Здравейте колеги.Колата изхвърля охладителна течност от капачката на разширителния съд,само когато се налага включване на вентилатора-задръствания,светофари и така нататък.При непрекъснато движение няма проблеми.Системата е обезвъздушена,сменени са термостат ,капачката на разширителния съд и антифриза.Вентилатора се включва но на каква температура и на коя степен-ако въобще има две степени...Благодаря предварително,на отзовалите се.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
FIAT500.1.1.1997-проблем с охладителната система.
Collapse
X
-
Системата е обезвъздушена както трябва-до протичане на антифриз от пробката на радиатора и от тази на маркуча за парното.Други пробки и да има не ги откривам.Гарнитурата на главата или крива или спукана глава,би трябвало да надуват и в движение.Пътувам сутрин и вечер по четиридесет километра,когато съм на работа и всичко е нормално.Проблемите започват при по продължителна работа на празен ход или при много бавно движение,дори и при светнала лампичка на таблото след възобновяване на движението на автомобила тя угасва и всичко е наред...Следва проверка на нивото на охлаждащата течност като поизстине,доливане и така до следващият път.Вентилатора на радиатора работи-чува се доста силно в купето и отвън.Според мен проблема се крие някъде във управлението му:Дали не се включва твърде късно и кой елемент го решава-датчик,реле и къде се намира?Как да установя дали вентилатора работи на една или на две степени и ако е на две защо първата не се включва?FIAT500.1.1.1997
Коментар
-
За да си сигурен, че охладителната система е добре проходима, маркучите трябва да се нагряват горе долу еднакво. Например преди да е отворил термостата, маркучите за парното, трябва да затоплят еднакво. Ако има въздух няма да се случи това.Ако си сигурен, че няма въздух, радиатора дали се затопля целият? Може да е частично запушен. Освен това на тази кола има ли датчик на самият радиатор. На новите фиатове, компа преценява кога да пусне перката по датчик, монтиран на главата или близо до термостата.Ако на помпата са изгнили перките, ще имаш пак малък дебит в задръстванията.Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE
Коментар
-
1.Датчик за температурата на радиатора,моя се беше бъгнал и завърташе на студен радиатор на топъл когато си иска. 2.Въздух в системата,обезвъздушаваш от пробките на студен мотор оставяш да поработи със завита капачкана разщ. съд4-5мин., след което отвиваш капачката на работещ мотор за да излезе налягането,гасиш и доливашоще течност ако е нужно.Палиш мотора да работи на място докато загрее и включи перката. 3.Водна помпа също е вариант!Fiat Multipla 1.6 16v BiPower 03:Lancia Delta3 1.6 16v 120 multijet
Коментар
-
Вентилаторът трябва да се включи точно за да не кипне охлаждащата течност. Провери си термодатчика който ти включва вентилатора. За да си сигурен измери с един мултицет температурата на радиатора (между пластините) в момента в който се включва перката. Термодатчикът трябва да е съпротивление което също го мериш с мултицета. Първо намери информация за твоята кола колко трябва да е съпротивлението.Bravo 1.6 / 16
Коментар
-
Благодаря ви колеги,с ваша помощ нещата започнаха да се поизясняват.Обезвъздушаването и проходимостта на охл.система отпадат,защото съм ги проверявал многократно-маркучите на парното заради изпарителя а радиатора заради термостата.Да,има датчик на радиатора от който излизат само два кабела-значи ,че имаме само една степен на вентилатора,която си работи защото вентилатора се включва от време на време.Накрая останахме със бъгнал се датчик или помпа със понижен дебит.Не разполагам със нужните инструменти за измерване на температура и съпротивление за проверка на изправността на датчика ,така че ще го сменя при първа възможност,пък дано не се стига до смяна на помпата.Благодаря ви отново,и пишете ако пропускаме нещо...FIAT500.1.1.1997
Коментар
-
Колега,ако е помпата смяната не кой знае колко скъпа,даже според мен е добре когато колата се обслужва след закупуване с ремъци и ролки да се смени и водната помпа.Сега видях че е 46лв. за моя мотор,останал съмс впечатление че е по-евтина?!!Fiat Multipla 1.6 16v BiPower 03:Lancia Delta3 1.6 16v 120 multijet
Коментар
-
kare200 написа:Благодаря ви колеги,с ваша помощ нещата започнаха да се поизясняват.Обезвъздушаването и проходимостта на охл.система отпадат,защото съм ги проверявал многократно-маркучите на парното заради изпарителя а радиатора заради термостата.Да,има датчик на радиатора от който излизат само два кабела-значи ,че имаме само една степен на вентилатора,която си работи защото вентилатора се включва от време на време.Накрая останахме със бъгнал се датчик или помпа със понижен дебит.Не разполагам със нужните инструменти за измерване на температура и съпротивление за проверка на изправността на датчика ,така че ще го сменя при първа възможност,пък дано не се стига до смяна на помпата.Благодаря ви отново,и пишете ако пропускаме нещо...Fiat 1.4 12V
Не е важно колко струва,важното е да е евтино.
Да си втори значи да си първи сред загубилите.
Четири часа разглобяване и ровене ми спестява двайсе минути четене
Коментар
-
valentino321 написа:"Помпа с понижен дебит" - такова животно при водните помпи на колите с ремъчно предаване на въртенето няма,няма и да има.Не случайно ангренажа завърта трите основни възела-колянов вал,разпределителен вал и ...водна помпа.Няма начин стара помпа да започне да върти малко по-бавно :D дори и с йота,в сравнение с нова такава.Сега въпрос с повишена трудност-защо тогава е хубаво с ремъка да се сменя и водната помпа?Yellow_Flash_Colorz_PDT_05Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE
Коментар
-
valentino321 написа:А ти да си виждал перки,останали наполовинаPanda Climbing 4x4 1,2 FIRE
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар