Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Колеги,малко помощ за стрелката на температурата

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Колеги,малко помощ за стрелката на температурата

    Колеги, кажете ми къде трябва да стои стрелката на температурата на Мареа 1.6 16V 97г. при дълг път?
    ===============================
    Fiat Marea 1.6 16v
    1997

    #2
    Трябва да стои по средата на скалата, независимо от условията - дълъг път, градско и т.н.
    Fiat Marea 1.8 16V ELX

    Коментар


      #3
      ако таблото е от старите със сигурност не по средата!На по новите фиатки тези с ел.табло стрелката се движи много рядко и си седи на средата но на тези с по старите табластрелката много често сменя показанията си.На дълъг път трябва да е 2 или 3 черти преди средата не повече и не по малко за града зависи от сезона и движението
      КУПИ СИ FIAT ДА НЕ ТЕ Е ЯД!

      Коментар


        #4
        stefaka222 написа:
        ако таблото е от старите със сигурност не по средата!На по новите фиатки тези с ел.табло стрелката се движи много рядко и си седи на средата но на тези с по старите табластрелката много често сменя показанията си.На дълъг път трябва да е 2 или 3 черти преди средата не повече и не по малко за града зависи от сезона и движението
        Моделът на колата е ясен: мареа 1.6 97-ма и при него таблото определено е електронно.При изправен термостат , в град или извън него, стрелката трябва да е по средата. Ако стои 2-3 чертички преди средата си за нов термостат.http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.p...EE%F1%F2%E0%F2
        Fiat Marea 1.8 16V ELX

        Коментар


          #5
          И аз за 75075098357 път ще кажа нещо, което сме обсъждали многократно. Зима, лято, градско, магистрала, климатик, без, стрелката трябва да стои по средата, и да не мърда от там. Ако на извънградско пада, 99% има незатварящ термостат.

          Коментар


            #6
            И аз да се включа по темата, за да не отварям нова такава - и при мен е подобна ситуацията.Като изляза на по-дълъг път и стрелката пада на 1/4 кажи речи, в града стои ПРЕДИМНО на половината,в някои редки случаи отива където най-много й е кеф... И запитването по темата - възможно ли е да променя вървежа на колата евентуален проблем с термостата?Защо питам - ами когато запаля колата и е студена ми се струва някак спъната - не си поема газта, не върви,абе чувствам колата различно... Независимо колко карам - може и км, може и 10 - като спра примерно пред магазина, гася, купувам си нещо и когато запаля отново колата се усеща по съвсем различен начин - поема газта,абе усеща се, че колата иска да върви. Та въпроса ми е може ли термостата да е причината или да търся нещодруго, ламбда сонди, там квото друго се сетите?
            '97 Brava 1.6 16v

            Коментар


              #7
              може естествено.Ако е студена колата двигателя не работи в оптимален режим и се включва смукач който освен че ти вдига разхода я спъва колицата малко.При мен също има малка разлика като поработи 1 2 минути се пооправя колицата с нов термостат съм и работи супер сега.Сутрин за 2 километра влиза в режим -- нормални обороти колата е бензин при дизел не разбирам как е
              КУПИ СИ FIAT ДА НЕ ТЕ Е ЯД!

              Коментар


                #8
                Спред мене трябва да е по средата. Може да мръдне леко при отваряне на термостата.
                FIAT STILO 1.8 I

                Коментар


                  #9
                  Ок, значи да разбирам, че ми трябва нов термостат, ако приемем, че уреда дето показва на таблото не е развален....Добре, новият въпрос, откъде във Варна мога да сикупя хубав, че четох разни мнения за някакви турски,дето карали по 3-4 месеца...Не, благодаря!
                  '97 Brava 1.6 16v

                  Коментар


                    #10
                    Като се кара в града нормално е стрелката да е по средата-първа,втора, спирачка. Като тръгна на дълъг път стрелката седи една единица над най-долната. Определено съм за нов термостат,макар че още като го сложиха беше така..и скапаният майстор ми вика: "Този е летен термостат". Аман от аматОри. Въпросът е каква марка термостат да си купим?
                    ===============================
                    Fiat Marea 1.6 16v
                    1997

                    Коментар


                      #11
                      При изправен термостат и загряла кола стрелката,независимо от режима на каране(градско,междуградско,междуселско,международ но и каквото се сетите) :D не трябва да мърда от средата.Независимо дали има задръстване и с каква скорост се кара.Колата е направена и изчислена да работи при любимата за нея"работна температура".За целта са седнали на бюрцата редица инженери,нещо са там сметнали,после са станали от бюрцата и са направили някакви опити,тестове и т.н. и нарая казали-те това е най-добрата температура за двигателя.Следователно при всяка друга температура на него не му е "гот".После същите тези хора всячески се постарали да постигнат тази температура по-най-бързият начин след стартирането на двигателя. Те са били много умни-решили са тази температура да е винаги константа и са измислили начини как да го реализират.Даже измислили термоклапан-нарекли го за по-просто"термостат".Дълго го напасвали към желаната стойност на температурата,накрая казали-те тая енджаклама тука държи топлото винаги да е така,че на моторчето винаги да не му е нито много топло нито много студено.Дори не се замислили на дълъг път да го направят да му е по-студено,нито при по-висока скорост.Колебание в показанията може да се наблюдава единствено,когато колата вече е загряла,термостата отвори и тогава стрелката пада малко.Това се дължи на факта,че вече топлата вода от малкият воден кръг се смесва със студената вода от големият.Този процес трае малко,температурата на двата кръга се изравнява бързо и стрелката отива отново в средата.
                      Fiat 1.4 12V
                      Не е важно колко струва,важното е да е евтино.
                      Да си втори значи да си първи сред загубилите.
                      Четири часа разглобяване и ровене ми спестява двайсе минути четене

                      Коментар


                        #12
                        Правилно колега точно това и аз казвам :D
                        FIAT STILO 1.8 I

                        Коментар

                        Working...
                        X