Така колеги днес ходих на елком, защото от време на време (когато си поиска) ми светва една лампа на таблото и колата губи мощност. Майстора я закачи на компютъра и показа грешка при ламбда сондата, проверява и други работи и крайното му мнение е, че ламбда сондата изобщо неработи. Моя въпрос е щом изобщо неработи ламбда сондата защо тази лампа светва когато си иска, а не постоянно Забравих да кажа, колата е фиат брава 1.6 103 коня
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Ламбда сонда и индикация на таблото
Collapse
X
-
Сондата най лесно ще я хванеш дали работи като я закачиш на мултицет и да и замериш напрежението.но това след като колата поработи 2 3 минути защото в началото докато достигне работна температура е доста мудна и ленива.По принцип тя работи с крайни стойности така че ще ти показва на място ту0,2 после 0,6,пак обратно итака ще подскача само.В движение обаче когато е под натоварване двигателя докато набира спокойно трябва да стига до 0,8 че даже и 0,85волта.Успех
Коментар
-
замери темп.датчик виш си налягането на бенз.помпата смени бенз.филтър ако не си вече виш инжекторите хубаво е да се изчистят!ама ламбдата работили или не как работи бавна ли е или е умряла напално...ако е загинала сменяи и ще се оправи колата тя показва на компа богато бедно...на мулти цет ламбда неможеш да я хванеш дали бачка само тжа мога ти кажа само на диагностика да се види как качва и сваля 11:1 11:0 10:0 прмерно???!!!Сега:Fiat Punto GT 1.4 turbo 136HP
Преди:Alfa Romeo 145 1.6 16v 120HP
Коментар
-
когато една сонда забие показва около 450 миливолта - което блозо показанията което е опосал колегата и не помвръдва от там - демек не си изменя стойността каквото и да правиши 1000 диагностики на направи по жива няма да стане и по зле няма да стане по добре ходи си купи една нова и си реши проблема , само внимавай е ментетата за да не си хвърлиш парите на вяъраPower Under Pressure
Коментар
-
Колега, ако позволят останалите, ще обобщя.Ако сондата е заминала, при всички положения няма да си даде парите на вятъра. Трябва да се смени. А, щом диагностик ти го е казал, договори се с него ,да я смениш на негова отговориност, и ако не тръгне колата,д а върнете старата (има немалка вероятност, "майсторът" да не чува много петлите, а просто да е прочел дословно какво му е изписал тестера). Най-вероятно няма да се реши проблемът ти. Може да има подобрение, но .... най-вероянто имаш и втрори проблем. Но, ако ламбда-сондата ти не работи, при всички положения трябва да я смениш. Тя си работи около 5-10 години, или около 50-100 хил км. Консуматив !... Та, след сондата, проверете показанията на температурен датчик, инжектори и тем подобни. Вече по-подробна диагностика. Но, акто прочетох какво си написал, аз предполагам че сервизът където си ходил, не умее да работи добре с тестер... А, само чете записани грешки в компютъра, и на база на това взима решение. А, често, вследствие на дефект на накой елемент от двигателя, комютъра записва грешка за друг елемент. И само мислеш диагностик може да види връзката. Най-добре смени сервиза.FIAT Punto '94, 1.1 Petrol
Коментар
-
YAROSHKH написа:Колега, ако позволят останалите, ще обобщя.Ако сондата е заминала, при всички положения няма да си даде парите на вятъра. Трябва да се смени. А, щом диагностик ти го е казал, договори се с него ,да я смениш на негова отговориност, и ако не тръгне колата,д а върнете старата (има немалка вероятност, "майсторът" да не чува много петлите, а просто да е прочел дословно какво му е изписал тестера). Най-вероятно няма да се реши проблемът ти. Може да има подобрение, но .... най-вероянто имаш и втрори проблем. Но, ако ламбда-сондата ти не работи, при всички положения трябва да я смениш. Тя си работи около 5-10 години, или около 50-100 хил км. Консуматив !... Та, след сондата, проверете показанията на температурен датчик, инжектори и тем подобни. Вече по-подробна диагностика. Но, акто прочетох какво си написал, аз предполагам че сервизът където си ходил, не умее да работи добре с тестер... А, само чете записани грешки в компютъра, и на база на това взима решение. А, често, вследствие на дефект на накой елемент от двигателя, комютъра записва грешка за друг елемент. И само мислеш диагностик може да види връзката. Най-добре смени сервиза.
Коментар
-
Така днес има развитие по случая - тръгваме сутрин за Батак и отново взе да прави същите мизерии (червената лампа и загуба на мощност) колата бая зор видя по тея баири за Батак. Навръщане решаваме да отбием в Пловдив и утидохме в фиат, ланчия сервиз-а, закачиха я за елком-а и какво се оказа - бобина платих 160 лв за всичкото и сега колата е съвсем различна (имам чуството даже, че повече върви) П.С. Тукашния "майстор" гледа, че пише ламбда сонда ала бала и вика тва е квото пише тва сменям, така, че внимавайте при какви "майстори" ходите за да не имате ядове като мене.
Коментар
-
Искам да вмъкна един въпрос в темата.Така и така е отворена тема за ламбда сонда.Та въпроса ми е следния-защо като откача ламбда сондата от буксата и не ми светва "Check engine".По принцип индикатора ми работи,защото когато дам на контакт и светва,чакам 2-3 секунди да загасне и тогава паля.Все едно не я чете и дали е нормално да не я следи.Доколкото знам би трябвало да светне и дори,ако ламбдата си е заминала и не дава нормални стойности.А при мен дори и със старата сонда,която беше неизправна не ми светеше.Но направо ме учудва защо компа не разбира,че съм я откачил изцяло.Ако откача буксата на температурния например и дам на контакт "Check engine" остава да си свети,ако разкача инжектора също т.е. другите датчици си показват проблема чрез индикация,но ламбдата -не. Това нормално ли е?Колата е Bravo 1.4 12V , 97г.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар