така, с червено съм отбелязал нещата които трябва да махнете, Дроселната клапа се държи на 4 болта, но съм отблеязал само 2 тъй като другите са от долната страна; махате пръчката на маслото тя се държи на болт 13 като погледнете отдолу под бронята и се вижда, махате всичко отбелязано с червено; пропуснал съм да отблежа въздуховода от дрослената клапа до кутията на филтъра; като развиете планката с капчката на маслото зад нея е 5тия болт на който се държи горния за долния колектор разкачате и маркучето което е от дроселната клапа до тръбата по която се сипва маслото в двигателя, както и другия маркуч който е по-дебел който води до въздуховода, сега ще кача друга снимка със всичко отбелязано самата рейка с дюзите се държи на 2 болта, ще ги видите като поразколачите )) долния колектор е напълно излишно да се сваля и си е чиста загуба на време и нерви
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Чистене на дюзи
Collapse
X
-
nedialk00
-
nedialk00
Коментар
-
Здравейте,
30,07,2023
Днес дойде и моят ред да мина по този път. Да свалям рейката с бензиновите дюзи за проверка. Причината е, че от време на време при палене на бензин, не задържаше обороти и гаснеше. Понеже само се пали на бензин и съответно се насочихме към зацапани инжектори.
Оттам в темата е доста добре обяснена процедурата какво се сваля и разглобява. Аз реших да мина по дългият път и да проверя и някои други неща между другото. Аз свалих колектора наедно с дросела, отдолу има няколко снопа с кабели, които трябва да се откачат от съответните щипки.
Бях подготвил постановката за почистване на дюзите, една бензинова помпа, кабели, ацетон, меглио, маркучи и мека четка за зъби.
От форума знаем, че дюзите не се държат за буксите, че се чупят лесно. Има едни скобички с плоска малка отверка внимателно с малко чалъм се свалят дюзите от рейката, а самата рейка излиза с издърпване от колектора след като ѝ се свалят два болта.
Така свалих рейката и се оказа, че дюзите са от модела с 4 дупки, ама двете май са бутафорни. Свалих и първите две дюзи и с голям мерак отивам да ги "Отпушвам". Правя смеска от бензин и ацетон в един буркан, закачам маркучи кабели и ОП греда. Дюзата не пръска..., а сега де...ко стана?!! Нито цъка, нито пръска...оставям я настрана и закачам другата, вече е добре-пръска си доста силно от двете дупки, не разпрашава ми си пръска като игла на спринцовка. Три от четирите дюзи са така. Взимам мултицета и се оказа, че тази "първата", която всъщност е на четвърти цилиндър до бензиновия регулатор е умряла. Другите имат около 15 ома съпротивление на намотката. Сега си мисля, дали тая дюза не прекъсва според топлината или веднъж умряла си е завинаги умряла?
И така, утре ще поръчвам две дюзи и ще събирам талигата, да видим основния проблем гасенето при палене, дали че се оправи.
Покрай другите неща се оказа, че маркуча от горивния регулатар до колектора така се е напукал и одървил, че само чакаше да го пипна и се разпадна, почистих дроселовата клапа и плочката на газта, както и моторчето за празен ход, смених някои скоби по охлаждането и хидравликата.
Та така, както обикновено работа за "няколко" часа ще иде 2-3 дена с намирането на части и дооправянето на някои други малки проблемчета.
Fiat BRAVA 1.6/16v103Hp EL(LPG Lovato)- XII.1997 182А4.000- Аудио система
Мразя чалгата повече и от политиците. Поправено.Комунизмът ще отстоява своите основи по един или друг начин.Оправия-няма!
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар