Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Странен шум от двигателя на Браво 1,4 12в

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Странен шум от двигателя на Браво 1,4 12в

    Здравейте колеги,Надявам се да не ви е писнало от проблемите на моето Браво ,ето поредния:При температура около50-60 градуса(примерно сутрин при първото палене) когато оборотите започват да се стабилизират,като достигнат около 1000 об/мин,от към двигатиля започва едно цъкане(като от часовник),което е доловимо само от вътре в колата-отвън нищо не се чува .Шумът е по тактовете на двг-като от клапан.Като я изфорсирам 1-2 пъти и спира.Та мисля си аз:ето и при мен е дошло време за смяна на прословутите гумички на маслената магистрала,щото сигурно не достига налягане на маслото в някой хидравличен повдигач.За това като я изфорсирам спира.Най-лошото е че нещата прогресират-преди се появяваше един път в седмицата,а сега всяка сутрин,даже тази вечер като чаках на един дълъг светофар(70 сек)това отново се обади,вече на загрял двг .Преди месец отворих и изследвах разпред. вал-все още е ок-всички гърбици са като нови.Колата е на 160 000 км,уж реални.Идеи?
    Fiat Brava 1.2,16в

    #2
    Колега не се шашкай ами се заслушай по внимателно в...моното :D и по-точно инжектора.Аз мойта колко и слухтях докато разбера,че цъка оттам А нормално е при високи обороти да не се чува-тогава шумът от двигателя го заглушава.Чува се както на отворен преден капак,така и в купето,когато е много тихо.Тоя BOSH явно така си цъка.На мен ми цъка и едно клапанче под десният калник,дето дори не знам за какво е.Има някакъв филтър там,нещо като кутия ,ама знам ли дали и то трябва да цъка.А ако това дето съка и при теб и при мен е признак за скапан инжектор,значи и моят е такъв.Нека някой по-компетентен колега да каже трябва ли така отчетливо да се чува инжектора как впръсква.
    Fiat 1.4 12V
    Не е важно колко струва,важното е да е евтино.
    Да си втори значи да си първи сред загубилите.
    Четири часа разглобяване и ровене ми спестява двайсе минути четене

    Коментар


      #3
      valentino321 написа:
      Колега не се шашкай ами се заслушай по внимателно в...моното :D и по-точно инжектора.Аз мойта колко и слухтях докато разбера,че цъка оттам А нормално е при високи обороти да не се чува-тогава шумът от двигателя го заглушава.Чува се както на отворен преден капак,така и в купето,когато е много тихо.Тоя BOSH явно така си цъка.На мен ми цъка и едно клапанче под десният калник,дето дори не знам за какво е.Има някакъв филтър там,нещо като кутия ,ама знам ли дали и то трябва да цъка.А ако това дето съка и при теб и при мен е признак за скапан инжектор,значи и моят е такъв.Нека някой по-компетентен колега да каже трябва ли така отчетливо да се чува инжектора как впръсква.
      Не колега,не е инжектора определено,защото и на газ се чува(тогава инжектора не работи),освен това мисля ,че не си разбрал правилно-не че не се чува при високи обороти,просто след изфорсирване и след последващо успокояване на оборотите спира.Всъщност съм 90% убеден,че е шум от повдигач,но бих искал да чуя и други мнения-евентуално дали цъка щот си заминава повдигача или поради ниско налягане на маслото в него от изпускащи масло гумички на маслената магистрала(как се сменят ако някий го е правил сам)
      Fiat Brava 1.2,16в

      Коментар


        #4
        Сменят се за 10 минути и е елементарно и не е лошо да го направиш.И по-важното-да продухаш магистралата преди да я поставиш обратно.Задължително.
        Fiat 1.4 12V
        Не е важно колко струва,важното е да е евтино.
        Да си втори значи да си първи сред загубилите.
        Четири часа разглобяване и ровене ми спестява двайсе минути четене

        Коментар


          #5
          valentino321 написа:
          Сменят се за 10 минути и е елементарно и не е лошо да го направиш.И по-важното-да продухаш магистралата преди да я поставиш обратно.Задължително.
          Трябват ли някакви специални инструменти за целта-дорници за набиване на тези гумички например,или нещо подобно?Ако накой го е правил-моля да сподели методиката си .Мен не ме е страх да го направя,това не е първия фиат,който отварям,сигурно,няма да е и последния ,но просто с ваша помощ приятели се опитвам да се предпазя от грешки!
          Fiat Brava 1.2,16в

          Коментар


            #6
            Единственият проблем при смяната,колега е,че са.... :D нереално скъпи :D ...били само "оригинални".Като ми го кажат това в магазина и направо ме разбиват.Все едно ти казват"е те от това нямаме ментета".Излизат някъде към 80-90 лева комплекта(те са .Та значи-маха се капака на клапаните(хубаво е да се смени и гарнитурата,ако не е правено досега)макар,че новите са едни....по-зле от старата оригинална,ама това е отделен въпрос.После трябва да се отвият само болтовете ,които крепят магистралата към главата.Подхожда се внимателно,защото вала остава да се крепи само на другите болтове,които са от другата страна на черупките ,които го застопоряват притискат.Самата магистрала се издърпва нагоре също внимателно,като най-стегната е там фъдето маслото влиза в нея.Там сглобката не е чрез гумено уплътнение а е набита директно метал в матала и трябва да се приожи по-голямо усилие.Въпроса е да я издърпваш равномерно отвсякъде,за да не се посуче и съответно изкриви самата магистрала.Може да използваш отверка като лост от първи род .като я подпхнеш между главата и магистралата,но внимавай да не надереш повърхноста на главата,сложи парцал под отверката примерно и тогава натискай.Движението е само нагоре на магистралата,може да е запекла при гумичките и там също да "упорства"ама с повече инат ще стане :D После вадиш гумичките(лесно е,те остават свобдни)и слагаш новите.Като!!!-задълително преди да сложиш обратно магстралата я остави да покисне една нощ във вана с Коресилин или Меглио и на другият ден я продухай на компресор(ако нямаш под ръка отиди на най-близката бензиностанция(ама не с колата Yellow_Flash_Colorz_PDT_06 ) и го направи с компресорите за напомпване на гуми,има ги на всяка бензиностанция.Слагаш я обратно и я завиваш,ама така че да не превъртят винтовете.Хубаво е с динамометрчен ключ,стига да имаш.Обаче не знам с какво усилие,имаше го в сервизното ръководство някъде.Дори Това е добра инвестиция,както и да го погледнеш,с оглед на по-нататъшната добра работа на вала.Дори сега да е добре"застраховай се"защото рано или късно синдрома на 1.4 "изтъркан вал" се появява.След това може да отидеш и да си провериш налягането на маслената помпа(струва десетина лева),за твое лично успокоение,че всичко по мазането е наред.На празен ход налягането чини около 1 бар,а при 4000 оборота-около 4 бара.После редовна смяна на масло на 10 00 км и си ТИ,както се казва :D .Успех.
            Fiat 1.4 12V
            Не е важно колко струва,важното е да е евтино.
            Да си втори значи да си първи сред загубилите.
            Четири часа разглобяване и ровене ми спестява двайсе минути четене

            Коментар


              #7
              valentino321 написа:
              Единственият проблем при смяната,колега е,че са.... :D нереално скъпи :D ...били само "оригинални".Като ми го кажат това в магазина и направо ме разбиват.Все едно ти казват"е те от това нямаме ментета".Излизат някъде към 80-90 лева комплекта(те са .Та значи-маха се капака на клапаните(хубаво е да се смени и гарнитурата,ако не е правено досега)макар,че новите са едни....по-зле от старата оригинална,ама това е отделен въпрос.После трябва да се отвият само болтовете ,които крепят магистралата към главата.Подхожда се внимателно,защото вала остава да се крепи само на другите болтове,които са от другата страна на черупките ,които го застопоряват притискат.Самата магистрала се издърпва нагоре също внимателно,като най-стегната е там фъдето маслото влиза в нея.Там сглобката не е чрез гумено уплътнение а е набита директно метал в матала и трябва да се приожи по-голямо усилие.Въпроса е да я издърпваш равномерно отвсякъде,за да не се посуче и съответно изкриви самата магистрала.Може да използваш отверка като лост от първи род .като я подпхнеш между главата и магистралата,но внимавай да не надереш повърхноста на главата,сложи парцал под отверката примерно и тогава натискай.Движението е само нагоре на магистралата,може да е запекла при гумичките и там също да "упорства"ама с повече инат ще стане :D После вадиш гумичките(лесно е,те остават свобдни)и слагаш новите.Като!!!-задълително преди да сложиш обратно магстралата я остави да покисне една нощ във вана с Коресилин или Меглио и на другият ден я продухай на компресор(ако нямаш под ръка отиди на най-близката бензиностанция(ама не с колата Yellow_Flash_Colorz_PDT_06 ) и го направи с компресорите за напомпване на гуми,има ги на всяка бензиностанция.Слагаш я обратно и я завиваш,ама така че да не превъртят винтовете.Хубаво е с динамометрчен ключ,стига да имаш.Обаче не знам с какво усилие,имаше го в сервизното ръководство някъде.Дори Това е добра инвестиция,както и да го погледнеш,с оглед на по-нататъшната добра работа на вала.Дори сега да е добре"застраховай се"защото рано или късно синдрома на 1.4 "изтъркан вал" се появява.След това може да отидеш и да си провериш налягането на маслената помпа(струва десетина лева),за твое лично успокоение,че всичко по мазането е наред.На празен ход налягането чини около 1 бар,а при 4000 оборота-около 4 бара.После редовна смяна на масло на 10 00 км и си ТИ,както се казва :D .Успех.
              Много компетентно и обстойно написано,БЛАГОДАРЯ!Ще го направя при първия сгоден момент(трябва счетоводния баланс на семейния бюджет до излезе в излишък Yellow_Flash_Colorz_PDT_06 ).но си прав,че това си е инвестиция,най-вече в спокойствие,че вече се услушвам като шашав като запаля двг-то .Ей сега го сейфвам този пост-то си е направо ръководство за смяна на гумичките.Още веднъж благодаря приятелче!
              Fiat Brava 1.2,16в

              Коментар


                #8
                За нищо,колега.Гледам написал съм,че са 80-90 лв.гумичките,но съм пропуснал да напиша,че са 8 броя.Т.е.едната излиза към десетина лева.Налягането на маслото го мерят,като на мястото на масленият датчик завиват измерителната джаджа :D и се мери на загрял двигател.В аутодатата пише за силата с която се затягат болтовете на магистралата с динамометричен ключ.
                Fiat 1.4 12V
                Не е важно колко струва,важното е да е евтино.
                Да си втори значи да си първи сред загубилите.
                Четири часа разглобяване и ровене ми спестява двайсе минути четене

                Коментар


                  #9
                  Тази вечер отворих капачката за наливане на маслото при работещ двг и с едно фенерче надникнах до където може вътре.Виждат се две гърбици и половина Yellow_Flash_Colorz_PDT_05 ,но по-важното е че маслото си църка по тях и ги облива добре на тихи обороти,а като лееко форсирах-усетих вкуса на маслото -не е вкусно...въобще.Абе мисля си при условие,че няма запушване на някоя пръскалка,щом налягането е добро,макар и само там до където видях,че не би трябвало да са толкова зле гумичките.То че ще ги сменя ама поне да мога да я карам докато събера малко излишни пари(ходих на магазина-единствения в Русе от който не съм се разочаровал-гумички комплект-96лв.+гарнитура Виктор Райнц-29лв.+силикон-7лв=132лв+коресилин поне 3 литра по 7лв-общо 153лв).Не са много,но не са и малко при тази шибана криза и "високите" заплатки в града ни.Лека-полека и това ще направя .
                  Fiat Brava 1.2,16в

                  Коментар


                    #10
                    Колега виж това - http://axm-auto.com/index2.php?brand...l=23&modif=255 и това http://axm-auto.com/shop.php?s=7 ,а силикон за гарнитурата не ти трябва.Това ти е цената на гарнитурата - http://axm-auto.com/index2.php?brand...menkl=1&show=1 ,това ти е цената на гумичките - http://axm-auto.com/index2.php?brand...menkl=1&show=1 и магазина е от-най-добрите.Станаха към 110 лева общо ,меглиото и коресилина не ги броя :D да кажем с тях-120 лв.Така 153 лв-120 лв=33 лв остават,таман за едно яко напиване след ремонта. :D
                    Fiat 1.4 12V
                    Не е важно колко струва,важното е да е евтино.
                    Да си втори значи да си първи сред загубилите.
                    Четири часа разглобяване и ровене ми спестява двайсе минути четене

                    Коментар


                      #11
                      Не го хвърляйте във филми колегата, цъка клапана под десният калник. Като застуди времето се чува всяка сутрин точно на празен ход и точно вътре в купето, а отвън трябва да се заслушаш.Инжектора (дюзата) също е шумна, но тя се чува на отворен капак и празен ход, защото както каза колегата като форсираш двигателя става по-шумен и заглушава звука.Проблема 1.4 изтъркан вал може и да не се прояви никога. Бравата от подписа е вече на 200 000 с оригиналният вал, кобилици, повдигачи. Вътре е идеално чиста, няма налепи, чернилка около клапаните. Вала се смазва идеално, гърбиците са без надирания, гладки.Така че колега за твое успокоение отвори капака на клапаните, виж вала, може и снимка да качиш и ако всичко е наред карай си колата и това е.
                      Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
                      Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше

                      Коментар


                        #12
                        ilko-gd написа:
                        Не го хвърляйте във филми колегата, цъка клапана под десният калник. Като застуди времето се чува всяка сутрин точно на празен ход и точно вътре в купето, а отвън трябва да се заслушаш.Инжектора (дюзата) също е шумна, но тя се чува на отворен капак и празен ход, защото както каза колегата като форсираш двигателя става по-шумен и заглушава звука.Проблема 1.4 изтъркан вал може и да не се прояви никога. Бравата от подписа е вече на 200 000 с оригиналният вал, кобилици, повдигачи. Вътре е идеално чиста, няма налепи, чернилка около клапаните. Вала се смазва идеално, гърбиците са без надирания, гладки.Така че колега за твое успокоение отвори капака на клапаните, виж вала, може и снимка да качиш и ако всичко е наред карай си колата и това е.
                        Колега много прибързано се изказваш,не си чел внимателни всичките коментари :D
                        Fiat 1.4 12V
                        Не е важно колко струва,важното е да е евтино.
                        Да си втори значи да си първи сред загубилите.
                        Четири часа разглобяване и ровене ми спестява двайсе минути четене

                        Коментар


                          #13
                          ilko-gd написа:
                          Не го хвърляйте във филми колегата, цъка клапана под десният калник. Като застуди времето се чува всяка сутрин точно на празен ход и точно вътре в купето, а отвън трябва да се заслушаш.Инжектора (дюзата) също е шумна, но тя се чува на отворен капак и празен ход, защото както каза колегата като форсираш двигателя става по-шумен и заглушава звука.Проблема 1.4 изтъркан вал може и да не се прояви никога. Бравата от подписа е вече на 200 000 с оригиналният вал, кобилици, повдигачи. Вътре е идеално чиста, няма налепи, чернилка около клапаните. Вала се смазва идеално, гърбиците са без надирания, гладки.Така че колега за твое успокоение отвори капака на клапаните, виж вала, може и снимка да качиш и ако всичко е наред карай си колата и това е.
                          Колега какъв е този клапан и може ли да си увеличава честотата с оборотите на двг?
                          Fiat Brava 1.2,16в

                          Коментар


                            #14
                            Ти си го видял, в десният подкалник е. От него тръгва син на цвят пластмасов маркуч, който влиза в моноинжекциона под дроселовата клапа. Интересното е че го чувам при по-студено време, лятото не си спомням да съм го чувал, а карам колата вече 40 000 км.При форсиране спира да цъка и както казах се чува вътре, а отвън трябва да се заслушаш.
                            Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
                            Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше

                            Коментар


                              #15
                              ilko-gd написа:
                              Ти си го видял, в десният подкалник е. От него тръгва син на цвят пластмасов маркуч, който влиза в моноинжекциона под дроселовата клапа. Интересното е че го чувам при по-студено време, лятото не си спомням да съм го чувал, а карам колата вече 40 000 км.При форсиране спира да цъка и както казах се чува вътре, а отвън трябва да се заслушаш.
                              А когото е на газ що цъка Нали моното не работи тогава? Иначе бих се радвал да не е от двг .
                              Fiat Brava 1.2,16в

                              Коментар

                              Working...
                              X