Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Проблем с перката за охлаждане!!!

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Проблем с перката за охлаждане!!!

    Става въпрос за Фиат Мареа 1.8 16v !!! Здравейте колеги. Някой дали знае кой е датчика за перката и къде се намира, защото тя се включва не на 90 градуса ами малко след това. След като се включи работи известно време и спира още преди да е свалила температурата ПОД 90 ГРАДУСА!!! Моля помогнете!!! Вече смених резистора къдео се намира точно до перката зад радиаора от страната на двигателя!!! Друг датчик дали има?!?!? И другият ми въпрос е, понеже термометъра на колата където е на таблото на малкият дисплей ми показва постоянно 50 градуса къде се намира датчика?!?!?!? БЛАГОДАРЯ ВИ ПРЕДВАРИТЕЛНО!!!

    #2
    Датчика е навит на термостата. Син е на цвят.
    Fiat Marea 1.8i 16V
    Fiat Tipo 1.4i 8V
    Fiat Punto 1.6i 8V
    www.italauto-bg.net/forum/

    Коментар


      #3
      .

      Rokambol написа:
      Датчика е навит на термостата. Син е на цвят.
      Не е ли на радиатора навит?
      Lacia Lybra 2.4jtd 140++ executive
      EX.Fiat Tipo SX 1.6 IE
      EX.Fiar Ritmo 105TC

      Коментар


        #4
        Re: Проблем с перката за охлаждане!!!

        Overclock21 написа:
        Става въпрос за Фиат Мареа 1.8 16v .... кой е датчика за перката и къде се намира,....
        зависи коя година е 1.8 16-ката

        Коментар


          #5
          Аз май имам същите грижи, моята мареа е със същия мотор 97 г. Къде при мен е този датчик?
          Nissan X-TRAIL 2005 2,2 136hp
          Ex: Nissan Primera P12 Wagon 2,2 126hp
          Ex: Fiat Marea Weekend 1,8 16v 97г. бензин & CNG

          Коментар


            #6
            veselin10 написа:
            Аз май имам същите грижи, моята мареа е със същия мотор 97 г. Къде при мен е този датчик?
            на термостата

            Коментар


              #7
              Re: Проблем с перката за охлаждане!!!

              Overclock21 написа:
              И другият ми въпрос е, понеже термометъра на колата където е на таблото на малкият дисплей ми показва постоянно 50 градуса къде се намира датчика?!?!?!? БЛАГОДАРЯ ВИ ПРЕДВАРИТЕЛНО!!!
              А този датчик е в дясното странично огледало. От долната страна трябва да имаш една пъпка.
              FIAT Marea Weekend HLX 2.0 20V (147 hp)
              LPG System BRC Just

              Коментар


                #8
                Здравейте колеги!!!

                Първо да ви благодаря на всички, за отговорите!!! Проблема с перката го намерих, фактически се оказа че уреда на таблото който е лъже а температурата си е съвсем нормална от порядъка на 93,94,95 градуса и се пуска перката което е точно когато трябва. Термостата се отваря и почва да върти водата на 90 градуса а перката се пуска на 93,94,95 зависи кога я задейства датчика!!! Това, че има две скорости перката е така, НО първата скорост се задейства само и единственно когато климатика не работи, а "датчика" който се намира от ляво като застанете пред колата на пластмасовата преграда до вентилатора който всъщност не е датчик а само един РЕЗИСТОР който фактически само намалява напрежението към перката за да не върти на максимум! А втората степен е когато включиш и климатика(климатроника) когато му е нужно по бързо и качествено охлаждане общо взето тогава минава през друго реле и прескача въпросният резисто и по този начин перката върти на макс. А аз директо премахнах съответният резисто за да охлажда по бързо и по добре и винаги да работи на максимум!!! Ако перката се пуска без климатик значи резистора е здрав. Самият датчик се намира върху термостата и е с двоина букса. А междо другото Благодаря, че ми казахте къде е датчикът на термометъра на таблото!!! ПОЗДРАВИ НА ВСИЧКИ.

                Коментар


                  #9
                  Как точно върза схемата без резистора? И аз го бях направил така, но се оказа, че не напразно втора степен минава през реле. Без резистор по схемата за първа степен, токът се оказа прекалено голям и ми развали термодатчика (при мен е на радиатора). Беше се затворила перманентно веригата за първа степен, вентилатора цяла нощ е въртял и сутринта нямаше ток в колата даже и за централното заключване.
                  FIAT Marea Weekend HLX 2.0 20V (147 hp)
                  LPG System BRC Just

                  Коментар


                    #10
                    Здравей колега!!!

                    Кажи с какъв двигател си ти на колата 1.6 или 1.8 или дизел ли е какъв е?!?! Смисъл такъв, че общо взето схемите са различни аз съм 1.8 и принципно до колкото знам резистора го нямат 1.6 но не съм на 100% сигурен ако имаш климатик най вероятно го има! По принцип в моят случай перката на колата ми спира да върти при всички положения когато я загася и махна от контакт не остава да върти като повечето коли, а този резисто ако наистина си го дал на късо НЕГО, и говорим за едно и също, ти гарантирам, че това което се е случило при теб няма как да стане от резистора. Най-вероятно си дал на късо някой датчик. А самият резистор няма допир до радиатора седи непосредственно зад него не е в самият радиатор или на него!!!!!Ето това е резистора ограден в червено на снимката по принцип е зелен на цвят или сив! Кажи каква е колата и ще видя да ти пратя схема за нея!!! Поздрави.
                    Прикачени файлове

                    Коментар


                      #11
                      Здравейте

                      А междо другото ако колата прегрява и не се пуска перката най-елементарната сметка която можем да си направи е, че водата кипи при 100 градуса, следователно веднага колата ще изхвърли водата и ще прегрее! Щом не се е случило е нормална температурата и всичко е наред.

                      Коментар


                        #12
                        офтопик:аз пък миля че охладителната система работи под налягане и водата там кипи при малко по висока температура съответно режимите на работа са 92-95-97 градуса и няма проблем.вече ако се спука някой маркуч или уплътнение и падне налагането тогава и тези температури стават притеснителни.
                        Фиат Мареа 1.6 16v, 99 г.
                        182A4.000 IAW49F
                        LPG - Lovato EasyFast
                        ----------------------------
                        "Има две неща които са безкрайни, вселената и човешката глупост, ... но не съм много сигурен за вселената", А. Айнщайн

                        Коментар


                          #13
                          ето за налягането

                          Температурата на кипене зависи от налягането на газа върху повърхността на течността. Дадените по-горе стойности са при атмосферно налягане 1 бар (1000 хектопаскала). Кипенето започва когато кинетичната енергия на молекулите на течността стане достатъчна, за да преодолее силите на привличане между тях в течността и освен това преодолее и натиска на налягането на газа над повърхността. Когато налягането е по-ниско - кипенето започва при по-ниска температура и обратно. Известно е, че поради тези свойства на кипенето, не можете да си сварите яйце на Марс, защото водата там кипи при много по-ниска температура. А в тенджерата под налягане храната се готви по-кратко и с по-малък разход на енергия, защото при повишеното налягане вътре водата е с по-висока от 100 градуса температура и не кипи. Съответно не изразходва енергия за превръщането си в пара, а по-високата температурата прави варенето по-бързо.

                          Коментар


                            #14
                            Re: Здравей колега!!!

                            Overclock21 написа:
                            Кажи с какъв двигател си ти на колата 1.6 или 1.8 или дизел ли е какъв е?!?! Смисъл такъв, че общо взето схемите са различни аз съм 1.8 и принципно до колкото знам резистора го нямат 1.6 но не съм на 100% сигурен ако имаш климатик най вероятно го има! По принцип в моят случай перката на колата ми спира да върти при всички положения когато я загася и махна от контакт не остава да върти като повечето коли, а този резисто ако наистина си го дал на късо НЕГО, и говорим за едно и също, ти гарантирам, че това което се е случило при теб няма как да стане от резистора. Най-вероятно си дал на късо някой датчик. А самият резистор няма допир до радиатора седи непосредственно зад него не е в самият радиатор или на него!!!!!Ето това е резистора ограден в червено на снимката по принцип е зелен на цвят или сив! Кажи каква е колата и ще видя да ти пратя схема за нея!!! Поздрави.
                            Колата ми е с двулитров, бензинов, петцилиндров двигател, както се вижда в подписа ми. 1996 набор е, следователно малко се различава от твоята схема (съдя по описанието ти, че твоята е по-нова). Резистора ми е същия като твоя, поне на външен вид и се намира на същото място. Моят беше изгорял и реших да го шунтирам. Точно поради тази причина ми се развали термодатчика на радиатора, който включва двете степени.
                            FIAT Marea Weekend HLX 2.0 20V (147 hp)
                            LPG System BRC Just

                            Коментар


                              #15
                              Re: Здравейте колеги!!!

                              Overclock21 написа:
                              Първо да ви благодаря на всички, за отговорите!!! Проблема с перката го намерих, фактически се оказа че уреда на таблото който е лъже а температурата си е съвсем нормална от порядъка на 93,94,95 градуса и се пуска перката което е точно когато трябва. Термостата се отваря и почва да върти водата на 90 градуса а перката се пуска на 93,94,95 зависи кога я задейства датчика!!! Това, че има две скорости перката е така, НО първата скорост се задейства само и единственно когато климатика не работи, а "датчика" който се намира от ляво като застанете пред колата на пластмасовата преграда до вентилатора който всъщност не е датчик а само един РЕЗИСТОР който фактически само намалява напрежението към перката за да не върти на максимум! А втората степен е когато включиш и климатика(климатроника) когато му е нужно по бързо и качествено охлаждане общо взето тогава минава през друго реле и прескача въпросният резисто и по този начин перката върти на макс. А аз директо премахнах съответният резисто за да охлажда по бързо и по добре и винаги да работи на максимум!!! Ако перката се пуска без климатик значи резистора е здрав. Самият датчик се намира върху термостата и е с двоина букса. А междо другото Благодаря, че ми казахте къде е датчикът на термометъра на таблото!!! ПОЗДРАВИ НА ВСИЧКИ.
                              Всичко е много хубаво, че си наясно със схемата и си взел решение. Но да вметна, че премахването на по-ниската степен на вентилатора не е много желателно и рано или късно ще се отрази негативно. Ще обясна защо.1. ДВГ се чувства най-добре, когато е термостатиран сравнително стабилно. Т.е. 90гр. и се върти около тях. Затова са и степените, слабата, когато е нужно, силната когато е нужно. Не е хич добре двг да ти е на 94гр. например, да ти се включи перката и от към помпата да дойдат примерно 84гр. Кофти е. То и затова първо се включва бавна степен, ако е нужно се минава на 2-ра степен и така. Другото е малко температурен удар, особенно зимата.2.Климатика си натоварва двг, в някои случаи доста топлинно, затова се минава директно на 2-ра степен.Зарежете тези побългарявания и си възтановете схемите, защото следващата тема може да е - От къде да купя качествена гарнитура на главата например. Това е неправилно, не бих оставил автомобила така за дълго, но вие си знаете.......
                              Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE

                              Коментар

                              Working...
                              X