Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Горивна система Brava / Bravo 1.6 преди и след 95.

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Горивна система Brava / Bravo 1.6 преди и след 95.

    Здравейте колеги !Моля да ме извините ако темата вече съществува, не можах да е намеря.Преди няколко дни ми дойде една не толкова добра идея, да накарам колата да върви малко повече .. става въпрос за Brava 1.6 16V 98, от колега с браво знам, че като затиснеш маркуча за излишното гориво, което е предназначено за резервоара колата полудява .. съответно и разхода. Реших да го пробвам и на моята брава, да обаче ударих на камък при мен е съвсем различно:1. Нямам горивен филтър.2. Имам вакумна помпа.3. На горивната рейка нямам маркуч за връщане на излишния бензин (такъв маркуч има закачен на резервоара явно идва от вакумната помпа).Моля за малко информация по отношение устройство и принцип на действие на 2 те системи (със и без вакумна помпа), какво ще се случи ако маркуча връщаш бензина в резервоара бъде прегънат на 2 за да не връща бензина (изолиран). Има ли опасност от спукване на маркучите в горивната система, повреждане на някои уреди по веригата и тн. Пишете ми на лс или тук как мога да накарам колата да впръсква повече гориво и съответно да вкарва повече въздух, говорим за чисто механична намеса ако е възможна, не говорим за remap на ECU.

    #2
    Нека по вещите да напишат как ,но според мен трябва смяна на дюзи с такива с повече обем както и регулатор на налягането на горивото.Ей така да спреш обратното гориво и да разчиташ на резултати не става първото което ще се повреди е помпата.
    Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
    Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

    Коментар


      #3
      Да не е вариант 100% спиране на излишното гориво, купих си един регулатор който обаче май се оказа пълен боклук.Джаджата има 3 края край 1 вход на горивото, край 2 препращане на горивото идващо от край 1, край 3 през него няма как да влезе или излезе нещо в текущото състояние на клапана. Снимки на клапана цял и разглобен, поне манометъра работи показва ми 3.9 бара нещото няма инструкция за свързване и някак си не му открих логиката помогнете .. тези белите гумени уплътнения са изцяло плътни. Поради тази причина няма как да влезе или излезе нещо от най-малкия извод.като край 1 имам в предвид този извод на който има маркуч.

      Коментар


        #4
        Това е малко изгубена кауза, но ти си знаеш както каза колегата бензинов регулатор дюзи, може да поработиш над изпускателната система, в английския форум преди когато карах 1.6 бях изнамерил някаква тема за смяна на валове и някакви неща имам блед спомен че някой беше изцедил някой друг кон от това нещо ама ремапа ще дойде рано или късно Успех с начинието ще следя темата с интерес.
        Fiat punto 1,1
        Fiat bravo 1,6 16v
        Fiat bravo 2,0 20v
        Honda civic 1,5
        BMW e30 '84 150+hp Opel Omega B '98 116hp back to HGT, Peugeot 306, Astra F...

        Коментар


          #5
          Трябва да се увеличи притока на въздух - да се ’разшири’ дросела.
          The box said "Requires Windows 98 or better", so I installed Linux
          Marea SW 2400 JTD CF2 136CV 100KW "HLX-TOUR DE FRANCE"
          Ex: Brava 1.6 ELX 16V 103 hps '98 LPG Atiker + LC Romano

          Коментар


            #6
            Не предполагах, че темата ще хване този път .. Ще пускам отделни теми за отделните неща за да има полезна информация за нормалните хора които не са побъркани като мен .. Просто ме интересува принципа на действие .. за момента и до какво ще доведе, това е ясно, че повече бензин повече въздух обаче сега да не се отклоняваме как ще дойде този въздух. За всички препоръки, който не са свързани с принципа на действие на вакумната помпа моля на skype или лс.Иначе да .. ще и изцедя колкото мога коне до счупване .. след това ще видим..

            Коментар


              #7
              Не можеш така да разглеждаш нещата - повече бензин при предишното количество въздух дава богата смес, което не само, че не вдига мощноста, а напротив.Принципа най-общо е простичък, ако не навлизаме в подробности как точно ECU определя сместа(тук влияят различни датчици и може би най-много ламбдата) - впръсканото гориво се изчислява от ECU на база входящия въздух през дроселовата клапа, която ти управляваш с педала на газта. От тук колкото повече въздух, толкова повече гориво => толкова повече мощност. Това разбира се, ако самия двигател има ’запас’ накъде да вдига мощноста.
              The box said "Requires Windows 98 or better", so I installed Linux
              Marea SW 2400 JTD CF2 136CV 100KW "HLX-TOUR DE FRANCE"
              Ex: Brava 1.6 ELX 16V 103 hps '98 LPG Atiker + LC Romano

              Коментар


                #8
                И аз нещо съм скептично настроен да се вдига мощността чрез вдигане на на налягането в рейката. В този случай ЕКУ най-много да намали времената на инжекторите. И ефект никакъв.
                Stop giving directions, just say "Follow me."
                Shevrolet Captiva LS 2.4/136/2009/ГИ Landy
                Ex: Fiat Marea 1.6/103/1999/ГИ AG Zenit

                Коментар


                  #9
                  При опит на ланчиа делта и браво 95 при прегъване на маркуча за излишния бензин осезаемо се повишава мощноста, ама почва да гори 12 15 - бензин .. пък и ние обикаляхме двадесетина минути из София .. не знам до какво може да доведе какво може да повреди и така натам, че има мощност има, колкото до ECU и времето на инжекторите мисля, че не го възприема а за въздуха не знам със сигурност отчита повече изгорели и не изгорели газове .. поради липса на кислород обаче дали не се усеща, че има повече бензин и може би вкарва и повече въздух. Чакам някой, който не предполага а знае какво се случва ?

                  Коментар


                    #10
                    За модел след 95 г. Дюзите са разчетени да работят на определено налягане. Налягането се определя от регулатора на налягане на горивото. Той отваря при 3 бара и връща излишното гориво. Като прегънеш маркуча за обратното гориво повишаваш налягането към инжекторите от 3 например до 3.5 бара. За същото време инжекторът на впръсква повече гориво защото самото гориво е със по-високо налягане. Какво следва. Ламбда сондата отчита обеднена на въздух горивна смес и намалява времето за отваряне на инжекторите, т.е. компенсира по-високото налягане което създаваш като прегънеш маркуча. Имаш си работа със система с обратна връзка която се саморегулира. Системата за рециркулация на горивото е построена така за да се осигури пъргаво поведение на двигателя. Като подадеш газ двигателят веднага дръпва повече гориво което вече е на разположение. Понеже горивната помпа постоянно работи на максимален дебит (обороти).Всичко това важи ако не се пробие някой маркуч и не ти олее/измие двигателя с бензин поради повишеното налягане. Приготви си по-голям пожарогасител.
                    Bravo 1.6 / 16

                    Коментар


                      #11
                      Колега, Riki888 точно това исках да чуя !С изключение на оливането на двигателя с бензин .. което почти няма как да стане .. понеже тези маркучи оригиналните са невероятно твърди здрави .. и няма как да се разцепят. Мерих налягането между вакума и рейката и ми показва 3.9 бара, постоянно. Мога ли от ECU или от самия вакум да вдигна налягането, че онзи китайски боклук не ми се ще да ми седи точно по горивната система ... Тази седмица ще поръчам кабели за диагностика, вече съм намерил и софтуер за ремап та ще споделя впечатленията от експеримента. А ако просто подменя инжекторите с по голям дебит ? Май ще е по добре и най-безопасно за системата, обаче както казва колегата Riki888 ламбда пак ще оправлява, та ще видим какво може да променим по ремап и дали може да и повлиаем ...

                      Коментар


                        #12
                        Колега,трябва ти въздух!Мисля,че има палио с 1,6 двигател,което е 120 коня и разликата е основно в смукателните колектори,дросел,вероятно разпределителни валове....
                        Brava ELX 1,6 16V, 90PS , LPG BRC Sequent24
                        Мarea SW ,SX 1,6 16V, 103PS, LPG Zenit JZ2005

                        Коментар


                          #13
                          колега дай малко повече инфо .. "Колега,трябва ти въздух!Мисля,че има палио с 1,6 двигател,което е 120 коня и разликата е основно в смукателните колектори,дросел,вероятно разпределителни валове...."какво е това палио 1.6 ?

                          Коментар


                            #14
                            Аз от това написано в първия пост :1. Нямам горивен филтър. 2. Имам вакумна помпа. 3. На горивната рейка нямам маркуч за връщане на излишния бензин (такъв маркуч има закачен на резервоара явно идва от вакумната помпа). изобщо не разбрах каква е таз вакумна помпа и кви ги дири в бензиновата система ,но разбрах ,че на рейката няма регулатор за налягане и маркуч за обратен бензин което означава че регулатора е в резервоара и каквито и външни регулатори да слагате ако ще и 20 барови налягането ще си е все толкоз. Ако пък се изолира оригиналния регулатор в резервоара ще може да се сложи външен ама кой ще връща излишното в резервоара е загадка за мен ,тъй че колега ако искаш повече бензин направи си ремап ,нормалното налягане е напълно достатъчно.Не че ще има файда от много бензин ама щом си решил.

                            Коментар


                              #15
                              MEMO написа:
                              Аз от това написано в първия пост :1. Нямам горивен филтър. 2. Имам вакумна помпа. 3. На горивната рейка нямам маркуч за връщане на излишния бензин (такъв маркуч има закачен на резервоара явно идва от вакумната помпа). изобщо не разбрах каква е таз вакумна помпа и кви ги дири в бензиновата система ,но разбрах ,че на рейката няма регулатор за налягане и маркуч за обратен бензин което означава че регулатора е в резервоара и каквито и външни регулатори да слагате ако ще и 20 барови налягането ще си е все толкоз. Ако пък се изолира оригиналния регулатор в резервоара ще може да се сложи външен ама кой ще връща излишното в резервоара е загадка за мен ,тъй че колега ако искаш повече бензин направи си ремап ,нормалното налягане е напълно достатъчно.Не че ще има файда от много бензин ама щом си решил.
                              От вакумната помпа излиза маркуч за излишния бензин и го връща обратно в резервоара. Може би от там се контролира налягането.Моля някой да ми даде конкретен отговор на тези въпроси:1. Колко бара налягане прави бензиновата помпа ?2. И за какво служи вакумната помпа ?3. Може ли да се регулира налягането от бензиновата или вакумната помпа ?

                              Коментар

                              Working...
                              X