Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Странен шум от двигателя на Браво 1,4 12в

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    Управлява се от компютъра на колата. Когато си на газ спират само импулсите към дюзата или по-точно се имитира за пред компютъра, че има дюза - предполагам със съпротивление. Останалата част от компютъра обаче ти е необходима и за работата на газ - нали някой трябва да "пали" свещите. Та този клапан си работи винаги, не е необходимо спирането му при работа на газ и за това го чуваш. Направи експеримент и виж дали наистина от там е "цъкането".
    Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
    Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше

    Коментар


      #17
      ilko-gd написа:
      Управлява се от компютъра на колата. Когато си на газ спират само импулсите към дюзата или по-точно се имитира за пред компютъра, че има дюза - предполагам със съпротивление. Останалата част от компютъра обаче ти е необходима и за работата на газ - нали някой трябва да "пали" свещите. Та този клапан си работи винаги, не е необходимо спирането му при работа на газ и за това го чуваш. Направи експеримент и виж дали наистина от там е "цъкането".
      Как да го локализирам то отпред като отворя капака нищо подозрително не чувам.Ти как разбра че цъка той и още нещо този клапан как цъка в синхрон с тактовете на двг-като увелича оборотите и честотата на цъкането се увеличава
      Fiat Brava 1.2,16в

      Коментар


        #18
        Увеличава ги до един момент и като дадеш повече газ спира.Като го чуеш да цъка слизаш и отиваш при десният калник и слушаш.
        Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
        Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше

        Коментар


          #19
          Токущо видях този клапан от него излизат два маркуча-черен(отива в моното)и син(отива в резервоара).Някой има ли представа за какво е това чудо,май ще взема да пусна нова тема...
          Fiat Brava 1.2,16в

          Коментар


            #20
            Този клапан и на мен ми интересно защо цъка така силно ,аз го имам същото и не знам проблем ли да го нарека :D Значи чува се както вътре в купето,така и отвън,като долепя ухо до калника,иначе на отворен капак не може да се чуе понеже не е силно цъкането и шума от двигателя го заглушава.Цъка подобно на инжектора.Общо взето връзка с оборотите не долавям дали има,или не го чувам при високи или тогава не цъка.А защо е този клапан въобще понятие си нямам,би трябвало да цъка и при газ наистина,защото се управлява от компютъра,а той не знае на какво гориво си.Инжектора на газ не цъка,понеже се спира с реле,когато си на газ,ама импулси към този клапан си постъпват.Въпроса е дали е нормално да цъка или е признак,че е повреден.Струва ми се,че преди цъкането го нямаше...
            Fiat 1.4 12V
            Не е важно колко струва,важното е да е евтино.
            Да си втори значи да си първи сред загубилите.
            Четири часа разглобяване и ровене ми спестява двайсе минути четене

            Коментар


              #21
              "Цъкането" го чувам при по-студено време, въпреки че в "дебелите книги" пише че работата на клапана не зависи от температурата - трябва да работи винаги.В друга тема съм обяснил каква е неговата работа. Цялата горивна система трябва да е "затворена", да се избягва контакт на бензиновите пари от резервоара с атмосферата с цел екология. За тази цел в капачката на резервоара има клапан, който го държи херметически затворен. Обаче този клапан има и предпазна функция - представлява пружина с гумена мембрана. До определено налягане пружината държи резервоара затворен, но в един момент /ако си оставиш колата цял ден на слънце и +40 градуса околна температура/ налягането от изпарението на бензина се повишава и за да не стане някой сакатлък това налягане преодолява силата на пружината и излиза навън през ключалката на капачката.Когато е в движение колата обаче тези бензинови изпарения минават през тръбичката идваща от резервоара, отиват в черната кутия в подкалника /тя е пълна с активен въглен/ и после през клапана в двигателя за доизгаряне. При някои коли се следи и дали има налягане в системата, дали от някъде не пропуска, но при нашите единствено трябва да е закачен клапана на буксата за да не се записва грешка, а всичко останало може да се махне.
              Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
              Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше

              Коментар


                #22
                ilko-gd написа:
                "Цъкането" го чувам при по-студено време, въпреки че в "дебелите книги" пише че работата на клапана не зависи от температурата - трябва да работи винаги.В друга тема съм обяснил каква е неговата работа. Цялата горивна система трябва да е "затворена", да се избягва контакт на бензиновите пари от резервоара с атмосферата с цел екология. За тази цел в капачката на резервоара има клапан, който го държи херметически затворен. Обаче този клапан има и предпазна функция - представлява пружина с гумена мембрана. До определено налягане пружината държи резервоара затворен, но в един момент /ако си оставиш колата цял ден на слънце и +40 градуса околна температура/ налягането от изпарението на бензина се повишава и за да не стане някой сакатлък това налягане преодолява силата на пружината и излиза навън през ключалката на капачката.Когато е в движение колата обаче тези бензинови изпарения минават през тръбичката идваща от резервоара, отиват в черната кутия в подкалника /тя е пълна с активен въглен/ и после през клапана в двигателя за доизгаряне. При някои коли се следи и дали има налягане в системата, дали от някъде не пропуска, но при нашите единствено трябва да е закачен клапана на буксата за да не се записва грешка, а всичко останало може да се махне.
                Мерси колега,значи имам проблем и с тази система,защото цяло лято като отворя капачката на резервоара след като е стояла на слънце свисти яко и изпаренията чак ми духват перчема .Мисла си дали е удачно да направя една малка дупчица на капачката на резервоара(2мм),за да освобождава налягането дане стане някой съкатлък както се изрази по-горе.Нова капачка е скъпа, а в моргите не намерих.
                Fiat Brava 1.2,16в

                Коментар


                  #23
                  Капачката я разглобяваш и вадиш карантията отвътре - пружината и уплътнението. Лесно е:
                  Прикачени файлове
                  Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
                  Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше

                  Коментар


                    #24
                    ilko-gd написа:
                    Капачката я разглобяваш и вадиш карантията отвътре - пружината и уплътнението. Лесно е:
                    Значи я оставяш без"карантията" и затваряш така?
                    Fiat Brava 1.2,16в

                    Коментар


                      #25
                      Да, моята е така още от самото начало. Така не се получава вакумм или налягане в резервоара, което помпата трябва да компенсира.
                      Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
                      Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше

                      Коментар


                        #26
                        Колеги ЕВРИКА идентифицирах шума и наистина се чува от въпросния клапан под десния калник.Не зная дали е нормално да цъка така,но важното е,че не е от двг със сигурност Олекна ми поне за този проблем :D.Благодаря на всички които ми отвориха очите за този клапан...вие сте номер 1
                        Fiat Brava 1.2,16в

                        Коментар

                        Working...
                        X