Здравейте,Прочетох доста теми за проблем с оборотите при браво 1.2. 16V. При мен проблема също се прояви.Предисторията - Фиата го имаме от 3 години, почти не е давал сериозни проблеми, преди около 2 години в едно пътуване от София за Гоце Делчев заредихме на една бензиностанция по пътя и веднага след това започна да гасне при превключване или освобождаване от скорост. Едва, едва се довлачихме до следващата бензиностанция, инвестирах 20лв за добавка на STP, която почиства инжекторите и проблема отмина. Прояви се отново след около година, пак на дълъг път и пак след зареждане. Процедурата ми беше ясна, отново 20лв и нещата се оправиха за момента.Сега от около месец/два проблема се задълбочи. Слагаха добавка, слагах по скъп бензин, но уви виждаше се, че има по-сериозен проблем и си плача за сервиз. Първото което ми дойде на акъла беше горивен филтър. Даже се сетих, че поради някаква причина при закупуването на автомобила не успях да сменя горивният филтър. Сега си спомних, че въпросният филтър е вграден в бензиновата помпа и започнах да търся за сходен с моя проблем.До колкото ми стана ясно трябва да изчистя дроселна клапа, което от своя страна е свързано с зануляване в ЕКУ-то, след това и самообучение. В една от темите ставаше дума само за някакъв трик от сорта палиш еди колко си минути, гасиш, после пак палиш и т.н., а в другата за по-сложни операции изискващи връзване на компютър и зануляване на разни стойности и самообучение.Интересувам се може ли да ми препоръчате сервиз за гр. София, в който могат да ми помогнат с проблема. Т.е да направят почистване на дроселната клапа плюс нужните занулявания и обучения. Също се интересувам имате ли представа за ориентировъчна цена на тази услуга.Ако все пак почистването на дроселната клапа може да мине с трика "паля-гася" мисля че с помощта на тъст ми ще се справим сами.Предварително благодаря за консултацията и съветите Ви.edit:Последно чух и за възможност за впръскване на някакъв спрей във дроселната клапа ( спрея - http://www.xenum.ru/prof/intake-pro.html) и след това палене и поддържане 5мин на високи обороти. Ще ми е интересно какво мислите и по този метод.Нагледен материал: http://www.youtube.com/watch?v=47taq3Got5c
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Браво 1.2 16V, препоръчайте сервиз, дроселна клапа,обороти.
Collapse
X
-
Здравейте отново,Тази събота реших да почистя дросел клапата. Купих си гореспоменатият спрей. Извърших процедурата по почистване, както е обяснена в клипчето към спрея. Същата процедура гледах преди това при колега отново от форума, който се увенча с успех.И така по-време на пръскането в дросел клапата, колата почна да се дави първоначално, после да вдига обороти и след около минута вече всичко светеше от чистота . Преди това клапата беше доста зацапана от нагар и масло. Идва и неприятната новина. След почистването, колата започна да държи високи обороти. Явно компютъра е имал някакви настройки, който сега при почистването подават вече грешни сигнали. Видимо колата постоянно играе между 1500 и 2000 оборота на място. Ако тръгнеш да караш се нормализира, но в момента в който отпуснеш газта и почва да играе между 1500-2000. Тук си спомних за процедурите за самообучение на компютъра обяснени в няколко теми. Първоначално пробвах с изключване на захранването за около 15мин - без успех. След това изключих захранването за цяла нощ и продължих на сутринта. Използвах процедурата за 1мин на контакт, 1 мин изчакване и след това палене. Колата запали и вдигна около 3000 оборота. Продължи да ги поддържа за около минута, започна леко да спада, след което пак да покачва, все едно се опитваше да се до настрой. По едно време взе да играе между 2500 и 3000. След това спадна и при загряване на двигателя продължи да играе между 1500-2000. Свалих 3те болта държащи стъпковото моторче. Там си беше чисто, само го разгледах и си го върнах. Интересното беше, че по време на почистващата процедура от ауспуха не изтече нищо не стандартно, като черни парцали и боклуци.Сега колеги Ви моля за помощ. Явно ще ми трябва сервиз, в които да направят диагностика и след това може би да направят центровка/регулиране (съжалявам не знам как се нарича) на двигателя. Ще Ви бъда благодарен ако ме упътите към такова място. Ако се счита за реклама може и на ЛС. Ако някой се сеща и как мога да си помогна сам, отново ще съм благодарен да сподели тук.Поздрави.FIAT Grande Punto 1.4, 06г.
Toyota Auris Touring Sport HSD 1.8, 16г.
-
pippo написа:Здравейте отново,Тази събота реших да почистя дросел клапата. Купих си гореспоменатият спрей. Извърших процедурата по почистване, както е обяснена в клипчето към спрея. Същата процедура гледах преди това при колега отново от форума, който се увенча с успех.Fiat Bravo 1.2, 1999
Човек това звучи гордо, но всичко може да се очаква от него!
Коментар
-
Колега, доколкото разбирам си чистил стъпковото моторче, ама според мен трябва да се почиства на ниски обороти, защото в противен случай то се затваря и въздуха не минава през него на високи обороти. Отделно всичките мизерии са отишли в двигателя, сигурно са се позацапали свещите, а не си видял боклуци от ауспуха, защото сигурно имаш катализатор, който може да се е позапушил от мизериите.Както и да е, виж тук във форума пиши на колегата BO, той може да ти направи диагностика на място при теб, евентуално като се свържеш с него го питай дали не може и да ти обучи моторчето.Поздрави,РостиславBrava 1.6 EL, '98
182A4
Коментар
-
Здравейте отново,не съм чистил моторчето, то реално на него няма какво да му се чисти. Моторчето съм го свалял именно, защото бях чувал че и то се чисти. Като го сваля от самата клапа има едно "бутало" което рално влиза в една дупчица на моторчето. От там нататък, моторчето е капсоловано и не съм го отварял.Чистил съм дросел клапата, която във ниски обороти е затворена, а при дърпане на жилото за газта се отваря. Чистих както си казват тези от Xenum. На изгасен и студен двигател се опъва жилото за да отвори клапата. На спрея се слага маркуч и се впръсква зад клапата. След което колата се пали, тя почва да заглъхва доста, тук трябва 3-4 мин да се поддава газ и колата да се държи над 3000 обороти и в това състояние да се продължи да се пръска към отвора на клапата. След моите опити за самообучение, колата беше в движение около 40км именно защото мислих, че ще се самообучи, но уви това не се случи.Във сервизните ръководство пише, че при смяна на клапа, трябва да се премине през процедури по зануляване и самообучение, но за тези двете неща трябвало някакъв test Examiner (tool 1806365000)Ще се свържа с колегата BO за да видим може ли да ми помогне.Междудругото гледах и темата за сервизите там се говори за сервиз в Орландовци, но гледам че има един на ул. Иван Попов 4 - http://alfisti.bg/index.php?lang=2&cat=85 и един на ул. "Гъдуларче".За катализатор, май нямам, помня си смътно, че като купувахме колата имаше някакъв проблем с този катализатор и в сервиза го махнаха, като на негово място сложиха някакъв вид ауспух.Поздрави,Филип.FIAT Grande Punto 1.4, 06г.
Toyota Auris Touring Sport HSD 1.8, 16г.
Коментар
-
pippo написа:Здравейте отново,Тази събота реших да почистя дросел клапата. Купих си гореспоменатият спрей. Извърших процедурата по почистване, както е обяснена в клипчето към спрея. Същата процедура гледах преди това при колега отново от форума, който се увенча с успех.И така по-време на пръскането в дросел клапата, колата почна да се дави първоначално, после да вдига обороти и след около минута вече всичко светеше от чистота . Преди това клапата беше доста зацапана от нагар и масло. Идва и неприятната новина. След почистването, колата започна да държи високи обороти. Явно компютъра е имал някакви настройки, който сега при почистването подават вече грешни сигнали. Видимо колата постоянно играе между 1500 и 2000 оборота на място. Ако тръгнеш да караш се нормализира, но в момента в който отпуснеш газта и почва да играе между 1500-2000. Тук си спомних за процедурите за самообучение на компютъра обяснени в няколко теми. Първоначално пробвах с изключване на захранването за около 15мин - без успех. След това изключих захранването за цяла нощ и продължих на сутринта. Използвах процедурата за 1мин на контакт, 1 мин изчакване и след това палене. Колата запали и вдигна около 3000 оборота. Продължи да ги поддържа за около минута, започна леко да спада, след което пак да покачва, все едно се опитваше да се до настрой. По едно време взе да играе между 2500 и 3000. След това спадна и при загряване на двигателя продължи да играе между 1500-2000. Свалих 3те болта държащи стъпковото моторче. Там си беше чисто, само го разгледах и си го върнах. Интересното беше, че по време на почистващата процедура от ауспуха не изтече нищо не стандартно, като черни парцали и боклуци.Сега колеги Ви моля за помощ. Явно ще ми трябва сервиз, в които да направят диагностика и след това може би да направят центровка/регулиране (съжалявам не знам как се нарича) на двигателя. Ще Ви бъда благодарен ако ме упътите към такова място. Ако се счита за реклама може и на ЛС. Ако някой се сеща и как мога да си помогна сам, отново ще съм благодарен да сподели тук.Поздрави.
Коментар
-
Здравей,да спрея се пръска на гола клапа. Т.е. черният дебел маркуч идващ от въздушният филтър се сваля и се пръска директно. Въпроса е, че оборотите остават в това положение 1500-2000 и след връщането му. На стъпковото моторче нищо не съм правил.FIAT Grande Punto 1.4, 06г.
Toyota Auris Touring Sport HSD 1.8, 16г.
Коментар
-
pippo написа:Здравей,да спрея се пръска на гола клапа. Т.е. черният дебел маркуч идващ от въздушният филтър се сваля и се пръска директно. Въпроса е, че оборотите остават в това положение 1500-2000 и след връщането му. На стъпковото моторче нищо не съм правил.
Коментар
-
Проблема е че тя не стой на високи обороти примерно 1500 или 1800, а стой задължително на 1500-2000, т.е. самофорсира се постоянно. Стрелката като по часовник преминава от 1500 до 2000 и обратното, и това винаги при не подаване на газ. Дори да си на скорост и се движиш по лек наклон, тя продължава да си го прави това, в смисъл не е само като е на свободна. На място като отворя капака се чува как стъпковото моторче прави някакво леко движение, което реално поражда самофорсирането.FIAT Grande Punto 1.4, 06г.
Toyota Auris Touring Sport HSD 1.8, 16г.
Коментар
-
pippo написа:Проблема е че тя не стой на високи обороти примерно 1500 или 1800, а стой задължително на 1500-2000, т.е. самофорсира се постоянно. Стрелката като по часовник преминава от 1500 до 2000 и обратното, и това винаги при не подаване на газ. Дори да си на скорост и се движиш по лек наклон, тя продължава да си го прави това, в смисъл не е само като е на свободна. На място като отворя капака се чува как стъпковото моторче прави някакво леко движение, което реално поражда самофорсирането.
Коментар
-
Благодаря за линка.Ами аз е държах повече от 20мин в такова положение за да се самообучи. Иначе като подадеш газ си тръгва и си върви, караш си съвсем нормално, само като отпуснеш газта, т.е. жилото не прави никакво съпротивление върху клапата, тогава се намесва моторчето и започва да "клати" на горе на долу. Като дадеш и малко газ, опъваш жилото, то от своя страна клапата и моторчето спира да смущава работата. Цялата работа е, че може би преди да е купим са променяни някакви параметри, я в компютъра, я в някой датчик/потенциометър и колата си се е движила добре с боклуците или другият вариант е , да съм зацапал нещо по двигателя, тъй като както казах по горе, при мен от ауспуха нищо като боклуци не излезе.Ще търся сервиз то се е видяло и ще чакам колегата BO да отговори тъй като не му намерих директно skype или gsm за връзка.FIAT Grande Punto 1.4, 06г.
Toyota Auris Touring Sport HSD 1.8, 16г.
Коментар
-
pippo написа:Благодаря за линка.Ами аз е държах повече от 20мин в такова положение за да се самообучи. Иначе като подадеш газ си тръгва и си върви, караш си съвсем нормално, само като отпуснеш газта, т.е. жилото не прави никакво съпротивление върху клапата, тогава се намесва моторчето и започва да "клати" на горе на долу. Като дадеш и малко газ, опъваш жилото, то от своя страна клапата и моторчето спира да смущава работата. Цялата работа е, че може би преди да е купим са променяни някакви параметри, я в компютъра, я в някой датчик/потенциометър и колата си се е движила добре с боклуците или другият вариант е , да съм зацапал нещо по двигателя, тъй като както казах по горе, при мен от ауспуха нищо като боклуци не излезе.Ще търся сервиз то се е видяло и ще чакам колегата BO да отговори тъй като не му намерих директно skype или gsm за връзка.Brava 1.6 EL, '98
182A4
Коментар
-
Вчера колегата BO свърза колата с диагностиката. Излезе записана грешка в MAP сензора. След изтриването й и преминаване в режим на самообучение, проблема се оправи. Като цяло след чистенето и диагностиката, сега оборотите са наред - 800 на празен ход, 1100 по енерция.Искам да Ви благодаря за включването и съветите в темата. Специални благодарности на Боби, който се отзова на момента и вкара колата в правия път.FIAT Grande Punto 1.4, 06г.
Toyota Auris Touring Sport HSD 1.8, 16г.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар