Колеги от няколко месеца имам проблеми с колата и мислех че е какво ли не и отскоро се чудя дали не е от клапаните.Започна да ми гори 20 на 100 и от ауспуха мирише много гадно, като на йод.Дали сам със горе долу познания ще се справя да го разглобя, да ги шлаифам с такава паста и да ги сглобя отново или да я продавам, какво мислите?Как мога да проверя дали е от изхабяване на двигателя или от клапаните?С компресията според мен и да покаже че няма, може да е от клапаните, а съм чувал че ако пуши син пушек тогава са клапаните, а мисля че има незнам.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Въпрос за клапани?
Collapse
X
-
Компресията е малко вятър работа защото при стегнати клапани може да покаже и 2-3 а след реглаж да качи на 10 примерно.Наи лесното е да си провериш клапаните с какъв луфт са и ако е нормален търси друга причина,А ако ти се сваля главата по добре я закараи в сервиз там ще я напраят от до щото има случаи от такова напасване направо се хвъплят главиLacia Lybra 2.4jtd 140++ executive
EX.Fiat Tipo SX 1.6 IE
EX.Fiar Ritmo 105TC
Коментар
-
Не е второто колега,наистина имам проблем с колата и искам да питам какво да правя.1.4 DGT Cat.i.e (160) 70 коня.Както казах, гори ми много и мирише на йод от към ауспуха, колата си я карам от 2001 и до сега проблеми нямах кои знае колко, смяних предното окачване за 100 лв. и още е на 6 и сега това Много си харесвам количката, запазена е с хубави ляти джанти цвят бордо, познавам един майстор, ще отида и него да питам.Въобще регулират ли се тези клапани, защото брат ми прочел че били някви си хидравлични ли как се казвали там, с едни такива конуси ги бутат, вала е отгоре лагеруван и натиска тези цилиндри които натискат клапаните, имах лада и беше по съвсем друг начин, а тази незнам на нея как се правят и дали е от тях незнам, нито чукане има, нито нищо, само оборотите малко си играят, ауспуха ми малко черни, но нямам гърнета, махнах ги ,само първото остана, бяха изгнили и заварих една тръба до края, но тоя проблем беше още преди това, ня вярвам проблема да е в това.Махнах си и катализатора преди да възникне тоя проблем, да не би заради това да са нагорели клапаните, поне аз така си мисля, защото преди това го нямах тоя проблем, пак имаше малко проблеми с оборотите но никога не ми е горяла 20 на 100.Вярно карам на къси разтояния и на студен двигател но чак пъй толко никога не е горяла.Жал ме е за количката ми, доста преживявания съм имал с нея, запознах се и с приятелката ми с нея и много хубави спомени имам с колата си.Пазя я като очите си, не давам слънце да я напече, беше в гараж допреди 1 година, сега я крия под един навес, но за жалост се появи тоя проблем и незная какво да правя и нямам и много пари да хвърлям по майстори, а и се притеснявам да не ми вземат парите и нищо да не направят.
Коментар
-
Сега открих друго, дистрибуторната ми капачка и дето е средното там графитено дето допира на палеца било раждясало и не давало добър контакт, изчистих го и си смених тоя синия датчик на колектора които е, със старияш защото бях купил нов но малко със съмнителен произход, сега каточели се оправи малко, дано да е от това било, тая сутрин отвих свещите и бяха доста черни, след като го очистих това утре ще видя какви са.
Коментар
-
Rokambol написа:Свали капака на клапаните и виж състоянието на гърбиците на вала.
Коментар
-
dani389 написа:Има ли катализатор колата ако има се замисли върху него той е известен с миризмата от ауспуха, високия разход и губенето на тяга.
Коментар
-
Гърбицата, погледната през гърловината за маслото нищо няма да ти каже. Пак те съветвам да свалите капака и да огледате вала. Гарнитурата е стотинки, не вярвам да се скъпиш заради това. Често при проблем с клапани, колата работи на импулси, като двутактов двигател. Относно тоците - има ли масло в дистрибутора? Капачката читава ли е? Кабелите как са? Палеца? Използвай някоя влажна нощ и запали моторчето - виж дали няма да забележиш синкава паяжина по делкото, по кабелите...познавам инсталацията наизуст на тази кола. Задай конкретен въпрос, ще получиш отговор. Така "нещо по токищата" нищо не ми говори. Съмнявам се плекса да е повреден. Пък и най-лесното е да вземеш за проба от някоя морга, нали.
Коментар
-
Rokambol написа:Гърбицата, погледната през гърловината за маслото нищо няма да ти каже. Пак те съветвам да свалите капака и да огледате вала. Гарнитурата е стотинки, не вярвам да се скъпиш заради това. Често при проблем с клапани, колата работи на импулси, като двутактов двигател. Относно тоците - има ли масло в дистрибутора? Капачката читава ли е? Кабелите как са? Палеца? Използвай някоя влажна нощ и запали моторчето - виж дали няма да забележиш синкава паяжина по делкото, по кабелите...познавам инсталацията наизуст на тази кола. Задай конкретен въпрос, ще получиш отговор. Така "нещо по токищата" нищо не ми говори. Съмнявам се плекса да е повреден. Пък и най-лесното е да вземеш за проба от някоя морга, нали.
Коментар
-
Намери посоченото със стрелка на снимката (на гърба на карбуратора) и при работещ студен двигател наблюдавай движението му (това е стъпковия мотор, по точно буталцето му). Много високите обороти се обуславят от него.Свали потенциометъра на газта. Нанеси слой графит по пистите му (с мек молив). Монтирай го обратно и направи проба. Този метод е само диагностичен и ще има временен ефект. Ако усетиш сериозно подобрение, сменявай потенциометъра. Ако няма никакъв ефект, най-вероятно стъпковото ти е цялото за смяна. Намират се втора ръка, не са скъпи, но със задължително пробване, преди плащане.Все още нищо не казваш за състоянието на капачката, палеца и кабелите...Една пукната капачка може да ти съкрати живота.Има още някои неща, които не са непременно свързани с тоците. Ангренажа коректно ли е зацепен? Делкото центровано ли е правилно? Трябва да се проверят и тези неща.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар