Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Как действа стъпковия мотор?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    avent написа:
    Здравейте,Да си кажа и аз мнението а моторчетата. На Фиата моторчето си мисля е бошовското с 4 или 6 крачета BOSCH № 0 132 008 600 мисля че е за 1.4 но не съм сигурен кое е/то деиства като бута дросела и подава газ/и се разглобява и се смазва вътре червячетата. Има още 1 вид за фиата но той действа на друг принцип/конусна глава и пуска или спира количеството въздух/. И при 2-та вида моторчета се тестват по един начин: сваляне и без да се изключва от куплонга се дава на контакт ако не се движат навън навътре са дали фира. Има вероятност ако се остави да излиза конуса или бронзовата талерка която бута дросела да се разглоби. 2-я вид е :по марели номера ако не се лъжа е В02 но това мисля преди дрче е за 1.6
    Така е колега-на 1.4 моторчето бута непосредствено лостчето на дроселовата клапа,а на 1.6 "отпушва" проход през който влиза въздуха към дросела.

    Коментар


      #17
      Знаех си аз, всеки ден ги гледам тези работи.
      Фиат МАРЕА 1.9 ТД100
      харчи: DOSTA

      Коментар


        #18
        Бош е моторчето на 1.4 както и всичката електроника. С 4-ри крачета е и както казах може да се пробва с директно подаване на 12 волта дали работи.
        Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
        Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше

        Коментар


          #19
          Евала и на теб ИЛКО, и ти си прав/1 и 2 влиза 3 и 4 излиза/ всичките работят така с изключение на форда едни големи китюци те са на инпулс и на по малко волтове.
          Фиат МАРЕА 1.9 ТД100
          харчи: DOSTA

          Коментар


            #20
            Не, на две от крачетата е свързан електромотора - с обръщане на + и - се върти наляво и на дясно, съответно избутва напред или връща назад "куренцето" на моторчето.Другите две са свързани с ключето за "пусната газ" - като пуснеш газта се затваря контакта и двете крачета стават на късо. Така компютъра разбира че си пуснал газта.
            Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
            Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше

            Коментар


              #21
              ilko-gd написа:
              Не, на две от крачетата е свързан електромотора - с обръщане на + и - се върти наляво и на дясно, съответно избутва напред или връща назад "куренцето" на моторчето.Другите две са свързани с ключето за "пусната газ" - като пуснеш газта се затваря контакта и двете крачета стават на късо. Така компютъра разбира че си пуснал газта.
              А как разбира компютъра колко да е това напред и колко да е това назад като е само -+/+- ???Ще завърти за една секунда ли за да направи един милиметър или може би секундите ще са две как мислите едни карти ли да хварлим за да разберем .Колеги въздържах се да коментирам темата но вече нещата найстина излизат извън контрол Илко евала ти пич ти направо разби най големите таини на Фиат и само с един + и - оправи оборотите на мотора,и още нещо според вас дали ще бутаме дроселовата клапа или тя няма да се движи а ще променяме количеството въздух през страничен отвор не е ли все едно и също и това нещо наречено ТПС за какво ли е сложено там?Да запушва само дупката ли ?П.С.Нищо лично към никого нямам в коментара си и повече не мисля да исказвам мнение по темата.Успех и безаварийно каране пожелавам на всички колеги[/b]

              Коментар


                #22
                А тук ше поместа превод от сервизното ръководство за 1.4 с цел да подкрепа това което казвам и за какво точно служи ТПС и как работи МПХ като изключвам в случая останалите елементи (ламбда сонда,температурен датчик и т.н.)който го управляватThrottle ъглови сензор за откриванеЪгловата сигнал позиция (а) от педала на газта (1) играе fundemental роля при определянето на база пулсконстанта.Този сигнал се записва от двойна потенциометъра раса (2), монтирани на случая дроселна клапа с помощта на четкас по две двойни редове (4) неразделна част от педала на газта вретено клапан (5).Sprindle дроселовата клапа е монтиран на два сачмени лагери (6) за предотвратяване на задължителен или грешки при измерването на ъгълA.Позитрона на потенциометъра (2) се коригира по отношение на дроселна клапа в заводаи никога не трябва да бъде премахнат поради някаква причина. Замяна на пеперуда assemby клапан случай ако се откриеда бъде повреден.Екю (A - виж фигура на следващата страница), доставки терминал 5 на педала на газта ъглови сензор за откриване (B), сстабилизира Reference Voltage от 5 V (постоянна) чрез терминал 24.А напрежение сигнал, измерени на първото състезание (С) се изпраща до терминал 9 от екю от терминал 2 на потенциометъра.Това е пропорционална на позициите, заемани от педала на газта през първите 24 ° (0 ° - 24 °) наотваряне.Сигналът да поема на стойност близо до 0 волта, когато е на дроселовата клапа е напълно затворена, и стойноств близост до 5 волта за отваряне на 24 ° по отношение на изходно положение.Отваряне на дроселовата клапа диапазон от 0 ° - 24 ° съответства са склонни отправни точки в картата екю (а).Те представляват десет главни позиции, заети от педала на газта клапан, м този начин, в екю могат да признаятъглово малки промени в порядъка на 2 ° 25 ’.Тази висока степен на чувствителност позволява на екю, за да изберете постоянна база импулс от специфичните карти спо-голяма точност при критични състояния на двигателя услуга, т.е. при работа на празен ход и при частично натоварване.От 18 ° на отваряне на газта до пълното отваряне (около 90 °), сигнал се произвежда от терминал 4 на потенциометъра(Б), т.е. втори терминал на състезанието (Д).Този сигнал е изпратено до терминал 10 на ECU и се отнася до условията на двигателя служба в средносрочен и пъленнатоварвания.В областта на втората раса е разделен на карти екю А с по-ниска резолюция от първото състезание, т.е. в5 точки, съответстващи на ъглови дроселовата клапа промени на около 13 °. Цялата гама отваряне на педала на газтаклапан да отговаря на 15 точки или значителни отвори (алфа). Те са определени отЕкю чрез два потенциометъра раси.С газта ъгли на отваряне на клапа между 18 ° и 24 °, както напрежение сигнали представи едновременнотерминали, 2 и 4, първо и второ състезание съответно, трябва да спазват определен коефициент.При по-горе условия, ECU работи проверка достоверността на тест сигнали от първото състезание (C - минимум /частично натоварване) са напълно синхронизирани с тези на втория (Д - средно / пълно натоварване).Терминал 1 на потенциометъра е заземен чрез терминал 11 на екю. П.С. Извинявам се за лошият превод но е правен в гоогле преводача,но овърнете внимание на това какво прави ТПС в диапазон 0-24 градусаинформацията се намира в сервизното ръковотсво за фиат браво/а мареа част 1 ср.2,3,4,5,6

                Коментар


                  #23
                  А ето и сега описаното за самита МПХ и за връзката между положение на МПХ и положение на ТПС го пиш в последният абзац в случай на грешка в ТПС какво ще направи МПХПостоянен ток мотор за празен ход контролПразен ход об. / мин ниво се регулира автоматично от екю през 12 V прав ток електрически двигател (А).Това действа директно върху връзката (Б) на педала на газта клапан контрол чрез намаляване система.Дроселовата клапа моторни откриването включва микропревключвател (С), която е затворена, когато педалът на газтае в покой (освободен).Контакт закриване активира от два пъти прекъсване функция по време на по-тичам и автоматична корекция празенИнжектиране импулси се възстановяват след период на прекъсване и празен регулиране на скоростта се активира отЕкю (А виж фигура на следващата страница), главно на базата на оборота в минута и температура на охлаждащата течност.Електронната система е в състояние да вземат предвид и други параметри, а именно: двигател в началния или илизагряване режим, климатик активиран.The Idle контролна функция се активира от затварянето на контакт (С вж. обратната страна фигура), който свързва терминал3 от ECU на земята чрез терминали, 3 и 4 на конектора на моторни (Б) в точка (I).Когато е необходимо, екю доставки регулиране средства (г) чрез терминали, 29 и 31, така чедроселовата клапа клапа се отваря и затваря за коригиране на празен ход.Електронен превключвател вътре в екю неуспехи моторни полярност, за да произвежда две посоки на въртене(обратно на часовниковата стрелка и обратно на часовниковата стрелка).28 на публикуване не. 506,670Браво-Брава устна 12V ДвигателГоривна система10.Когато двигателя (Д) се активира, за намаляване на единица се определя на ротационен принцип. Той се състои от един червей винт (Д) ивинтови съоръжение (F).В винтови съоръжения съдържа един червей винт, който микропревключвател случай (G) се премести заедно и в двете посоки, такаче делото може да се движи в и в съответствие с посока въртенето на колелата.В края на своето пътуване, буталото (Н) в качеството на дроселовата клапа вентил връзката може да доведе до максимално отварянена около 18 °.КМ / / грешка е била установена, празен моторни контрол може да се получи като отделна част.ВъзстановяванеВ случай на грешка на празен контакт (късо съединение или верига отворен) екю изпълнява една от дветестратегии в зависимост от времето на признаване:- Признаване (отворена верига), когато ключът е поставено върху Mar, не за възстановяване получената стойност (игнорира);- Признаване (късо съединение или отворена верига) с ключ в стаята на Mar, екю задвижва DC мотор с безопасносттапозиция (на празен ход на педала на газта при положение).В случай на грешка на двигателя (заключена или дефектен, карам етап счупени или дефектен), разкрита отСравнението между карам стойност и действителната позиция в реални условия на празен ход на контакт, екю активираоб. / мин едно ограничение, което варира от 1400 до 2000 об. / мин.П.С. И според прочетеното и написаното от завода производител КЛЮЧЕТО служи за да разбере ЕКЮ дали МПХ е в нормалните граници от 18 градуса с цел да не превишава някакви си обороти 2000Това е от мен по темата

                  Коментар


                    #24
                    И отговора ми спрямо написаното от завода производител и проблема на колегата , главно на базата на оборота в минута и температура на охлаждащата течност.Електронната система е в състояние да вземат предвид и други параметри, а именно: двигател в началния или илизагряване режим, климатик активиран.

                    Коментар


                      #25
                      Bat_M стига с тия автоматични преводачи, човече.Каквото казвам е точно така, изпробвано.1. Не не е същото дали ще бутаме дроселовата клапа или ще пускаме въздуха през страничен отвор - в единият случай, когато бутаме дроселовата клапа ТПС играе ролята на "датчика" който определя количеството въздух и при празният ход. При другият случай със страничният отвор ТПС определя количеството въздух само при подаване на газ, а при празен ход ролята му е единствено да "каже" че си пуснал газта и дроселовата клапа е напълно затворена.2. Да наистина моторчето се управлява с подаване на + и - към него, като тъй като е постояннотоков двигател при обръщане на + и - се върти в едната или в другата посока, от там чрез предавката вътре в него бута напред или връща назад. При този мотор както казах играе роля и за това дали си пусна газта - чрез микропревключвател, най обикновено ключе от две пластинки намиращи се в буталото на моторчето, които се допират като пуснеш газта.3. Добре си разбрал че оборотите на празен ход зависят от температурата на антифиза, температурата на въздуха в смукателният колектор. Като закачиш такава кола на компютър, например с Виза ще видиш че там има параметър "Желани обороти на празен ход". Това си го представи като една табличка, в която в зависимост от температурата на мотора най-вече се определят и тези обороти. Стремежът на компютъра на колата е да ги постигне и задържи.4. Чрез подаване на напрежение към моторчето, чрез кратки импулси за да се движи плавно се мести дроселовата клапа, тя от своя страна мести и ТПС, който както казахме има "значение" за определяне на сместа и при празният ход за 1.4 мотора. От тук в зависимост от показанията на ТПС, температурата на мотора и над определени градуси показанията на ламбда сондата се определя и времето на импулса към инжектора, което време понеже налягането на горивото е постоянно (1 атмосфера), а отвора на инжектора фиксиран определя и количеството гориво необходимо за постигане на желаните обороти на празен ход.И само да те питам ти колко 1.4 си видял "на живо", колко моноинжекциона разглоби, колко опита направи за да видиш как работят нещата?И още нещо как мислиш че работи колата с откачен датчик за температурата или по твоята логика няма да запали?Ако на буксата закача датчик, който не е потопен в антифриза или съпротивление със стойност като за температура на антифриза -10 градуса и запаля колата, НО ПРИ НАПЪЛНО ЗАГРЯЛ ДВИГАТЕЛ каква ще е реакцията й - ще запали ли, ако запали на какви обороти ще работи?
                      Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
                      Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше

                      Коментар


                        #26
                        Здр. BAT_M, Найстина ли разбираш от електрики както пишеш? колегата е напълно прав как действа моторчето за празен ход. аз съм разглобил от 2та модела и разглезглеждал доста. извини му се колегиално и пиите по бира от мен.найстина ли си добър по електриките в левски? да взема да си докарам другата кола да я прегледаш/моторчето на климатроника да му се навържат кабелаците/. В Левски имаше сервиз на някаква поляна поне така съм виждал като съм минавал за Куршуна лятото,да не би там да бачкаш?
                        Фиат МАРЕА 1.9 ТД100
                        харчи: DOSTA

                        Коментар


                          #27
                          колеги не се заяждам с никого а и както гледам стигнахте точно до това което казвам и аз за работата на моторчето за празен ход,колега avent да има нещо вярно в това което казваш за сервиза,на колегата ilko да виждал съм и съм правил два,даже чакам да карат още един със износен раз.вал за смяна и не знам още какво около него а относно моноинжекциони не знам не съм ги броил но избягвам да ровя там има си сервизи за тая цел който се занимават с това,но стига писане на глупости извън темата.П.С.А сега ако съм засегнал някой искрено му се извинявам и може да се отбиде да пием по бира не само виртуална а и реал. колега avent може да помислим какво може да се направи по въпроса който ми отправи но за това ми пиши на скайп bat_m_1Забравих че трябваше да отговоря на още няколко въпросаИ само да те питам ти колко 1.4 си видял "на живо", колко моноинжекциона разглоби, колко опита направи за да видиш как работят нещата?И още нещо как мислиш че работи колата с откачен датчик за температурата или по твоята логика няма да запали?Ако на буксата закача датчик, който не е потопен в антифриза или съпротивление със стойност като за температура на антифриза -10 градуса и запаля колата, НО ПРИ НАПЪЛНО ЗАГРЯЛ ДВИГАТЕЛ каква ще е реакцията й - ще запали ли, ако запали на какви обороти ще работПри откачен компа отчита че е прегряла,а за паленето не съм казвал че няма да запали това си е твой извод не мой(фабрични настройки при всяко палене докато се вземат под внимание датчици и т.н. затова и на колегата си тръгва нормално като е студена) на другия би трябвало да заработи на по високи но с доста обогатена горивна смес знаеш сам защо и ако ще се испитваме кое кво прави нека пуснем тема в общи приказки а не да спамим темата на колегата и ако имаш желание отговори ми какво ще стане ако дадеш на късо двата кабела на превключватела на стъп.мотор или ако откачиш единия и дали ще работи пак или не, ако не знаеш по добре не пробвай

                          Коментар


                            #28
                            Bat_M ти първо твърдеше че няма и такъв превключвател ама Не става само с ядене, да знаеш.И още нещо при откачен датчик за температурата няма да отчита че е прегряла, както и ще стартира и студена и топла и ще си работи съвсем нормално, поне видимо за теб, защото знам че ще питаш тогава за какво са го сложили тоя датчик.За кабелите на превключвателя, който според теб не съществуваще - ми аз ги давам на късо по доста пъти на ден, с всяко пускане на газта, не съм забелязал нещо да е станало от това, ако трябва да спра с "опитите" Много хубави теми във форума се окалпазиха от намесата на "майстори", даже наистина разбиращи хора бяха спряли да пишат по тази причина.
                            Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
                            Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше

                            Коментар


                              #29
                              Колега BAT_M,Моторчето работи като получава инфо от ТПС-а за полужение на... от датчик колянов вал и от ред датчици както ти писа другия колега. Стига сме писали за този МАТОР ами кажи къде бачкаш в Левски кой сервиз и как да те потърся? Колегата който пита за действието на моторчето е разбрал и сега му е ясно.Само не разбрах кога ще се пие по бира а може и с картофи и кибапи
                              Фиат МАРЕА 1.9 ТД100
                              харчи: DOSTA

                              Коментар


                                #30
                                ilko-gd написа:
                                Много хубави теми във форума се окалпазиха от намесата на "майстори", даже наистина разбиращи хора бяха спряли да пишат по тази причина.
                                Абсолютно вярно колега ilko-gd! За по-горните ти мнения в тази тема мисля,че както винаги си абсолютно прав.А това с употребата на "GOOGLE TRANSLATE" от колегата Bat_M просто е върха на сладоледа

                                Коментар

                                Working...
                                X