Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Проблем с перката за охлаждане на двигателя на Brava 1,2 16V

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Проблем с перката за охлаждане на двигателя на Brava 1,2 16V

    Здравейте колеги,Имам проблем с перката.Значи колата си загрява нормално,но по някой път перката не се вклячва и стрелката,която отмерва температурата започва да скача нагоре.В този момент пускам климатика и перката се вклчва веднага.Ходих в ел.сервиз и майстора си игра сигурно 2 часа без да може да направи нищо.Накрая се отказа.А има случаи когато си се включва нормално.Проверих бушони,релета и всичко си е ОК.Незнам изобщо каде е проблема.Много ще се радвам ако някой ми помогне.Brava 1,2 16V
    Fiat 1,2 16V 83 к.с. HSX gas

    #2
    А защо търсиш проблем в перката. Първо трябва да си сигурен, че стрелката показва вярно и чак тогава да обвиняваш перката. Може въобще да нямаш проблем с перката а целият проблем да е от стрелката и да си мислиш, че колата загрява много и перката не се включва :D

    Коментар


      #3
      Имам подобен проблем със стрелката.Удари таблото малко по силно с ръка и виж дали стрелката ти се мести следствие от удара.Ако се мести ясно.При мен лично е така.Един здрав удар по таблото и си ида на място.
      предишна:Фиат Брава-1.2 16V-малък двигател малки емоции-голям разход
      Настояща: Алфа Ромео 156 2.4 JTD 140 h.p.-върхът на сладоледа

      Коментар


        #4
        и колко нагоре ти отива стрелката???
        Fiat Bravo 1.2 16V, 99г. -

        "Колата е като жената: обичаш ли си я , колкото и да ти харчи, няма значение"

        Коментар


          #5
          Значи това с удара не съм го пробвал все още,но ще опитам.А стрелката се качва до последната бяла точка.Идеята ми е,че когато стрелката показва по-голяма температура от нормалната съм вдигал капака и водата от разширителя стига чак до капачката,а това е предтекст,че колата отива към прегряване.
          Fiat 1,2 16V 83 к.с. HSX gas

          Коментар


            #6
            Колега на първо време почисти масата,тя е завита отгре на кожуха на скоростната кутия.Имах подобен проблем със стрелката и се оказа от там,та какво ли не сменях тогава има го като тема.Що се касае за водата в разширителния съд това го прави и при другите при загрял двигател.
            Fiat Bravo 1.2 16v.99г.

            Коментар


              #7
              syfer написа:
              Имам подобен проблем със стрелката.Удари таблото малко по силно с ръка и виж дали стрелката ти се мести следствие от удара.Ако се мести ясно.При мен лично е така.Един здрав удар по таблото и си ида на място.
              Ако е отваряно таблото може да е натисната стрелката и за това да движи по трудно. Имах подобен проблем.
              Fiat punto 2001г. 1.9DS 60hp 4.9/100 , 4.4/100

              Коментар


                #8
                Преди всичко трябва да се види с компютър какво "вижда" контролерът на колата за температурата. Ако вижда висока температура, тогава трябва да се проверят управялващите сигнали на релетата отговарящи за перката. Също така - това е модел с една перка, значи има резистор за бавната скорост, който често се поврежда, и перката се върти само на бърза скорост, но в този случай би трябвало и тя да е заработила при толкова високо положение на стрелката. Днес на срещата на форума в София имаше много хора, които си носят подходяща техника, можеше вече да си с отстранен проблем, или поне с точно диагностициран такъв.

                Коментар


                  #9
                  Малко ме обърква включването на перката винаги, при климатик, но направи следното - когато смяташ, че двигателя е загрял до ниво перка, внимателно бутни лопатките. Внимателно! Ако тръгне перката, проблема ти е в четките или колектора. Почти не подлежи на ремонт, следва смяна.
                  Fiat Marea 1.8i 16V
                  Fiat Tipo 1.4i 8V
                  Fiat Punto 1.6i 8V
                  www.italauto-bg.net/forum/

                  Коментар


                    #10
                    Благодаря ви много за отговорите.Ще пробвам всичко,което ми написахте и се надявам,че проблема ще баде решен.
                    Fiat 1,2 16V 83 к.с. HSX gas

                    Коментар


                      #11
                      Започни с обезвъздушаване на системата защото ако има въздух ,и тази въздушна тапа е до датчика който вкючва перката тя няма да тръгне ,и за това се налага да я пускаш принодително с климатика .Това е моят съвет но пробвай и на колегите предложенита желая ти успех.
                      FIAT BRAVA 16.16V.ELX Абе, ако ме блъсне Селянин, важи ли Гражданската отговорност !

                      Коментар


                        #12
                        dani389 написа:
                        Започни с обезвъздушаване на системата защото ако има въздух ,и тази въздушна тапа е до датчика който вкючва перката тя няма да тръгне ,и за това се налага да я пускаш принодително с климатика .Това е моят съвет но пробвай и на колегите предложенита желая ти успех.
                        Това изобщо не ми хрумна, а е много вероятно точно така да се получава.
                        Fiat Marea 1.8i 16V
                        Fiat Tipo 1.4i 8V
                        Fiat Punto 1.6i 8V
                        www.italauto-bg.net/forum/

                        Коментар

                        Working...
                        X