Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Въпрос за температурата на Мареа

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Въпрос за температурата на Мареа

    Имам един въпрос от известно време около седмица и малко забелязвам че стралката на температурата ми се качва малко над средната черта на уреда за температурата.И като цяло стрелката се държи нестабилно не подържа постоянна температура ту се качва малко над средата ту спада ако съм спрял на светофар чувам че перката включва ако се качи над средата стрелката и после спада а пък на магистралата като карам карам с около 130-140 макс стрелката спада даже под средната черта.Вчера като се прибрах отворих двигателя и чух един шум нещо като бълбукане или все едно изпускане на въздух от някъде.Течове по охладителната система нямам или поне не съм забелязал не виждам като спра да тече никъде навеждал съм се да погледна под колата и под нея и вътре в коша навсякъде е сухо но го има само този шум нещо като бълбукане на вода или свистене на въздух нещо таква ми се чува.Помогнете ми какъв може да ми е проблема само да кажа още че колата не загрява качва се стрелката малко над средната черта но тази температура все пак не ми се вижда нормална.колата е Мареа 1.6 16V 98год

    #2
    Re: Въпрос за температурата на Мареа

    latura написа:
    Имам един въпрос от известно време около седмица и малко забелязвам че стралката на температурата ми се качва малко над средната черта на уреда за температурата.И като цяло стрелката се държи нестабилно не подържа постоянна температура ту се качва малко над средата ту спада ако съм спрял на светофар чувам че перката включва ако се качи над средата стрелката и после спада а пък на магистралата като карам карам с около 130-140 макс стрелката спада даже под средната черта.Вчера като се прибрах отворих двигателя и чух един шум нещо като бълбукане или все едно изпускане на въздух от някъде.Течове по охладителната система нямам или поне не съм забелязал не виждам като спра да тече никъде навеждал съм се да погледна под колата и под нея и вътре в коша навсякъде е сухо но го има само този шум нещо като бълбукане на вода или свистене на въздух нещо таква ми се чува.Помогнете ми какъв може да ми е проблема само да кажа още че колата не загрява качва се стрелката малко над средната черта но тази температура все пак не ми се вижда нормална.колата е Мареа 1.6 16V 98год
    С тези симптоми мисля че всичко е нормално.Бълбукането (ако го чуваш когато си вътре в колата) означава че имаш нужда от обезвъздушаване на системата.

    Коментар


      #3
      И нужда от термостат, щом стрелката пада под средата. Колкото до загряването може би не ти работи първа степен на вентилатора. Погледни резистора, който отговаря за степените
      Honda Accord 1.8 115к.с. 96г.
      Honda Civic 1.5 90к.с. 93г.
      FIAT Marea 115 '99 1.8 113hP 182.A2.000
      Powered by Total & Fobos LPG

      Коментар


        #4
        Малките колебания на стрелката около средата на скалата според мен са допустими. При мен също е така и не виждам причини за безпокойство. Що се отнася до системата. тя се обезвъздушава сама, но няма да сбъркаш ако го направиш и ти с помощта на пробките.
        Fiat Marea 1.8 16V ELX

        Коментар


          #5
          така първо благодаря на всички за отговорите ето и малко нова информация днеска си направих малка разходка из красивата ни държавица ходих до белоградчик и на още едно две места та значи равносметката е следната в града стрелката все така си минава средата на скалата и спада но на магистралата направо едвам се качва до първата стрелкичка на уреда за температурата даже на моменти спадна направо почти до нула все едно въобще не е загряла колата май си плача за термостат ще се радвам на още компетентни мнения и благодаря предварително на отзовалите се :D

          Коментар


            #6
            Направо си за термостат. И не се лъжи, че системата сама ще се обезвъздуши.
            Fiat Marea 1.8i 16V
            Fiat Tipo 1.4i 8V
            Fiat Punto 1.6i 8V
            www.italauto-bg.net/forum/

            Коментар


              #7
              latura написа:
              Имам един въпрос от известно време около седмица и малко забелязвам че стралката на температурата ми се качва малко над средната черта на уреда за температурата.И като цяло стрелката се държи нестабилно не подържа постоянна температура ту се качва малко над средата ту спада ако съм спрял на светофар чувам че перката включва ако се качи над средата стрелката и после спада а пък на магистралата като карам карам с около 130-140 макс стрелката спада даже под средната черта.Вчера като се прибрах отворих двигателя и чух един шум нещо като бълбукане или все едно изпускане на въздух от някъде.Течове по охладителната система нямам или поне не съм забелязал не виждам като спра да тече никъде навеждал съм се да погледна под колата и под нея и вътре в коша навсякъде е сухо но го има само този шум нещо като бълбукане на вода или свистене на въздух нещо таква ми се чува.Помогнете ми какъв може да ми е проблема само да кажа още че колата не загрява качва се стрелката малко над средната черта но тази температура все пак не ми се вижда нормална.колата е Мареа 1.6 16V 98год
              latura написа:
              така първо благодаря на всички за отговорите ето и малко нова информация днеска си направих малка разходка из красивата ни държавица ходих до белоградчик и на още едно две места та значи равносметката е следната в града стрелката все така си минава средата на скалата и спада но на магистралата направо едвам се качва до първата стрелкичка на уреда за температурата даже на моменти спадна направо почти до нула все едно въобще не е загряла колата май си плача за термостат ще се радвам на още компетентни мнения и благодаря предварително на отзовалите се :D
              Сега да се чудим на кое да вярваме .... все едно пишат различни хора!!! PS: Ако втория пост е истина то определено си за смяна на термостат ...
              Fiat Marea 1.8 16V ELX

              Коментар


                #8
                първо да отговоря на колегата тединайденов.Колега и двата поста са вярни просто казвам как се е държала колата по време на път при предното ми пътуване не спадаше стрелката чак до доло спадаше под средата но не като при вчерашното пътуване направо почти до нула и благодаря и на двама ви за бързите и компетентни отговори ще се сменя термостат то е ясно, но имам един последен въпрос тъй като взимам пари чак на 30-то число а в момента съм останал с много ограничени финанси, та искам да попитам мога ли да си карам марийката така с този термостат до 30 или трябва да се смени веднага има ли някъква опсаност да стане нещо на колицата ми например да прегрее или нещо такова.Ако смяната е належаща и не търпи отлагане мога да намеря пари да го сменя но просто не обичам да взимам заеми та затова питам :D и благодаря отново на всички за помощта

                Коментар


                  #9
                  Може да караш така, но според мен не е добре да качва над средата. Провери ли си дали работи 1-ва степен на вентилатора? Ако прегрява има решение докато получиш финанси. Сваляш термостата и го изтърбушваш. Няма да загравя колата, но не е хубаво да се кара така зимата, пък и парно няма да имаш
                  Honda Accord 1.8 115к.с. 96г.
                  Honda Civic 1.5 90к.с. 93г.
                  FIAT Marea 115 '99 1.8 113hP 182.A2.000
                  Powered by Total & Fobos LPG

                  Коментар


                    #10
                    latura написа:
                    първо да отговоря на колегата тединайденов.Колега и двата поста са вярни просто казвам как се е държала колата по време на път при предното ми пътуване не спадаше стрелката чак до доло спадаше под средата но не като при вчерашното пътуване направо почти до нула и благодаря и на двама ви за бързите и компетентни отговори ще се сменя термостат то е ясно, но имам един последен въпрос тъй като взимам пари чак на 30-то число а в момента съм останал с много ограничени финанси, та искам да попитам мога ли да си карам марийката така с този термостат до 30 или трябва да се смени веднага има ли някъква опсаност да стане нещо на колицата ми например да прегрее или нещо такова.Ако смяната е належаща и не търпи отлагане мога да намеря пари да го сменя но просто не обичам да взимам заеми та затова питам :D и благодаря отново на всички за помощта
                    Ако се качва малко над средата, може да продължаваш да караш така известно време. Нека се уточня - под малко разбирам 1-2мм. Ако стрелката се опитва да достигне следващата черта на скалата, по-добре не карай така автомобила. И не е лошо да се провери първата степен на вентилатора - ограничаващия резистор е капризен. Разбира се може да се кара и само на 2-ра степен, но според мен е разумно да се инвестира някой лев и да се порпави и първата степен.
                    Fiat Marea 1.8 16V ELX

                    Коментар


                      #11
                      По-добре послушай Rokambol и не чакай системата да се обезвъздуши сама.Смени си термостата преди да се застуди.Агрегата е предвиден да работи в условията в които се е намирал като нов.Ако не смениш термостата и караш често извънградско, моето мнение е, че зиносването на мотора ще се увеличи ,ще наливаш повечко гориво и ще мръзнеш без парно.Колкото до резистора, моят също е изгорял, но не го поправям, защото не виждам смисъл тока да се редуцира и да се губу КПД за да имат колите ни 2 степени на перката.Това ми се струва абсурдно.Съгласен съм да има 2 двигателя с 2 перки.Един по-мощен и един по-маломощен, но да "съпротивляваме" тока ... Не съм "мозък" в тази сфера,просто разсъждавам.Ако някой има друго виждане, моля да го сподели.

                      Коментар


                        #12
                        още един въпрос кога трябва да се включва въпросната първа степен на вентилатора защото сега вентилатора ми се включва малко след като стрелката подмине средата

                        Коментар


                          #13
                          lithrone написа:
                          По-добре послушай Rokambol и не чакай системата да се обезвъздуши сама.Смени си термостата преди да се застуди.Агрегата е предвиден да работи в условията в които се е намирал като нов.Ако не смениш термостата и караш често извънградско, моето мнение е, че зиносването на мотора ще се увеличи ,ще наливаш повечко гориво и ще мръзнеш без парно.Колкото до резистора, моят също е изгорял, но не го поправям, защото не виждам смисъл тока да се редуцира и да се губу КПД за да имат колите ни 2 степени на перката.Това ми се струва абсурдно.Съгласен съм да има 2 двигателя с 2 перки.Един по-мощен и един по-маломощен, но да "съпротивляваме" тока ... Не съм "мозък" в тази сфера,просто разсъждавам.Ако някой има друго виждане, моля да го сподели.
                          Има смисъл да работи и първата степен. При колите с климатик степените на перката са 2. Това не е случайно - втората степен гарантира по-висок дебит на въздуха за охлаждане не само радиатора на мотора, но и на радиатора на климатика. Първата степен е с по-малко дебит, но е достатъчно да охлажда двигателя ако климатика не работи. Изпозлването само на втора степен води със себе си няколко недостатъка: двигателя държи по-висока температура 100 - 98 градуса(вместо 95-93) и като цяло контрола на температурата е по-непрецизен и рязък. Лично аз не мисля, че е болка за умиране, но все пак този резистор струва 18 лева ..... Що се отнася до инженерното решение на италианците аз също имам мнение по въпроса. Първо - абсолютно няма смисъл да има 2 вентилатора вместо 1. Втори вентилатор означава по-висока цена, по-малко надеждност и повече заето място. Второ - управлението на вентилатора, а именно ограничаването на тока с резистор е тъпо - губи се мощност и самия резистор се награвя и това скъсява живота му. Аз бих използват мощен транзистор, които да управялва вентилатора със ШИМ. Загубите ще са минимални и ще има възможност за плавно регулиране оборотите на вентилатора.
                          latura написа:
                          още един въпрос кога трябва да се включва въпросната първа степен на вентилатора защото сега вентилатора ми се включва малко след като стрелката подмине средата
                          Втората степен се пуска при 100 градуса, което на уреда би трябвало да бъде малко след средата.
                          Fiat Marea 1.8 16V ELX

                          Коментар


                            #14
                            да при мен е така включва се втора степен но аз питах кога трябва да се включи първа степен имам предвид като показание настрелката за температурния датчик.Сега в момента ми се включва само втората точно малко след средата но първата май не ми работи та питах за нея кога би трябвало да се включи

                            Коментар


                              #15
                              При мен първата степен се пуска когато стрелката е на средата или една идея под нея.
                              Fiat Marea 1.8 16V ELX

                              Коментар

                              Working...
                              X