и така,въпроса ми е следния-колата не ще да си смята аванса на запалването по някаква причина.При закачане на диагностика показва грешки от ТПС,температура на охлаждаща течност и температура на горивната смес.Тестера на който закачам колата разпознава ЕКУ-то като Марели IAW 4U от Типо 1.8 105 коня,с код на мотора 159А4.046,което за мен е странно.Признаците на колата са завишен разход,нестабилни обороти и забиване при ускорение.Та ако има колега дето е в час с тая електроника и е борил подобни проблеми ще се радвам ако сподели как ги е решил.Също и ако има инфо със стойности които трябва да дават датчиците ще ми е от полза.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
има ли някой запознат с мотор на Типо 1.6 DOHC?
Collapse
X
-
Има един "heater", който може да ти скъса нервите. Не излиза на диагностика и изобщо трудно се установява работата му. Аз съм имал подобни главоболия и то два пъти. Първият път беше точно от този нагревател, втория от спукана вакуумна тръба. Обаче опита ми е с 1.4 двигател. Не знам дали при 1.6 е по същия начин. Пускам ти снимка на тъпия "heater", пък ти виж има ли таквоз нещо при теб. Ако си пълен инжекцион, няма да се учудя, ако изобщо го няма.Сега като се замисля, може и да е еднакво, защото използвах инсталация точно от 1.6 двувалка, която стана на 95% с моята, която изгоря преди време
-
Забрави за тестери на таз кола! Тя може да си прави самодиагностика. Като за начало прочети внимателно таз’ темичка http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=16823 , направи диагностиката и кажи каква грешка дава! По-натам ще го мислим, че въпроса ти не е от лесните.
Коментар
-
Колега аз съм доста запознат с електрониката на тая кола . Мога и схеми да ти пратя . Обаче сега да кажа - Първо на двувалката има самодиагностика с мигащ код от контролната лампа на инжекцията която си е на таблото. Второ компютъра е на GM , а не на Marelli , Трето датчик за темпераура на горивната смес няма , а има ламбда сонда. Предварението на запалването го изработва самия комутатор на бобината, а закъснението (корекцията по вакум ) се подава към комутатора като допълнителен сигнал от компютъра . Той си следи вакума по МАП - сензора и оттам смята и закъснението. Двете неща са свързани с 3 кабела. Ако там има нарушена връзка няма да имаш корекция , но въпреки това ще има предварение. Обаче така както казваш че е закачана на тестер да не би мотора да е 1.8 двувалка. Там мисля вече , че електрониката е Марели и нещата са други. Ако колата е 1.6 двувалка мога да помагам.не подценявайте италианските коли
Tipo 1.6 (149.C2.046)
Коментар
-
Rokambol написа:Има един "heater", който може да ти скъса нервите. Не излиза на диагностика и изобщо трудно се установява работата му. Аз съм имал подобни главоболия и то два пъти. Първият път беше точно от този нагревател, втория от спукана вакуумна тръба. Обаче опита ми е с 1.4 двигател. Не знам дали при 1.6 е по същия начин. Пускам ти снимка на тъпия "heater", пък ти виж има ли таквоз нещо при теб. Ако си пълен инжекцион, няма да се учудя, ако изобщо го няма.Сега като се замисля, може и да е еднакво, защото използвах инсталация точно от 1.6 двувалка, която стана на 95% с моята, която изгоря преди време||El Paso Performance|| Мойте обяви ||
// Fiat Tipo 5-door 1.4 SOHC // Fiat Tipo 1.6 DOHC 3-door Trackday project // Lancia Dedra HF Turbo // Fiat Tempra SW 4x4 //
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар