Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Въпрос за леко издрана гърбица на разпределителния вал...

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Въпрос за леко издрана гърбица на разпределителния вал...

    Въпроса ми е следният: преди 3 дни свалях капака на клапаните и почиствах маслената магистрала, но едната гърбица на вала /2-ра от към ангренажният ремък броено/ ми е поодрана, и ме интересува дали съм успял да спася вала или вече като е тръгнал няма спасение.Другите гърбици са като нови без никакво следи, но тази има много леко износване, не много но има. Предполагам че има циментация на вала и ако е отишла тя няма спасение...
    Всичко което се затяга с ключ по - малък от №27 е нано технология!!!

    #2
    Re: Въпрос за леко издрана гърбица на разпределителния вал..

    nikawr написа:
    Въпроса ми е следният: преди 3 дни свалях капака на клапаните и почиствах маслената магистрала, но едната гърбица на вала /2-ра от към ангренажният ремък броено/ ми е поодрана, и ме интересува дали съм успял да спася вала или вече като е тръгнал няма спасение.Другите гърбици са като нови без никакво следи, но тази има много леко износване, не много но има. Предполагам че има циментация на вала и ако е отишла тя няма спасение...
    щом има износване покритиоето вече го няма
    Power Under Pressure

    Коментар


      #3
      Точно циментация има,за каква кла става въпрос?
      ex. punto elx 1.2i
      Lancia Libra 1.6

      Коментар


        #4
        Brava 1.4
        Всичко което се затяга с ключ по - малък от №27 е нано технология!!!

        Коментар


          #5
          nikawr написа:
          Brava 1.4
          Всеки с този мотор се оплаква от тези разпределителни валове ...
          Теоритиците си лаят, голфа си върви!

          Коментар


            #6
            Re: Въпрос за леко издрана гърбица на разпределителния вал..

            nikawr написа:
            Предполагам че има циментация на вала и ако е отишла тя няма спасение...
            точно така.
            Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
            Fiat Bravo'97 1,6 16v
            Fiat Tempra'91 1,6 mono

            Коментар


              #7
              Само нов вал
              Теоритиците си лаят, голфа си върви!

              Коментар


                #8
                кола

                едвали ако е малко в допустими луфтове смяната на вала ще е по добре работата на двигателя ако има луфт повече тогава е наложителна
                КЛЮЧАРА е тук – https://goo.gl/maps/GvEGbSeq7nk
                Пунто http://www.punto.mysteria.cz/puntoMk1/schema7.htm
                http://www.autoinfo24.ru/rukovodstva.../inomarki/fiat

                Коментар


                  #9
                  Ако нещо е нарушавало смазването да речем че вече го няма след като си го почистил.Тъкмо повдигача и вала са се напаснали вече и мнението ми е да не го сменяш а е възможно и така да си остане докато е в теб колата.Само провери този клапан да не е с намалена хлабина.Тези валове ги правят от темперован чугун и по-рядко от стомана. Чугун не се цементова а стоманата се подлага на Карбонитрирането е вид повърхностно закаляване на нисковъглеродни стомани. Нарича се още йонно азотиране и представлява термичен процес, при който се повишава твърдостта на повърхността на метала, а оттам и неговото износване. При този процес под въздействието на налягане азотни и въглеродни атоми дифундират в структурата на метала, повишавайки неговата твърдост и еластичност. Резултатът е повишена твърдост и повишено съдържание на остатъчен аустенит. Твърдите съставки на структурата в повърхностния слой на метала се състоят от карбиди и карбонитриди. Дълбочината на закаляване е между 2 и 4 десети от милиметъра. Твърдостта на повърхността е в рамките на 55 до 62 единици по скалата на Рокуел на процес
                  Умные не бывают учены; ученые не бывают умны. - Лао-цзы FIAT BRAVA TD100

                  Коментар


                    #10
                    Valiosport написа:
                    nikawr написа:
                    Brava 1.4
                    Всеки с този мотор се оплаква от тези разпределителни валове ...
                    Аз пък познавам човек с този мотор на 290 хил. км,но с добра поддръжка-няма проблем-не е сменял даже и гумичките на маслената магистрала :D
                    Fiat Brava 1.2,16в

                    Коментар


                      #11
                      tipo33 написа:
                      Valiosport написа:
                      nikawr написа:
                      Brava 1.4
                      Всеки с този мотор се оплаква от тези разпределителни валове ...
                      Аз пък познавам човек с този мотор на 290 хил. км,но с добра поддръжка-няма проблем-не е сменял даже и гумичките на маслената магистрала :D
                      И каква е гаранцията, че стария собственик не ги е сменял
                      Теоритиците си лаят, голфа си върви!

                      Коментар


                        #12
                        Valiosport написа:
                        tipo33 написа:
                        Valiosport написа:
                        nikawr написа:
                        Brava 1.4
                        Всеки с този мотор се оплаква от тези разпределителни валове ...
                        Аз пък познавам човек с този мотор на 290 хил. км,но с добра поддръжка-няма проблем-не е сменял даже и гумичките на маслената магистрала :D
                        И каква е гаранцията, че стария собственик не ги е сменял
                        Стария собственик може и вала да е сменял ако питаш мен.А за въпросния мотор виждал съм вал дето беше станал с адски наръбени гърбици и с почти никакво смазване горе и си работеше добре- двата средни цилиндъра бяха с компресия 7, останалите 11Измери му компресията ако е добре си го карай така.Вала винаги може да го смениш като се износи съвсем
                        http://www.000webhost.com/151472.html <- безплатен хостинг без реклами
                        Peugeot 206 1.4 Hdi 2005 Ex: PUNTO 1.3 16v MULTIJET
                        FIAT БРАВО 1.2 16v
                        ФИАТ БРАВО 1.6 16v - трагично размазано
                        FIAT Punto 99` 1.2 - втората; Ford Orion 1.8 D- първата

                        Коментар


                          #13
                          Износването е само повърхностно....Благодаря колеги за отговорите. Ще го следя и ще си карам така. Надявам се да не мръдне повече!Аз си сменям маслото на 8 000 км само със селения, но последния път бях карал почти 11000 щот кинтите бяха нещо кът .Ама има една много точна приказка по повод това: ,,Икономията е майка на мизерията....
                          Всичко което се затяга с ключ по - малък от №27 е нано технология!!!

                          Коментар

                          Working...
                          X