Колега това че не си го правил не значи че е невъзможно и неизпълнимо!!! Аз стоя твърдо зад фиат точно поради този факт - въпроса е защо всички гледат да си сложат най евтиното и после да плачат както и аз направих преди време и за това фиат имат лошо име. А и колата ми е 128000 реални километра (директно от фирма съм я взел на 107500км)
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Разход на масло при Браво 2.0 20в
Collapse
X
-
Е добре бе колега кво масло да си сложа според тебе тогава. Тва Castrol Edge 10w60 ми се струва добра идея, ама се чудя дали няма да е прекалено леко за тоя мотор на 200+ хиляди километра. Честно казано си ме е страх да експериментирам с масла да не стане пак играчка плачка. По книжка за ХГТ дават 10в40 Селения ама откакто счупих мотора с тва 20К не слагам вече такова. Тия дни карах доста извънградско но не само по магистралата с 180-200 и маслото не е мръднало.Bravo HGT
Коментар
-
Колега сипи си по гърто масло полу синтетика например селения 10в40 според мен е идеално слагай хубави масла и само от туба ме ме излъгаха с моторекс и ми сложиха такова наливно, до сега колата никога не е лапала масло а това го изгори за норматив и сложих масло от туба и сега не мърда... Въпроса е да смазва и като се загрее маслото и да не е прекалено редко за да ти го гори по много за това Якоо, Селения, Кастрол, аз и ИГАТ съм слагал и нямаше ядове. Но не слагай масла от бензиностаннций фирмени шел, лукойл и тн. Аз лично им нямам довериеАЗ СИ КУПИХ КОЛА ЗА КАРАНЕ А НЕ ЗА БЛЪСКАНЕ!!!!
Fiat Bravo 1.6 16v 103hp 98г.
Fiat 1100L 42г.
Коментар
-
10w60 няма да му е леко на двигателя не се бой! Най-много да остане доволен. А и ти като чуеш как ще заработи...ще си кажеш мнението. С това натоварване на двигателя САМО СИНТЕТИКА!Honda Accord 1.8 115к.с. 96г.
Honda Civic 1.5 90к.с. 93г.
FIAT Marea 115 '99 1.8 113hP 182.A2.000
Powered by Total & Fobos LPG
Коментар
-
Дано да оставаме доволни но все пак синтетика? Не ми се вярва че ще издържи другателя ако не е чисто нов или след основен ремонт. Ако искате пробвайте с минерално така ще си покаже дали е бил читав мотора или не :DАЗ СИ КУПИХ КОЛА ЗА КАРАНЕ А НЕ ЗА БЛЪСКАНЕ!!!!
Fiat Bravo 1.6 16v 103hp 98г.
Fiat 1100L 42г.
Коментар
-
MadHead написа:10w60 няма да му е леко на двигателя не се бой! Най-много да остане доволен. А и ти като чуеш как ще заработи...ще си кажеш мнението. С това натоварване на двигателя САМО СИНТЕТИКА!Bravo HGT
Коментар
-
А какво имате против синтетиката колеги? Кое според вас е лошото в нея? При такова натоварване, единствено синтетиката ще осигури добър филм въху триещите се повърхости. Няма значение колко пъти е чупен двигателя. Няма значение на колко КМ е! Синтетиката вече я има от 0w20 до 10w60. Стига да можете да си го позволите. Аз лично никога няма да сложа масло различно от синтетика в моята кола. Глупави са схващанията, че синтетиката е "тънко" масло...или че веднага ще го изгори защото двигателя бил на 150хил...Двигателя ще изгори толкова синтетично масло, колкото и полусинтетично със същия вискозитет. Та нали затова ги пишат тези цифри и стандарти потубите! Разликата е там , че синтетиката има по-добри смазочни свойства при по-голямо натоварване и по-високи температури.Преди време карах застава GT55. Ами в нея се наливаше само кастрол 5w40..синтетика...не го гореше! Макар всички "майстори" да твърдяха че ще си хвърля мотора за 3 месеца. Продадох я преди време и още е в чудесно здраве.Интересно ми е какво разбирате от цифрите 0w40 / 5w40 / 10w40 / 15w40? Кое ще го гори най-малко и кое ще смазва по-добре?Honda Accord 1.8 115к.с. 96г.
Honda Civic 1.5 90к.с. 93г.
FIAT Marea 115 '99 1.8 113hP 182.A2.000
Powered by Total & Fobos LPG
Коментар
-
Здравейте, честно да Ви кажа по мое мнение никак не е добре да се слагат тънки масла на стари двигатели. Казват, че синтетичните масла дават по-добър маслен клин от минералните, но има и друго нещо. При стар двигател луфтовете на лагерите не са вече 4 стотни ами са към 7-8 стотни. Това го казвам от опит, защото който и двигател да сглобявам със стандартен вал и нови лагери, в най, най добрия случай съм премервал 6 стотни луфт, а обикновено луфтовете са около 7 стотни. Та синтетиката колкото и да е добра теоретично, няма как да уплътни и се получава скъсване на масления клин и съответно изтропване на мотора. Всеки е забелязал че колкото по-тънко масло стлага, толкова по-шумен става мотора. Еми това е така защото вече няма какво да уплътни луфтовете между елементите на двигателя. Даже има скорошен случай при колега от Ланча форума със скъпо синтетично масло, нови лагери и стандартен вал, и голямо натоварване и двигателя гръмна. Маслото направо беше вряло и горяло между лагерите и вала. Просто тънките масла не са за нашите колици. Това всъщност зависи от стила на карене, но като гледам как колегата си кара колата, не му препоръчвам много тънки масла. Друг колега от Ланча форума си кара Турбо ланчията с 15на 40 Лики Моли с молибден и вече 30-40 хил километра няма проблеми. Аз като си сглобих Типото му сипах 15 на 40 минерално за разработка. След 1000 км смених маслото с ЯККО 15 на 50 пълна синтетика и двигателя значително утихна. Та явно ще си карам колите вече с това масъце въпреки гадната цена.Успех
Коментар
-
Аз питах ... никой не отговаря...Та да си кажа...дано някой прочете и хване от дума!"тънко" или "дебело" е простотия на "майсторите""тънки" и "дебели" масла има вече синтетични (преди дебелите бяха само минерални...намираха се и полусинтетика)Като цяло за вискозитета има най-голямо значение втората цифра. Колкото е по-дебело маслото, толкова втората цифра е по-голяма.Гледа се най-вече втората цифра защото това е вискозитета на маслото при работна температура. Първата има значение при студен двигател (2-3 мин докато загрее)Най-добрите масла са с най-раздалечени цифри. Т.е. тънки са при палене сутрин и смазват добре, както достатъчно дебели когато автомобилът е загрял.И накрая...15w40 (минерално) е много по-тънко от 10w60 (синтетика) при работна температураHonda Accord 1.8 115к.с. 96г.
Honda Civic 1.5 90к.с. 93г.
FIAT Marea 115 '99 1.8 113hP 182.A2.000
Powered by Total & Fobos LPG
Коментар
-
На мен също ми се строши двидателя---’’’1.8 браво’’ ремонтираха го и сега съм със селения голд 10>40 синтетикаМи харчи ми малко около 150 грама за 3000 км не знам дали е много но си я карам честичко 1 2 3 до 5000 оборота и ако съм на магистрала с около 4000 об. и то за поне 50 километра с тези обороти тва е точно 150 км>ч.За тия двигатели се сипва само селения защото това масло си има една добавка точно за нашите двигатели който другите масла го нямат и за това си е задължително само него.Аз до сега нямам проблеми с това масло само сутрин като я запаля около 2 минути звука е малко по странен не е ясно от какво е но най вероятно е от повдигачите чува се едно като плякане малко подобно на дизел но като загрее маслото спира тоя шумКУПИ СИ FIAT ДА НЕ ТЕ Е ЯД!
Коментар
-
stefaka222 написа:На мен също ми се строши двидателя---’’’1.8 браво’’ ремонтираха го и сега съм със селения голд 10>40 синтетикаМи харчи ми малко около 150 грама за 3000 км не знам дали е много но си я карам честичко 1 2 3 до 5000 оборота и ако съм на магистрала с около 4000 об. и то за поне 50 километра с тези обороти тва е точно 150 км>ч.За тия двигатели се сипва само селения защото това масло си има една добавка точно за нашите двигатели който другите масла го нямат и за това си е задължително само него.Аз до сега нямам проблеми с това масло само сутрин като я запаля около 2 минути звука е малко по странен не е ясно от какво е но най вероятно е от повдигачите чува се едно като плякане малко подобно на дизел но като загрее маслото спира тоя шум
Коментар
-
VET написа:Здравейте, честно да Ви кажа по мое мнение никак не е добре да се слагат тънки масла на стари двигатели. Казват, че синтетичните масла дават по-добър маслен клин от минералните, но има и друго нещо. При стар двигател луфтовете на лагерите не са вече 4 стотни ами са към 7-8 стотни. Това го казвам от опит, защото който и двигател да сглобявам със стандартен вал и нови лагери, в най, най добрия случай съм премервал 6 стотни луфт, а обикновено луфтовете са около 7 стотни. Та синтетиката колкото и да е добра теоретично, няма как да уплътни и се получава скъсване на масления клин и съответно изтропване на мотора. Всеки е забелязал че колкото по-тънко масло стлага, толкова по-шумен става мотора. Еми това е така защото вече няма какво да уплътни луфтовете между елементите на двигателя. Даже има скорошен случай при колега от Ланча форума със скъпо синтетично масло, нови лагери и стандартен вал, и голямо натоварване и двигателя гръмна. Маслото направо беше вряло и горяло между лагерите и вала. Просто тънките масла не са за нашите колици. Това всъщност зависи от стила на карене, но като гледам как колегата си кара колата, не му препоръчвам много тънки масла. Друг колега от Ланча форума си кара Турбо ланчията с 15на 40 Лики Моли с молибден и вече 30-40 хил километра няма проблеми. Аз като си сглобих Типото му сипах 15 на 40 минерално за разработка. След 1000 км смених маслото с ЯККО 15 на 50 пълна синтетика и двигателя значително утихна. Та явно ще си карам колите вече с това масъце въпреки гадната цена.УспехФиат Мареа 1,8 16В, 1999г
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар