Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

BRAVATA прегрява-голямо колебание на температурата

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    BRAVATA прегрява-голямо колебание на температурата

    Направо на проблема: Колата започна да загрява много за последните около 500 км. 3 пъти стрелката се качваше до края, след това като и налея вода и я обезвъздуша може да се кара почти нормално-стелката стой около първата чертичка над средата.Самоче вече започна едно колебание в температурата от последната бяла черта може да се охлади до средата в рамките на няколко минути, след това пак загряване, слизане на някаква по ниска температура и така.Получава се според мен не нормално и голямо колебание на температурата в "горещата" част на скалата.Перката на вентилатора си работи и на 2те степени, маслото си изглежда наред (с нормален цвят е, на 3- 4000 км), не се надуват маркучите при рязко подаване на газ, не излиза бял дим от аспуха, вървежа на колата според мен е нормален.Помагайте със съвети моля ви!!
    Прикачени файлове
    FIat brava 1.6 16V 1999г.

    #2
    Щом се налага да доливаш антифриз може да е издухала гарнитура на главата. Ако не си доливал заради изтичане на антифриза през капачката де. Може и термостата да ти прави номера.
    Fiat Brava 1.4SX '97 (Бензин & Метан)

    Коментар


      #3
      При мен също играе стрелката на температурата, но проблема се оказа в часовничето на таблото, което си показва каквото си поиска. След като го зачистих работеше нормално 3-4 месеца, после пак почна да се базика. Като се качи най-горе и го чукнеш стрелакта се връща на средата, може и при теб да е така и реално да не прегрява.
      ex - Broom Yellow Fiat Coupe 1.8 -> 2.0 16VT
      Speed Red Fiat Coupe 2.0 16VT R.I.P
      Jet Black E46 M3

      Коментар


        #4
        Другият вариант е въздух в системата и по обяснението на колегата според мен е точно това. Имаш ли газова?
        Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE

        Коментар


          #5
          Газова нямам, само на бензин съм.Забелязах също че стрелката на температурата се влияе от включени ел. консуматори, повече консуматори= по-голяма температура на скалата, това нещо започна да го прави след първото стабилно загряване.Сигурен съм че колата загрява защото започва да ври и да фъска от капачката на разширителния съд, също така от налягането в системата се изваждаше и малкото маркуче което влиза в разширителния съд.Тази утрин минах около 5км и нямаше и помен от загряване-стрелката си се беше спряла точно на средата на скалата
          FIat brava 1.6 16V 1999г.

          Коментар


            #6
            Моят съвет е да извадиш свещите и да ни ги покажеш.
            Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE

            Коментар


              #7
              За свещите не се бях сещал, но честно да ви кажа ще ми е трудно да ги сваля мился че нямам нужните инструменти.Явно няма да се размина този път с "майсторите" от сервизите
              FIat brava 1.6 16V 1999г.

              Коментар


                #8
                Не бързай с майсторите. Намери инструмент да видим свещите. При този мотор са просто по-дълбоко. Стандартен ключ за свещи с правилният размер ще свърши работа. Дет се вика да си го купиш не е скъпо, ще ти е от полза.
                Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE

                Коментар


                  #9
                  добре де, откъде изчезва водата- ако няма теч, то всичко е ясно. ако пък има теч и остава без вода е съвсем нормално да прегрее...
                  Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
                  Fiat Bravo'97 1,6 16v
                  Fiat Tempra'91 1,6 mono

                  Коментар


                    #10
                    Аз останах с впечатление, че я изхвърля, когато прегрее.
                    Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE

                    Коментар


                      #11
                      Не изхвърля водата, само започва да ври в разширителния съд и да съска от там, нямам видими течове на вода по двигателя.Аз лично се съмнявам в термостата, съмнявам се че се е сдухал и отваря и затваря когато си поиска или пък не може да се отвори напълно.Другото ми съмнение е че смуче въздух от някъде но това според мен е малко вероятно тъй като с-та е под налягане. Искам също така да попитам какви са белезите за скапана гарнитура на главата
                      FIat brava 1.6 16V 1999г.

                      Коментар


                        #12
                        ми ти най-добре знаеш белезите на гарнитура на главата, за тях ни приказваш. Аз обаче пак не разбрах- хем няма загуба на вода отникъде, хем не я изхвърля, хем доливаш???? къде отива тази вода тогава? за да ври- вдига повече температура, тогава е нормално да изпусне клапана на капачката и да излива от нея.... като поизстине спада нивото и ти казваш, че доливаш? може би е така? прочети как се проверява термостата
                        Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
                        Fiat Bravo'97 1,6 16v
                        Fiat Tempra'91 1,6 mono

                        Коментар


                          #13
                          Ivan_Radev написа:
                          Не изхвърля водата, само започва да ври в разширителния съд и да съска от там, нямам видими течове на вода по двигателя.Аз лично се съмнявам в термостата, съмнявам се че се е сдухал и отваря и затваря когато си поиска или пък не може да се отвори напълно.Другото ми съмнение е че смуче въздух от някъде но това според мен е малко вероятно тъй като с-та е под налягане. Искам също така да попитам какви са белезите за скапана гарнитура на главата
                          Затова казвам да провериш свещите. Ако охладителят се губи през цилиндрите, някоя или накои свещи ще са побелели. Тогава няма да има какво да се чудиш - гарнитура. Термостата според мен не може да се повреди така че непрекъснато да си сменя праговете на задействане. Като заври водата външният радиатор топъл ли е? Парното духа ли много горещ въздух?
                          Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE

                          Коментар


                            #14
                            първия път като видях че е загряла се опитах да пусна парното на макс с цел да помогна на охлаждането но духаше само студено.
                            FIat brava 1.6 16V 1999г.

                            Коментар


                              #15
                              Ми това е сигурен признак за въздух в системата. Може да не е духнала гарнитурата, но ако продължава така и това ще стане. Трябва да откриеш от къде влиза въздух. Пак може да е от гарнитурата, но за да е изключим - свещите. Кажи за радиатора?ПП. Маслото изглежда ли нормално?
                              Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE

                              Коментар

                              Working...
                              X