Имам един въпрос от известно време около седмица и малко забелязвам че стралката на температурата ми се качва малко над средната черта на уреда за температурата.И като цяло стрелката се държи нестабилно не подържа постоянна температура ту се качва малко над средата ту спада ако съм спрял на светофар чувам че перката включва ако се качи над средата стрелката и после спада а пък на магистралата като карам карам с около 130-140 макс стрелката спада даже под средната черта.Вчера като се прибрах отворих двигателя и чух един шум нещо като бълбукане или все едно изпускане на въздух от някъде.Течове по охладителната система нямам или поне не съм забелязал не виждам като спра да тече никъде навеждал съм се да погледна под колата и под нея и вътре в коша навсякъде е сухо но го има само този шум нещо като бълбукане на вода или свистене на въздух нещо таква ми се чува.Помогнете ми какъв може да ми е проблема само да кажа още че колата не загрява качва се стрелката малко над средната черта но тази температура все пак не ми се вижда нормална.колата е Мареа 1.6 16V 98год
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Въпрос за температурата на Мареа
Collapse
X
-
lithrone
Re: Въпрос за температурата на Мареа
latura написа:Имам един въпрос от известно време около седмица и малко забелязвам че стралката на температурата ми се качва малко над средната черта на уреда за температурата.И като цяло стрелката се държи нестабилно не подържа постоянна температура ту се качва малко над средата ту спада ако съм спрял на светофар чувам че перката включва ако се качи над средата стрелката и после спада а пък на магистралата като карам карам с около 130-140 макс стрелката спада даже под средната черта.Вчера като се прибрах отворих двигателя и чух един шум нещо като бълбукане или все едно изпускане на въздух от някъде.Течове по охладителната система нямам или поне не съм забелязал не виждам като спра да тече никъде навеждал съм се да погледна под колата и под нея и вътре в коша навсякъде е сухо но го има само този шум нещо като бълбукане на вода или свистене на въздух нещо таква ми се чува.Помогнете ми какъв може да ми е проблема само да кажа още че колата не загрява качва се стрелката малко над средната черта но тази температура все пак не ми се вижда нормална.колата е Мареа 1.6 16V 98год
-
И нужда от термостат, щом стрелката пада под средата. Колкото до загряването може би не ти работи първа степен на вентилатора. Погледни резистора, който отговаря за степенитеHonda Accord 1.8 115к.с. 96г.
Honda Civic 1.5 90к.с. 93г.
FIAT Marea 115 '99 1.8 113hP 182.A2.000
Powered by Total & Fobos LPG
Коментар
-
така първо благодаря на всички за отговорите ето и малко нова информация днеска си направих малка разходка из красивата ни държавица ходих до белоградчик и на още едно две места та значи равносметката е следната в града стрелката все така си минава средата на скалата и спада но на магистралата направо едвам се качва до първата стрелкичка на уреда за температурата даже на моменти спадна направо почти до нула все едно въобще не е загряла колата май си плача за термостат ще се радвам на още компетентни мнения и благодаря предварително на отзовалите се :D
Коментар
-
latura написа:Имам един въпрос от известно време около седмица и малко забелязвам че стралката на температурата ми се качва малко над средната черта на уреда за температурата.И като цяло стрелката се държи нестабилно не подържа постоянна температура ту се качва малко над средата ту спада ако съм спрял на светофар чувам че перката включва ако се качи над средата стрелката и после спада а пък на магистралата като карам карам с около 130-140 макс стрелката спада даже под средната черта.Вчера като се прибрах отворих двигателя и чух един шум нещо като бълбукане или все едно изпускане на въздух от някъде.Течове по охладителната система нямам или поне не съм забелязал не виждам като спра да тече никъде навеждал съм се да погледна под колата и под нея и вътре в коша навсякъде е сухо но го има само този шум нещо като бълбукане на вода или свистене на въздух нещо таква ми се чува.Помогнете ми какъв може да ми е проблема само да кажа още че колата не загрява качва се стрелката малко над средната черта но тази температура все пак не ми се вижда нормална.колата е Мареа 1.6 16V 98годlatura написа:така първо благодаря на всички за отговорите ето и малко нова информация днеска си направих малка разходка из красивата ни държавица ходих до белоградчик и на още едно две места та значи равносметката е следната в града стрелката все така си минава средата на скалата и спада но на магистралата направо едвам се качва до първата стрелкичка на уреда за температурата даже на моменти спадна направо почти до нула все едно въобще не е загряла колата май си плача за термостат ще се радвам на още компетентни мнения и благодаря предварително на отзовалите се :DFiat Marea 1.8 16V ELX
Коментар
-
първо да отговоря на колегата тединайденов.Колега и двата поста са вярни просто казвам как се е държала колата по време на път при предното ми пътуване не спадаше стрелката чак до доло спадаше под средата но не като при вчерашното пътуване направо почти до нула и благодаря и на двама ви за бързите и компетентни отговори ще се сменя термостат то е ясно, но имам един последен въпрос тъй като взимам пари чак на 30-то число а в момента съм останал с много ограничени финанси, та искам да попитам мога ли да си карам марийката така с този термостат до 30 или трябва да се смени веднага има ли някъква опсаност да стане нещо на колицата ми например да прегрее или нещо такова.Ако смяната е належаща и не търпи отлагане мога да намеря пари да го сменя но просто не обичам да взимам заеми та затова питам :D и благодаря отново на всички за помощта
Коментар
-
Може да караш така, но според мен не е добре да качва над средата. Провери ли си дали работи 1-ва степен на вентилатора? Ако прегрява има решение докато получиш финанси. Сваляш термостата и го изтърбушваш. Няма да загравя колата, но не е хубаво да се кара така зимата, пък и парно няма да имашHonda Accord 1.8 115к.с. 96г.
Honda Civic 1.5 90к.с. 93г.
FIAT Marea 115 '99 1.8 113hP 182.A2.000
Powered by Total & Fobos LPG
Коментар
-
latura написа:първо да отговоря на колегата тединайденов.Колега и двата поста са вярни просто казвам как се е държала колата по време на път при предното ми пътуване не спадаше стрелката чак до доло спадаше под средата но не като при вчерашното пътуване направо почти до нула и благодаря и на двама ви за бързите и компетентни отговори ще се сменя термостат то е ясно, но имам един последен въпрос тъй като взимам пари чак на 30-то число а в момента съм останал с много ограничени финанси, та искам да попитам мога ли да си карам марийката така с този термостат до 30 или трябва да се смени веднага има ли някъква опсаност да стане нещо на колицата ми например да прегрее или нещо такова.Ако смяната е належаща и не търпи отлагане мога да намеря пари да го сменя но просто не обичам да взимам заеми та затова питам :D и благодаря отново на всички за помощтаFiat Marea 1.8 16V ELX
Коментар
-
lithrone
По-добре послушай Rokambol и не чакай системата да се обезвъздуши сама.Смени си термостата преди да се застуди.Агрегата е предвиден да работи в условията в които се е намирал като нов.Ако не смениш термостата и караш често извънградско, моето мнение е, че зиносването на мотора ще се увеличи ,ще наливаш повечко гориво и ще мръзнеш без парно.Колкото до резистора, моят също е изгорял, но не го поправям, защото не виждам смисъл тока да се редуцира и да се губу КПД за да имат колите ни 2 степени на перката.Това ми се струва абсурдно.Съгласен съм да има 2 двигателя с 2 перки.Един по-мощен и един по-маломощен, но да "съпротивляваме" тока ... Не съм "мозък" в тази сфера,просто разсъждавам.Ако някой има друго виждане, моля да го сподели.
Коментар
-
lithrone написа:По-добре послушай Rokambol и не чакай системата да се обезвъздуши сама.Смени си термостата преди да се застуди.Агрегата е предвиден да работи в условията в които се е намирал като нов.Ако не смениш термостата и караш често извънградско, моето мнение е, че зиносването на мотора ще се увеличи ,ще наливаш повечко гориво и ще мръзнеш без парно.Колкото до резистора, моят също е изгорял, но не го поправям, защото не виждам смисъл тока да се редуцира и да се губу КПД за да имат колите ни 2 степени на перката.Това ми се струва абсурдно.Съгласен съм да има 2 двигателя с 2 перки.Един по-мощен и един по-маломощен, но да "съпротивляваме" тока ... Не съм "мозък" в тази сфера,просто разсъждавам.Ако някой има друго виждане, моля да го сподели.latura написа:още един въпрос кога трябва да се включва въпросната първа степен на вентилатора защото сега вентилатора ми се включва малко след като стрелката подмине средатаFiat Marea 1.8 16V ELX
Коментар
-
да при мен е така включва се втора степен но аз питах кога трябва да се включи първа степен имам предвид като показание настрелката за температурния датчик.Сега в момента ми се включва само втората точно малко след средата но първата май не ми работи та питах за нея кога би трябвало да се включи
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар