Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Brava 1.6 16v - Няколко проблема (Млад и неразбиращ шофьор)

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Brava 1.6 16v - Няколко проблема (Млад и неразбиращ шофьор)

    Здравейте,Имам автомобила от скоро, както и книжката си и нямам никакъв опит с автомобилите. Значи проблемите са следните: При ниски обороти има някакво придърпване, усеща се както на 1-ва - така и на 2-ра скорост. Когато карам на 1-ва или задна се случва автомобила да изгасне, когато не давам газ - случва се дори и на светофари докато чакам, просто трябва да давам леко газ от време на време иначе гасне. Стъпковото моторче беше сменено и в сервиза изчистиха, още някакви работи. Когато автомобила е загрял пак го има придърпването. Това добре, щях да я закарам на диагностика в понеделника, който идва, но както съм в движение автомобила започна да гасне. Движа се с 40-50-60 няма значение колко, давам си газ и автомобила гасне, пробвах на свободна ... пак гасне. Първо премигва лампичката за маслото след това светва и тази за акумулатора и автомобила е изгаснал вече. За 6 км, докато се прибера изгаснах над 10 пъти. Другото, което искам да попитам, нормално ли е да не мога да запаля без да подам газ ? Прочетох, че проблема може да е в ламбда сонда, но това е за придърпването, а някой с проблеми така да гасне в движение, не видях. Сменени са всички ремъци, филтри, масла, свещите, също така и цялата ел. инсталация. Пропуснах да кажа, че автомобила се кара само на бензин, няма газова уредба.Благодаря ви предварително.

    #2
    Мисля,че проблема е елестрически,а защо е сменяна ЦЯЛАТА ел.инсталация
    Fiat Brava 1.2,16в

    Коментар


      #3
      Трябва да пали без газ и да държи стабилни обороти. В какво състояние е термостата? Колата загрява ли оптимално? Правена ли е компютърна диагностика? Да не би да работи на 3 цилиндъра? Въздушния филтър в какво състояние е? Горивния? Налягането на помпата? Дюзите? Това са няколко фактора, които могат да причинят такова поведение.
      Fiat Marea 1.8i 16V
      Fiat Tipo 1.4i 8V
      Fiat Punto 1.6i 8V
      www.italauto-bg.net/forum/

      Коментар


        #4
        Цялата инсталация е сменена, защото някой умник си беше връзвал така добре музиката, че беше връзвал дори към кабела за еър бег-а. В цялата кола имаше кабели за усилватели и други глупости, които бяха премахнати, за да не предизвикат някой проблем. Както бях в гаража и бях дал на контакт започна да пуши, след което я закарах в сервиз и смениха всички кабели. Придърпването и гасненето е още от преди това и всичко друго си беше наред, след смяна на ел. инсталацията и няколко бушона, защото ми се губеха стоповете и централното.Ами относно загряването съдя по това, че като карах около 30-тина километра в града и си духаше студено, т.е. не е загряла. Компютърна диагностика ще бъде направена в понеделник. 2-та филтъра са сменени преди около 200 километра. Под помпата предполагам, става на въпрос за бензиновата - незнам и за дюзите незнам нищо.EDIT: Как мога да разбера дали работи на 3 цилиндъра? Може и да е тъп въпроса, но незнам или на диагностиката ще си покаже ?

        Коментар


          #5
          Здравей Колега, Карам фиат купе и до вчера и аз страдах от странно придърпване в ниските обороти, направо се бях побъркал. И аз така минах през филтри, свещи и кво ли не и се оказа супер елементарен проблем, който може с времето да стане ужасен. Горивната помпа. Причината да не държа много гориво за да не ми го източи някой (вече имаше такива опити при мои съседи) се оказа разковничето. Помпата стои вертикално в резервоара в една кошница, тъй като е ниско нивото на бензин, които служи и за охлаждане се оказа че като позагрее не вдига достатъчно налягане и почват да ми светят лампички по таблото - някакъв ключ и инжектор. Налях вчера повече бензин- почти до половината и сега върви - пушка е направо. Лошото е, че ако е караш дълго с малко бензин тази помпа може така да прегрее, че да започне да се топи и тогава става по-неприятно. Дано моя опит да ти е от полза. Успех.
          Fiat Coupe 1.8

          Поведението на пътя е ПРЯКО отражение на възпитанието на всеки водач.

          Коментар


            #6
            Благодаря много за споделения опит, но нивото на бензина в резервоара ми е малко над половината - явно не е това проблема, но ще имам впредвид, да не карам с малко гориво.

            Коментар


              #7
              Здравеи колега моята брава ми правеше този проблем,първо си проверих растоянието на датчика на коляновия вал беше към 4мм а трябва да бъде от 0,5 до1,5 мм.След това свалих стъпковия мотор и го накиснах в бензин почистих го,смазах го леко с хидравлично масло и след това му сложих леко грес,това ми го каза един колега от форума.Накрая палиш колата и я оставяш да работи на място докато се включи перката за охлаждане.П.С. не забравяи да почистиш и колектора кадето влиза стапковото моторче там има нагар.УСПЕХ
              gotov sam da dam vinagi saveti na vsi4ki kolegi s avtomobili "fiat"

              Коментар


                #8
                Колега andrio, точно това беше направено в сервиза, но почистиха с някакъв спрей, който купих ... беше 13 лв. ако не се лъжа, почистиха и около стъпковото моторче, но ефекта беше нулев. Сега ще изключвам вариантите един по един, като следвам това, което каза @Rokambol, като се замисля май единствено горивния филтър, не е сменян - ето темата за смяна на горивен филтър http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=8299. Ако след смяната му, не се оправи, ще следва почистване на дюзите - ето темата и за тях http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=65896, макар, че бях слагал добавка за почистването им, така, че не вярвам да е от това проблема. След смяна на филтъра, преди диагностиката ще пробвам и да откача буксата на ламбда сондата, за да видя дали ще има някакъв ефект, защото единия ми проблем е сходен с този, http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=54624 и както виждам това е решението. Сложих и линковете от темите, защото някой може да има сходен проблем и се надявам да му улесня поне малко търсенето. Ако нещо бъркам в това, което мисля да направя - моля да ме поправите на време, тъй като изобщо не разбирам от автомобили. Благодаря ви предварително.

                Коментар


                  #9
                  Здравеи колега,не знам къде може да го направят но провери нкакво налягане прави помпата,ако е ниско при плавно подаване на газ може да работи но при рязко трябва да забива или да гасне както казваш.За друго не се сещам но сигурен ли си че е зацепена както трябва,свещите имат ли черен нагар?
                  gotov sam da dam vinagi saveti na vsi4ki kolegi s avtomobili "fiat"

                  Коментар


                    #10
                    Колеги предварително се извинявам за ОFF-a.За да не пускам нова тема искам да ви попитам пак за браво 1.6 16 какъв проблем има, от ауспуха си мерише на чист бензин и немога да разбера защо?Благодаря предварително и пак се извинявам и на колегата.

                    Коментар


                      #11
                      stivkata написа:
                      Колеги предварително се извинявам за ОFF-a.За да не пускам нова тема искам да ви попитам пак за браво 1.6 16 какъв проблем има, от ауспуха си мерише на чист бензин и немога да разбера защо?Благодаря предварително и пак се извинявам и на колегата.
                      Може да е ламбдасонда.

                      Коментар


                        #12
                        anton4490 написа:
                        stivkata написа:
                        Колеги предварително се извинявам за ОFF-a.За да не пускам нова тема искам да ви попитам пак за браво 1.6 16 какъв проблем има, от ауспуха си мерише на чист бензин и немога да разбера защо?Благодаря предварително и пак се извинявам и на колегата.
                        Може да е ламбдасонда.
                        Ламбдаснондата съм я сменил скоро, какво ли не съм сменил и немога да разбера от къде е проблема.

                        Коментар


                          #13
                          stivkata написа:
                          anton4490 написа:
                          stivkata написа:
                          Колеги предварително се извинявам за ОFF-a.За да не пускам нова тема искам да ви попитам пак за браво 1.6 16 какъв проблем има, от ауспуха си мерише на чист бензин и немога да разбера защо?Благодаря предварително и пак се извинявам и на колегата.
                          Може да е ламбдасонда.
                          Ламбдаснондата съм я сменил скоро, какво ли не съм сменил и немога да разбера от къде е проблема.
                          И моята е така.Ппитах насам натам,и ми казаха че когато нямаш катализатор така мирише.Като я закача никакви грешки не показва, нека колегите от форума които знаят да изкажат и те мнение.

                          Коментар


                            #14
                            Значи пиша чак днес, защото днес изключих още варианти, защото все пак съм ученик и се бях скарал с родителското тяло, това няма значение в случая де. Закарахме колата във фирмата на баща ми понеже има монтьори, смениха горивен филтър, казах им да изчистят и ламбда сондата, както бях чел. След това имаше съвсем лек положителен резултат, вече само когато загрее гасне и придърпва. Не може да запали без газ все още и единия монтьор каза, че двигателя не трябва да се тресе така и ме накара да подам леко газ, при което двигателя се "успокоява" и каза, че чува шум, който не трябва да е така от към ангренажните ремъци. Като приключихме там, отидох на диагностика и изкара грешка на датчика на разпределителния вал, ако не се лъжа за точното име - цената, която ми показа човека беше 144,50 лв. Показа ми, че се намира до ангренажния ремък, което потвърждава думите на монтьора, че повредата е някъде там. Какво бихте ме посъветвали да правя от тук нататък и дали точно в този датчик е причината ? Благодаря ви предварително !

                            Коментар


                              #15
                              Най вероятно тои е виновен.Симптомите са същите като при датчик колянов вал.Като загрее и почва да прави магарии,а като се скапе просто угасва,само дето не иска да пали докато е загряла.Препоръчвам ти ,ако имаш възможност смени с някои колега със същия двигател въпросния датчик и виж какъв е ефекта.Иначе ако го смениш и няма разлика-лошо.Само пари можеш да наливаш в колата и да не стане нищо.

                              Коментар

                              Working...
                              X