Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

FIAT500.1.1.1997-проблем с охладителната система.

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    FIAT500.1.1.1997-проблем с охладителната система.

    Здравейте колеги.Колата изхвърля охладителна течност от капачката на разширителния съд,само когато се налага включване на вентилатора-задръствания,светофари и така нататък.При непрекъснато движение няма проблеми.Системата е обезвъздушена,сменени са термостат ,капачката на разширителния съд и антифриза.Вентилатора се включва но на каква температура и на коя степен-ако въобще има две степени...Благодаря предварително,на отзовалите се.
    FIAT500.1.1.1997

    #2
    Сигурно ли е,че системата е обезвъздушена добре?Това ми се е случвало при останал въздух в системата.Дано не е духнала гарнитура на главата.
    Fiat Brava 1.2,16в

    Коментар


      #3
      Системата е обезвъздушена както трябва-до протичане на антифриз от пробката на радиатора и от тази на маркуча за парното.Други пробки и да има не ги откривам.Гарнитурата на главата или крива или спукана глава,би трябвало да надуват и в движение.Пътувам сутрин и вечер по четиридесет километра,когато съм на работа и всичко е нормално.Проблемите започват при по продължителна работа на празен ход или при много бавно движение,дори и при светнала лампичка на таблото след възобновяване на движението на автомобила тя угасва и всичко е наред...Следва проверка на нивото на охлаждащата течност като поизстине,доливане и така до следващият път.Вентилатора на радиатора работи-чува се доста силно в купето и отвън.Според мен проблема се крие някъде във управлението му:Дали не се включва твърде късно и кой елемент го решава-датчик,реле и къде се намира?Как да установя дали вентилатора работи на една или на две степени и ако е на две защо първата не се включва?
      FIAT500.1.1.1997

      Коментар


        #4
        За да си сигурен, че охладителната система е добре проходима, маркучите трябва да се нагряват горе долу еднакво. Например преди да е отворил термостата, маркучите за парното, трябва да затоплят еднакво. Ако има въздух няма да се случи това.Ако си сигурен, че няма въздух, радиатора дали се затопля целият? Може да е частично запушен. Освен това на тази кола има ли датчик на самият радиатор. На новите фиатове, компа преценява кога да пусне перката по датчик, монтиран на главата или близо до термостата.Ако на помпата са изгнили перките, ще имаш пак малък дебит в задръстванията.
        Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE

        Коментар


          #5
          1.Датчик за температурата на радиатора,моя се беше бъгнал и завърташе на студен радиатор на топъл когато си иска. 2.Въздух в системата,обезвъздушаваш от пробките на студен мотор оставяш да поработи със завита капачкана разщ. съд4-5мин., след което отвиваш капачката на работещ мотор за да излезе налягането,гасиш и доливашоще течност ако е нужно.Палиш мотора да работи на място докато загрее и включи перката. 3.Водна помпа също е вариант!
          Fiat Multipla 1.6 16v BiPower 03:Lancia Delta3 1.6 16v 120 multijet

          Коментар


            #6
            Вентилаторът трябва да се включи точно за да не кипне охлаждащата течност. Провери си термодатчика който ти включва вентилатора. За да си сигурен измери с един мултицет температурата на радиатора (между пластините) в момента в който се включва перката. Термодатчикът трябва да е съпротивление което също го мериш с мултицета. Първо намери информация за твоята кола колко трябва да е съпротивлението.
            Bravo 1.6 / 16

            Коментар


              #7
              Така, както разбирам има датчик на радиатора. Ако е с 2 жици, най-вероятно е с 1 степен вентилатора. Ако е с 3 или 4 е с 2 степени.
              Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE

              Коментар


                #8
                Благодаря ви колеги,с ваша помощ нещата започнаха да се поизясняват.Обезвъздушаването и проходимостта на охл.система отпадат,защото съм ги проверявал многократно-маркучите на парното заради изпарителя а радиатора заради термостата.Да,има датчик на радиатора от който излизат само два кабела-значи ,че имаме само една степен на вентилатора,която си работи защото вентилатора се включва от време на време.Накрая останахме със бъгнал се датчик или помпа със понижен дебит.Не разполагам със нужните инструменти за измерване на температура и съпротивление за проверка на изправността на датчика ,така че ще го сменя при първа възможност,пък дано не се стига до смяна на помпата.Благодаря ви отново,и пишете ако пропускаме нещо...
                FIAT500.1.1.1997

                Коментар


                  #9
                  Колега,ако е помпата смяната не кой знае колко скъпа,даже според мен е добре когато колата се обслужва след закупуване с ремъци и ролки да се смени и водната помпа.Сега видях че е 46лв. за моя мотор,останал съмс впечатление че е по-евтина?!!
                  Fiat Multipla 1.6 16v BiPower 03:Lancia Delta3 1.6 16v 120 multijet

                  Коментар


                    #10
                    Поръчах да ми купят датчик и в неделя ще го сменя.Този двигател не удря клапани,затова не смених помпата при обслужването.
                    FIAT500.1.1.1997

                    Коментар


                      #11
                      kare200 написа:
                      Благодаря ви колеги,с ваша помощ нещата започнаха да се поизясняват.Обезвъздушаването и проходимостта на охл.система отпадат,защото съм ги проверявал многократно-маркучите на парното заради изпарителя а радиатора заради термостата.Да,има датчик на радиатора от който излизат само два кабела-значи ,че имаме само една степен на вентилатора,която си работи защото вентилатора се включва от време на време.Накрая останахме със бъгнал се датчик или помпа със понижен дебит.Не разполагам със нужните инструменти за измерване на температура и съпротивление за проверка на изправността на датчика ,така че ще го сменя при първа възможност,пък дано не се стига до смяна на помпата.Благодаря ви отново,и пишете ако пропускаме нещо...
                      "Помпа с понижен дебит" - такова животно при водните помпи на колите с ремъчно предаване на въртенето няма,няма и да има.Не случайно ангренажа завърта трите основни възела-колянов вал,разпределителен вал и ...водна помпа.Няма начин стара помпа да започне да върти малко по-бавно :D дори и с йота,в сравнение с нова такава.Сега въпрос с повишена трудност-защо тогава е хубаво с ремъка да се сменя и водната помпа?Yellow_Flash_Colorz_PDT_05
                      Fiat 1.4 12V
                      Не е важно колко струва,важното е да е евтино.
                      Да си втори значи да си първи сред загубилите.
                      Четири часа разглобяване и ровене ми спестява двайсе минути четене

                      Коментар


                        #12
                        valentino321 написа:
                        "Помпа с понижен дебит" - такова животно при водните помпи на колите с ремъчно предаване на въртенето няма,няма и да има.Не случайно ангренажа завърта трите основни възела-колянов вал,разпределителен вал и ...водна помпа.Няма начин стара помпа да започне да върти малко по-бавно :D дори и с йота,в сравнение с нова такава.Сега въпрос с повишена трудност-защо тогава е хубаво с ремъка да се сменя и водната помпа?Yellow_Flash_Colorz_PDT_05
                        Я ПАК СИ ПОМИСЛИ! Какво ще стане на ниски обороти, ако перките са останали наполовина
                        Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE

                        Коментар


                          #13
                          А ти да си виждал перки,останали наполовина
                          Fiat 1.4 12V
                          Не е важно колко струва,важното е да е евтино.
                          Да си втори значи да си първи сред загубилите.
                          Четири часа разглобяване и ровене ми спестява двайсе минути четене

                          Коментар


                            #14
                            valentino321 написа:
                            А ти да си виждал перки,останали наполовина
                            За колегата не знам ама аз съм!!! и превъртаща турбина на водна помпа съм виждал!!!
                            ФИАТ БРАВО 1.8 16V GT
                            ФИАТ БРАВА 1.8 16V 1997г

                            Коментар


                              #15
                              valentino321 написа:
                              А ти да си виждал перки,останали наполовина
                              Еми виждал съм :D Обикновено пиша неща, в които съм сигурен(не се хваля). За нещата които съм несигурен винаги го казвам. А това което незнам - питам без да се притеснявам. А ако караш няколко години само на вода се случва точно това. И ако случайно изтече водата и я оставиш 1 месец ненапълнена системата, под въздействието на въздуха се случват невероятни неща в охладителната система Не се заяждам, да знаеш. Поздрави!
                              Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE

                              Коментар

                              Working...
                              X