Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Загряване на мотор (Brava 1.6 16v)

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Загряване на мотор (Brava 1.6 16v)

    В събота вечерта ми загря колата, закарах я при майстор, и след няколко теста съмненията бяха в издухана гарнитура. След като я отвори, се оказа че на гарнитурата и няма нищо... Получаваше се голямо налягане във водната система, много бързо вдигаше градусите и хвърляше водата. Водната помпа работи, обезвъздушена, нов термостат. Преди малко говорих с майстора, той се вижда леко в чудо и не знае от къде да почне да търси проблема... Помагайте колеги..
    1997 Brava 1.6, 16V

    #2
    Малко тъп въпрос, ама перката проверихте ли дали включва? Да не е заминал датчика на радиатора.

    Коментар


      #3
      Не сте я обезвъздушили. Системата се пълни БАВНО на напълно студен мотор с отвити ВСИЧКИ пробки. Като протече от някоя от тях с хубава плътна струя я завиваш. Така докато завиеш и последната. След това допълваш казанчето до МАХ и палиш на отворена капачка, чакаш да дагрее докато включи и втората степен на вентилаторите БЕЗ да я форсираш, на празен ход.Успех
      Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
      Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше

      Коментар


        #4
        Колкото до перката, в онази вечер когато прегря мотора, тя наистина не се беше вкилючила. После я вързахме директно, но продължаваше да вдига температура. Всичко това е заради необезвъздушена система?В кви филми се вкарах не е истина... Можело е да минем без да се отваря главата?пп: Колко са общо пробките?
        1997 Brava 1.6, 16V

        Коментар


          #5
          Как така се отваря двигател,по какви сиптоми разбрахте че е гарнитура не знам?!Според мен капачката на разширителния съд е за смяна,не държи налягане и двигателя прави възд. възгавница и поради тази причинарадиатора е студен и перката не включва и да работи файда няма.Ако радиатора е горещ и не включва е датчик.После хубаво обезвъздушаване.Дано съм бил от полза.Поздрави! ПП:И колега виж тоя майстор му "опъни ушите"!!! :D
          Fiat Multipla 1.6 16v BiPower 03:Lancia Delta3 1.6 16v 120 multijet

          Коментар


            #6
            Обезвъздушия както ти обясних, мисля че са 3 (три) пробки - на маркуча за парното, на радиатора и още една на маркуча около блока дето минава, огледай внимателно.Към колегата за капачката - ако всичко е изправно дори и с отворена капачка няма да вдигне повече от 90 градуса, гарантирам и в най-голямата жега.
            Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
            Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше

            Коментар


              #7
              За да работи изправно системата трябва да е под налягане и точно тая капачка го регулира,а дали това е проблема колегата ще каже!
              Fiat Multipla 1.6 16v BiPower 03:Lancia Delta3 1.6 16v 120 multijet

              Коментар


                #8
                Тя системата си работи изправно и като не е под налягане. Единственото предимство на системите под налягане, като това се отнася не само за автомобилите е повишаването на точката на завиране на течността. Както споменах обаче при изправна охладителна система тя е способна да поддържа температура на мотора около 90 градуса без да се повишава повече. При вече позапушени радиатори и отвори в блока затворената система (под налягане) позволява да не ти изври водата от разширителният съд като дигне над 100 градуса и евентуално да "спасиш" мотора. Друго предимство е по-малкото разширение на течността в съда, като така може да се използва по-малък разширителен съд.
                Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
                Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше

                Коментар


                  #9
                  Един отделен въпрос: Възможно ли е колата да върви без капачка на радиатора, в тия жеги и близо месец с изминати около 1500kм, без да даде някакъв признак...? Да замирише на антифриз, да намеря локва под колата.......Питам защото когато спряхме нея вечер, капачката не беше на мястото си, а я намерих до акумулатора..... Бях шокиран, меко казано. Не мога да си го обясня, как може да не я завия след като съм сипал антифриз.... deep shit...
                  1997 Brava 1.6, 16V

                  Коментар


                    #10
                    Пробките пти 1.6 са две, на радиатора и на един от маркучите. Когато протече от тях, се навиват, разкача се връзката над дросела, казанчето се повдига на около 20 см над нивото на двигателя, докато от маркучето протече само течност. Това е най-сигурното обезвъздушаване.
                    Fiat Marea 1.8i 16V
                    Fiat Tipo 1.4i 8V
                    Fiat Punto 1.6i 8V
                    www.italauto-bg.net/forum/

                    Коментар


                      #11
                      Crash73 написа:
                      Един отделен въпрос: Възможно ли е колата да върви без капачка на радиатора, в тия жеги и близо месец с изминати около 1500kм, без да даде някакъв признак...? Да замирише на антифриз, да намеря локва под колата.......Питам защото когато спряхме нея вечер, капачката не беше на мястото си, а я намерих до акумулатора..... Бях шокиран, меко казано. Не мога да си го обясня, как може да не я завия след като съм сипал антифриз.... deep shit...
                      За да намериш капачката при радиатора...... ами не чу ли нещо като гърмеж? ама то по скоро би се пръснал маркуч от колкото д ати фръкне капачката от високо налягане. Казвам всичко това с идеята че примерно капачката се е скапала и не е отваряла на необходимото налягане и в системата то много се е повишило и е издухало капакчата. Достра невероятно ми се струва предвид че тя е на резба.Възможно ли е да сте я забравили да я завиете псоледния път като сте доливали вода или нещо такова.Нищо и няма на колата ако е без капчака при една изправнйа система може да си работи и да се охлажда добре дори и без налягане в системата, както каза по горе колегата налягането е само за да направи температурата на кипене по висока. Щом гарнитурата е здрава и продължава да надува в системата и да фърля вода да не би да е спукана глава?Отхвърлям варианта с обезвъздушаването щото, релно ако колата не е обезвъздушена проблема с температурата ще го забележиш веднага. Смисъл такъв за да правиш обезвъздушаване ти трябва да си правил нещо по системата да си точил антифриз, а при теб проблема идва случаино в процеса на експлоатация без преди тва да е пипано нещо по охлаждането.Та нищо чудно да с еокаже спукана глава
                      Правило № 1- Нещо което работи не се пипа!!!
                      Правило № 2- На майстори и наркОмани вяра да нямаш!
                      Правило № 3- Винаги спазвай правило № 1

                      Коментар


                        #12
                        Наистина е нелепа ситуацията.. Не, не се чу пукане, поне аз не чух. Карах си кротко, около 90км/ч, почна да се чува едно "тракане" откъм двигателя, спрях на първата отбивка и като отворих капака видях че няма капачка на радиатора. Кипеше водата и двигателя пушеше. Изгасих да не стане по-голяма беля..После с фенерчето видях капачката, и тотално се гипсирах. Стояхме близо час, звънейки телефони на тоя и оня, пътна помощ били на повреди, и най-рано след 4 часа можели да пратят кола. И така след поредното обаждане, един наш познат каза "пробвай да запалиш". Врътнах, запали.. и по команда всички се метнахме в колата. Вързахме перката доректно, докарах я до Добрич на ход. Температурата плавно се качваше, като се чуваше "леко тракане" откъм мотора, оборотите падаха. Успях да я закарам до бокса с малко зор. Другото го обясних по-горе... Главата е пратена в спецсервиз, утре ще знам какво е положението..пп: Сега се сетих още нещо интересно. Колата я имам от 5 години. От около 2 години, след запалване започна да се чува един странен шум, като плискане на вода. Все едно клатиш полупълна бутилка с вода... Шума започваше от предната част на колата и преминаваше към задната. Дори на няколко пъти поглеждах да не би да има шише с водя накъде зад седалките... Тоя "шум" се появяваше невинаги обаче. Това което се сетих, е че го чух отново в момента в който запалих тръгнах за Добрич онази вечер. Преди това не се беше появявал отдавна... Което ме навежда на мисълта, да не би водната помпа да сдава багажа? Или просто е имало въздух в системата, отпреди случката....?
                        1997 Brava 1.6, 16V

                        Коментар


                          #13
                          И отсега да запитам.. ако се окаже пукната главата... Yellow_Flash_Colorz_PDT_13 какви пари е втора ръка, и еднаква ли е с браво/марея 1.6?
                          1997 Brava 1.6, 16V

                          Коментар


                            #14
                            Crash73 написа:
                            И отсега да запитам.. ако се окаже пукната главата... Yellow_Flash_Colorz_PDT_13 какви пари е втора ръка, и еднаква ли е с браво/марея 1.6?
                            Еднакви са , глави бол, в раздел продава се надпреварват в промоциите така че споко, не е болка за умиралка.
                            Правило № 1- Нещо което работи не се пипа!!!
                            Правило № 2- На майстори и наркОмани вяра да нямаш!
                            Правило № 3- Винаги спазвай правило № 1

                            Коментар


                              #15
                              Оказа се че главата е кривнала, 0.3 десети.. Шлайфаха я, смених гарнитурата и гумичките, и се появи друг проблем - компютъра се е нулирал.. не разпознава нищо. Норнално ли е да се случи това (колата е около седмица разглобена), и колко струва преинсталиране на софтуера?
                              1997 Brava 1.6, 16V

                              Коментар

                              Working...
                              X