Здравейте колеги ,управляващи италиански коли.Нов съм във форума ,но след много четене и не откриване на подобен на моя проблем /проблеми/ ,реших да се регистрирам и пиша.Искренно се надявам някой да ми помогне.Та става на въпрос за Пунто 1,6 - пълна инжекция - 90 к.с. - 95 год.В началото когато се сдобих с автомобила ,всичко беше страхотно - върви ,не гори кой знае колко - абе без проблем.Веднъж обаче ми светна лампата на алтернатора ,и реших по метода на руските тествания ,за си проверя същия.Та както си работеше двигаателя ,откачих плюсовата клема на акумулатора - естествено колата изгасна.Без да изключа от контакт ,закачих отново клемата на акомулатора - и може би от тук тръгнаха всичките ми проблеми.Алтернатора се оправи ,след като установих и отстраних скъсан кабела за възбуждането на същия.Да обаче от тогава колата ми дръпна жестоко назад.Първото което се случи ,след като възстанових връзката на акомулатора ,беше ,че не искаше да запали.След отваряне и почистване на свещите /които бяха мокри от бензин/ ,колата запали ,но светна лампата на инжектора.Както и да е колата работи и върви - що годе ,но лампата си свети.Казвам що годе ,защото първо ,че тихите обороти се меняха както ,колкото и когато си поискат.Второ - колата прекъсва ,боботи двигателя ,и най странното беше ,че при подаване на газ двигателя се тормозеше и "бучеше носа".Освен това - два пъти ако запали нормално ,третия не иска и опала - отново зацапани свещи.Вадя ,почиствам ,слагам и пали от раз.Сменил съм какви ли не свещи - Бош ,Магнети марели ,Денсо ,а последно съм със АЦ Делко.Сменил съм кабелите ,сменил съм акомулатора със по-голям.Смених въздушен филтър.Няма и няма - не иска да се оправи.Освен това ,забелязах ,че когато ми свети лампата на инжектора ,колата върви по-добре околкото като изгасне ,зашото се е случвало и да изгасне.Забелязах преди време ,че маркучето от картера ,до смукателната част на колектора - след дроселната клапа ,е скъсано - оправих го ,и от тогава лампата на инжектора ми просветва от време на време.Колата пак не върви и си прави каквото иска.Най-голям проблем ми се явява зацапването на свещите.Подам ли стартер ,не трябва да го връщам ключа за втори опит - просто нямам такъв-или трябва да запали ,или свещите са отишли -зацапали.Ходих къде ли не на сервизи ,на Елкон ,на какво ли не - само на врачка не съм я карал - е ,няма и няма.Елкона казва ,проблем в дросела за изгорели газове - така и не можаха да ми го покажат тоя дросел.Изтриват ми уж грешките натрупани в компютъра ,но пак същата история.Та вече реших сам да се оправям.От двигатели разбирам ,що годе ,но силата ми е в токовете - все пак съм електромонтьор.ЩЕ СЪМ МНОГО БЛАГОДАРЕН на всеки който може да помогне със какъвто и да е съвет и идея.Благодаря Ви предварително.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Много проблеми и всичките странни.
Collapse
X
-
колата работи по-добре при светнала лампа за инжектора защото тогава компа бърка сместта в авариен режим.въпроса е какво го кара да влиза в авариен режим - то ще да е същото, което го кара да мокри свещите...тази кола с бобина ли е или с дистрибуторна капачка? търси проблема там, където не си барал още...ако е с капачка - почисти я...ако е с бобина - намери друга за проба.В сервиза съм!
Коментар
-
yodaaplus написа:колата работи по-добре при светнала лампа за инжектора защото тогава компа бърка сместта в авариен режим.въпроса е какво го кара да влиза в авариен режим - то ще да е същото, което го кара да мокри свещите...тази кола с бобина ли е или с дистрибуторна капачка? търси проблема там, където не си барал още...ако е с капачка - почисти я...ако е с бобина - намери друга за проба.
Коментар
-
диагнозата е изпукал някой електронен блок във следсвие махане на акумулатора и рязкото вдигане на напрежение във системата , тъй като алтернатора е останал без товарпод блок може да се разбора всичко със полупроводникови елементи вътре дори и ЕКУ-то , комутатор драйверите за инжекторите но като за начало смени си ТПСа и виш дали ще се оправиPower Under Pressure
Коментар
-
Колега понеже казваш че разбираш от токове имам едно две въпросчета.След откачането на акомулатора и т.н. измервано ли е колко зарежда колата в смисал в границите на нормалното ли е до 14.2 волта ако нее смени релето за зареждане.Другото което може да е станало да си гръмнал някой диод в диодния блок и сега да работи на прав ток ама само тя да си знае колко е прав и да ти създава доста ядове от това понеже цялата електроника се чуди какво да прави особено Екюто.А и още един съвет който еи наи безобиден и не иска нищо откачал ли си акомулатора и да я оставиш да поседи около час два без него за да си ресетне настройките(не грешките ) на компа ако не си опитай с това.И още нещо че сега се сетих не е препорачително да се кара с червения сервизен ключ а със сините не знам точно защо само знам че е така а и имаше някъде темичка по въпроса ма не ми се търси сега поразгледаи в търсачката за такава тема,Успех от мен
Коментар
-
Bat_M написа:Колега понеже казваш че разбираш от токове имам едно две въпросчета.След откачането на акомулатора и т.н. измервано ли е колко зарежда колата в смисал в границите на нормалното ли е до 14.2 волта ако нее смени релето за зареждане.Другото което може да е станало да си гръмнал някой диод в диодния блок и сега да работи на прав ток ама само тя да си знае колко е прав и да ти създава доста ядове от това понеже цялата електроника се чуди какво да прави особено Екюто.А и още един съвет който еи наи безобиден и не иска нищо откачал ли си акомулатора и да я оставиш да поседи около час два без него за да си ресетне настройките(не грешките ) на компа ако не си опитай с това.И още нещо че сега се сетих не е препорачително да се кара с червения сервизен ключ а със сините не знам точно защо само знам че е така а и имаше някъде темичка по въпроса ма не ми се търси сега поразгледаи в търсачката за такава тема,Успех от менPower Under Pressure
Коментар
-
Ами на диагностиката ,не отчете нищо - поне така каза майстора.Никакви записани грешки и нищо странно във работата на машината - това го казва човека който ми прави диагностиката ,и пред когото при запален двигател оборотите на същия така се меняха ,а той - нищо и няма - нормално е всичко.Та относно запалителната система - с електронен блок е ,т.е. без дистрибуторна капачка.Измервал съм многократно зареждането - 14,4 волта без товар - само двигател ,и 14,2 волта под товар - основните по-големи консуматори.Смятам ,че е нормално.Пробвал съм не час ,ами цела вечер да стои с откачен акомулатор - без резултат.Не разбрах какво е това ТПСа ,което да си сменя - моля разяснете ми.Сега съм вече на етап ,сам да си сглобя един интерфейс към ЕКУ-то и да си тествам колата сам.Пробвал съм със смяната на запалителния блок /бобината/ - резултат - нулев.Ако е от значение - сутрин когато е студена,без значение дали е зима или лято,трябва да я държа повече на стартер докато запали.Ако някой колега има сглобен интерфейс ,би ли ми услужил за да си видя аз колата какво става с нея ,че ми омръзна през ден два да чистя свещи.Благодаря отново на всички които се опитват да помогнат - на много места ходих ,много "майстори" я гледаха,безрезултатно ,и сега само тук във форума очаквам да открия помощ.Благодаря отново на всички.
Коментар
-
WhitePower написа:Bat_M написа:Колега понеже казваш че разбираш от токове имам едно две въпросчета.След откачането на акомулатора и т.н. измервано ли е колко зарежда колата в смисал в границите на нормалното ли е до 14.2 волта ако нее смени релето за зареждане.Другото което може да е станало да си гръмнал някой диод в диодния блок и сега да работи на прав ток ама само тя да си знае колко е прав и да ти създава доста ядове от това понеже цялата електроника се чуди какво да прави особено Екюто.А и още един съвет който еи наи безобиден и не иска нищо откачал ли си акомулатора и да я оставиш да поседи около час два без него за да си ресетне настройките(не грешките ) на компа ако не си опитай с това.И още нещо че сега се сетих не е препорачително да се кара с червения сервизен ключ а със сините не знам точно защо само знам че е така а и имаше някъде темичка по въпроса ма не ми се търси сега поразгледаи в търсачката за такава тема,Успех от мен
Коментар
-
Това с откачения кабел на алтернатора не се бях сетил да направя - благодаря за идеята-ще го пробвам.Но мисля ,че ако в постоянното напрежение е налице и променливотокова съставна от НЕ работещи 1 или 2 фази на алтернатора ,то тогава това напрежение би трябвало да се хване с мултицет на променливо напрежение или на екрана на осцилоскопа.Поправи ме колега ако не съм прав.
Коментар
-
tubeamplifier написа:Това с откачения кабел на алтернатора не се бях сетил да направя - благодаря за идеята-ще го пробвам.Но мисля ,че ако в постоянното напрежение е налице и променливотокова съставна от НЕ работещи 1 или 2 фази на алтернатора ,то тогава това напрежение би трябвало да се хване с мултицет на променливо напрежение или на екрана на осцилоскопа.Поправи ме колега ако не съм прав.
Коментар
-
Снощи стоях до късно в гаража и си поиграх да откача кабелите ат алтернатора.Сутринта при паленето се оказа ,че за първи път ми се налага да въртя на стартер доста по-дълго от нормалното ,докато запали.Както и да е запали.Тръгвам ,и понеже до службата е само 2 км. реших да завъртя из града.Същата работа - високи обороти ,трудно потегляне от место.Оборотите след това се нормализираха ,но за малко.Отново плаване на оборотите ,абе общо взето без промяна.Интересното се оказа по-дългото въртене на стартер - около 5-6 секунди ,без да пускам ключа - пусна ли го и айде зацапва свещите и трябваше пак да вървя пеша.Освен че зацапва свещите - намокря ги ,като ги подсуша само и се вижда ,че не са чисти ,както нормални свещи ,а имат черен нагар ,който се сваля само с телената четка.Давайте други предложения.А как мога да си проверя датчиците дали работят.И ако може некакво обеснение кой датчик точно за какво е ,щото се заблуждавам явно.
Коментар
-
Прилича ми че ти е много богата сместа. За това може да има множество причини като се почне от стъпков мотор, ТПС, ламбда сонда.Щом имаш осцилоскоп на разположения - виж си показанията на ламбда сондата - трябва се менят от 0 до 1 волт. Даже и с мултицес става ама не е много сигурно.Колко ти е разхода? Засичал ли си го?Освен това я вземи кажи какви грешки ти изтриваха, поименно...Тя че има колата проблеми, има, ама ходим да гадаем така.Alfa Romeo 147 1,6 ts, 2002 и то само на бензин...
Alfa Romeo 159 SW ti, 2,4JTDm, Nero carbonio.
..т'ва е Алфа,последното което губиш е надежда...
Коментар
-
да не си изгорялламбдата или нещо в ЕКУPunto 1.2 75 ELX `97 /BRC Lambda Control/-продава се на части!!
Втората......пак същата!
(_-_)______////_______(_-_)
Punto75-Вече на жената!
Третата =Ино и шес= LPG POWER STAG Stilo MW 2004
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар