Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Как действа стъпковия мотор?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Как действа стъпковия мотор?

    здравеите колеги имам малак проблем, колата няма ниски обороти, докато не загрее аз си мисля дали е стъпков моторнали тои играе ролята на смукача?

    #2
    какво означава нямам ниски?
    Punto 1.2 75 ELX `97 /BRC Lambda Control/-продава се на части!!
    Втората......пак същата!
    (_-_)______////_______(_-_)
    Punto75-Вече на жената!
    Третата =Ино и шес= LPG POWER STAG Stilo MW 2004

    Коментар


      #3
      нямам ниски обороти когато я запаля сутрин ие студена няма ниски обороти трябва даи подавам газокато не загре е

      Коментар


        #4
        да той отваря въздука или е зацапан или е заминалпробвай със чистене
        Power Under Pressure

        Коментар


          #5
          Ами не съм сигорен но може и от темп. датчик да ти го прави това да лъже колата че е топла. Пробва ли да го чистиш стъпковия?Имам едно питане към колегите... Моя стъпков го чистих но целия беше с изгорели сажди имате ли идея от какво може да е, клапан?
          АЗ СИ КУПИХ КОЛА ЗА КАРАНЕ А НЕ ЗА БЛЪСКАНЕ!!!!
          Fiat Bravo 1.6 16v 103hp 98г.

          Fiat 1100L 42г.

          Коментар


            #6
            FireBlade написа:
            Ами не съм сигорен но може и от темп. датчик да ти го прави това да лъже колата че е топла. Пробва ли да го чистиш стъпковия?Имам едно питане към колегите... Моя стъпков го чистих но целия беше с изгорели сажди имате ли идея от какво може да е, клапан?
            При теб "саждите" са от вентилацията на картера - един маркуч включен към въздуховода след въздушният филтър. Можеш да го извадиш и да го изведеш някъде под колата, а отвора да го запушиш да не смуче въздух от там.На колегата - при 1.4 стъпковият мотор е на друг принцип. Той натиска газта, което и ти правиш докато загрее колата. Явно при теб или е изгорял или е блокирал. Можеш да го провериш като му подадеш директно 12 волта да видиш дали се движи. Другото, е че вътре в него има контакт, който се затваря като пуснеш газта. По този начин компютъра разбира, че той трябва да управлява оборотите, а не го правиш ти. Може той да не работи и от там компютъра на колата "не знае" кога си пуснал газта. И двете неща се проверяват като свалиш моторчето, а ако си по-сръчен може и без да го сваляш.
            Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
            Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше

            Коментар


              #7
              колеги този стапков мотор , можели да се по4иства и дали е подобре втора употреба но оригинален или нов опигиналдамалко не вярвам на новите 4асти купени от магазините в балгария

              Коментар


                #8
                колеги ето линкче към тема по абсолютно същия въпрос и нека не ви тревожи това че там повече е писано за 1.6 16 в мотора принципа на работа е същия макар че моторчето се намира на друго место.Успех от мен в начинаниетоА ето и линка за темата http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=54079

                Коментар


                  #9
                  ilko-gd написа:
                  FireBlade написа:
                  Ами не съм сигорен но може и от темп. датчик да ти го прави това да лъже колата че е топла. Пробва ли да го чистиш стъпковия?Имам едно питане към колегите... Моя стъпков го чистих но целия беше с изгорели сажди имате ли идея от какво може да е, клапан?
                  При теб "саждите" са от вентилацията на картера - един маркуч включен към въздуховода след въздушният филтър. Можеш да го извадиш и да го изведеш някъде под колата, а отвора да го запушиш да не смуче въздух от там.На колегата - при 1.4 стъпковият мотор е на друг принцип. Той натиска газта, което и ти правиш докато загрее колата. Явно при теб или е изгорял или е блокирал. Можеш да го провериш като му подадеш директно 12 волта да видиш дали се движи. Другото, е че вътре в него има контакт, който се затваря като пуснеш газта. По този начин компютъра разбира, че той трябва да управлява оборотите, а не го правиш ти. Може той да не работи и от там компютъра на колата "не знае" кога си пуснал газта. И двете неща се проверяват като свалиш моторчето, а ако си по-сръчен може и без да го сваляш.
                  Колега извинявам се предварително за това което ще кажа но искам малко да коригирам описанието на работа което си дал на колегите.В така нареченото стъпково моторче няма такова ключе както казваш а Екю то разбира от потенциометара кога да го включи и кога не (TPS)и още нещо просто няма как да се пробва моторчето по метода който си описал с 12 волта директно на моторчето понеже по тоя начин със сигорност няма да тръгне на никъде а най много да го изгориш,метода му на работа е съсвем на друг принципи,за да направи това възвратно постъпателно движение се командва от импусли от самото Екю.Още веднъж се извинявам за поправката П.С.Най лесната диагностика дали прави изобщо нещо моторчето е като се даде на контак и се изключи,изчаква се около 20 секунди и моторчето трябва да заеме положение за стартиране на двигателя(ако е извадено от леглото му леко притискайте движещата му част с пръст понеже при това си движение може да се развие и да се разглоби)и ако направи движение,излизане напред почти докрай и след това някакво прибиране назад и спре и всичко това мине гладко без засичания моторчето си е в ред просто имате проблем някъде другаде.

                  Коментар


                    #10
                    Bat_M написа:
                    Колега извинявам се предварително за това което ще кажа но искам малко да коригирам описанието на работа което си дал на колегите.В така нареченото стъпково моторче няма такова ключе както казваш а Екю то разбира от потенциометара кога да го включи и кога не (TPS)и още нещо просто няма как да се пробва моторчето по метода който си описал с 12 волта директно на моторчето понеже по тоя начин със сигорност няма да тръгне на никъде а най много да го изгориш,метода му на работа е съсвем на друг принципи,за да направи това възвратно постъпателно движение се командва от импусли от самото Екю.Още веднъж се извинявам за поправката П.С.Най лесната диагностика дали прави изобщо нещо моторчето е като се даде на контак и се изключи,изчаква се около 20 секунди и моторчето трябва да заеме положение за стартиране на двигателя(ако е извадено от леглото му леко притискайте движещата му част с пръст понеже при това си движение може да се развие и да се разглоби)и ако направи движение,излизане напред почти докрай и след това някакво прибиране назад и спре и всичко това мине гладко без засичания моторчето си е в ред просто имате проблем някъде другаде.
                    Колега не обърквай qnko brava1.4-12v, написаното от теб важи за 1.6, след като не си запознат с конкретният мотор не пиши. Както съм го написал, точно така е при 1.4. Там от ТПС не може да се разбере кога си пуснал газта, защото дроселовата клапа е винаги отворена до някакво положение, за това е и въпросното ключе. Именно чрез нея се осигурява въздуха необходим за работата на празен ход, до колкото при 1.6 при пусната газ дроселовата клапа е напълно затворена, а въздуха минава през друг отвор, като както си забелязал МПХ накрая е конусовиден и по този начин затваря част от този отвор - така се регулира количеството въздух.Също така и на 1.6 си има начин да се провери дали се движи моторчето като се подава направо ток към него.
                    Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
                    Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше

                    Коментар


                      #11
                      ilko-gd написа:
                      Bat_M написа:
                      Колега извинявам се предварително за това което ще кажа но искам малко да коригирам описанието на работа което си дал на колегите.В така нареченото стъпково моторче няма такова ключе както казваш а Екю то разбира от потенциометара кога да го включи и кога не (TPS)и още нещо просто няма как да се пробва моторчето по метода който си описал с 12 волта директно на моторчето понеже по тоя начин със сигорност няма да тръгне на никъде а най много да го изгориш,метода му на работа е съсвем на друг принципи,за да направи това възвратно постъпателно движение се командва от импусли от самото Екю.Още веднъж се извинявам за поправката П.С.Най лесната диагностика дали прави изобщо нещо моторчето е като се даде на контак и се изключи,изчаква се около 20 секунди и моторчето трябва да заеме положение за стартиране на двигателя(ако е извадено от леглото му леко притискайте движещата му част с пръст понеже при това си движение може да се развие и да се разглоби)и ако направи движение,излизане напред почти докрай и след това някакво прибиране назад и спре и всичко това мине гладко без засичания моторчето си е в ред просто имате проблем някъде другаде.
                      Колега не обърквай qnko brava1.4-12v, написаното от теб важи за 1.6, след като не си запознат с конкретният мотор не пиши. Както съм го написал, точно така е при 1.4. Там от ТПС не може да се разбере кога си пуснал газта, защото дроселовата клапа е винаги отворена до някакво положение, за това е и въпросното ключе. Именно чрез нея се осигурява въздуха необходим за работата на празен ход, до колкото при 1.6 при пусната газ дроселовата клапа е напълно затворена, а въздуха минава през друг отвор, като както си забелязал МПХ накрая е конусовиден и по този начин затваря част от този отвор - така се регулира количеството въздух.Също така и на 1.6 си има начин да се провери дали се движи моторчето като се подава направо ток към него.
                      Според мен колегата е с 1.4 12 в мотор пълен инжекцион,затова и направих тая корекция ако греша и е с моно инжекцион да съгласен съм с написаното от теб П.С. Извадих си тоя извод за мотора от останалите писани коментари от него във форума,при моното моторчето не е капсуловано а се разглабя и може да му се подменят четките(то и това май само му се чупи ) и натиска директно върху рамото на дроселовата клапа и е извън корпуса на моноинжекциона

                      Коментар


                        #12
                        Bat_M 1.4 е само моноинжекцион и в двата варианта на двигателя - 75 к.с. и 80 к.с.МПХ не може да се разглобява, не и без да го счупиш. Закачено е за "корпуса" на моноинжекциона и както казах натиска газта. За да разбере обаче, че то трябва да го прави вътре в него има ключе, което се затваря при пускане на педала на газта.Не си прави извод, че всички моноинжекциони са на този принцип. Има моноинжекциони на Бош /на 1.4 също е Бош/, които имат МПХ същите като на 1.6 - посредством конус се регулира протока на въздух за празният ход. При тях при пусната газ дроселовата клапа остава напълно затворена, както е при твоя мотор 1.6 на Бравото. Това дали е моноинжекцион или многоточков инжекцион няма никакво значение за това как ще е решено регулирането на въздуха за празният ход. При някои двигатели на ВВ даже въздуха за празният ход не минава през въздушният филтър, а за него си има отделно филтърче и съответно отделен маркуч.
                        Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
                        Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше

                        Коментар


                          #13
                          Да,но колегата казва,че го прави само на студен двигател.Ако е от стъпковото моторче би трябвало оборотите на празен ход да играят винаги.Освен,ако не куплира добре,ама едва ли.Ако пък се шашка ламбдата,то тогава ще играят при загряла кола.

                          Коментар


                            #14
                            roko_ok написа:
                            Да,но колегата казва,че го прави само на студен двигател.Ако е от стъпковото моторче би трябвало оборотите на празен ход да играят винаги.Освен,ако не куплира добре,ама едва ли.Ако пък се шашка ламбдата,то тогава ще играят при загряла кола.
                            Ако моторчето е блокирало или изгоряло или му е износена "предавката" вътре и си е останало в положение достатъчно да държи стабилни обороти при загряла кола, то при студена няма да е достатъчно натисната газта за да държи оборотите.Възможен е и обратеният вариант, да е останало в положение като за по-студена кола, тогава на загряла ще са по-високи оборотите.Можеш да пробваш на твоята кола, след като си я карал и е загряла, откачаш буксата на МПХ и на другата сутрин палиш и гледаш резултата от експеримента.
                            Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
                            Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше

                            Коментар


                              #15
                              Здравейте,Да си кажа и аз мнението а моторчетата. На Фиата моторчето си мисля е бошовското с 4 или 6 крачета BOSCH № 0 132 008 600 мисля че е за 1.4 но не съм сигурен кое е/то деиства като бута дросела и подава газ/и се разглобява и се смазва вътре червячетата. Има още 1 вид за фиата но той действа на друг принцип/конусна глава и пуска или спира количеството въздух/. И при 2-та вида моторчета се тестват по един начин: сваляне и без да се изключва от куплонга се дава на контакт ако не се движат навън навътре са дали фира. Има вероятност ако се остави да излиза конуса или бронзовата талерка която бута дросела да се разглоби. 2-я вид е :по марели номера ако не се лъжа е В02 но това мисля че е за 1.6
                              Фиат МАРЕА 1.9 ТД100
                              харчи: DOSTA

                              Коментар

                              Working...
                              X