Ами проблема се появи от 1-2 седмици - някакво тракане, даже не е тракане а като чукане от към вала. И преди се е появявало, когато беше много студено - като я запаля потракваше 20-на секунди и после спира. Сега обаче трака когато си иска .... спира от време на време, не съм 100% сигурен, но когато я карам по-продължително тогава май спира - най-вече извън градско, пробвах да я запаля и оставя на място да загрее - но не спира, пробвах я да я форсирам и на високи обороти - пак не, даже вчера както си я карах на 2000/2500 изведнъж спря и си работи както трябва до нас. Миналия ден пък още сутринта студена като я палнах не трака, появи се после като позагря. Колата е за смяна на масло, даже щях да го сменя до сега ако не се беше разтракало това, също е със сменен вал и хидр. повдигачи преди 10 000 км. Също при смяната на вала преди не са сменяли гумичките на магистралата казаха че било ОК .... само изчистиха всичко от старото масло. Ами това е, неможах по-точно да обясня защото не й разбирам, за това ще сложа и едно клипче. Въпроса ми е (тъй като ако се наложи на тая кола да сменям пак валове, повдигачи ..... си земам Гоуф ) та ... какво да направя - да сменя маслото, да я промия хубаво с нафта преди новото и да видя как ще е след това или преди да го сменя да отворя горе капака, да извадя магистралата и да сменя гумичките и след това маслото? Ето го и клипчето: http://www.boozho.com/uprofile.php?id=2342 - името е "private 3"
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Fiat Brava 1.4/12v странен шум на мотора
Collapse
X
-
Колега,най-напред мисля,че ще е правилно да отвориш капака на мотора.Сваля се лесно,свали и тая магистралка и я накисни в коресилин за една нощ,продухай я на сутринта с някакъв компресор и хубаво и провери дупчиците,откъдето пръска с карфица или игла дали са разпробити.После продухай пак.Този маслен паяк се разглабя даже и на отделни части.Според мен предният път не си му направил нужната профилактика.А това е голяма грешка и много хора си мислят,че е достатъчно да сменят вала,кобилиците и повдигачите.Според мен е задължително да се обърне особено внимание на тази маслена магистрала,защото в нея се корени проблема и ако ти е затлачена и диамантен вал да сложиш пак ще се изяде.И непременноси смени гумичките на маслената магистрала.Те не се късат,просто се втвърдяват с времето,стават като пластмасови и нищо не уплътняват.Вярно,че са ненормално скъпи(80 лв комплекта),ама какво да се прави.Аз лично на едно място ги намерих за 32 лв комплекта и не посмях да си ги купя,за да не стане като в поговорката за евтиното и скъпото.Дано не ти е изяло вала,според мен не се маже добре,а пък и си сменял преди 10 000 повдигачите.За този мотор е препоръчително смяната на маслото да е на 8000(като при дизелите Yellow_Flash_Colorz_PDT_16 ) и задължително на 10 000.
-
Мерси за изчерпателния отговор колега. Да това и ще направя - ако не утре, в други ден. Ще сваля капака от там магистралката, даже може преди да я махна да запаля и да видя от всякаде ли пръска .... после както каза - керосин, компресор .... и я слагам пак да пробвам ако всичко е наред значи е била запушена и после пак същата процедура + гумички и масло. Само още ми е странно защо като е запушена от време на време се оправя - даже днес пак като се разтрака на път за Русе спрях в едно село и изчаках да загрее ,дигна си градусите включи перката и тогава тръгнах - след 20-на метра и спря да трака. Както и да е - от всичко поне ще науча и аз нещо ново П.П Да питам също и за маслото ако може някаква марка по-конкретно - за селения голд знам, сега погледнах тубата от маслото дето са ми сложили последния път: http://www.dynamicparts.de/bg/show-product.php?id=3 - струва ли си да слагам пак същото?Fiat Brava 1.4/12v (96).... ммм бордо !
Citroen Berlingo 1.4/8v (04)
Коментар
-
Ами аз съм с масло AC DELCO 10W40,с него е карал собственика на новата ми глава(изглежда като току що излязла от завода),затова и аз го предпочетох.Карал е с него близо 40 000км.5 литра=45лв.Поне няма ментета и не е "бутилирано" в Турция.И при мен беше така-само като загрееше пръскаше,не знам защо.Явно маслото като позагрее и пробива малко.Гледай да направиш тази процедура колкото може по-скоро,за да не ти изяде новият вал.И задължително смени гумичките на маслената магистрала.А тя самата се разглабя дори и на 3-4 парчета,стига да ти се занимава.Разглабя се там където болтовете,които я крепят се нанизват.Един колега беше ми писал и как става.Пъхаш две отверки в отворите и развърташ с умерена сила.Те се раздвижват и тръбичката излиза.Така ще можеш и да я погледнеш отвътре тръбичката.Аз лично като я продухвах не я разглабях ами затворих отворите за повдигачите и тези за болтовете с изолирбанд и духах през отвора,откъдето влиза маслото.По този начин позволих на въздуха да излиза само през отворите,откъдето се пръска вала(тези малките дупчици).Ако пък след всичко това отидеш и да ти измерят колко бара налягане вдига маслената помпа евала :D трябва да е 1 бар при 1000 оборота и 4 бара при 4000 оборота.Успех.
Коментар
-
Ахх мерси пак за инфото .... намерих инструментите за капака - утре я почвам .... и днес цял ден обикалям по познати и разправям как само трябва да намеря "керосин" за магистралата и всички ме гледат като изтребители и аз обаче упорито твърдя че керосин ми трябва ... накрая някой се изцепи - абе да не е "коресилин" .... офф направо пребледнях - ама така е като си нямам представа. Поне няма да съм сам организирал съм познати майсторчета така че предполагам до 2-3 дена ще почна да наказвам русенските голфчета :PFiat Brava 1.4/12v (96).... ммм бордо !
Citroen Berlingo 1.4/8v (04)
Коментар
-
Магистралата се крепи само на мисля 4 бяха болтовете,т.е.тези същите болтове крепят и черупките на вала,ама ти ще ги развиеш едностранно без да пипаш вала.Той ще остане да си се крепи с болтовете от другата страна на черупките.Като го отвориш и видиш ще придобиеш най-ясна представа.Магистралата се дърпа нагоре,като най-тегаво излиза оттам,където е тръбичката през която влиза маслото в нея.Там аз подпъхнах отверка като лост от първи род между тръбичката и корпуса на главата,но на главата подложих парцал,за да не се нарани.Първо можеш да подчукнеш леко тръбичката насам натам,та да се раздвижи,защото с времето се е спекла там.Ама я почуквай много леко,за да не я нараниш,че нова такава магистрала е 160 лв.
Коментар
-
Колега аз съм с масло на Xenum и колата да ти кажа не трака толкова, колкото със Селенията.Маслото се води карбон-графитно и на цвят е тъмно!Предназначено е за по-голями натоварвания на двигателя и самото триене на частите е намалено!Аз съм доволен от него.Една туба е 5л. и струва 94лв..Поне аз толкова дадох за него и знам, че е оригинално, защото един приятел ми го донесе и работи в Expert Olis, които са вносителите на тези продукти!
Коментар
-
Чак днес успях да извадя магистралата .... както и да е - имах 2 запушени гумички към повдигачите също и най-дясната дупка на магистралата към първата гърбица от дясно на ляво (под капачката) от където и тракаше. Първо ги извадих и в нас на сухо само ги продухах (по метода с тиксото и една по една) .... магистралката се разделя на части да и става още по лесно. После я сложих и с отворен капак запалих мотора - няма тракане, няма стъргане - всичко както трябва ,направо мъркаше, но тая последна дупчица пак не омасляваше (въпреки че ги минах с топлийки). Сега съм я свалил пак на части в една купа и залята обилно с кореселин. Утре мисля на компресор да я занеса .... до тук всичко е ок, забравих също да кажа че вала го гледаха и е Ок, само най-дясната гърбица (от където тракаше и е запушено) има много леко износване, но нищо фатално .... но най-много ме плаши това което намерих в вътре в маслото до вала: http://picbg.net/u/5370/33249/411263.jpg http://picbg.net/u/5370/33249/411264.jpg Нещо като метален пръстен .... също и много метални стружки в маслото. Отчупено е от някаде, но неможахме да видим от къде, капака не съм го отварял от преди 10-11 000 км от както ми смениха вала и си мисля че може и да са си оставили ръцете - ама стружките .... за тях нямам идея. Утре ще продължавам с маслото ако е хубаво времето, че пак трябва се промива явно всичко.Fiat Brava 1.4/12v (96).... ммм бордо !
Citroen Berlingo 1.4/8v (04)
Коментар
-
svetli4a написа:Нещо като метален пръстен .... също и много метални стружки в маслото. Отчупено е от някаде, но неможахме да видим от къде, капака не съм го отварял от преди 10-11 000 км от както ми смениха вала и си мисля че може и да са си оставили ръцете - ама стружките .... за тях нямам идея. Утре ще продължавам с маслото ако е хубаво времето, че пак трябва се промива явно всичко.
Коментар
-
Остави майтапа колега ... това май наистина е от бира ... точно като онея капачки от Туборг. Тая вечер го сравнявахме - само отзад опашката я няма. Офф незнам ... немога да съм 100% сигурен иначе до сега да съм отишъл при онова кюфте дето я прави и .... няма да споменавам че ще се води после предумишлено. П.П Иначе за гумичките ясно - въпреки че неизглеждат опекани или втвърдени ще послушам съветите на колегите и ще ги сменя.Fiat Brava 1.4/12v (96).... ммм бордо !
Citroen Berlingo 1.4/8v (04)
Коментар
-
Колега може наистина да пробваш и с Меглио вместо коресилин и желателно продухвай на компресор за по-добър ефект.Специално аз като гледам меглиото сваля повече,отколкото коресилина.Ако гумичките чукат на твърдо като ги удряш в твърда повърхност,значи са за смяна или ако имат"коремчета"отдолу откъм дупчицата.Това наистина прилича като от капачка от бира от тези с опашката.Тия дето са ти я правили хубаво да ги насосаш.Просто няма такъв чарк вътре в главата.И според мен е външен елемент :D А стърготините сигурно са от вала,при мен беше пълно.Колеги най-странното е следното нещо-защо винаги се запушва най-дясната дупчица на маслото?Е това не мога да разбера.Дайте да поразсъждаваме върху тоя въпрос и да го предотвратим,ако може това нещо.Значи на мен най-много точно тази гърбица ми беше изядена(под капачката за масло).На колегата aleh_q-също.Отворихме го заедно и видяхме.На двама приятели,които не са от форума-също.А защо точно тази?Някой има ли някакви предположения?Моите всичките се бяха изяли,ама тази беше станала на кръгче направо и не чукаше,а направо къртеше оттам.Такова тропане се чуваше.Но има причина някаква на 4 изядени вала все една гърбица да е проблемна.На alex_q нататък от тази гърбица вала му беше като нов!!!Това съм сигърен,че не е съвпадение.Сигурен съм също така,че и преди това някой от форума,даже ако не се лъжа дори бяха двама се оплакваха от същото.Е то бива съвпадение бива,ама тука си говорим вече за твърда тенденция.
Коментар
-
Магистралката лъсна от кореселина .... държах я цяла нощ и общо на 2 пъти я киснах като прецедих след извесно време течноста защото беше цялата в мизерия. Доволен съм, не съм пробвал другия препарат, но това свърши работа повече от добре за инфо прозводство е на "нинахим". Всичко лъсна до метал. Друго не съм правил днес защото тук в Русе за нула време ни затрупа пак (б*си времето). Взех един магнит да пообера малко стружките докат я закарам в канала на един познат за маслото .... че там и някви промивки с нафта ще правим ... офф. Иначе незнам как може за 2 години пак да тръгне да ми яде тоя вал, верно че сега тракаше, ама това от седмица, не ми се вярва за тоя период да е станало. Точно както казваш колега roko_ok най-дясната гърбица е тръгнала, а на стария съшата работа - пак тя беше най-много изядена. Сега ще я постегна, но за последно вече - наистина взе да ми писва и ще почна да се оглеждам направо за друг мотор (както ми предложиха при първия ремонт) или друга марка. Верно че с първата кола човек се учи хем да кара хем да прави .... ама аз зех да изоставам с карането :DFiat Brava 1.4/12v (96).... ммм бордо !
Citroen Berlingo 1.4/8v (04)
Коментар
-
svetli4a написа:Остави майтапа колега ... това май наистина е от бира ... точно като онея капачки от Туборг. Тая вечер го сравнявахме - само отзад опашката я няма. Офф незнам ... немога да съм 100% сигурен иначе до сега да съм отишъл при онова кюфте дето я прави и .... няма да споменавам че ще се води после предумишлено. П.П Иначе за гумичките ясно - въпреки че неизглеждат опекани или втвърдени ще послушам съветите на колегите и ще ги сменя.
Коментар
-
Според мен е тръгнало да ти го яде,защото не сте промили магистралката и се затлачва с времето.Ако се смени само вала без промивка на тръбичките винаги ще става така.Дори си мисля,че е хубаво на едно 50 000км да се сваля тая магистрала и профилактично да се промива.Не се изискват много усилия,а и какво да правим като е такъв двигателя...явно се нуждае от повече обгрижване.
Коментар
-
Аз мисля да направя утре други ден същата процедура,обаче смених маслото преди 300 км нали няма да има проблеми ако изчистя магистралата и си я поставя без да източвам маслото,а също мисля да източа и повдигачите.Вие кво ще ме посъветватеКарал-Fiat Bravo 1.4 /1.6 Stilo 1.6
И сега Мръсен дизел. АР 147 1.9 150.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар