Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Чукане в мотора

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Чукане в мотора

    Сутрин на студено или след по-дълъг престой се чува отчетливо причукване, според мен в главата. Мисля, че е от повдигачите /чашките/ на клапаните имам предвид разширените им отвори в главата, че съм имал такива случеи ама с алфа и рено. Не изключвам и лагери на разпределителния вал. Хлабините на клапаните са в ред, масло вдига веднага, разпред. вал е перфектен. Леко да вдигне температура мотора и шума изчезва, примерно след 1 минута и го няма. Наблюдавах и друго пунто със този дефект, та ми стана интересно и ако някой е хванал къде е проблема нека сподели. Колата е пунто 1 с мотор 176В2000. Карам я така и шума не се е променил, но определено в студеното трака повече и по-дълго, та налято може и да го няма.

    #2
    Първата и най-проста причина е гъстотата на маслото. Ако го караш с по-гъсто масло от предвиденото за двигателя се получава този ефект особено на студено време. Маслото може да се вдига веднага, но в тесните места е все още твърде сгъстено когато е студено.

    Коментар


      #3
      Колега, имам го абсолютно същия проблем като теб на мареята, която е с двигател 2.0 8в. Значи двигателя е след профилактика със сменени основни и биелни лагери, обаче смених и бутала с буталните болтове, понеже я подготвям за турбо режим. Чукането е слабо и го забелязах есента след като паднаха температурите. И при мен след минута- минута и половина изчезва. Значи след мои разсъждения и консултации с корифеи в бланша, стигнахме до извода че е бутален болт (при мен се чува около 1-ви цилиндър). Когато сменях буталата по принцип ги проверявах за луфт, обаче грешката ми е била, че ги проверявах смазани, а маслото уплътнява (още повече че беше миналата зима и маслото е било по плътно) С леко притракващ бутален болт може да се изкара 10 а може и 100000 км. Така че нямам намерение да я отварям, още повече, както казваш ти - шума с времето не се променя. Ще я карам така докато се окоти
      https://www.cialispascherfr24.com/

      Коментар


        #4
        Маслото, с което е в момента пунтото, друг едва ли на такава кола ще налее /поне не и с този мотор/ - Кастрол Ейдж Спорт 10W60, така че не е от него. Буталния болт няма да спре да чука, при това бутален болт причуква под товар, т.е. като подадеш рязко газ както при проверка на биелни лагери. Шума при болт почти не се влияе от температура, виж ако е бутало е друго и си мисля, че при теб проблема е точно там..При мен конкретно е на празен ход и е ясно изразено чукане в главата.

        Коментар


          #5
          Бутало . Ами възможно е, първи цилиндър по принцип имах най-голямо износване. Ама чак пък да трака
          https://www.cialispascherfr24.com/

          Коментар


            #6
            Ами имах такъв случай, като загрее буталото и спираше да трака, все пак в един двигател буталата са елемента с най-голямо линейно разширение.

            Коментар


              #7
              Дано да си прав. :D В такъв случай още по малко би ме притеснявало.
              https://www.cialispascherfr24.com/

              Коментар


                #8
                Мисля, че там ти е проблема, но ще си върви и така. Моя мотор мина над 30 000км така, след което го продадох и доколкото знам поне 2-3 години още изкара.

                Коментар

                Working...
                X