Здравейте колеги,искам да ви споделя аз как си реших проблема с мазането на този двигател, но първо да споделя предисторията:От как съм купил колата винаги сменям масло на 7-8000км. Това е просто задължително за този двигател!Обаче аз живея в БГ и от както се помня милата ни родина е все в криза и аз и моето семейство често сме във финансова криза както много българи...
Дойде време за смяна на маслото, ама пари кът... и си викам аре ще изкара още малко..., да ама не!!! Карах така до около 12000км и смених маслото! Обаче си викам аре все пак да отворя капака на клапаните да видя как е вала... Отварям и гледам 1 и втора гърбица започнали да се изяждат, ама таман почнали... Шашнах се! Викам си баси то сега дет нема кинти та сега хич....
/някой беше казал: икономията е майка на мизерията..., че и мойта работа/И така с треперещи ръце разглобих аз паяка на маслената магистрала почистих дупките ама нещо ме човърка.... викам си: абе аз защо не ги поуширя аз тези дупки!? И речено сторено, взех едно свредло 1,2мм /дупките са 0,8мм/ и газ на педала! Искам да вметна, че ми е ясно че тези дупки са с този размер, защото инженерите на Фият са ги изчислили за да има добро налягане да се пълнят бързо хидравличните повдигачи при студен старт и да няма тропане образно казано. Но за съм дебела глава и разпробих. После се заех с прословутите гумички! Взех едно свредло не помня размера и ги прочистих, после взех по - голямо и то леко мина на ръка, и така следващото, докато не стигнах дебелина която много трудно вървеше през дупките /на ръка/. По което прецених че това е размера на дупките... Станаха с доста сериозен отвор, но не помня размера на свредлото...
След това промиване на паяка и гумичките и обратно в двигателя. Това се случи зимата! И ефекта след 6-7 месеца е следният!Вала не е мръднал от предишното си положение /много леко поизяден/Колата при студен старт не тропа, дори и при -10 градуса. /просто повече не е падало във Варна тази година/Когато отворя капачката на маслото хвърчи масло! /преди от дупката на капка не излизаше навън/Изводът за мен е:Ако не искате имате проблеми с вала, сменяте маслото стриктно, най - много на 80000 км!
Другото е ала бала и побългаряване!Който иска да последва примера ми на своя отговорност, но аз съм доволен засега от резултата!Което не ме освобождава разбира се да си сменям маслото на 8000км. .....Това е от мен и дано съм бил полезен!





Коментар