Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Как да измеря разпределителен вал дали е износен?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Как да измеря разпределителен вал дали е износен?

    здравейте колеги, искам да си сменя разпределителния вал(двиателя е SOHC - 8v, един вал)първо - как да измеря даден разпределителен вал(втора ръка) дали е износен и може ли да стане само с шублер?има ли как да измеря лифта на гол вал?(идват ми идеи, но искам да съм сигурен в това, което върша)къде в София мога да си купя пулове за клапаните? да се опитам ли да си го сменя сам или да отида при някой майстор?всякакви насоки ще са ми много полезни Модерирано заглавиеМодераторски екип на fiat-bg.org
    тежък е животът лек...

    #2
    Това което питаш е малко трудно, но не невъзможно. Трябва да имаш фабричните данни на самия вал за да измерваш. Идея нямам откъде можеш да ги намериш. Освен това, няма как да провериш дали няма кривина. Аз лично просто внимателно оглеждам втората употреба. Много внимателно проверявам фаските на гърбиците и шийките. Липсваща фаска е гаранция за тръгнал вал. Обръщам внимание на неравномерни "лъскавини" и/или тъмни (неработили) участъци. И за валовете и за пуловете - гледай за паднала циментация! Различно оцветена обща повърхност и пукнатини са сигурен показател за това. На следващите снимки ще се опитам да ти покажа какво аз гледам:Последната снимка е на двигател с износени валове и същия със вече сменени, втора у-ба. Виждат се неравномерно износените по-тъмни и по-светли участъци. Надявам се, че съм бил полезен. Успех.
    Прикачени файлове
    Fiat Marea 1.8i 16V
    Fiat Tipo 1.4i 8V
    Fiat Punto 1.6i 8V
    www.italauto-bg.net/forum/

    Коментар


      #3
      Пулове. Здрави и такива с "паднала" циментация(левия и особено десния).
      Прикачени файлове
      Fiat Marea 1.8i 16V
      Fiat Tipo 1.4i 8V
      Fiat Punto 1.6i 8V
      www.italauto-bg.net/forum/

      Коментар


        #4
        много благодаря ами ето данните:профил - 24/68-68/24продължителност(градуси) - 272презастъпване(градуси) - 48лифт(мм) - 9.9 ето това е моята идея за мерене на лифта: от А да се извади Бима ли истина или логиката ми куца??предполагам мога сам да презацепя ремъка, но как да разбера колко да го натегна?с динамометричен ключ ли(нямам за съжаление)?
        Прикачени файлове
        тежък е животът лек...

        Коментар


          #5
          Една от ролките е обтягаща, прикарваш с рака и след това стягаш здраво (човешки), ако нямаш динамометричен ключ. Ако имаш, виж стойностите на затягане в аутодата. Тя се води самонатягаща. Аз така стягах ремъка и няма проблеми от 3 та бия на 80 км 2 ра, че завоя идва бързо .. и за сега не е прескочил .. Обаче внимавай с нагласянето на вала там е много специфично трябват ти фиксатори(дорници). И става беля ако не ги зацепиш (центроваш).

          Коментар


            #6
            до тук добре а реглажа кой ще ти го направи ??? като смениш вала щото всички хлабини ще заминат , и ако не направиш нов реглаж и новия вал ще е в кофата за по малко от 100 метра
            Power Under Pressure

            Коментар


              #7
              WhitePower написа:
              до тук добре а реглажа кой ще ти го направи ??? като смениш вала щото всички хлабини ще заминат , и ако не направиш нов реглаж и новия вал ще е в кофата за по малко от 100 метра
              ама аз за това питам бе човек, прочел ли си ми първия пост????направо ще питам за реглажа - 0.45, нали така?слагам вала и меря, свалям старите пулове, смятам, после купувам подходящите пулуве и това еТака ли се прави или не ?и изконния въпрос към Орлин - Някой тук кара ли Пунто ГТ с вал от X1/9(характеристиките му са по-горе)и според теб има ли смисъл??? Щото като гледам разликата с Пипер-а :D е най-вече в по-големия оувърлап(48-52) на Х1/9 - ковия вал - повера ще отиде по-високо в оборотите ама колко.....все още не зная дали има смисъл или няма...
              тежък е животът лек...

              Коментар


                #8
                Колега Rokambol, твоите снимки на какъв мотор са 1.8? Може ли да ги качиш някъде с оригинална резолюция че така малко не се вижда, особено онази с двете снимки в едно
                Fiat Bravo - 1.8GT /115hp 1997г.
                Audi A4 - 1.9TDi /110hp 1998г.
                Mazda 121 - 1.3GLX / 75hp 1994г.

                Коментар


                  #9
                  реглажа е 0.4 смукателни 0.5 испускателни дай данните на вала да го видя и ще ти кажа градуси , лифт висчко което имаш
                  Power Under Pressure

                  Коментар

                  Working...
                  X