Никъде не е споменато как всъщност върви този автомобил, че и на газ и на бензин, като за по-малко от 50км разтапя и окъсява свещите?Доколкото виждам от снимките свеща откровенно си е дала на късо и бобината за тези цилиндри вече е заминала.Това разстояние за мен е да отида до магазина и да се върна.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Свещите ми се топят, на какво се дължи?
Collapse
X
-
Бубините са 2 в един корпус!!!!!Колега погледи си вала и ако там няма проблем, вземи си едни нови свещи Денсо примерно, и една нова бубина!!! Проблема вероятно е в бубината...Незнам дали си я свалял да я огледаш, но ако не си я свали и погледни за външни повреди по нея - цепнатини издутини и др. такива...п.п. наистина при тази заварена свещ на снимката бубината дори и да е била здрава вече е в небитието...Всичко което се затяга с ключ по - малък от №27 е нано технология!!!
Коментар
-
Danchojn написа:nikawr написа:Проблема вероятно е в бубината...Всичко което се затяга с ключ по - малък от №27 е нано технология!!!
Коментар
-
Не съм съгласен нито с едното нито с другото! Ако стане късо в бобината, най-вероятно ще спре да работи вообще или ще изгори комутатор(ЕКУ). Никога при късо в бобината няма да се получи по-мощна искра. Най-вероятно никаква. Искрата идва от самоиндукция. Закъсена вторична пак не става, пак няма да има искра или ще е по-слаба. И вообще единственият начин да получиш по-мощна искра е по-мощна бобина а не повредена такава. Само с едно съм съгласен. Закъсена свещ може да повреди бобината, но не и бобина да прецака така свещ. И не се обиждай де, не искам да се заяждам, просто исках да чуя мнението ти.Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE
Коментар
-
ооо не се обиждам пич, ни най - малко!! в спора се ражда истината !!! ама колега ти пак не четеш какво съм писал: никъде не съм казал, че при късо на първичната ще има по голяма искра.... Според мен бубината си е просто един повишаващ трансформатор, нищо повече!Следователно ако се промени по някакъв начин дори и малко входното напрежение или ток на първичната намотка, на вторичната намотка излиза в пъти по високо напрежение, а от там и искрата става по мощна и топи свеща... Правя уговорка, че това е само теоретично, а не че се е получило така...При пробив на диелектрика в първичната намотка нейното съпротивление намалява а от там и тока който тече през нея се увеличава. Логичното е първичната намотка да изпуши, нооо съм виждал много нелогични неща и е възможно да си работи и да индуцира по голямо напрежение във вторичната.Всичко което се затяга с ключ по - малък от №27 е нано технология!!!
Коментар
-
най - добре думите ми се покзават с формулата за коефициента на трасформация к:U1/U2=I2/I1=N1/N2=kкъдето :U1 и U2 - напрежения на първична и вторична намоткаI1 и I2 - ток през първична и вторична намоткаN1 и N2 - брой навивкиВсичко което се затяга с ключ по - малък от №27 е нано технология!!!
Коментар
-
nikawr написа:най - добре думите ми се покзават с формулата за коефициента на трасформация к:U1/U2=I2/I1=N1/N2=kкъдето :U1 и U2 - напрежения на първична и вторична намоткаI1 и I2 - ток през първична и вторична намоткаN1 и N2 - брой навивки
Коментар
-
аре сега малко математика:щом: U1/U2=N1/N2щом това е вярно,значи е вярно: U1/N1=U2/N2, а от там е вярно и: U2=U1.N2/N1сега след като по някаква причина първичната намотка остава с по малко навивки следователно и U2 се повишава!Както писах и по - ногоре: НЕ ТВЪРДЯ ЧЕ ТАКА СЕ Е ПОЛУЧИЛО, И ЛОГИЧНО Е ПРИ КЪСО НА ЧАСТ ОТ НАМОТКАТА ТЯ ДА ПРЕКЪСНЕ!... но може и да държи /случвало ми се е с обикновен траф..../, а при повишаващ траф това води до увеличаване в пъти напрежението на вторичната!!!!!!Според мен проблема е токов! По някаква причина идва много голямо напрежение на първичната а от там се индуцира свръх голямо във вторичната! Не съм запознат как се формира напрежението към първичната намотка, но най - вероштно този блок който формира това напрежение е пробил...аре колеги по едно от мен и без лоши чуства!!!!Всичко което се затяга с ключ по - малък от №27 е нано технология!!!
Коментар
-
Напрежение на самоиндукция - U=-LdI/dt - няма много общо с коефициент на трансформация - големината на индуктираното напрежение зависи от индуктивността, големината на тока през нея и скоростта на изменението му :D Това е ефектът, който се ползва при запалителните бОбини. При съвременните полупроводникови прибори dt е малко, оттам при сравнително неголям ток и индуктивност се получават необходимите високи напрежения.Lancia Delta II 2.0 LS 16V '93
Коментар
-
Колега, обясни ми моля те какво представлява бубината на автомобила.. аз наистина не знам и си я обяснявам като един повишаващ трансформатор, а ако знаеш какъв е вида на токът който протича и как и кой блок отговаря за формирането му и как - обясни моля те... Само не съм съгласен че намотките на бубината не влияят на изходното напрежение.. Абе я обясни по - подробно принципа на работа, ако имаш време...Всичко което се затяга с ключ по - малък от №27 е нано технология!!!
Коментар
-
Бобината си е наистина повишаващ трансформатор. Принципа наистина е на самоиндукция. Формулите горе също са верни. Ако имаме закъсена първична намотка, всички закъсени са намотки на късо. В резултат загубите в трафа се увеличават драстично. Източника на напрежение в автомобила е близък до идеалният - акумулатор. В резултат тока нараства много. Още на първият фронт на електрониката или ще изгори предпазител или бобината ще се допредаде или ще замине управляващия блок. Това е. Но индукционната бобина да работи като електрожен и да скапе свещите, просто забравете.U=-LdI/dt - да не забравяме че при късо в бобината индуктивността и много намалява. Зависимостта е квадратична.Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар