Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Пунто 1.1 трудно влиза 1-ва скорост

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Пунто 1.1 трудно влиза 1-ва скорост

    Здравейте,Потърсих във форума подобен проблем, но не отких нищо,затова реших да питам.Колата е в мен вече година, но понякога при тръгване 1-ва скорост влиза трудно, почти невъзможно от първия път. Понякога си "я намира" и влиза добре.Колата е обслужена, маслото в скоростите е сменено с предписаното 75W90 , съединителя не буксува, отделя нормално и Задната влиза без проблем. Проблема се появява и зима и лято. Натегнах малко жилото да отцепва повече, но ефекта беше краткотраен. Пак казвам веднъж влиза 1-ва, веднъж - не.Предположения? Имам и позната с такова Пунто, която се оплаква от същото...

    #2
    Ако колата върви леко по инерция и търсиш първа най добре леко междина газ, при мен върши работа.Явно от годините се поизносват синхронизаторите, носи мисля също че и голямо влияние оказватова че първа има голяма редукция!
    Fiat Multipla 1.6 16v BiPower 03:Lancia Delta3 1.6 16v 120 multijet

    Коментар


      #3
      Не, колега. Както казах това се случва от пълен покой , при тръгване от място.

      Коментар


        #4
        Значи синхронизатора тотално е заминал ... :D
        FIAT Punto '94, 1.1 Petrol

        Коментар


          #5
          На мен от място да не е влизала 10-15 пъти за четири години,а пък и може проблема да е за нов съединител,знам ли!
          Fiat Multipla 1.6 16v BiPower 03:Lancia Delta3 1.6 16v 120 multijet

          Коментар


            #6
            Ako беше синхронизатор нямаше ли да влиза с хъркане или с удар? Все ми се струва че проблема е някъде по привода до вилките, може би...Просто исках да видя дали и други освен мен и моята позната са имали този проблем, и дали не е нещо "характерно за модела" ...

            Коментар


              #7
              Johnny Bravo написа:
              Ako беше синхронизатор нямаше ли да влиза с хъркане или с удар? Все ми се струва че проблема е някъде по привода до вилките, може би...Просто исках да видя дали и други освен мен и моята позната са имали този проблем, и дали не е нещо "характерно за модела" ...
              Консултирал съм се по този въпрос многократно,тъй като и на двете ми коли-Чинкуеченто,това си го има непрекъснато.Никой не може да ми даде отговор,а и аз не мога да намеря закономерност.Прави впечатление следното:1.При доливане на масло в скоростната кутия,проблема изчезва за около 1-2 мес.2.Като не влезе,пускам и пак натискам съединителя.В99%влиза веднага.3.Чинкуечентото няма синхронизатори за 1-ва,а мисля че и при другите коли би трябвало да е така.Т.е.включва се при напълно спряла кола или на мнооого малка скорост(правя го понякога несъзнателно ).4.Въпреки смени на съединители,натягания и т.н.ефекта е за кратко,а отговора е винаги:"Ми това си е присъщо за Фиат-ите".
              1.Безплатният секс развращава,платеният-озлобява.

              Коментар


                #8
                pavyan написа:
                Консултирал съм се по този въпрос многократно,тъй като и на двете ми коли-Чинкуеченто,това си го има непрекъснато.Никой не може да ми даде отговор,а и аз не мога да намеря закономерност.Прави впечатление следното:1.При доливане на масло в скоростната кутия,проблема изчезва за около 1-2 мес.2.Като не влезе,пускам и пак натискам съединителя.В99%влиза веднага.3.Чинкуечентото няма синхронизатори за 1-ва,а мисля че и при другите коли би трябвало да е така.Т.е.включва се при напълно спряла кола или на мнооого малка скорост(правя го понякога несъзнателно ).4.Въпреки смени на съединители,натягания и т.н.ефекта е за кратко,а отговора е винаги:"Ми това си е присъщо за Фиат-ите".
                Ето това чукане чаках! Yellow_Flash_Colorz_PDT_07 Yellow_Flash_Colorz_PDT_07 Yellow_Flash_Colorz_PDT_07 При мен също се получава ако пусна съединителя и след това пак го натисна и Първа влиза. Освен това като "прокарам" първа-втора-първа с натиснат съединител като на Москвичите едно време и пак се получава. Но в това време някой отзад вече ме е освиркал...Ще пробвам да долея мало масло в скоростите, въпреки че няма теч, пък дано се оправи, макар и за малко...п.п. Тайничко се надявах все пак да не видя нещо като: "Ми това си е присъщо за Фиат-ите"

                Коментар


                  #9
                  Имам вашия проблем само че със задна скорост. Решенията при мен са две задна-първа-задна ако не стане припомпване на съединителя.

                  Коментар


                    #10
                    Същия проблем го имам и аз и при двете пунтота.Това си е някакъв фабричен проблем при пунто мк1.
                    _/''''''''''''''''''''''''\_
                    //---------------\\
                    [( )== //// ==( )]
                    |_|'------------'|_| ....Punto

                    Коментар


                      #11
                      Има им нещо. Аз на семейното пунто като съм на втора и като видя някой по остър завой съм вкарвал 1ва в движение е разбира се давам и междинна газ, но си я вкарвам и после яко пилене на гуми. Иначе си има синхронизация на путното. От спряла кола на запален двигател няма проблем. Но съм забелязвал на изгасена, паркирана, дори и натискам до долу съдинителя понякога неще да влиза първата, е много трудно. Пунтото е 94та година. 1.2 75 предполагам че е същата ск.кутия. или подобна.
                      FIAT Bravo sx 1.6 16V '97
                      FIAT Punto sx 75 '94

                      Коментар


                        #12
                        Вчера натегнах още жилото, оказа се че малко съм го навил предния път. Навих около 3-4 оборота пластмасовата гайка долу при вилката на съединителя и сега скоростите влизат по-добре, педала е по-лек.Още преди това, обаче се появи едно ПУКАНЕ докато натискам педала надолу! Пукане, преминаващо към ПРЕСКАЧАНЕ от типа на КР-р-РТ!, само докато натискам, при отпукане го няма. Жилото не е закъсано, огледах педала обстойно, откачих жилото от него и го раздвижих, не засядаше и не издаваше звуци. Това ме навежда на мисълта, че пукането е някъде в привода на съединителя - я във вилката , я в аксиалния лагер /който не издава шум/...Не знам до кога ще изкарам така, феродовия диск не е износен, вижда се през отвора на скоростната кутия. При ПОЧТИ всяко натискане на педала се чува адско пукане! Като стоиш до колата се чува зверски!

                        Коментар


                          #13
                          Пукането си е от съединителя най-вероятно. По-точно си мисля, че е от притискателя. Но това е само предположение. Дали феродо има или не, не означава, че съединителя е изправен.
                          Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE

                          Коментар


                            #14
                            slav4o_vt написа:
                            Има им нещо. Аз на семейното пунто като съм на втора и като видя някой по остър завой съм вкарвал 1ва в движение е разбира се давам и междинна газ, но си я вкарвам и после яко пилене на гуми.
                            Доста рискуваш с тези действия. Освен счупена скоростна може да очакваш и повреден двг, в резултат на силно префорсиране.
                            Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE

                            Коментар


                              #15
                              И аз отдавна / откакто съм я купил Punto-to/ имам същият проблем. Той се посочва като конструктивен дефект и в статията на Авто Пазар - бр.22 от 2004г., копирана по-долу.Моля, който знае начин за разрешаването на проблема различен от смяна на автомобила с друг от друга марка да пише как е успял да го разреши. АВТОМОБИЛЪТ НА СТАРО: ПЛЮСОВЕ И МИНУСИFIAT PuntoДълги години заклетите фиатаджии очакваха най-сетне да се случи чудо и за любимата им марка да дойдат по-добри времена. Те настъпиха през есента на 1993 г., когато дебютира FIAT Punto. Наследникът на Uno успя да промени коренно имиджа на италианския концерн, пострадал сериозно през 80-те след серия неуспешни модели. Новакът моментално спечели сърцата на купувачите и специалистите едновременно, при това не само с традиционно недостижимия за конкуренцията дизайн или темпераментните двигатели, а и с качеството на изработката. Статистиките сочеха, че за първи път от десетилетия повечето собственици на FIAT с готовност и радост биха повторили покупката си. Причина за това, естествено, бе изненадващата надеждност на Punto, който бе оценен подобаващо и от специалистите, като през 1995-а спечели титлата

                              Коментар

                              Working...
                              X