Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Браво 1.4 Самофорсиране :(

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    Разписвам се и аз в темата, за да не създавам нова. Някой колега да е разрешил проблема си, за да сподели какво е било? Днес моята кола направи същата мизерия. Карам си на трета и оборотите започват да се увеличават и колата сама да се ускорява. Спирам на светофара и колата започва да ръмжи. За мое съжаление нямам оборотомер, защото е развален и не мога да видя до колко скачат оборотите. Общо взето на свободен ход като подам газ и оборотите си остават високи после леко падат и след това колата отново си вдига оборотите сама. Ако това е от значение, видях, че излиза някаква течност от ауспуха.

    Коментар


      #17
      не знам дали ще ти помогна, но при мен се реши по следния начин:ВД40 и почистване на всички съединения по запалителната уредба - ТПС, датчик на Хол, всички връзки по кабелите. Свалих плочката на ТПСа и я почистих и нея.Иначе ходих на диагностика в някакъв хвален тук сервиз, май беше при Бобо или нещо подобно. Не откриха никаква грешка. И аз реших преди да сменям каквото и да е да почистя добре и да видя какво ще стане. После не съм имал проблеми.
      like a man in silk pyjamas shooting pigeons from a deckchair

      Коментар


        #18
        Сега се връщам от сервиз. Правиха диагностика и не откриха никакви грешки. Накрая сваляха и някакво стъпково моторче (не съм сигурна дали се нарича така) и казаха, че май е от него. Казаха, че било хубаво да го сменя. След като го сложиха отново, колата не ми е правила мизерии. Мисля да го почистя и ако стане проблем отново, направо да купувам ново. Ще гледам да се почистят и всички останали неща пък дано колата си е ОК. А какво е ТПС?

        Коментар


          #19
          Извинявай, не знаех, че си дама.Добре са го почистили, но не знам доколко ще помогне - доколкото съм запознат стъпковото моторче поддържа оборотите на празен ход. Щом ти прави мизерии в движение надали ще е точно от него. Но лошо няма, поне е чисто.Така... Видял и къде се намира стъпковото моторче - в дясно на инжектора? Та ТПСа е точно от другата страна на инжектора. Едни кабелчета влизат в една пластмасова джаджа закрепена с винтчета със задвижване торкс. За да си го развиеш сама ти трябва итвертка със сменяеми накрайници и накрайник Т10 с кухина в центъра.Но съветът ми е засега да не го бараш - само извади кабела и измий добре с ВД40. Изчакай да изсъхне и върни кабела.Датчика на Хол е друга бира. Него можеш да го стигнеш ако като дете си крила разни неща на тайни места - цигари от вашите, топчета от другите деца и прочие Ако имаш под ръка някой мъж накарай него. Датчика се намира над маховика, а това е там където скоростната кутия опира в двигателя. вариант е само да го намериш, да проследиш кабелите и да изчистиш и мястото където те се свързват. Уви, аз не помня къде е.И последна стъпка - изчисти и свързването на ламбда сондата. Тя поне се анмира лесно - гледаш грозните ръждиви 4 тръби, които излизат от двигателя, виждаш къде се съединяват и малко по-долу стърчи една глупост от която излизат кабели. След около 30-40 см те се свързват с едни други. Почисти добре и тази връзка.П.С. Намерих снимков материал. В тази тема: http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=4329На първата снимка виждаш една дебела черна гумена тръба, която влиза в инжектора - това чертното в десния край на снимката. ТПСа е точно под мястото на съединяване на тръбвта с инжектора.На третата снимка, точно под буквата О от "радиатора" се вижда да стърчи една джаджа с излизащ от нея черен кабел. Е това е ламбда сондата.Успех.
          like a man in silk pyjamas shooting pigeons from a deckchair

          Коментар


            #20
            Благодаря, Lane Staley! Дама съм, да , но се старая да се интересувам от колата си. Със сигурност няма аз да се занимавам с почистването. След случката онзи ден, колата не ми е правила повече проблеми. Единственото, което ми прави впечатление е, че сега пък леко "тресе" като съм спряла и съм изключила от скорост. Онези в сервиза бяха пипали нещо по стъпковото моторче. Май са вдигали някакви обороти. Възможно ли е да е от това?Аз все пак реших да си сменя и стъпковото моторче. Ще сменя и свещите, защото за две години от както я имам, не съм ги сменяла изобщо. Не мога да съм спокойна като знам, че й има нещо на колата ми. Въпреки, че е стара (96 год) много си я обичам и до сега почти нищо не съм ремонтирала.И последно питане. Като сменя стъпковото которче трябва ли да се прави пак някаква диагностика по колата?

            Коментар


              #21
              Със сигурност има по-добри начини да оползотвориш 120-130 лева колкото е моторчето. По-добре си ги спести, но ти си решаваш.Смени свещите и виж кабелите за свещите как са. Ако трябва и тях да сменяш... скъпички са. Аз последно си бях взел някакви полски, сини на цвят, но не помня марката, много бях доволен от тях.Играенето на обороти на празен ход може да е и от ТПСа за който ти обясних. Ако са го барали в сервиза, може сега пистичките да са леко изместени.Изключи от скорост, дай газ докъм 2500 оборота и виж как смъква оборотите - плавно ли е, има ли замисляне някъде. Като загрее колата държи ли ти 850 оборота? Зад стъпковото моторче май имаше ограничител на резба, може да са го побутнали малко.Моят опит с 1,4 12В сочи, че повечето проблеми се решават с почистване и наистина помисли преди да даваш пари за моторчето - по-добре се поглези ти
              like a man in silk pyjamas shooting pigeons from a deckchair

              Коментар


                #22
                И аз да се включа по темата...Тъй като и при мен ги има тези проблеми с оборотите 1:1 с описаните (1.6 16в) и забелязах, че ги прави само когато е много топло времето.Предполагам, че проблема е в стъпковият мотор, тъй като преди като откачах клемата от акумулатора (да ресетна еку-то) проблема се оправяше за известно време и после пак оборотите почваха да подскачат до 2000. Казаха ми че моторчето е за смяна, но тъй като е ~100лв мисля да го почистя и пак да махам клемата от акумулатора.
                браво 1.6 16v 1997 103hp
                колкото повече,толкова повече

                Коментар


                  #23
                  ми колеги, аз на почистване и ресетване на компа (е, и на А98 през зимата) го държах 2 години . после ме изостави гадината и сега от три месеца и 3 000 км съм с едно втора ръка, без грижи.интересното при мен беше, че като правеше номера с претрисането и гаснене на празен ход се оправяше по гореописаните чалъми. после в един момент взе да се форсира сама и след 5 дни скоротечно си отиде моторчето. та, за да не ви остави по път, що не си вземете едно втора ръка - ей тъй да имате, под 100 лв. ги дават колегите.
                  браво 1,6/90 - 09 г.

                  Коментар

                  Working...
                  X