Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Светна ми лампата с дюзичка след махане на катализатор

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Светна ми лампата с дюзичка след махане на катализатор

    Колеги наскоро старото гърне сдаде багажа и ходих да ми сменят направо цялата генерация. Реших да махна катализатора, тъй като незнам какво му е състоянието и може и да е бил запушен. След махането определено се усети лека промяна във вървежа, някак си по леко набира колата и е малко по пъргава (доколкото може да е пъргава една брава с 1,4 двигател ) Но няколко дена след махането започна от време на време да святка тази лампа обозначаваща дюзичка. Възможно ли е ламбда сондата да дава грешки заради махнатия катализатор? Иначе колата си върви чудесно, нямам никакви проблеми, но тази лампичка ме притеснява.
    Fiat Croma 1.9 16v Mjet автомат

    #2
    Може просто да си е заминала ламбдата, а не да дава грешка. Като караш извънградско свети ли постоянно?
    Fiat Bravo - 1.8GT /115hp 1997г.
    Audi A4 - 1.9TDi /110hp 1998г.
    Mazda 121 - 1.3GLX / 75hp 1994г.

    Коментар


      #3
      Като си махнал катализатора се променя проходимостта на гърнетата за изгорелите газове. Пробвай едно обучение на ЕКУ-то. Палиш на място без да пипаш газта и чакаш колата да загрее докато завърти перката на радиатора.
      Bravo 1.6 / 16

      Коментар


        #4
        PaUnOff написа:
        Може просто да си е заминала ламбдата, а не да дава грешка. Като караш извънградско свети ли постоянно?
        Не съм я карал още на извънградско. Може и да е заминала, може да е просто съвпадение с махането на катализатора.... Тези дни ще пътувам извънградско и ще видя какво е положението.
        Като си махнал катализатора се променя проходимостта на гърнетата за изгорелите газове.Пробвай едно обучение на ЕКУ-то. Палиш на място без да пипаш газта и чакаш колата да загрее докато завърти перката на радиатора.
        Ще пробвам колега, дано това да е проблема. Ако не здраве да е, ще сменя ламбдата Без туй тази кола досега си е избила парите многократно, супер безпроблемна експлоатация за 4 год
        Fiat Croma 1.9 16v Mjet автомат

        Коментар


          #5
          Сложи резонаторно гърне на мястото на катализатора и всичко ще се оправи.
          Fiat Marea 1.8i 16V
          Fiat Tipo 1.4i 8V
          Fiat Punto 1.6i 8V
          www.italauto-bg.net/forum/

          Коментар


            #6
            Rokambol написа:
            Сложи резонаторно гърне на мястото на катализатора и всичко ще се оправи.
            Да в момента съм с права тръба. А да попитам сега вдига ли ми се разхода ако карам така?
            Fiat Croma 1.9 16v Mjet автомат

            Коментар


              #7
              Карах Бравата от подписа почти 4 години преди да я ударя /най-вероятно от счупване на носач в движение, Технорот бяха носачите / с изкрътен катализатор и заварена права тръба вътре в него. Реално през самото гърне на катализатора по този начин не минават никакви газове - аналогично на това, което си направил ти колега.Разликата е че колата върви осезаемо по-леко след 3000 об./мин., разлика в показанията на ламбда сондата НЯМА - гледано много пъти с Виза, преди и след махането на катализатора.Лампата не свети от това че си махнал катализатора, направи и една диагностика за да видиш каква грешка е записала.П.С. Разлика в разхода не съм усетил.
              Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
              Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше

              Коментар


                #8
                Аз също карам без катализатор,но на негово място имам резонаторно гърне(моята е 1,6) и на мен не ми свети нищо,а на един приятел също на 1,6 свалихме катализатора и сложихме права тръба на негово място и не му свети лампата.Това е съвпадение не е от катализатора и моя съвет е да и направиш една диагностика.
                Alfa Romeo 145 Quadrifoglio Verde 2.0 16V T.S. 150hp

                Коментар


                  #9
                  noriaga написа:
                  Да в момента съм с права тръба. А да попитам сега вдига ли ми се разхода ако карам така?
                  Теоретично следва да спадне. Разбира се, почти неосезаемо. Продължавам да твърдя, че резонатор ще реши проблема ти. Няма да обяснявам защо, във форума имаше цяла тема защо се поставя резонатор, а не права тръба, след махане на катализатор.
                  Fiat Marea 1.8i 16V
                  Fiat Tipo 1.4i 8V
                  Fiat Punto 1.6i 8V
                  www.italauto-bg.net/forum/

                  Коментар


                    #10
                    Rokambol написа:
                    noriaga написа:
                    Да в момента съм с права тръба. А да попитам сега вдига ли ми се разхода ако карам така?
                    Теоретично следва да спадне. Разбира се, почти неосезаемо. Продължавам да твърдя, че резонатор ще реши проблема ти. Няма да обяснявам защо, във форума имаше цяла тема защо се поставя резонатор, а не права тръба, след махане на катализатор.
                    То проблема ми е единствено, че свети тази лампа. Ще направя една диагностика за всеки случай. Надявам се да е от катализатора, да не е нещо по-кофти.
                    Fiat Croma 1.9 16v Mjet автомат

                    Коментар


                      #11
                      Можеш да си сигурен, че НЕ Е от него
                      Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
                      Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше

                      Коментар


                        #12
                        ilko-gd написа:
                        Можеш да си сигурен, че НЕ Е от него
                        А какви може да са другите причини тогава? Когато купих колата ми светваше често на извънградско, но тогава разбрах, че беше от термостата. При падане на температурата даваше грешка и светваше тази лампа. Сега не е термостат със сигурност, та какво може да е?
                        Fiat Croma 1.9 16v Mjet автомат

                        Коментар


                          #13
                          Миналата година ми светеше като записаната грешка беше ТПС - понтенциометъра за газта. Свалих моното и без да го бърша отвън свалих ТПС-то. Така си личеше точно къде е било, защото после е голям филм да го настроиш. Оказа се, че е идеален, но по пистичките се беше натрупало кондензирало масло предпологам от картерната вентилация. Внимателно изчистих всичко с обезмаслител и си го сглобих, като гледах да застане точно където си е било.След това изтрих грешката с Визата, пробно кръгче, нямаше грешка записана. Една седмица каране и пак четене с Визата - отново нямаше грешка, значи операцията е минала успешно :D Започни първо с четене на грешките.
                          Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
                          Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше

                          Коментар


                            #14
                            И при мен след махане на катализатора нямаше грешки и светеща лампа.
                            Fiat Brava 1.4SX '97 (Бензин & Метан)

                            Коментар

                            Working...
                            X