здравейте колеги, искам да си сменя разпределителния вал(двиателя е SOHC - 8v, един вал)първо - как да измеря даден разпределителен вал(втора ръка) дали е износен и може ли да стане само с шублер?има ли как да измеря лифта на гол вал?(идват ми идеи, но искам да съм сигурен в това, което върша)къде в София мога да си купя пулове за клапаните? да се опитам ли да си го сменя сам или да отида при някой майстор?всякакви насоки ще са ми много полезни Модерирано заглавиеМодераторски екип на fiat-bg.org
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Как да измеря разпределителен вал дали е износен?
Collapse
X
-
Това което питаш е малко трудно, но не невъзможно. Трябва да имаш фабричните данни на самия вал за да измерваш. Идея нямам откъде можеш да ги намериш. Освен това, няма как да провериш дали няма кривина. Аз лично просто внимателно оглеждам втората употреба. Много внимателно проверявам фаските на гърбиците и шийките. Липсваща фаска е гаранция за тръгнал вал. Обръщам внимание на неравномерни "лъскавини" и/или тъмни (неработили) участъци. И за валовете и за пуловете - гледай за паднала циментация! Различно оцветена обща повърхност и пукнатини са сигурен показател за това. На следващите снимки ще се опитам да ти покажа какво аз гледам:Последната снимка е на двигател с износени валове и същия със вече сменени, втора у-ба. Виждат се неравномерно износените по-тъмни и по-светли участъци. Надявам се, че съм бил полезен. Успех.
-
много благодаря ами ето данните:профил - 24/68-68/24продължителност(градуси) - 272презастъпване(градуси) - 48лифт(мм) - 9.9 ето това е моята идея за мерене на лифта: от А да се извади Бима ли истина или логиката ми куца??предполагам мога сам да презацепя ремъка, но как да разбера колко да го натегна?с динамометричен ключ ли(нямам за съжаление)?тежък е животът лек...
Коментар
-
Една от ролките е обтягаща, прикарваш с рака и след това стягаш здраво (човешки), ако нямаш динамометричен ключ. Ако имаш, виж стойностите на затягане в аутодата. Тя се води самонатягаща. Аз така стягах ремъка и няма проблеми от 3 та бия на 80 км 2 ра, че завоя идва бързо .. и за сега не е прескочил .. Обаче внимавай с нагласянето на вала там е много специфично трябват ти фиксатори(дорници). И става беля ако не ги зацепиш (центроваш).
Коментар
-
WhitePower написа:до тук добре а реглажа кой ще ти го направи ??? като смениш вала щото всички хлабини ще заминат , и ако не направиш нов реглаж и новия вал ще е в кофата за по малко от 100 метратежък е животът лек...
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар