Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Браво 1.4, 12 V - натяга клапани и губи цилиндър ?!

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Браво 1.4, 12 V - натяга клапани и губи цилиндър ?!

    Здравейте колеги .. Година и нещо карах форд 1.8 D и това си беше адски непретенциозна кола. Наскоро взех Браво. Знам, че е карана от предния собственик с кофти масло и че е позабравял да го сменя .... Вала ми е надраскан (но не много), реших да го сменям, с това сменям и повдигачите на клапаните. Всичко сглобено, палим, в момента, когато се напълнят с масло повдигачите, колата гасне ... Няколко пъти се повтори това, върнахме стария вал ... карах около 80 км - цял ден нищо и няма, вечерта колата пусната по инерция ... тя гасне - аз паля ... тя гасне - аз паля ... като дам на скорост гърми и тресе ... Няма цилиндър ...и натяга клапани ... Мисля си, че може да има нещо и със свещите ... Някой да има препоръки, какво да и гледам и защо не си хареса вала - чисто нов е .... 10xx за вниманието ... :P

    #2
    При мен беше обратното - след като смених вала, кобилиците и повдигачите, двигателя работеше на 3 цилиндъра като е студен. Още си остава мистерия защо след като загрее се оправяше. Проблема се оказа, че чисто новия вал в комплект с кобилиците са държали някой клапан отворен. Просто новите части са толкова хубави, че по-добре нищо да не сменяш по тая кола, за да не се вкараш в приключение като мен.Ако искаш изтегли си от тук ръководството на Фиат и на стр. 28 и 29 ги има описани допустимите размери. Може да пробваш и със стари повдигачи на проблемните цилиндри.
    Fiat Brava 1.4SX '97 (Бензин & Метан)

    Коментар


      #3
      А покрай този ремонт нещо друго да е правено ,като например смяна на масло ,филтър.Освен това въпреки и малковероятно този ефект може да се получи от неправилно зацепване на разпределителния вал.Аз дотука разбрах че с новите повдигачи и стария вал пак го прави номера така ли е ,или сложихте и старите повдигачи с стария вал.Попитай майсторите по оригинални белези ли зацепват ремъка или по правени от тях при разглабянето.Не вярвам новия вал да е толкова фалшив но все пак измерихте ли двата вала за разлика в градусите на гърбиците и тяхната височина.

      Коментар


        #4
        Ахаааам, значи не ми е дефектно моето Бравче .... Не, че това е добра новина де, но все пак ... Да и аз съм на мнение, че новите чарколяци са голям боклук ... ама все пак, няма как само на стари да го караме ... А spark... в крайна сметка ти как се оправи ?!

        Коментар


          #5
          MEMO написа:
          А покрай този ремонт нещо друго да е правено ,като например смяна на масло ,филтър.Освен това въпреки и малковероятно този ефект може да се получи от неправилно зацепване на разпределителния вал.Аз дотука разбрах че с новите повдигачи и стария вал пак го прави номера така ли е ,или сложихте и старите повдигачи с стария вал.Попитай майсторите по оригинални белези ли зацепват ремъка или по правени от тях при разглабянето.Не вярвам новия вал да е толкова фалшив но все пак измерихте ли двата вала за разлика в градусите на гърбиците и тяхната височина.
          Последно в колата е стария вал и новите повдигачи ... Но съм сигурна в кадърността на тези, които ми я правят, така че лично за себе си оставям на страна факта човешка грешка или некомпетентност ... Събота ги разглобяваха 3 пъти - като тогава се опитваха да си хареса новия вал без да снемяме повдигачи, още не ги бяхме купили ... в неделя още веднъж се разглобява това чудо като се сменяха повдигачите .... пак правеше проблема ... и накрая компромисния вариант беше стар вал нови повдигачи. Да, маслото ми е сменяно. Още като я купих колата, сложих една добавка за до 200-300 км. Минах ги километрите и сменяхме маслото събота. И неделя карах около 70-80 км без никакъв проблем, имаше и подобрение, при тихите обороти не тресеше така ... и накрая буквално на 500 м от блока ми изгасна колата и .... започна да го прави това нещо отново. Когато се запали на място колата направо ми напомня на дизел ...

          Коментар


            #6
            Ами проблема го реших като отидох до Ямбол в сервиза на хит-ко и смениха 3-те нови кобилици с друга марка (сигурно по-ниски) и това е. Стотни от милиметъра и двигателя е на 3 цилиндъра. Новия ми вал е марка АЕ и след 2 години пак леко е тръгнал да го яде.
            Fiat Brava 1.4SX '97 (Бензин & Метан)

            Коментар


              #7
              За да си харесат стари повдигачи нов вал,трябва преди това да се източат от маслото,което е вътре в тях и да се поставят празни.

              Коментар


                #8
                То това ако не са го направили тя изобщо няма да запали, ще върти все едно е без свещи, без грам компресия на нито един цилиндър
                Fiat Brava 1.4SX '97 (Бензин & Метан)

                Коментар


                  #9
                  Да, преди поставяне на повдигачите ги цедиха на менгеме .... За сега нямам ново инфо, вчера не сме се занимавали с нея ..

                  Коментар

                  Working...
                  X