Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Предварениe или закъснение на Брава 1.6 103 к.с.

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    chaveto написа:
    Какъв е смисълът да се обира на 100% корема на ремъка между двата вала. В момента в който се завърти на коляновият вал и веднага ще се опъне ремъка между двата вала. Въпроса е след това всички белези да са на място.
    Ако не обереш корема, след запалване, при по-високи обороти има видимо "шляфкане" на ремъка, точно между колелата. Не искам никого да плаша, но това е предпоставка за прескачане на зъб.
    Fiat Marea 1.8i 16V
    Fiat Tipo 1.4i 8V
    Fiat Punto 1.6i 8V
    www.italauto-bg.net/forum/

    Коментар


      #17
      Няма как да има "шлякане" между колелетата. В момента в който почнеш да въртиш двигателя и ремъка се опъва от колелото което въртиш и така в обратна посока на въртенето. Опъването става между всяко едно колело и така корема се получава между колелото което го въртиш и първото по посока на въртене. Затова и между тези две колела е обтяжната ролка.

      Коментар


        #18
        Когато запалиш двигателя, и ремъка започне да шляка(да използвам вашия израз) между зъбните колелета, а не се движи праволинейно това мисля, че е признак на хлабав ремък. Само не разбрах този двигател с автоматичен обтегач ли е, или не. Ако не е до колко опъвате ремъка, аз знам метода като го хванеш по най дългата му част и го завъртиш да не се криви повече от 90 градуса, а между двете зъбни колела на разп. валове не повече от 45градуса(второто важи за двувалови двигатели). А наскоро дочух, че някой го натягали както обслужващите ремъци, т.е. натискат го и ако потъва 9-11мм е достатъчно обтегнат, което за мен е малко странно по този вариант. Вие как процедирате при обтягане.

        Коментар


          #19
          Това с натискането зависи от дължината и с каква сила ще го натиснеш. При огъването е същата работа, колкото и да го натягам все мога да си го завъртя на повече от 90

          Коментар


            #20
            Затова и казах да напишете как правите обтягането. Тъй като споменатите от мен си зависят от силата в ръцете, то вярно че си има уреди за обтягане ма ние нямаме , затова правим всичко с ръце.

            Коментар


              #21
              nelegalniq написа:
              Когато запалиш двигателя, и ремъка започне да шляка(да използвам вашия израз) между зъбните колелета, а не се движи праволинейно това мисля, че е признак на хлабав ремък. Само не разбрах този двигател с автоматичен обтегач ли е, или не. Ако не е до колко опъвате ремъка, аз знам метода като го хванеш по най дългата му част и го завъртиш да не се криви повече от 90 градуса, а между двете зъбни колела на разп. валове не повече от 45градуса(второто важи за двувалови двигатели). А наскоро дочух, че някой го натягали както обслужващите ремъци, т.е. натискат го и ако потъва 9-11мм е достатъчно обтегнат, което за мен е малко странно по този вариант. Вие как процедирате при обтягане.
              По сащия начин,но идва един момент когато ремъка става доста хлабав.

              Коментар


                #22
                nelegalniq написа:
                Затова и казах да напишете как правите обтягането. Тъй като споменатите от мен си зависят от силата в ръцете, то вярно че си има уреди за обтягане ма ние нямаме , затова правим всичко с ръце.
                Ремъка не трябва да е опънат зверски...... това няма да доведе до нищо, само ще помогне да се скапят по бързо ролки,колела........Като вземеш една ролка която е с пружина все си мисля, че ще прецениш колко да го опънеш.

                Коментар


                  #23
                  Аз обтягам ремъка по следния начин - след като затегна обтяжната ролка, се стремя триъгълника на ролката да сочи точката намираща се на самата ролка, и това мисля е правилното обтягане за този двигател.

                  Коментар


                    #24
                    chaveto написа:
                    Няма как да има "шлякане" между колелетата. В момента в който почнеш да въртиш двигателя и ремъка се опъва от колелото което въртиш и така в обратна посока на въртенето. Опъването става между всяко едно колело и така корема се получава между колелото което го въртиш и първото по посока на въртене. Затова и между тези две колела е обтяжната ролка.
                    Относно "шляфкането" или "шлякането" - има го и още как. Според теб, когато запалиш мотора, въпросната хлабина се обира. И да и не. Ако желаеш, свали капака на някоя двувалка, чиито ремък не е сменяван по правилата и забележи какво става при промяна на оборотите. Девиацията, която се наблюдава достига поне 5мм. По долу поствам снимки, с които ще се опитам да изложа визуално идеята си. НЕправилно и Правилно опънат ремък на един и същ мотор. На първата снимка се вижда състоянието на ремъка, без да е разхлабван от оптегача, така, както е монтиран от някой умник! "корема" между двете зъбни колела се вижда прекрасно.
                    Прикачени файлове
                    Fiat Marea 1.8i 16V
                    Fiat Tipo 1.4i 8V
                    Fiat Punto 1.6i 8V
                    www.italauto-bg.net/forum/

                    Коментар


                      #25
                      И в края на сметка разбрахме ли как е правилно обтягането на ремъка и проверка на обтягането :P .

                      Коментар


                        #26
                        Аз настоявам на своето - както и да се сменява ремъка, с пети или без, задължително трябва да се обере хлабината между разпределителните валове. Достатъчно дискутирахме как става това.
                        Fiat Marea 1.8i 16V
                        Fiat Tipo 1.4i 8V
                        Fiat Punto 1.6i 8V
                        www.italauto-bg.net/forum/

                        Коментар


                          #27
                          Добре де ако е опъван без пети, ясно че между двете колела няма как да е точно опънат при поставянето. Обаче не би ли трябвало оптяжната ролка като го опъне и да обере тази хлабина с цената на променяне на положението на единия вал спрямо другия? Все пак двата вала нямат твърда връзка помежду си което да пречи единия да се завърти повече при другия?И един теоретичен въпрос. Защо на моя мотор 182B2 .000 връзката между двата вала е направена с 2 зъбни колела, а ангренажа върти изпускателния, който движи другия?Какви са му предимствата пред това да е с 2 ангренажни ролки като на 1.6 16v?
                          http://www.000webhost.com/151472.html <- безплатен хостинг без реклами
                          Peugeot 206 1.4 Hdi 2005 Ex: PUNTO 1.3 16v MULTIJET
                          FIAT БРАВО 1.2 16v
                          ФИАТ БРАВО 1.6 16v - трагично размазано
                          FIAT Punto 99` 1.2 - втората; Ford Orion 1.8 D- първата

                          Коментар


                            #28
                            infineon написа:
                            Защо на моя мотор 182B2 .000 връзката между двата вала е направена с 2 зъбни колела, а ангренажа върти изпускателния, който движи другия?Какви са му предимствата пред това да е с 2 ангренажни ролки като на 1.6 16v?
                            Предимството е че при смяна на ремъка няма опасност да завъртиш единия вал спрямо другия. Механично е гарантирано че двата вала ще бъдат в синхрон и няма как да им нарушиш синхрона при смяна на ремъка. А пък недостатъкът е че усилието с което ремъкът върти разпределителните валове е съсредоточено само върху колелото на изпускателния вал и е двойно по-голямо. Понеже от него половината усилие през зъбното колело се предава на колелото на всмукателния (май не съм сигурен в точната дума) вал. Това води до по-ускорено износване на зъбите на ангреажния ремък.При двигателя 1.6 двата вала са независими и при въртене усилието от ангренажния ремък се разпределя между двата вала. Когато един зъб предава усилието той го прави последователно във времето на изпускателния и после на всмукателния вал. Общото усилие е същото обаче е разместено във времето, от там същия зъб на ангренажния ремък се натоварва два пъти обаче с по-малко усилие.
                            Bravo 1.6 / 16

                            Коментар


                              #29
                              infineon написа:
                              Добре де ако е опъван без пети, ясно че между двете колела няма как да е точно опънат при поставянето. Обаче не би ли трябвало оптяжната ролка като го опъне и да обере тази хлабина с цената на променяне на положението на единия вал спрямо другия? Все пак двата вала нямат твърда връзка помежду си което да пречи единия да се завърти повече при другия?...
                              Ролката няма как да обере хлабината, тъй като тук става дума за фиксирана зъбна (макар и гумена) предавка. Спецификата на зацепването допуска малък луфт. Този луфт може да се обере по два начина - с монтиране на допълнителен обтегач между двете зъбни колела (излишен разход) или по логичния - с плаващо зъбно колело, което се затяга, едва когато хлабината е неутрализирана. И тъй като и аз, като повечето мързеливци, наричащи себе си "майстори", ме мързи да разхлабвам гайката на зъбното на вала, се правя на интересен като го завъртам на една идея повече и по този (не много правилен) начин поставям ремъка с малко повече усилие от нормалното, но пък с гарантирана опънатост. Добре е да си изработите или набавите инструмента от снимката.
                              Прикачени файлове
                              Fiat Marea 1.8i 16V
                              Fiat Tipo 1.4i 8V
                              Fiat Punto 1.6i 8V
                              www.italauto-bg.net/forum/

                              Коментар


                                #30
                                Rokambol написа:
                                Добре е да си изработите или набавите инструмента от снимката.
                                А този инструмент кога го използваш. Когато е свален вала за да законтриш и развъртиш болта на ремъчното колело, или докато е на двигателя да не превърта колелото и да губиш центровка.

                                Коментар

                                Working...
                                X