Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

проблем с разпределителния вал на ГТ

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    проблем с разпределителния вал на ГТ

    колеги значи когато взех колата преди 3 месеца.., маслото беше пълна боза и веднага я обслужих и сменихме маслото с Q8 10 w 40 , така онзи ден почна да патка се едно работи на 3 цилиндъра колата и като подадеш газ , се чуваха страшни шумове от към двигателя отворихме капака на разпределнителния вал и на 2ри цилиндър шииката на вала беше изядена и сега търся нов вал ..., та въпроса ми е какви поражения може да е нанесл на двигателя вала с това изяждане ?? защо се е получило , от какво би се получило .. ? за да се избегне това като сложя другия вал .., ? и трябва ли да се разпилее цения мотор по надолу за да се види дали е засегната главата и какво би могло да се случи .. ? благодаря колата е фиат пунто 1.4 ГТ турбо .
    ГТ ли е ..., няма да е лесно ...

    #2
    Шийката или гърбицата?Под изядената гърбица,предполагам,имаше ли пул на повдигача?Самия повдигач цял ли е?Сваляш корпуса на вала и гледаш там - има ли поражения,няма ли...Но първо уточни дали става въпрос за гърбица или за лагерна шийка на разпределителния вал.
    Fiat Punto 1.1 6Speed

    Коментар


      #3
      значи става дума за гърбицага , пулове няма . и мисля че повдигачя е цял смисал , само отворихме видяхме и я затворихме и я прибрахме в гаражя за извесно време докато взема лев изядена е отгоре и отдолу
      Прикачени файлове
      ГТ ли е ..., няма да е лесно ...

      Коментар


        #4
        това което си показал е гърбицата на всмукателния клапан на трети цилиндър.Това което ще напиша по-надолу са чисти предположения за естеството на повредата.Счупен пул на повдигача - може да се получи от прегряване,лошо мазане,недопустимо износване на пула,неправилна хлабина между него и повдигача,като в случая и прекалено големия луфт и липсата на такъв са фатални.Силно износен повдигач,който в един определен момент е заклинил в гнездото си и разпределителният вал е изхвърлил или счупил пула.Повдигач,който е бил преместен от гнездото си и е влизал трудно - пак заклинване и гореописаната повреда.По - малко вероятни причини - счупена клапанна пружина,износени лагери на разпределителния вал,крив разпределителен вал.И на последно място - чуждо тяло,попаднало между вала и повдигача,ама силно ме съмнява да е това.Личен съвет - така и така ще сваляш корпуса на вала за смяната му,развий още 14 болта и смъкни главата.Направи и една пълна ревизия,поне ще знаеш,че там няма да пипаш дълго време.Успех и ако има нещо питай!
        Fiat Punto 1.1 6Speed

        Коментар


          #5
          ей до сега не бях виждал да избега пул на ГТ от висчките валове дето съм сменял все са изядени ама чак пъл пула да го няма да не бъркаш нешо ти , иначе за тебе ли ме питаха за вал днеска или се е бил друг вал има един единсвен за сега ако искаш пиши на лично
          Power Under Pressure

          Коментар


            #6
            WhitePower написа:
            ей до сега не бях виждал да избега пул на ГТ от висчките валове дето съм сменял все са изядени ама чак пъл пула да го няма да не бъркаш нешо ти , иначе за тебе ли ме питаха за вал днеска или се е бил друг вал има един единсвен за сега ако искаш пиши на лично
            най- вероятно се баркам не съм принципно много в час , това е примерна снимка не е снимката на вала , просто хванах колкото да покажа каде е изяден ,орлинка да за мен е вала, а това емомчето което се занимава с колата ) а иначе в добро здраве ли е вала .. ? запази го !! ще го взема тия дни най вероятно
            ГТ ли е ..., няма да е лесно ...

            Коментар


              #7
              :0 в сравнение с твоя всичко е по добре )вала е добре те имат 2 състояния износени и здрави няма проблем вала е при мене като решиш обади се иначе ксъпия вариант ти е Пипер ама .....
              Power Under Pressure

              Коментар


                #8
                WhitePower написа:
                :0 в сравнение с твоя всичко е по добре )вала е добре те имат 2 състояния износени и здрави няма проблем вала е при мене като решиш обади се иначе ксъпия вариант ти е Пипер ама .....
                ама какво .. ? той не е много по скъп .. ?
                ГТ ли е ..., няма да е лесно ...

                Коментар


                  #9
                  колеги през изминалите дни се срещнах с няколко проблема покрай този вал и ще съм много благодарен ако някой ме упати какво да направя :... та проблема е следния порачвам вал и ми пращат вал на който всичките гърбици са 36мм и последната е 35.5 която я е бутнало малко .., до тук добре но вадим моя вал и гурбиците мъ са 38 , 37.5 и 36.5 беше най малката добре понеже в момента две ГТ-та в момента ще сменяме валове и на другото ГТ са по същия начин 38 , 37.5 и обаче 35.5 добре питах едно друго момче което предлага въпросния вал неговия вал най високата му точка била 36 и всички останали 35, 35.5 и някви такива .. ? при такава голяма разлика аз кой вал трябва да избера .. ?? или да взема с какъв размер да търся .. ?? принципно вала ми има номер който ще го напиша по късно ..значи меря от единия край на гърбицата до другия или иначе казано от най- горната и най долната точка на гърбицатао, може и да не е правилно така да се мери но все пак има 2мм разлика.... ? ???
                  Прикачени файлове
                  ГТ ли е ..., няма да е лесно ...

                  Коментар


                    #10
                    аз обясних вадиш от гърбицата - основата = 9.8 ( ако не се лъжа ) - това ти трябва
                    Power Under Pressure

                    Коментар


                      #11
                      Доколкото знам вала на GT1 и GT2 е по груб така да го кажем от на GT3.Може би затова има разлика в размерите.Много често слагат този вал на GT3 сам се сещаш защо.Надявам се,че съм помогнал.

                      Коментар


                        #12
                        WhitePower написа:
                        аз обясних вадиш от гърбицата - основата = 9.8 ( ако не се лъжа ) - това ти трябва
                        утре фифи ще чака новия си чакръккк !! :P
                        ГТ ли е ..., няма да е лесно ...

                        Коментар


                          #13
                          s00rry написа:
                          значи става дума за гърбицага , пулове няма . и мисля че повдигачя е цял смисал , само отворихме видяхме и я затворихме и я прибрахме в гаражя за извесно време докато взема лев изядена е отгоре и отдолу
                          Здрасти колега! За да е износена гърбицата и в долният край то има някакъв проблем! Може да е задрал клапан! Може просто да е бил пренатегнат. Обикновено с времето и работните часове на двг, леглата на клапаните се износват и горе при вала луфтовете изчезват. При някой коли обаче, износването на гърбици(кобилици) и т.н. изпреварва износването на леглото на клапана и се появяват луфтове. Тези неща се случват обикновено на изпускателните клапани.Та обърни внимание преди да монтирате новия вал, да не се случи същото!
                          Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE

                          Коментар


                            #14
                            ето малко снимки на вала и на хапчето което е било и в кво състояние са ... след като ги извадихме
                            Прикачени файлове
                            ГТ ли е ..., няма да е лесно ...

                            Коментар

                            Working...
                            X