Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Промяна звука на двигателя на fiat bravo 1.6 16v 103

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Промяна звука на двигателя на fiat bravo 1.6 16v 103

    Здравейте колеги! След смяната на ангренажен ремък се усети промяна в звука на двигателя. С ремъка, с който я купих и който явно е бил зацепван в Италия, колата мъркаше много готино в ниските обороти (до 2000 об/мин). Първоначално отидох да го сменят в обикновен сервиз, защото не знаех че изисква по-специално зацепване с фиксатор. Там го зацепваха по белези, направени от тях, след като гледаха от стари белези, явно правени в Италия. Резултата от работата в този сервиз беше тресене в ниски обороти и колебливи движения на стрелката на оборотомера, въпросното мъркане тотално изчезна, имаше и понижена мощност. След 3 дни я откарах в специализиран сервиз на Фиат и там ми казаха че има разминаване с 2 зъба. Направиха центровката с фиксатор, както му е реда, и мога да кажа, че вибрациите и тресенето изчезнаха, мощността се възвърна, колата започна да си работи стегнато, но въпросното мъркане пак не е както като я купих. Знам че това не е фатално за колата, но ако имате мнения, моля да ги споделите. Дали трябва време на ремъка да улегне и да се разработи...да кажа също че ремъка е DAYCO и май е от най-евтините.
    Войната по пътищата не спира! Карай умно, стигни жив!

    FIAT Bravo_SX 1.6 16v 103 hp '97 + АГУ LOVATO

    #2
    Може някоя ролка да е "мъркала".Разясни понятието "мъркане"?
    "Без сърца, сме просто машини"
    Toyota Prius 1.5 Hybrid
    EХ- Brava 1.6, Marea 1.9 JTD, Multipla 1.6 Bipower, Jeep Grand Cherokee ZJ 5.2 V8, Peugeot 407 SW 2.0 HDI, Mitsubishi Pajero 2.8 TDI

    Коментар


      #3
      M5kov написа:
      Може някоя ролка да е "мъркала".Разясни понятието "мъркане"?
      Здравей колега! Това мъркане не е технически проблем - има го на всички фиати 1,6 16 клапана. То се чува до 2000 оборота, примерно при маневри или каране с ниска скорост, но след 2000 оборота мотора започва да "реве". Това мъркане си е заложено в мотора и е специфично за тези фиати 1,6 незнам дали всички шофъори на тези коли го забелязват, обаче дето се казва аз заради него купих колата - само като я чух как работи и веднага ми хареса...ама сега изчезна
      Войната по пътищата не спира! Карай умно, стигни жив!

      FIAT Bravo_SX 1.6 16v 103 hp '97 + АГУ LOVATO

      Коментар


        #4
        DAYCO не са лоши ремъци и не мисля че проблема ти е в ремъка.
        Alfa Romeo 159 1.9 16V JTDm powered by Sprintauto Service
        Fiat Bravo 1.9 JTD 105 GT powered by emzo Ex: Fiat Bravo 1.4 12v (вече в баща ми)

        Коментар


          #5
          batproho написа:
          DAYCO не са лоши ремъци и не мисля че проблема ти е в ремъка.
          Благодаря за мнението, колега. Сигурен съм, че има още колеги, които са имали спомени от сменяне и зацепване на ангренажен ремък и звука на двигателя преди и след това - ако има как изкажете мнение...предварително благодаря.
          Войната по пътищата не спира! Карай умно, стигни жив!

          FIAT Bravo_SX 1.6 16v 103 hp '97 + АГУ LOVATO

          Коментар


            #6
            При мен го няма това "мъркане" за което говориш,но действително съм чувал някои мотори да мъркат така но те се по-скоро 1.8 и 2.0 :D
            FIAT Bravo GT 1.6 16V 1999 - Pandora's Box
            Единствено в България "селянин" е обидна дума.

            Коментар


              #7
              veskobravo написа:
              При мен го няма това "мъркане" за което говориш,но действително съм чувал някои мотори да мъркат така но те се по-скоро 1.8 и 2.0 :D
              Здравей колега! За 1,8 и 2,0 не мога да кажа със сигурност, защото не съм чувал такива мотори, но за 1,6 съм 100% сигурен. А забелязал ли си преди имало ли е това мъркане при твоята кола?Радвам се, че ме разбираш за въпросното "мъркане", защото в сервиза майсторите ме помислиха за луд, след като постоянно им повтарях "колата вече не мърка"
              Войната по пътищата не спира! Карай умно, стигни жив!

              FIAT Bravo_SX 1.6 16v 103 hp '97 + АГУ LOVATO

              Коментар


                #8
                Противно на логиката при мен може да се каже,че има мъркане когато двигателя е студен.
                FIAT Bravo GT 1.6 16V 1999 - Pandora's Box
                Единствено в България "селянин" е обидна дума.

                Коментар


                  #9
                  veskobravo написа:
                  Противно на логиката при мен може да се каже,че има мъркане когато двигателя е студен.
                  По принцип при нормални обстоятелства го има и при студен и при топъл двигател - това съм го изпитал и съм сигурен. Незнам вече какво да мисля - явно иска много прецизна центровка или разработване на ремъка...или кой знае какво. Ясно е че ще я карам така и след няколко хиляди км. колкото да улегне ремъка ще видя как е. Освен това питах и други колеги с тези коли за звука и ми казаха че не им прави впечатление такива работи Обаче аз съм такъв човек, че забелязвам и най-малката нередност, и най-малкия страничен шум...Вярно че това, с което ви занимавах не е фатално...благодаря ви колеги и безаварийно каране на италианските возила
                  Войната по пътищата не спира! Карай умно, стигни жив!

                  FIAT Bravo_SX 1.6 16v 103 hp '97 + АГУ LOVATO

                  Коментар


                    #10
                    За първи път чувам за "улягане на ремъка".Странно нещо ще да е това явление-улягане на ангренажният ремък.Пистовия дали и той уляга
                    Fiat 1.4 12V
                    Не е важно колко струва,важното е да е евтино.
                    Да си втори значи да си първи сред загубилите.
                    Четири часа разглобяване и ровене ми спестява двайсе минути четене

                    Коментар


                      #11
                      veskobravo написа:
                      Противно на логиката при мен може да се каже,че има мъркане когато двигателя е студен.
                      Това мъркане е от алтернатора,понеже като запалиш след като е стояла колата и той се товари повече докато зареди акумулатора.
                      Fiat Brava 1.2,16в

                      Коментар


                        #12
                        valentino321 написа:
                        За първи път чувам за "улягане на ремъка".Странно нещо ще да е това явление-улягане на ангренажният ремък.Пистовия дали и той уляга
                        Незнам, колега. Честно казано и аз не съм чувал за това понятие, плод е на моето въображение, защото не разбирам много от такива неща. Незнам какво друго да мисля и затова посочих това налудничаво мнение...вече имам чувството че САМО ИТАЛИАНЦИТЕ могат да си ремонтират тези техни коли - само те могат да си правят центровките както трябва
                        Войната по пътищата не спира! Карай умно, стигни жив!

                        FIAT Bravo_SX 1.6 16v 103 hp '97 + АГУ LOVATO

                        Коментар


                          #13
                          Колега престани да се вкарваш излишно във филми и си карай колата .
                          Alfa Romeo 159 1.9 16V JTDm powered by Sprintauto Service
                          Fiat Bravo 1.9 JTD 105 GT powered by emzo Ex: Fiat Bravo 1.4 12v (вече в баща ми)

                          Коментар


                            #14
                            batproho написа:
                            Колега престани да се вкарваш излишно във филми и си карай колата .
                            Имаш право, колега. Прекалено много се вманиачавам явно. Ще я карам така. Важното е че не тресе и върви. Благодаря за обърнатото внимание и извинявайте, ако има нещо. Безаварийно на всички!!!
                            Войната по пътищата не спира! Карай умно, стигни жив!

                            FIAT Bravo_SX 1.6 16v 103 hp '97 + АГУ LOVATO

                            Коментар


                              #15
                              Освен двата фиксатора за разпределителните валове се използва и фиксатор за коляновият вал. Така като са блокирани и трите вала за да се опъне както трябва ремъка е необходимо да се развият болтовете на шайбите на разпределителните валове, опъва се ремъка (ролката има белег колко) и след това се затягат болтовете на разпределителните валове с необходимото усилие.Това го беше обяснил колегата ВО в друга тема. А за работата на мотора като равномерност говоря, не като вървене (ако си карал преди това изправен такъв) до два зъба разлика в ремъка няма да разбереш.
                              Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
                              Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше

                              Коментар

                              Working...
                              X