Става въпрос за Фиат Мареа 1.8 16v !!! Здравейте колеги. Някой дали знае кой е датчика за перката и къде се намира, защото тя се включва не на 90 градуса ами малко след това. След като се включи работи известно време и спира още преди да е свалила температурата ПОД 90 ГРАДУСА!!! Моля помогнете!!! Вече смених резистора къдео се намира точно до перката зад радиаора от страната на двигателя!!! Друг датчик дали има?!?!? И другият ми въпрос е, понеже термометъра на колата където е на таблото на малкият дисплей ми показва постоянно 50 градуса къде се намира датчика?!?!?!? БЛАГОДАРЯ ВИ ПРЕДВАРИТЕЛНО!!!
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Проблем с перката за охлаждане!!!
Collapse
X
-
u_bo
Re: Проблем с перката за охлаждане!!!
Overclock21 написа:Става въпрос за Фиат Мареа 1.8 16v .... кой е датчика за перката и къде се намира,....
Коментар
-
u_bo
veselin10 написа:Аз май имам същите грижи, моята мареа е със същия мотор 97 г. Къде при мен е този датчик?
Коментар
-
Re: Проблем с перката за охлаждане!!!
Overclock21 написа:И другият ми въпрос е, понеже термометъра на колата където е на таблото на малкият дисплей ми показва постоянно 50 градуса къде се намира датчика?!?!?!? БЛАГОДАРЯ ВИ ПРЕДВАРИТЕЛНО!!!
Коментар
-
Здравейте колеги!!!
Първо да ви благодаря на всички, за отговорите!!! Проблема с перката го намерих, фактически се оказа че уреда на таблото който е лъже а температурата си е съвсем нормална от порядъка на 93,94,95 градуса и се пуска перката което е точно когато трябва. Термостата се отваря и почва да върти водата на 90 градуса а перката се пуска на 93,94,95 зависи кога я задейства датчика!!! Това, че има две скорости перката е така, НО първата скорост се задейства само и единственно когато климатика не работи, а "датчика" който се намира от ляво като застанете пред колата на пластмасовата преграда до вентилатора който всъщност не е датчик а само един РЕЗИСТОР който фактически само намалява напрежението към перката за да не върти на максимум! А втората степен е когато включиш и климатика(климатроника) когато му е нужно по бързо и качествено охлаждане общо взето тогава минава през друго реле и прескача въпросният резисто и по този начин перката върти на макс. А аз директо премахнах съответният резисто за да охлажда по бързо и по добре и винаги да работи на максимум!!! Ако перката се пуска без климатик значи резистора е здрав. Самият датчик се намира върху термостата и е с двоина букса. А междо другото Благодаря, че ми казахте къде е датчикът на термометъра на таблото!!! ПОЗДРАВИ НА ВСИЧКИ.
Коментар
-
Как точно върза схемата без резистора? И аз го бях направил така, но се оказа, че не напразно втора степен минава през реле. Без резистор по схемата за първа степен, токът се оказа прекалено голям и ми развали термодатчика (при мен е на радиатора). Беше се затворила перманентно веригата за първа степен, вентилатора цяла нощ е въртял и сутринта нямаше ток в колата даже и за централното заключване.
Коментар
-
Здравей колега!!!
Кажи с какъв двигател си ти на колата 1.6 или 1.8 или дизел ли е какъв е?!?! Смисъл такъв, че общо взето схемите са различни аз съм 1.8 и принципно до колкото знам резистора го нямат 1.6 но не съм на 100% сигурен ако имаш климатик най вероятно го има! По принцип в моят случай перката на колата ми спира да върти при всички положения когато я загася и махна от контакт не остава да върти като повечето коли, а този резисто ако наистина си го дал на късо НЕГО, и говорим за едно и също, ти гарантирам, че това което се е случило при теб няма как да стане от резистора. Най-вероятно си дал на късо някой датчик. А самият резистор няма допир до радиатора седи непосредственно зад него не е в самият радиатор или на него!!!!!Ето това е резистора ограден в червено на снимката по принцип е зелен на цвят или сив! Кажи каква е колата и ще видя да ти пратя схема за нея!!! Поздрави.
Коментар
-
офтопик:аз пък миля че охладителната система работи под налягане и водата там кипи при малко по висока температура съответно режимите на работа са 92-95-97 градуса и няма проблем.вече ако се спука някой маркуч или уплътнение и падне налагането тогава и тези температури стават притеснителни.Фиат Мареа 1.6 16v, 99 г.
182A4.000 IAW49F
LPG - Lovato EasyFast
----------------------------
"Има две неща които са безкрайни, вселената и човешката глупост, ... но не съм много сигурен за вселената", А. Айнщайн
Коментар
-
ето за налягането
Температурата на кипене зависи от налягането на газа върху повърхността на течността. Дадените по-горе стойности са при атмосферно налягане 1 бар (1000 хектопаскала). Кипенето започва когато кинетичната енергия на молекулите на течността стане достатъчна, за да преодолее силите на привличане между тях в течността и освен това преодолее и натиска на налягането на газа над повърхността. Когато налягането е по-ниско - кипенето започва при по-ниска температура и обратно. Известно е, че поради тези свойства на кипенето, не можете да си сварите яйце на Марс, защото водата там кипи при много по-ниска температура. А в тенджерата под налягане храната се готви по-кратко и с по-малък разход на енергия, защото при повишеното налягане вътре водата е с по-висока от 100 градуса температура и не кипи. Съответно не изразходва енергия за превръщането си в пара, а по-високата температурата прави варенето по-бързо.
Коментар
-
Re: Здравей колега!!!
Overclock21 написа:Кажи с какъв двигател си ти на колата 1.6 или 1.8 или дизел ли е какъв е?!?! Смисъл такъв, че общо взето схемите са различни аз съм 1.8 и принципно до колкото знам резистора го нямат 1.6 но не съм на 100% сигурен ако имаш климатик най вероятно го има! По принцип в моят случай перката на колата ми спира да върти при всички положения когато я загася и махна от контакт не остава да върти като повечето коли, а този резисто ако наистина си го дал на късо НЕГО, и говорим за едно и също, ти гарантирам, че това което се е случило при теб няма как да стане от резистора. Най-вероятно си дал на късо някой датчик. А самият резистор няма допир до радиатора седи непосредственно зад него не е в самият радиатор или на него!!!!!Ето това е резистора ограден в червено на снимката по принцип е зелен на цвят или сив! Кажи каква е колата и ще видя да ти пратя схема за нея!!! Поздрави.
Коментар
-
Re: Здравейте колеги!!!
Overclock21 написа:Първо да ви благодаря на всички, за отговорите!!! Проблема с перката го намерих, фактически се оказа че уреда на таблото който е лъже а температурата си е съвсем нормална от порядъка на 93,94,95 градуса и се пуска перката което е точно когато трябва. Термостата се отваря и почва да върти водата на 90 градуса а перката се пуска на 93,94,95 зависи кога я задейства датчика!!! Това, че има две скорости перката е така, НО първата скорост се задейства само и единственно когато климатика не работи, а "датчика" който се намира от ляво като застанете пред колата на пластмасовата преграда до вентилатора който всъщност не е датчик а само един РЕЗИСТОР който фактически само намалява напрежението към перката за да не върти на максимум! А втората степен е когато включиш и климатика(климатроника) когато му е нужно по бързо и качествено охлаждане общо взето тогава минава през друго реле и прескача въпросният резисто и по този начин перката върти на макс. А аз директо премахнах съответният резисто за да охлажда по бързо и по добре и винаги да работи на максимум!!! Ако перката се пуска без климатик значи резистора е здрав. Самият датчик се намира върху термостата и е с двоина букса. А междо другото Благодаря, че ми казахте къде е датчикът на термометъра на таблото!!! ПОЗДРАВИ НА ВСИЧКИ.Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар