Възможно ли е разстоянието между полюсите на свещите да окаже влияние на бобинките, в смисъл с времето до колкото знам разстоянието между централния електрод и полюсите се увеличава и ако не се сменят на време свещите -това натоварва бобинките и те по-лесно горят.Днес коментирахме с един познат че ако разстоянието е било 0.9 се увеличава на 1.2 или 1.3 , не съм ги замервала,разбрах че има уред за това.Той ми препоръча да ги пречукам, вместо да ги сменям, като предположи че това няма да натоварва бобините.Напоследък смених три от тях, вчера беше третата.Колкото до свещите двуполюсни са.Ако някой е чувал нещо подобно , моля нека да коментира.ПреместенаМодераторски екип на fiat-bg.org
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Влияние на свещите върху бобинките на фиат браво 1.8i
Collapse
X
-
blondi_74Етикети: –
-
Тока минава от там където е най малко съпротивлението. За да прескочи искрата на 0.9 е изчислено, че съпротивлението е еди колко си и изолацията.................. трябва да издържи. Когато се увеличава разстоянието на тока му става по лесно да пробие на някое друго място вместо на електродите и по този начин се скапва бобината.Принципно става и с причукване, но все пак свещите не са вечни и е хубаво да се подменят на някакъв пробег. Пробега зависи от производителя на свещта и двигателя. Относно полюсите си сложи такива каквито ти препоръчва производителя на двигателя а не такива каквито ти е казал някой, че е по добре да сложиш.
-
Донке, направо нямам думи - останах безмълвен. Момиче да ми говори за свещи и бобини и да зададе смислен въпрос и на всичкото отгоре да го формулира както трябва. Значи, на практика във въздушна среда 1 kV напрежение прескача на 1 мм разстояние. Но бобината прави да речем 15 - 20 кV (и повече), които са достатъчни да прескочат на 15 - 20 мм. Ако керамичната изолация на свещта е добре, дори и с увеличено разстояние на електродите не би трябвало да има проблем с бобината. Проблема идва, когато тази изолация е повредена и дори и при нормално разстояние "бие накъсо" и претоварва вторичната намотка.Дори и да "причукаш" електродите, трябва да навреш там луфтомерната пластина, за да си прецизна. Мой съвет е да сменяш и 4-те свещи с предписаните и на пробега за който се препоръчват.
Коментар
-
blondi_74
Благодаря за отговорите , най-вероятно ще ги сменя, но навика да пробвам всичко "докато издържи" не ме оставя , в интерес на истината две от бобините не са мръднали,(с лулите нямам проблем ),останалите две обаче ги сменях и забелязвам че горят на същото място, точно луфтомерна пластина мислех да търся, но да не си насилвам късмета, ще купя нови свещи.Колегата ///// благодаря за изчерпателния отговор, колкото до това, че се интересувам какво става под капака на колата ...любопитна съм , но ако беше видял как си сменям жилото на съединителя пред нас ...беше си атракция за съседите
Коментар
-
blondi_74 написа:...., но ако беше видял как си сменям жилото на съединителя пред нас ...беше си атракция за съседите
Коментар
-
blondi_74
Rokambol написа:blondi_74 написа:...., но ако беше видял как си сменям жилото на съединителя пред нас ...беше си атракция за съседите
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар