Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Въпрос за клапани?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Въпрос за клапани?

    Колеги от няколко месеца имам проблеми с колата и мислех че е какво ли не и отскоро се чудя дали не е от клапаните.Започна да ми гори 20 на 100 и от ауспуха мирише много гадно, като на йод.Дали сам със горе долу познания ще се справя да го разглобя, да ги шлаифам с такава паста и да ги сглобя отново или да я продавам, какво мислите?Как мога да проверя дали е от изхабяване на двигателя или от клапаните?С компресията според мен и да покаже че няма, може да е от клапаните, а съм чувал че ако пуши син пушек тогава са клапаните, а мисля че има незнам.

    #2
    По-добре си направи една диагностика и да ти измерят компресия. Всичко друго си е разглобяване на вятъра
    Honda Accord 1.8 115к.с. 96г.
    Honda Civic 1.5 90к.с. 93г.
    FIAT Marea 115 '99 1.8 113hP 182.A2.000
    Powered by Total & Fobos LPG

    Коментар


      #3
      Компресията е малко вятър работа защото при стегнати клапани може да покаже и 2-3 а след реглаж да качи на 10 примерно.Наи лесното е да си провериш клапаните с какъв луфт са и ако е нормален търси друга причина,А ако ти се сваля главата по добре я закараи в сервиз там ще я напраят от до щото има случаи от такова напасване направо се хвъплят глави
      Lacia Lybra 2.4jtd 140++ executive
      EX.Fiat Tipo SX 1.6 IE
      EX.Fiar Ritmo 105TC

      Коментар


        #4
        Здравей Колега,Наистина ли ще ремонтираш клапани или се опитваш да популяризираш онова от подписа ти?Щото ако е първото - вземи поне напиши какъв е двигателя, а ако е второто - чувствам как ще те баннат....
        Brava 1.6 EL, '98
        182A4

        Коментар


          #5
          Не е второто колега,наистина имам проблем с колата и искам да питам какво да правя.1.4 DGT Cat.i.e (160) 70 коня.Както казах, гори ми много и мирише на йод от към ауспуха, колата си я карам от 2001 и до сега проблеми нямах кои знае колко, смяних предното окачване за 100 лв. и още е на 6 и сега това Много си харесвам количката, запазена е с хубави ляти джанти цвят бордо, познавам един майстор, ще отида и него да питам.Въобще регулират ли се тези клапани, защото брат ми прочел че били някви си хидравлични ли как се казвали там, с едни такива конуси ги бутат, вала е отгоре лагеруван и натиска тези цилиндри които натискат клапаните, имах лада и беше по съвсем друг начин, а тази незнам на нея как се правят и дали е от тях незнам, нито чукане има, нито нищо, само оборотите малко си играят, ауспуха ми малко черни, но нямам гърнета, махнах ги ,само първото остана, бяха изгнили и заварих една тръба до края, но тоя проблем беше още преди това, ня вярвам проблема да е в това.Махнах си и катализатора преди да възникне тоя проблем, да не би заради това да са нагорели клапаните, поне аз така си мисля, защото преди това го нямах тоя проблем, пак имаше малко проблеми с оборотите но никога не ми е горяла 20 на 100.Вярно карам на къси разтояния и на студен двигател но чак пъй толко никога не е горяла.Жал ме е за количката ми, доста преживявания съм имал с нея, запознах се и с приятелката ми с нея и много хубави спомени имам с колата си.Пазя я като очите си, не давам слънце да я напече, беше в гараж допреди 1 година, сега я крия под един навес, но за жалост се появи тоя проблем и незная какво да правя и нямам и много пари да хвърлям по майстори, а и се притеснявам да не ми вземат парите и нищо да не направят.

          Коментар


            #6
            Сега открих друго, дистрибуторната ми капачка и дето е средното там графитено дето допира на палеца било раждясало и не давало добър контакт, изчистих го и си смених тоя синия датчик на колектора които е, със старияш защото бях купил нов но малко със съмнителен произход, сега каточели се оправи малко, дано да е от това било, тая сутрин отвих свещите и бяха доста черни, след като го очистих това утре ще видя какви са.

            Коментар


              #7
              Май не е от това, сутринта си видях свещите и бяха малко по бели, но проблема си остава?Хайде колеги, някой не е ли имал подобен проблем, от какво може да е????

              Коментар


                #8
                Свали капака на клапаните и виж състоянието на гърбиците на вала.
                Fiat Marea 1.8i 16V
                Fiat Tipo 1.4i 8V
                Fiat Punto 1.6i 8V
                www.italauto-bg.net/forum/

                Коментар


                  #9
                  Rokambol написа:
                  Свали капака на клапаните и виж състоянието на гърбиците на вала.
                  Колега, виждат се като отворя капачката на маслото, поне последната гърбица, с брата я видяхме и брата като я видя каза, че е много хубава, мазна, без драскотини и нищо.Тези дни сменях дистрибуторни капачки, жици, и какво ли не за да проверв ще има ли разлика, има но малка, все така си върви, на първа като тръгна и по едно време като прекъсване става и много тежко върви, наведох се днес на двигателя, мирише на бензин отзад, преди няколко месеца си смених уплатнението на колектора, обаче няма нито текло нито нищо, а и проблема беше още преди това.Претърпях и малка катастрофа преди да се прояви тоя проблем, от тогава няма оправия ;(Леко се блъснах в една кола и се смачка отпред тази греда , спука се и радиатора, оправих си я сам, с един шарит я вързахме с брат ми за един стълб и я засилвахме с бутане назад докато гредата се върне там където е била, видими поражения на двигателя нямаше, но дали други не е имало незнам.Реве ми се казвам ви, жалко за количката ми, не я карам за сега, от време на време си правя по едно завойче за да не седи така.Според мен нещо по токищата е, има майстори/токаджий/ тук, но незнам доколко са добри, чакам сега едни пари и при първа възможност ще я закарам на някой поне да си каже мнението, то даже не ми трябват пари за мнение само, но все пак да имам някой лев под ръка.Ако някой има идея от какво може да е да драсне Ето снимки на колата ми.

                  Коментар


                    #10
                    Колеги днес ми дадоха един уред за компресия и е 10, което е много добре, но остава проблема с токищата, ще викна един комшия тези дни да я види, много си разбирал от работата и дано да каже какво и е.Мене ме съмнява че е този digiplex

                    Коментар


                      #11
                      Има ли катализатор колата ако има се замисли върху него той е известен с миризмата от ауспуха, високия разход и губенето на тяга.
                      FIAT BRAVA 16.16V.ELX Абе, ако ме блъсне Селянин, важи ли Гражданската отговорност !

                      Коментар


                        #12
                        dani389 написа:
                        Има ли катализатор колата ако има се замисли върху него той е известен с миризмата от ауспуха, високия разход и губенето на тяга.
                        Не колега, няма Махнах го и съм сложил само тръби, само първото гърне стой, второ и трето няма, звука е идеален Само да ми видят токищата, утре ще търся майстора да го викна и дано да намери какво и е, почти съм сигурен че е тоя digiplex

                        Коментар


                          #13
                          Гърбицата, погледната през гърловината за маслото нищо няма да ти каже. Пак те съветвам да свалите капака и да огледате вала. Гарнитурата е стотинки, не вярвам да се скъпиш заради това. Често при проблем с клапани, колата работи на импулси, като двутактов двигател. Относно тоците - има ли масло в дистрибутора? Капачката читава ли е? Кабелите как са? Палеца? Използвай някоя влажна нощ и запали моторчето - виж дали няма да забележиш синкава паяжина по делкото, по кабелите...познавам инсталацията наизуст на тази кола. Задай конкретен въпрос, ще получиш отговор. Така "нещо по токищата" нищо не ми говори. Съмнявам се плекса да е повреден. Пък и най-лесното е да вземеш за проба от някоя морга, нали.
                          Fiat Marea 1.8i 16V
                          Fiat Tipo 1.4i 8V
                          Fiat Punto 1.6i 8V
                          www.italauto-bg.net/forum/

                          Коментар


                            #14
                            Rokambol написа:
                            Гърбицата, погледната през гърловината за маслото нищо няма да ти каже. Пак те съветвам да свалите капака и да огледате вала. Гарнитурата е стотинки, не вярвам да се скъпиш заради това. Често при проблем с клапани, колата работи на импулси, като двутактов двигател. Относно тоците - има ли масло в дистрибутора? Капачката читава ли е? Кабелите как са? Палеца? Използвай някоя влажна нощ и запали моторчето - виж дали няма да забележиш синкава паяжина по делкото, по кабелите...познавам инсталацията наизуст на тази кола. Задай конкретен въпрос, ще получиш отговор. Така "нещо по токищата" нищо не ми говори. Съмнявам се плекса да е повреден. Пък и най-лесното е да вземеш за проба от някоя морга, нали.
                            Да махнах капака и викнах един комщия дето се занимава с такива работи, гледа я и каза че било ок това и каза да проверя компресията и ако не е в нея да търся другаде.Днес говорих с един друг майстор, който уж се сещал от токища и ме посъветва да я закарам на диагностика, няй близкото място било, на пътя от хасково за димитровград, или да съм му я оставил да я гледал от време на време и да търсел проблема но аз не се съгласих.Мерси много за помоща колега, да ти обесня точно проблемакогато я паля вдига много обороти и после се кротват, като я запаля за 2-ри път не вдига, а по пътя като натисна съединителя и оборотите падат на етапи за няколко секунди, на студен двигател оборотите са по нормални, като загрее почват да падат по бавно след като натисна съединителя.Докато върви от ауспуха и мерише много лошо като на йод и как да го кажа, не че прекъсва а сякъш иска да изгасне, но не изгася, тръгвам на 1-ва и на самото тръгване за момент сякаш си губи цялата мошност и пак идва.Свещите са доста черни и след като почовърках дистрибуторната капачка се пооправи но пак не са както трябва, съвсем малко подобрение има.незнам от какво може да е

                            Коментар


                              #15
                              Намери посоченото със стрелка на снимката (на гърба на карбуратора) и при работещ студен двигател наблюдавай движението му (това е стъпковия мотор, по точно буталцето му). Много високите обороти се обуславят от него.Свали потенциометъра на газта. Нанеси слой графит по пистите му (с мек молив). Монтирай го обратно и направи проба. Този метод е само диагностичен и ще има временен ефект. Ако усетиш сериозно подобрение, сменявай потенциометъра. Ако няма никакъв ефект, най-вероятно стъпковото ти е цялото за смяна. Намират се втора ръка, не са скъпи, но със задължително пробване, преди плащане.Все още нищо не казваш за състоянието на капачката, палеца и кабелите...Една пукната капачка може да ти съкрати живота.Има още някои неща, които не са непременно свързани с тоците. Ангренажа коректно ли е зацепен? Делкото центровано ли е правилно? Трябва да се проверят и тези неща.
                              Прикачени файлове
                              Fiat Marea 1.8i 16V
                              Fiat Tipo 1.4i 8V
                              Fiat Punto 1.6i 8V
                              www.italauto-bg.net/forum/

                              Коментар

                              Working...
                              X