Здравейте. Карам Фиат Брава 1,6, 16v, 103 hp. Имам много странен проблем, от който се видях в чудо. Когато двигателят загрее до нормлана температура (НЕ да прегрее!!!) става по-шумен и започва да набира по-зле. Само да набира - т.е. например тръгва от място на втора без проблем, качвам много стръмен баир на втора почти от спряло положение, карам на четвърта с 30 км/ч без да придърпва. Демек върви си нормално, но започва да се мъчи като го юркам. Иначе на студено няма проблем, набира си нормално. Освен това като настъпя до край газта и тръгна да връщам, в един момент на връщането (да речем по средата на педала) сякаш му става по-леко и изведнъж издърпва яко (на студено, а и преди на загрято не беше така - дърпаше си яко). По-лошото вървене на загрят двигател се усеща и при тръгване от място доста. За сега, да чукнем на дърво, няма индикации за продухана гарнитура - външно не се омаслява, а и като извадя пръчаката за маслото е чисто. Бях първо в сервиза на едни добри приятели, където принципно си я правя. После в един голям сервиз, който го държи приятел на мой приятел. Консултирах се и с шофьорите в работата. И от трите места ми казаха, че шума е от хидравличните повдигачи на калапаните, но това няма общо с по-лошото вървеене и няма смисъл сега да ги правя. За вървенето и на трите места не можаха да ми кажат нищо (а 100% не си въобразявам - като го усетих започнах доста да следя за това). В първото място нямат възможност да ми я вържат на компютър, а в големия сервиз казаха: "Еми можем да ти я вържем и да ти вземе парите, но няма смисъл - със сигурност няма нищо да покаже, ако има проблем ще ти светен лампичката с инжексциона на теблоъо". Въпросът ми е - първо някой може ли да ме насочи към причината за това да набира доста по-зле на загрят свигател. И имате ли представа къде в София бих могъл да отида напреглед и евентуално да разберат на какво се дължи?
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Набира доста по-зле като загрее
Collapse
X
-
http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.p...f5e15d20май доста хора го имаме този проблемFiat Brava 1.6/16V, 96г
Коментар
-
Бензинова помпа, бобина, свещ(кабел), датчик температура входящ въздух, ламбда сонда, позадръстен катализатор. Това са по-леките причини, които лесно се установяват. По трудно установимите - липса на вентилация в резервоара, инжектор/и, датчик кол. вал, фазов датчик, клапан карб. филтър, стъпков мотор, потенциометър на газта и поне още толкова. Да не забравяме и лошо гориво.Виж и състоянието на валовете.
Коментар
-
Rokambol написа:Бензинова помпа, бобина, свещ(кабел), датчик температура входящ въздух, ламбда сонда, позадръстен катализатор. Това са по-леките причини, които лесно се установяват. По трудно установимите - липса на вентилация в резервоара, инжектор/и, датчик кол. вал, фазов датчик, клапан карб. филтър, стъпков мотор, потенциометър на газта и поне още толкова. Да не забравяме и лошо гориво.Виж и състоянието на валовете.
Коментар
-
nedialk00
Коментар
-
wwalker написа:Би ли казал малко повече за "клапан карб. филтър" - как се диагностицира? Къде се намира - предполагам някъде след черният кабел, който излиза от филтъра?
Коментар
-
Rokambol написа:wwalker написа:Би ли казал малко повече за "клапан карб. филтър" - как се диагностицира? Къде се намира - предполагам някъде след черният кабел, който излиза от филтъра?now. BMW E39 523i '98 170hp
ex. Fiat Marea Weekend HLX 1.8 16v `97 113hp
ex. Fiat Tipo 2.0.ie GT `93 113hp
Коментар
-
Rokambol написа:wwalker написа:Би ли казал малко повече за "клапан карб. филтър" - как се диагностицира? Къде се намира - предполагам някъде след черният кабел, който излиза от филтъра?now. BMW E39 523i '98 170hp
ex. Fiat Marea Weekend HLX 1.8 16v `97 113hp
ex. Fiat Tipo 2.0.ie GT `93 113hp
Коментар
-
@Rokambol: Колега, аз съм на противоположното мнение по въпроса кога има проблем при повреда на клапата. Когато е отворена постоянно бърка работата на двигателя при тихите обороти, както и когато е студен. Тази клапа трябва да стои затворена при горните условия иначе обогатява прекалено сместа. Ако е повредена и стои в затворено положение на мотора хич няма да му пука, че щели да се отделят бензинови пари в атмосферата. Резервоара си има и друга клапа, така че нищо фатално, освен ако не те е грижа чак толкова за екологията.Приемам и друго мнение, ако е обосновано.
Коментар
-
dimmX написа:Ако има проблем с този клапан светва ли умната дюза?п.с. Питам информативноwwalker написа:@Rokambol: Колега, аз съм на противоположното мнение по въпроса кога има проблем при повреда на клапата. Когато е отворена постоянно бърка работата на двигателя при тихите обороти, както и когато е студен. Тази клапа трябва да стои затворена при горните условия иначе обогатява прекалено сместа. Ако е повредена и стои в затворено положение на мотора хич няма да му пука, че щели да се отделят бензинови пари в атмосферата. Резервоара си има и друга клапа, така че нищо фатално, освен ако не те е грижа чак толкова за екологията.Приемам и друго мнение, ако е обосновано.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар