години съм с такъв от Рено 5. Темата и аз не успях да намеря, но утре мога да ти снимам кутийката на термостата, за да знаеш какъв да търсиш.
                          FIAT Marea Weekend HLX 2.0 20V (147 hp)
                          LPG System BRC Just

                          Коментар


                            #28
                            Колеги проблема не се оправил. Днес карах на извънградксо и пак качва над средата, даже не две, а три чертички!!! Достигаме до извода, че май проблема е, че не показва правилно на таблото. Сменихме датчика на главата и стана още по зле. И в градско качва нагоре. Първа степен на перката ми се включва на втората чертичка над средата, а до втора не стига. Значи на третата чертичка над средата не включва втора степен, а върти на първа и то замалко и спира, и все така. Водата не кипи, маркучите не са надути. Просто незнам от какво става така при положение, че е сменен датчика. Утре ще мериме водата с термометър и ако си е нормална спирам да го гледам тва табло и тва е. Някой ссамо ако може да каже със сигурност средата на скалата колко градуса е?
                            Bravo HGT

                            Коментар


                              #29
                              След като си правил диагностика, каква беше температурата на двигателя и какво показваше по табло? Като запалиш колата, отвори капака и погледни разширителното казанче. По-точно гледай тънкото маркуче влизащо в разширителния съд. На празен ход ще видиш как водата циркулира( видимо е), форсирай и забележи дали струята се променя или остава същата. Видях , че си сменял водна помпа но провери дали се променя дебита на охл. течност след форсиране.p.s. Просто за инфо предишната ми кола ме беше спекла така с показанията си (Типо 2.0 ГТ), сменено абсолютно всичко по охлаждането( радиатор, датчик на радиатора управляващ перката, водни съединения, водна помпа) и в големите жеги стигаше до 100 градуса. Перките въртят, кво ли не правих и мислих, докато накрая забелязах, че имам проблем с масите. При включване на фаровете температурата скачаше с едно деление (5 градуса). Така си и карах съдейки по заводските данни за включване на степените за охлаждане 89-94градуса първа степен и 94-99градуса втора степен нямах проблеми. Остави и колата на място да загрее и виж кога ти се включват степените на охлаждане!Ето и една снимка на колегата Rokambol с деления и градуси на Мареа 1.8 16. С жълти точки съм отбелязал къде се включват степените при мен(същия мотор). С тая разлика, че температурата при мен никога не седи в средата Моята си седи малко над 85 градуса с или без клима но никога в средата
                              Прикачени файлове
                              now. BMW E39 523i '98 170hp
                              ex. Fiat Marea Weekend HLX 1.8 16v `97 113hp
                              ex. Fiat Tipo 2.0.ie GT `93 113hp

                              Коментар


                                #30
                                Променя се струята като и давам газ, засилва очевидно. Върти си помпата според мене. Радиатора и маркучите се пипат с ръка, което мисля че при 105 градуса е малко трудно. Нещо по таблото или по тоците. Утре като измериме с термометъра дано се окаже тва, че ми писна
                                Bravo HGT

                                Коментар

                                Working...
                                X