Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Загряване на мотор (Brava 1.6 16v)

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    Какво нулиране, какво преинсталиране, просто провери дали си свързал всичко правилно.
    ex. Fiat Marea 1.6 16 - 1999
    Mazda 6 2.0 Petrol GY 2006

    Коментар


      #17
      @Crash73: Аз така и не разбрах. Първо си прегрял колата, отворили сте двигателя и гарнитурата и главата са били ок. Втория път пак си я прегрял, мръднала е главата и сте отстранили проблема. Въпроса ми е каква е била причината ?
      04/2000 Fiat Brava 1.9 JTD 105+

      Коментар


        #18
        няма как компа да нулира.Компа си е произведен да управлява двигател и всичките му компоненти не може да се изтрие тая функция просто явно някъде има нещо което не е свързано.На мен ми правиха ремонт на мотора смениха няколко клапана 2 бутала шлайфане за около 15 дни след което сглобиха двигателя и всичко беше о.к запали веднага нямаше такива ма то компютъра ма това ма онова.Майстора е за бой според мене
        КУПИ СИ FIAT ДА НЕ ТЕ Е ЯД!

        Коментар


          #19
          @vgeorgiev - прегря мотора, първоачално съмненията бяха за крива глава, после ми каза че май не била крива и буталата били здрави, но за по-сигурно я праща във Варна при специалисти. После се оказа че била "доста сериозно" кривнала, шлайфа я млайфа я, сглоби я ми сервира че компютъра се бил нулирал. Съответно други "спецове с лаптопи" от Варна пристигат за да "преинсталират" компа срещу стотачка (промоция, иначе взимали 150). Причината за преряването, според мен - термостат. Нещото което той не е проверил изобщо, а се метна направо на главата. След майсторската интервенция, автомобила бе буквално в първоначално състояние - хвърлящ водата, прегряващ мотор. В крайна сметка всичко ми излезе около 600лв, вкл. навъртян телефон и таксита. А всичко, евентуално, е можело да се размине с максимум 100-150лв. В момента карам с пробит термостат, и пробит портфейл.Всичко това ми бе причинено от познат човек. Край с тази история, дори може да заключите темата.
          1997 Brava 1.6, 16V

          Коментар


            #20
            Хм, епизод 2 май се случва...7 месеца безпроблемно каране след описаното в първия пост (прегрял мотор, сменена гарнитура, шлайф глава, гумички и т.н.),днес без видима причина, на един светофар поглеждам - стрелката залепнала горе... Припомням - нямам термостат (пробит е). Вдига градуси, няма парно. Спрях, поработи малко, угасих. Изчаках да изстине, отворих капачката на радиатора и изпусна много въздух, избълбука яко.След около 30 минути трябваше да тръгвам, докато си ида до нас (3-4 км) стрелката скочи до горе, пак без да духа топло парното. Перката не включваше.Тъмно беше за да гледам дали са надути маркучите, бях и изморен, вкарах я в гаража и се прибрах... Какво се случва вече не знам...
            1997 Brava 1.6, 16V

            Коментар


              #21
              Наистина шибана история-то не би майстори и майстори и чудесия... .Преди 4 години бях в такова положение и зае.ах всички майстори и си разглобих и оправих сам колата.За конкретния случай мисля, при условие,че главата е шлайфана и монтирана добре,нищо друго не остава освен "специалистите" да не са видели някоя пукнатина в нея.Щом пак прегрява и няма парно,значи има въздушна възглавница,а въздухът,трябва да е дошъл от някъде все пак...
              Fiat Brava 1.2,16в

              Коментар


                #22
                Обезвъздуши системата много добре и сложи нова/друга капачка на разширителният съд.
                Aктуалният парадокс в България - повечето искат да живеят в по-уредена държава, но реват на умряло като им затвориш кранчето на сенчестата и полузаконна или незаконна дейност.

                Коментар


                  #23
                  tipo33 написа:
                  Наистина шибана история-то не би майстори и майстори и чудесия... .Преди 4 години бях в такова положение и зае.ах всички майстори и си разглобих и оправих сам колата.За конкретния случай мисля, при условие,че главата е шлайфана и монтирана добре,нищо друго не остава освен "специалистите" да не са видели някоя пукнатина в нея.Щом пак прегрява и няма парно,значи има въздушна възглавница,а въздухът,трябва да е дошъл от някъде все пак...
                  Дано да не се окажеш прав,но в конкретният случай е много вероятно това да е проблема.Все пак за да не се отваря мотора,първо да се обезвъздуши добре.
                  Brava ELX 1,6 16V, 90PS , LPG BRC Sequent24
                  Мarea SW ,SX 1,6 16V, 103PS, LPG Zenit JZ2005

                  Коментар


                    #24
                    Значи аз да уточня за всеки случай - не разбирам от автомобили/двигатели. Ако разбирах нямаше и да питам, нали.. Преди час слизах до гаража да видя какво е положението. Проверих маслото - в норма. Долях малко антифриз. Запалих, както е вътре в гаража, на място. Работи около 4-5 минути, стрелката едвам се отлепи. Проверих маркучите на радиатора, само горния беше затоплен, долния студен. Погледнах пак градусите - леко покачване. Викам си, ще я изкарам да я разходя малко из града. Но, още с излизането от гаража стрелката започна да се покачва видимо... Спрях пред гаража, маркучите в същото положение - долния студен, горния топъл. Стрелката залепи в най-горно положение. Имаше един съсед с мен, той реши да пипне двигателя - беше напълно студен. И според него, се е чувал някакъв странен/различен шум от двигателя. Радиатора също беше студен Угасих. Изчаках малко, опитах да развъртя капачката - почна да хвърля вода, която не беше вряла...... Вкарах я в бокса...
                    1997 Brava 1.6, 16V

                    Коментар


                      #25
                      смени датчиците на радиатора и на термостата сложи нова капачка на разширителния съд и виж как ще е тогава, ама според мен някъде има запушено казанчето ти сигурно е пълно с гняс и ако е пълно с гняс така е по цялата ти охладителна система

                      Коментар


                        #26
                        Отново издухана гарнитура.
                        LANCIA Y10 1.1 Bosch monomotronik AGU Zavoli Голф 3 1.8
                        ВАЗ 2101-73г-екс ВАЗ 2101-74г.екс, самара-екс заз 965а екс Опел кадет екс

                        Коментар


                          #27
                          Радятора проверихте ли го.Да не е запушен и да неможе да преварти водата.

                          Коментар


                            #28
                            Crash73 написа:
                            Проверих маркучите на радиатора, само горния беше затоплен, долния студен...Спрях пред гаража, маркучите в същото положение - долния студен, горния топъл. Стрелката залепи в най-горно положение.
                            Описваш неотварящ термостат. Търси причината там. Ти сигурен ли си в това:
                            Crash73 написа:
                            Припомням - нямам термостат (пробит е).
                            The box said "Requires Windows 98 or better", so I installed Linux
                            Marea SW 2400 JTD CF2 136CV 100KW "HLX-TOUR DE FRANCE"
                            Ex: Brava 1.6 ELX 16V 103 hps '98 LPG Atiker + LC Romano

                            Коментар


                              #29
                              Така както описваш ми се струва че водата се върти само в малкия кръг. Ако термостатът ти е пробит дали не е пробит по начин при който работи само като затворен термостат. И дали нямаш някакво запушване в големия кръг. Пробвай да промиеш водния радиатор. Казанчето на радиатора ти е прозрачно и има една тънка тръбичка в която влиза водата. Виж дали през нея влиза антифриз в казанчето, като подадеш газ водната помпа върти по-бързо антифриза и през тръбичката влиза повече антифриз. Ако имаш запушване ще видиш че минава съвсем малко антифриз.Като си излязъл от гаража и стрелката веднага се е вдигнала нагоре. Пробвай същото на място, държиш например 2000 оборота докато видиш че стрелката започва да се вдига нагоре. Угасяш двигателя и пипни с ръка казанчето за антифриза да видиш каква е температурата му. Ако е горещо значи върти антифриза, ако е хладно значи не се върти. Ако не върти антифриза попада под съмнение и водната помпа, първата проверка е да гледаш в казанчето дали влиза антифриз и дали се увеличава с вдигане на оборотите.Също провери съпротивлението на термодатчика който управлява стрелката за температурата.Все пак пиши какво си проверил и какво става защото тоя проблем наистина е много загадъчен а пък може да помогнеш и на други.
                              Bravo 1.6 / 16

                              Коментар


                                #30
                                Stefanaki написа:
                                Обезвъздуши системата много добре и сложи нова/друга капачка на разширителният съд.
                                Въпреки странните симптоми, се оказа че е имало въздух в системата... Капачка взех, но не се наложи да я слагам. Закарах я на майстор, обезвъздуши я, остави я да поработи на място да включи 1-2 пъти перката, и всичко се оправи.. Завъртях я из града да тествам - никакви проблеми. После обаче се върнах при него да прегледа предницата че ми хлопа нещо, и като я вдигнаха на подемника, гледам нещо капе отпред.. Радиатора пак протекъл... През 10-15 секунди, кап... кап...Явно от тая малка дупчица просто си е сълзяло и е дърпало въздух, и в един момент прави тапа някъде по системата. Странното е че в гаража нямам никакво петно, дори от лятото насам постояно я гледам отпред преди да се кача. Проверявам и редовно антифриза, никога не съм го оставял да падне до минимума...Ако мога да дам съвет на хората с подобни проблеми, то бих цитирал майстора: Проверявайте си редовно антифриза! + поне веднъж на два-три месеца да се обезвъздушава, за да няма такива филми... И така... следва смяна на радиатор. А вече наесен ще мисля за термостат...Благодаря на всички които споделиха опит и дадоха съвет, дори и да не сте ми помогнали колеги, се радвам че има места като този форум където все още виреят добри хора, готови да помогнат или дори само да те подкрепят!
                                1997 Brava 1.6, 16V

                                Коментар

                                Working...
                                X