здравейте пунтото ми загасва когато загрее и докато не истине не пали дори и на дърпане само един път сам го запалил на дърпане и според мен е чиста случаиност.може и една седмица да не ми загасне а някой пат по 3 пати на ден ми изгасва и няма запалването докато не истине.Моля за съвет.колата е пунто 96 година 1.2 60 коня
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
пунто гасне като загрее
Collapse
X
-
Датчика на коляновия вал,много хора са се оплаквали от този проблем.Аз също го имах,загрее ли колата малко над полвината и я изгася после немога да я запаля,трябва да поизстине малко и тогава пали.Но при мен на бутане палеше,може и от стартера да е,първо виж него,четките може да са заминали.Ако са те ще минеш тънко.
-
Датчика се намира в задната част на мотора. От към купето.На Либрата (бензин)ми го сменяха на канал, но се наложи и на едно пунто 1.9 дизел (не ЖТД, а обиконвен, 60кс) да го сменям. То не можеше хептен да се движи и пред алтернативата да го дърпаме на въже до сервиз, реших да се мъча на място.И при двете коли излиза грешката с ФиатЕкуСкан-а (RPM sensor foult, Crank shaft sensor ... нещо такова)Та на ПУнтото стана и без канал. Качих дясната гума на една малка естакада и легнах под колата. Падаше се датчика, малко над картера. Свалих го много лесно. Само с едно болтче се държи. То се вижда ясно и на новият, като го отворите. Буксата обаче ми скъси живота. Има щипка която държи кабела да не се мандахерца. Тази щипка е на планка, а планката е хваната за блока с болт... а ключа за болта е 15! честито! Планката не държи нищо друго, така че сваляйте смело. Кабела е около 40см дълъг и се вижда буксата докато сте отдолу. Проследява се кабела елементарно. ТОВА е за ПУНТО 1.9 чист дизел. Другите мотори може да е малко по-различно, но положението на датчика трябва да е там някъде. Разгледайте добре новият датчик, за да знаете какво да гледате под колата.При свалена планка първо си пробвайте щипката да си щракне и всичко да се напасне преди да качвате на колата. Че е доста по лесно на открито място. При мен се наложи леко да остуржа буксата с макетен нож, че не щракаше хубаво щипката. Оригиналната букса беше малко по-тясна, та за това.Датчика е около 50-70 лв ако е купен от правилния магазин. Труда в сервиз не надвишава 20-30 минути.Внимавайте при монтажа за о-пръстена , и да не вкарате боклуци вътре.Lancia Lybra 5.20 V.I.S. Automatic
Lancia Lybra SW 1,9JTD
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар