Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Влияние на свещите върху бобинките на фиат браво 1.8i

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Влияние на свещите върху бобинките на фиат браво 1.8i

    Възможно ли е разстоянието между полюсите на свещите да окаже влияние на бобинките, в смисъл с времето до колкото знам разстоянието между централния електрод и полюсите се увеличава и ако не се сменят на време свещите -това натоварва бобинките и те по-лесно горят.Днес коментирахме с един познат че ако разстоянието е било 0.9 се увеличава на 1.2 или 1.3 , не съм ги замервала,разбрах че има уред за това.Той ми препоръча да ги пречукам, вместо да ги сменям, като предположи че това няма да натоварва бобините.Напоследък смених три от тях, вчера беше третата.Колкото до свещите двуполюсни са.Ако някой е чувал нещо подобно , моля нека да коментира.ПреместенаМодераторски екип на fiat-bg.org

    #2
    Тока минава от там където е най малко съпротивлението. За да прескочи искрата на 0.9 е изчислено, че съпротивлението е еди колко си и изолацията.................. трябва да издържи. Когато се увеличава разстоянието на тока му става по лесно да пробие на някое друго място вместо на електродите и по този начин се скапва бобината.Принципно става и с причукване, но все пак свещите не са вечни и е хубаво да се подменят на някакъв пробег. Пробега зависи от производителя на свещта и двигателя. Относно полюсите си сложи такива каквито ти препоръчва производителя на двигателя а не такива каквито ти е казал някой, че е по добре да сложиш.

    Коментар


      #3
      Много правилно ти е казал твоя приятел. Така и направи.
      Фиат Мареа 1,8 16В, 1999г

      Коментар


        #4
        Донке, направо нямам думи - останах безмълвен. Момиче да ми говори за свещи и бобини и да зададе смислен въпрос и на всичкото отгоре да го формулира както трябва. Значи, на практика във въздушна среда 1 kV напрежение прескача на 1 мм разстояние. Но бобината прави да речем 15 - 20 кV (и повече), които са достатъчни да прескочат на 15 - 20 мм. Ако керамичната изолация на свещта е добре, дори и с увеличено разстояние на електродите не би трябвало да има проблем с бобината. Проблема идва, когато тази изолация е повредена и дори и при нормално разстояние "бие накъсо" и претоварва вторичната намотка.Дори и да "причукаш" електродите, трябва да навреш там луфтомерната пластина, за да си прецизна. Мой съвет е да сменяш и 4-те свещи с предписаните и на пробега за който се препоръчват.

        Коментар


          #5
          Благодаря за отговорите , най-вероятно ще ги сменя, но навика да пробвам всичко "докато издържи" не ме оставя , в интерес на истината две от бобините не са мръднали,(с лулите нямам проблем ),останалите две обаче ги сменях и забелязвам че горят на същото място, точно луфтомерна пластина мислех да търся, но да не си насилвам късмета, ще купя нови свещи.Колегата ///// благодаря за изчерпателния отговор, колкото до това, че се интересувам какво става под капака на колата ...любопитна съм , но ако беше видял как си сменям жилото на съединителя пред нас ...беше си атракция за съседите

          Коментар


            #6
            blondi_74 написа:
            ...., но ако беше видял как си сменям жилото на съединителя пред нас ...беше си атракция за съседите
            Това наистина си е за отбелязване, защото смяната на това жило е предизвикателство за професионалист, какво остава за аматьор, пък и дама. Моите уважения.P.S. Как се справи с фиксатора на жилото в купето ?
            Fiat Marea 1.8i 16V
            Fiat Tipo 1.4i 8V
            Fiat Punto 1.6i 8V
            www.italauto-bg.net/forum/

            Коментар


              #7
              Бобините горят и от попаднало масло от гарнитурата на капака-хубаво е да се смени!
              ALFA ZLODEO 156 2.4 JTD=140PS

              Коментар


                #8
                Rokambol написа:
                blondi_74 написа:
                ...., но ако беше видял как си сменям жилото на съединителя пред нас ...беше си атракция за съседите
                Това наистина си е за отбелязване, защото смяната на това жило е предизвикателство за професионалист, какво остава за аматьор, пък и дама. Моите уважения.P.S. Как се справи с фиксатора на жилото в купето ?
                не знам на кое казваш фиксатор, в купето влиза само пластмасовото нещо, което закачам на педала и едно гумено уплътнение,което доста трудно се вкарва,където трябва, мислех че фиксатора е там където се регулира жилото, но то не е в купето, а от другата страна и е закачено е на нещо като рамо, което се клати наляво надясно, извини ме но съм скарана с терминологиите, не съм чак такъв професионалист и когато си слагах жилото гледах от старото кое точно къде е и как да го наглася, по -скоро действам по усет, от колкото да спазвам някакви правила

                Коментар


                  #9
                  blondi_74 написа:
                  ...и едно гумено уплътнение,което доста трудно се вкарва...
                  Чест и почитания, още веднъж. Много професионални монтьори са вдигали ръце заради въпросното уплътнение.
                  Fiat Marea 1.8i 16V
                  Fiat Tipo 1.4i 8V
                  Fiat Punto 1.6i 8V
                  www.italauto-bg.net/forum/

                  Коментар

                  Working...
                  X