Управлява се от компютъра на колата. Когато си на газ спират само импулсите към дюзата или по-точно се имитира за пред компютъра, че има дюза - предполагам със съпротивление. Останалата част от компютъра обаче ти е необходима и за работата на газ - нали някой трябва да "пали" свещите. Та този клапан си работи винаги, не е необходимо спирането му при работа на газ и за това го чуваш. Направи експеримент и виж дали наистина от там е "цъкането".
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Странен шум от двигателя на Браво 1,4 12в
Collapse
X
-
ilko-gd написа:Управлява се от компютъра на колата. Когато си на газ спират само импулсите към дюзата или по-точно се имитира за пред компютъра, че има дюза - предполагам със съпротивление. Останалата част от компютъра обаче ти е необходима и за работата на газ - нали някой трябва да "пали" свещите. Та този клапан си работи винаги, не е необходимо спирането му при работа на газ и за това го чуваш. Направи експеримент и виж дали наистина от там е "цъкането".Fiat Brava 1.2,16в
Коментар
-
Този клапан и на мен ми интересно защо цъка така силно ,аз го имам същото и не знам проблем ли да го нарека :D Значи чува се както вътре в купето,така и отвън,като долепя ухо до калника,иначе на отворен капак не може да се чуе понеже не е силно цъкането и шума от двигателя го заглушава.Цъка подобно на инжектора.Общо взето връзка с оборотите не долавям дали има,или не го чувам при високи или тогава не цъка.А защо е този клапан въобще понятие си нямам,би трябвало да цъка и при газ наистина,защото се управлява от компютъра,а той не знае на какво гориво си.Инжектора на газ не цъка,понеже се спира с реле,когато си на газ,ама импулси към този клапан си постъпват.Въпроса е дали е нормално да цъка или е признак,че е повреден.Струва ми се,че преди цъкането го нямаше...Fiat 1.4 12V
Не е важно колко струва,важното е да е евтино.
Да си втори значи да си първи сред загубилите.
Четири часа разглобяване и ровене ми спестява двайсе минути четене
Коментар
-
"Цъкането" го чувам при по-студено време, въпреки че в "дебелите книги" пише че работата на клапана не зависи от температурата - трябва да работи винаги.В друга тема съм обяснил каква е неговата работа. Цялата горивна система трябва да е "затворена", да се избягва контакт на бензиновите пари от резервоара с атмосферата с цел екология. За тази цел в капачката на резервоара има клапан, който го държи херметически затворен. Обаче този клапан има и предпазна функция - представлява пружина с гумена мембрана. До определено налягане пружината държи резервоара затворен, но в един момент /ако си оставиш колата цял ден на слънце и +40 градуса околна температура/ налягането от изпарението на бензина се повишава и за да не стане някой сакатлък това налягане преодолява силата на пружината и излиза навън през ключалката на капачката.Когато е в движение колата обаче тези бензинови изпарения минават през тръбичката идваща от резервоара, отиват в черната кутия в подкалника /тя е пълна с активен въглен/ и после през клапана в двигателя за доизгаряне. При някои коли се следи и дали има налягане в системата, дали от някъде не пропуска, но при нашите единствено трябва да е закачен клапана на буксата за да не се записва грешка, а всичко останало може да се махне.Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше
Коментар
-
ilko-gd написа:"Цъкането" го чувам при по-студено време, въпреки че в "дебелите книги" пише че работата на клапана не зависи от температурата - трябва да работи винаги.В друга тема съм обяснил каква е неговата работа. Цялата горивна система трябва да е "затворена", да се избягва контакт на бензиновите пари от резервоара с атмосферата с цел екология. За тази цел в капачката на резервоара има клапан, който го държи херметически затворен. Обаче този клапан има и предпазна функция - представлява пружина с гумена мембрана. До определено налягане пружината държи резервоара затворен, но в един момент /ако си оставиш колата цял ден на слънце и +40 градуса околна температура/ налягането от изпарението на бензина се повишава и за да не стане някой сакатлък това налягане преодолява силата на пружината и излиза навън през ключалката на капачката.Когато е в движение колата обаче тези бензинови изпарения минават през тръбичката идваща от резервоара, отиват в черната кутия в подкалника /тя е пълна с активен въглен/ и после през клапана в двигателя за доизгаряне. При някои коли се следи и дали има налягане в системата, дали от някъде не пропуска, но при нашите единствено трябва да е закачен клапана на буксата за да не се записва грешка, а всичко останало може да се махне.Fiat Brava 1.2,16в
Коментар
-
Колеги ЕВРИКА идентифицирах шума и наистина се чува от въпросния клапан под десния калник.Не зная дали е нормално да цъка така,но важното е,че не е от двг със сигурност Олекна ми поне за този проблем :D.Благодаря на всички които ми отвориха очите за този клапан...вие сте номер 1Fiat Brava 1.2,16в
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар