Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Замерване на ламбда сонда

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Замерване на ламбда сонда

    по точно колеги интересуваме как мога да проверя ламбда сондата на фиата 1,4 12в дали работи и какви стойности трябва да има по време на работа.

    #2
    Колега ще споделиш ли как, когато намериш? Или на майстор ще се ходи...
    with SGNote & HTC Wildfire 8G
    FIAT Bravo Club Plovdiv
    Fiat Bravo 1.4 12v 80hp 9л/100км градско
    с Анти Гравотационно Устройство (АГУ)

    Коментар


      #3
      Свързваш паралелно на сигналните изводи на сондата цифров мултимер с високо R. вх. /тези от 5-10-15 лв. не вършат работа /, може и аналогов прибор със същите показатели-при изправна сонда U варира между 0.1V / бедна смес / -1.0 V/ богата смес / , честотота на превключване е от порядъка на n x Hz.
      Ex. Grande Punto Driver

      Коментар


        #4
        Извинявам се за офтопика, само да споделя с колегата понеже и аз съм със същия двигател, при мен стойностите варират от 0.28-0.8.Това е пак за ориентир, разбира се не твърдя че това са идеални показатели.
        Alfa Romeo 159 1.9 16V JTDm powered by Sprintauto Service
        Fiat Bravo 1.9 JTD 105 GT powered by emzo Ex: Fiat Bravo 1.4 12v (вече в баща ми)

        Коментар


          #5
          И моят 1.4 8v работи със стойности 0.2-0.8 волта измерени с мултицети от 5 до 80 лева. Но стойностите са синусоидални и е желателно, ако се търсят точни стойности измерването да става посредством осцилограф. Замерването става спрямо маса на колата. И замерването трябва да стане няколко минути след като се запали колата, защото сондата има подгряване и чак като загрее дава коректни стойности.
          Fiat Tipo 1.4i.e. 72hp 1993 - истинският автомобил
          Fiat Coupe 2000 16V 139hp 1995 - като хубавата жена - кеф ти е да си с нея, но ти къса нервите и джоба - продадена
          -------------------------------------------------------------

          Коментар


            #6
            За този двигател също трябва да е загряла, защото до към 70 градуса въобще не и обръща внимание компютъра.Гледал съм го с Виза, работи си по предварителна програма и показанията от сондата нямат значение. За това не свети чека примерно ако запалиш студена кола с разкачена сонда. Чак като позагрее и започне да търси показания от нея тогава сватва и чека.
            Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
            Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше

            Коментар


              #7
              Благодаря за съветите и мненията, но ще можете ли да ми кажете при какви обороти колко волта трябва да показва уреда за да е всичко нормално.

              Коментар


                #8
                Аз моята съм я гледал със софтуерен осцилоскоп. Използва се входа на звуковата карта, и с делител се подава напрежението от ламбда сондата. Подходящо е, защото микрофонния вход е много чувствителен, и през делителя се осигурява необходимото входно съпротивление. До колкото помня, използвах потенциометър 1 мегаом. За съжаление, програмата си замина заедно със стария лаптоп, и не помня как се казваше. Беше безплатна, и беше единствената, която свърши работа, от многото, които пробвах. Малко е играчка калибрирането. Напрежението не зависи от обороти, а от състава на сместа. Като я гледаш с волтметър на празен ход, трябва да си мени напрежението от 0,1-0,2V до 0,8-1V, поне 2-3 пъти в секунда, зависи от волтметъра. Но дори и това да е изпълнено, нямаш гаранция, че не е "ленива". Единственото сигурно е, че ако я включиш към читав волтметър, и не вдигне повече от 0,4-0,5V, значи е заминала. Изобщо, с волтметър не става, трябва осцилоскоп.

                Коментар


                  #9
                  Наистина само с волтметър нестава. Не са важни само нивата от ламбда сондата но и фронтовете.
                  Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE

                  Коментар


                    #10
                    Благодаря за изчерпателните отговори.

                    Коментар

                    Working...
                    X