Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Набира доста по-зле като загрее

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Набира доста по-зле като загрее

    Здравейте. Карам Фиат Брава 1,6, 16v, 103 hp. Имам много странен проблем, от който се видях в чудо. Когато двигателят загрее до нормлана температура (НЕ да прегрее!!!) става по-шумен и започва да набира по-зле. Само да набира - т.е. например тръгва от място на втора без проблем, качвам много стръмен баир на втора почти от спряло положение, карам на четвърта с 30 км/ч без да придърпва. Демек върви си нормално, но започва да се мъчи като го юркам. Иначе на студено няма проблем, набира си нормално. Освен това като настъпя до край газта и тръгна да връщам, в един момент на връщането (да речем по средата на педала) сякаш му става по-леко и изведнъж издърпва яко (на студено, а и преди на загрято не беше така - дърпаше си яко). По-лошото вървене на загрят двигател се усеща и при тръгване от място доста. За сега, да чукнем на дърво, няма индикации за продухана гарнитура - външно не се омаслява, а и като извадя пръчаката за маслото е чисто. Бях първо в сервиза на едни добри приятели, където принципно си я правя. После в един голям сервиз, който го държи приятел на мой приятел. Консултирах се и с шофьорите в работата. И от трите места ми казаха, че шума е от хидравличните повдигачи на калапаните, но това няма общо с по-лошото вървеене и няма смисъл сега да ги правя. За вървенето и на трите места не можаха да ми кажат нищо (а 100% не си въобразявам - като го усетих започнах доста да следя за това). В първото място нямат възможност да ми я вържат на компютър, а в големия сервиз казаха: "Еми можем да ти я вържем и да ти вземе парите, но няма смисъл - със сигурност няма нищо да покаже, ако има проблем ще ти светен лампичката с инжексциона на теблоъо". Въпросът ми е - първо някой може ли да ме насочи към причината за това да набира доста по-зле на загрят свигател. И имате ли представа къде в София бих могъл да отида напреглед и евентуално да разберат на какво се дължи?

    #2
    колега температурниа дачик или има и друго по принцип и на мен ми е така като вклучи перката колата става по бавна сякаш твари колата тая перка кат включиш климатика е по бавна колата.да го знаеш

    Коментар


      #3
      Е, за климатика ясно. Аз говоря без изобщо да съм го включвал климатика. А иначе перката ми я включва на първа скорост като стигне средната чертичка на температурата (точно по средата), а проблемът с набирането започва да се усеща още преди това, т.е. още преди да включи перката.

      Коментар


        #4
        http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.p...f5e15d20май доста хора го имаме този проблем
        Fiat Brava 1.6/16V, 96г

        Коментар


          #5
          Бензинова помпа, бобина, свещ(кабел), датчик температура входящ въздух, ламбда сонда, позадръстен катализатор. Това са по-леките причини, които лесно се установяват. По трудно установимите - липса на вентилация в резервоара, инжектор/и, датчик кол. вал, фазов датчик, клапан карб. филтър, стъпков мотор, потенциометър на газта и поне още толкова. Да не забравяме и лошо гориво.Виж и състоянието на валовете.
          Fiat Marea 1.8i 16V
          Fiat Tipo 1.4i 8V
          Fiat Punto 1.6i 8V
          www.italauto-bg.net/forum/

          Коментар


            #6
            Rokambol написа:
            Бензинова помпа, бобина, свещ(кабел), датчик температура входящ въздух, ламбда сонда, позадръстен катализатор. Това са по-леките причини, които лесно се установяват. По трудно установимите - липса на вентилация в резервоара, инжектор/и, датчик кол. вал, фазов датчик, клапан карб. филтър, стъпков мотор, потенциометър на газта и поне още толкова. Да не забравяме и лошо гориво.Виж и състоянието на валовете.
            Би ли казал малко повече за "клапан карб. филтър" - как се диагностицира? Къде се намира - предполагам някъде след черният кабел, който излиза от филтъра?
            The box said "Requires Windows 98 or better", so I installed Linux
            Marea SW 2400 JTD CF2 136CV 100KW "HLX-TOUR DE FRANCE"
            Ex: Brava 1.6 ELX 16V 103 hps '98 LPG Atiker + LC Romano

            Коментар


              #7
              според мен е от температурен датчик или ламда сонда(започва да работи когато колата загрее)

              Коментар


                #8
                wwalker написа:
                Би ли казал малко повече за "клапан карб. филтър" - как се диагностицира? Къде се намира - предполагам някъде след черният кабел, който излиза от филтъра?
                Клапана е в оная кукурада, намираща се в подкалника, обикновено в дясно; управлява се от ЕКУ и пропуска пари за доизгаряне. Когато е отворен, няма страшно, проблем е когато е затворен постоянно, ако е блокирал, например - създава вакуум в резервоара, който води до ред проблеми, един от които е описания от колегата. Сигурен показател за запушен клапан на карбонов уловител (филтър) е ясното пукане от към резервоара след изключване на двигателя. За щастие подобни повреди са изключително редки, тъй че едва ли при него това е проблема.
                Fiat Marea 1.8i 16V
                Fiat Tipo 1.4i 8V
                Fiat Punto 1.6i 8V
                www.italauto-bg.net/forum/

                Коментар


                  #9
                  Rokambol написа:
                  wwalker написа:
                  Би ли казал малко повече за "клапан карб. филтър" - как се диагностицира? Къде се намира - предполагам някъде след черният кабел, който излиза от филтъра?
                  Клапана е в оная кукурада, намираща се в подкалника, обикновено в дясно; управлява се от ЕКУ и пропуска пари за доизгаряне. Когато е отворен, няма страшно, проблем е когато е затворен постоянно, ако е блокирал, например - създава вакуум в резервоара, който води до ред проблеми, един от които е описания от колегата. Сигурен показател за запушен клапан на карбонов уловител (филтър) е ясното пукане от към резервоара след изключване на двигателя. За щастие подобни повреди са изключително редки, тъй че едва ли при него това е проблема.
                  Ако има проблем с този клапан светва ли умната дюза?п.с. Питам информативно
                  now. BMW E39 523i '98 170hp
                  ex. Fiat Marea Weekend HLX 1.8 16v `97 113hp
                  ex. Fiat Tipo 2.0.ie GT `93 113hp

                  Коментар


                    #10
                    Rokambol написа:
                    wwalker написа:
                    Би ли казал малко повече за "клапан карб. филтър" - как се диагностицира? Къде се намира - предполагам някъде след черният кабел, който излиза от филтъра?
                    Клапана е в оная кукурада, намираща се в подкалника, обикновено в дясно; управлява се от ЕКУ и пропуска пари за доизгаряне. Когато е отворен, няма страшно, проблем е когато е затворен постоянно, ако е блокирал, например - създава вакуум в резервоара, който води до ред проблеми, един от които е описания от колегата. Сигурен показател за запушен клапан на карбонов уловител (филтър) е ясното пукане от към резервоара след изключване на двигателя. За щастие подобни повреди са изключително редки, тъй че едва ли при него това е проблема.
                    Ако има проблем с този клапан светва ли умната дюза?п.с. Питам информативно
                    now. BMW E39 523i '98 170hp
                    ex. Fiat Marea Weekend HLX 1.8 16v `97 113hp
                    ex. Fiat Tipo 2.0.ie GT `93 113hp

                    Коментар


                      #11
                      @Rokambol: Колега, аз съм на противоположното мнение по въпроса кога има проблем при повреда на клапата. Когато е отворена постоянно бърка работата на двигателя при тихите обороти, както и когато е студен. Тази клапа трябва да стои затворена при горните условия иначе обогатява прекалено сместа. Ако е повредена и стои в затворено положение на мотора хич няма да му пука, че щели да се отделят бензинови пари в атмосферата. Резервоара си има и друга клапа, така че нищо фатално, освен ако не те е грижа чак толкова за екологията.Приемам и друго мнение, ако е обосновано.
                      The box said "Requires Windows 98 or better", so I installed Linux
                      Marea SW 2400 JTD CF2 136CV 100KW "HLX-TOUR DE FRANCE"
                      Ex: Brava 1.6 ELX 16V 103 hps '98 LPG Atiker + LC Romano

                      Коментар


                        #12
                        dimmX написа:
                        Ако има проблем с този клапан светва ли умната дюза?п.с. Питам информативно
                        Не. С него и без него, дюзата пасува.
                        wwalker написа:
                        @Rokambol: Колега, аз съм на противоположното мнение по въпроса кога има проблем при повреда на клапата. Когато е отворена постоянно бърка работата на двигателя при тихите обороти, както и когато е студен. Тази клапа трябва да стои затворена при горните условия иначе обогатява прекалено сместа. Ако е повредена и стои в затворено положение на мотора хич няма да му пука, че щели да се отделят бензинови пари в атмосферата. Резервоара си има и друга клапа, така че нищо фатално, освен ако не те е грижа чак толкова за екологията.Приемам и друго мнение, ако е обосновано.
                        Обосновката: колата е с байпас на клапана в момента. Същия е изкормен, отремонтиран и умувам как да го затворя надеждно, ама май няма как Никакви ненормални истории по запалването, работата на двигателя, оборотите и изобщо всичко, което си изброил. Когато, обаче беше запушен, след известно шофиране, резервоара се свиваше, като пред имплозия Виж, има логика в това, което казваш, (още повече, че на половината коли, тоя клапан е запушен от години, а собствениците дори не подозират за това); честно никога не съм анализирал работата на тази система, просто сега се наложи. При мен има натрупване на проблеми, така, че това, което описвам е по скоро сбор от няколко такива.
                        Fiat Marea 1.8i 16V
                        Fiat Tipo 1.4i 8V
                        Fiat Punto 1.6i 8V
                        www.italauto-bg.net/forum/

                        Коментар

                        Working...
                        X