Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

За разпределителният вал на Брава/Браво 1.4 12V

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    За разпределителният вал на Брава/Браво 1.4 12V

    Здравейте колеги,искам да ви споделя аз как си реших проблема с мазането на този двигател, но първо да споделя предисторията:От как съм купил колата винаги сменям масло на 7-8000км. Това е просто задължително за този двигател!Обаче аз живея в БГ и от както се помня милата ни родина е все в криза и аз и моето семейство често сме във финансова криза както много българи... Дойде време за смяна на маслото, ама пари кът... и си викам аре ще изкара още малко..., да ама не!!! Карах така до около 12000км и смених маслото! Обаче си викам аре все пак да отворя капака на клапаните да видя как е вала... Отварям и гледам 1 и втора гърбица започнали да се изяждат, ама таман почнали... Шашнах се! Викам си баси то сега дет нема кинти та сега хич.... /някой беше казал: икономията е майка на мизерията..., че и мойта работа/И така с треперещи ръце разглобих аз паяка на маслената магистрала почистих дупките ама нещо ме човърка.... викам си: абе аз защо не ги поуширя аз тези дупки!? И речено сторено, взех едно свредло 1,2мм /дупките са 0,8мм/ и газ на педала! Искам да вметна, че ми е ясно че тези дупки са с този размер, защото инженерите на Фият са ги изчислили за да има добро налягане да се пълнят бързо хидравличните повдигачи при студен старт и да няма тропане образно казано. Но за съм дебела глава и разпробих. После се заех с прословутите гумички! Взех едно свредло не помня размера и ги прочистих, после взех по - голямо и то леко мина на ръка, и така следващото, докато не стигнах дебелина която много трудно вървеше през дупките /на ръка/. По което прецених че това е размера на дупките... Станаха с доста сериозен отвор, но не помня размера на свредлото... След това промиване на паяка и гумичките и обратно в двигателя. Това се случи зимата! И ефекта след 6-7 месеца е следният!Вала не е мръднал от предишното си положение /много леко поизяден/Колата при студен старт не тропа, дори и при -10 градуса. /просто повече не е падало във Варна тази година/Когато отворя капачката на маслото хвърчи масло! /преди от дупката на капка не излизаше навън/Изводът за мен е:Ако не искате имате проблеми с вала, сменяте маслото стриктно, най - много на 80000 км! Другото е ала бала и побългаряване!Който иска да последва примера ми на своя отговорност, но аз съм доволен засега от резултата!Което не ме освобождава разбира се да си сменям маслото на 8000км. .....Това е от мен и дано съм бил полезен!
    Всичко което се затяга с ключ по - малък от №27 е нано технология!!!

    #2
    При мен също разшириха дупките на " маслените магистрали" и вече нямам проблеми с разпределителния вал(този ми е втори,който слагам аз)първият го сменях още след около 2000 км,а вече имам над 40 000 км и новия вал не е мръднал,редовно си го проверявам.За мен проблема е бил недобро смазване.

    Коментар


      #3
      снимки ако може колеги

      Коментар


        #4
        Веднъж промита тази маслена магистрала и редовна смяна на маслото и няма как да се задръсти отново.Не разбрахте ли,че се задръства от това,че в Италия не сменят,а само доливат масло.Защо е необходимо"побългаряване" с неясни последствия за системата.Филтъра не пропуска частици нагоре по маслените магистрали.Единствената причина да се запушват е от нагар,понеже не е сменяно масло.И тъй като този двигател е хиперчувствителен откъм редовна смяна и най-малките компромиси с това му се отразяват.Затова и 80% от 1.4 12V двигателите са с изяден вал,защото си идват от жабарите така.Как пък не срещнах досега една такава кола внос от Германия с изяден вал.
        Fiat 1.4 12V
        Не е важно колко струва,важното е да е евтино.
        Да си втори значи да си първи сред загубилите.
        Четири часа разглобяване и ровене ми спестява двайсе минути четене

        Коментар


          #5
          колега има много истина в това което казваш, но не забравяй все пак, че едно е да си купиш масло в БГ което е с неясен произход и друго е да си купиш масло в Германия... Аз винаги сам си сменял маслото на 7-8000 и веднъж не го направих и вала тръгна.... Все пак според мен това е инженерен пропуск според мен. Дупките са прекалено малки и се запушват... Както писах и преди: Инженерите на Фият са си го изчислили и докато не се запуши нещо всичко си е супер, но друг е въпроса че не са предвидили че вероятността от запушване е много голям... Това мазане го има и при модели на Форд и там има същите проблеми! Явно просто самата техника на мазане не е сполучлива, не знам.... Не искам да подтиквам никой от колегите да си разпробива маслената магистрала! Просто за мен това разпробиване ще им спести доста разходи, а не се отразява поне видимо на работа на други части на колата! Както писах и по горе, зимата няма проблем с пълненето на хидравличните повдигачи и няма никакво потропване при студен старт! Разбира се не трябва да се прекалява с размера на дупките...Сега маслото ми е на 7000 км и когато отворя капачката на капака на разпределителния вал и излизат капки масло на празни обороти.. а преди дори още като я взех а това беше преди 4 години никога не са излизали капки от отвора.... Смея да твърдя, че сега мазането е пъти по добро, а затова говори и факта, че валът не е мръднал от зимата!Трябва да призная, че си купих нов вал втора ръка, който имам планове да сменя скоро, просто искам всичко по колата да е ОК, все пак с нея си вадя хляба.... Понеже не съм монтьор и нямам такова образование искам да попитам някой който разбира следното:Как да разбера дали една кобилица втора ръка става???п.п. много съжалявам, че не направих снимки на цялата операция.....
          Всичко което се затяга с ключ по - малък от №27 е нано технология!!!

          Коментар

          Working...
          X