Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Самофорсира се, помогнете моля.

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Самофорсира се, помогнете моля.

    Здравейте колеги. Много ви моля за помощ, защото вече ми писна Колата е Bravo 1.6 16V края на 1998 година с пластмасовите колектори. Проблема е, че се самофорсира до 3000-4000 оборота когато освободя от скорост, а когато я изфорсирам аз докато е в такова положение и се оправя. Не го прави всеки път, даже има дни в които е перфектна. Края на лятото имах същия проблем и тогава пак по съвет на колеги от форума смених MAP-а, който всъщност беше нов, а аз върнах стария и 2 месеца нямаше проблеми. Старият MAP бях го сменил заради друг проблем, но се оказа, че въобще не беше от него и той си работи нормално. В момента и с двата MAP-а прави така и не съм сигурен дали е от тях, въпреки че веднъж когато "изпадна в самофорсиращо състояние" реших да и разкача кабела на MAP-а и оборотите веднага паднаха на 750-800. Интересното е, че когато жената кара, колата се самофорсира много по-често отколкото когато аз я карам Също така на два пъти, когато беше на скорост без газ си подаде сама газ Ето и какво е сменяно и правено:1. на диагностика няма никакви грешки и всичко работи както трябва;2. почистено е моторчето и дроселовата клапа;3. проблема го има и с двата MAP-а които имам;4. сменен е датчика за температурата на водата (този който е на термостата);5. горивна помпа;6. кабели и свещи;Моля ви ако имате идеи от какво може да е, ще съм благодарен ако ги споделите.
    Alfa Romeo 156 1.8 Twin Spark 10.1998
    Fiat Bravo 1.6 16V 1998 - на жената, вече продадено

    #2
    Колега няма двигател дето да се изфорсира до 3000-4000 оборота при затворен дросел /ОСВЕН АКО НЕ СМУЧЕ ВЪЗДУХ ОТНЯКЪДЕ/,независимо от това какво дава мапа или какво иска компютъра това е невъзможно без да се отвори дросела, така че земи да си провериш механизъма на дроселната клапа /пружини вилки / и жилото на газта.Почисти всичко и смажи провери и жилото.Мисля че нещо пречи на дросела да се затвори след отнемане на газта.Това противоречи на другите ти симптоми ,но нищо не ти пречи да опиташ.

    Коментар


      #3
      Колеги, и аз имам подобен проблем... при мен се форсира на празен ход до 2500 оборота но не ги държи постоянно а се колебаят между 1000 и 2500 в рамките на няколко минути... след това проблема изчезва и се появява отново след неопределен срок от време..На диагностика нищо не показва... чистено е стъпково моторче и дросела, проблема стой вече можеби година.Колата е Bravo 1.6/16v 96 година.Вероятно проблема на колегата е сходен..

      Коментар


        #4
        teo2 написа:
        Колеги, и аз имам подобен проблем... при мен се форсира на празен ход до 2500 оборота но не ги държи постоянно а се колебаят между 1000 и 2500 в рамките на няколко минути... след това проблема изчезва и се появява отново след неопределен срок от време..На диагностика нищо не показва... чистено е стъпково моторче и дросела, проблема стой вече можеби година.Колата е Bravo 1.6/16v 96 година.Вероятно проблема на колегата е сходен..
        Колеги, предлагам да сформираме група. Колата ми е така от 16 месеца, какви ли не "майстори" я гледаха и какво ли не й баяха, проблема продължава да съществува. В чудо съм се видял. Обаче поне й свикнах. Ако намерите някакво разрешение на въпроса, свиркайте. До там съм стигнал, че съм сменил:1) Дроселова клапа;2)TPS;3)Електромагнитен клапан за въздух за обороти на празен ход;4)Два броя температурни датчици;5)Компютър.Накрая ще взема да я сменя цялата и работата ще се оправи.
        ПОДКУПИ ПРИЕМАМ САМО В ПЕТЪК !!!

        FIAT CROMA 2000ie 8V 1987год.

        Коментар


          #5
          отговора ми е специално към колегата дето пусна темичката понеже и аз съм със същия мотор и съм минал по тоя път,колега савета ми е да си провериш моторчето за празен ход дали си е влезнало добре в местото понеже при нас не е с болчета а само се набива и ако си е намажи около него със силикон или к+д за да може да уплатни както трябва но най вероятно е да е излезнало,другия вазможен вариант е да смуче въздух от уплатненията на самите смукателни тръби дето се саединяват с металните успехи от мен

          Коментар


            #6
            такааа, да се включа и аз за някой може да е интересно това дето ще споделя, понеже и аз съм имал същия проблемколата е ланча делта 1.6 двигателя 835C1.000 (ако наистина има някакво значение). за две години и половина откакто я карам, този номер ми го е направила 5-6 пъти, като във всичките случаи при появяването на проблема най-много след 2-3 дни вече го няма и месеци след това всичко работи нормално. затова и никога не съм я и карал на майстор или някаква диагностика, нито съм чистил стъпкови моторчета (иначе нямам проблеми с оборотите) и т.н.голямо впечатление ми направиха два от случаите в които колата се самофорсираше.първия беше лятото след като бях минал почти цялата магистала хемус на 5000 оборота, а втория беше наскоро след като няколко дена я бях държал без акумулатор аз честно нямам никаква идея що става така
            Lancia Delta 1.6 i.e.

            Коментар


              #7
              Bat_M написа:
              отговора ми е специално към колегата дето пусна темичката понеже и аз съм със същия мотор и съм минал по тоя път,колега савета ми е да си провериш моторчето за празен ход дали си е влезнало добре в местото понеже при нас не е с болчета а само се набива и ако си е намажи около него със силикон или к+д за да може да уплатни както трябва но най вероятно е да е излезнало,другия вазможен вариант е да смуче въздух от уплатненията на самите смукателни тръби дето се саединяват с металните успехи от мен
              е тук е истината. залагам на пропуск от гарнитурата на смукателните тръби

              Коментар


                #8
                Добре колеги, ако смуче въздух от съединението между пластмасовите и металните смукателни тръби не трябва ли да го прави винаги? Възможно ли е въпросната дупка ту да се отваря, ту да се затваря че да се получава така Относно моторчето дали е добре набито, преди няколко дена като почиствах клапата и него, не ми направи впечатление да е излязло от гнездото си, погледнах. Въпреки това пак ще разглобя да огледам механизма на дроселовата клапата, моторчето ще уплътня със силикон, както казват колегите Bat_M и MEMO. Също така поръчах жило за газта, 10 левчета. Засега това са нещата които мисля да направя почивните дни, ако е хубаво времето, пък ще видим какво ще стане.
                Alfa Romeo 156 1.8 Twin Spark 10.1998
                Fiat Bravo 1.6 16V 1998 - на жената, вече продадено

                Коментар


                  #9
                  При мен на два пъти имах такива проблеми за по около няколко седмици.В момента проблемът се е покрил някъде и си държи ниски обороти.

                  Коментар


                    #10
                    Bloodless написа:
                    Добре колеги, ако смуче въздух от съединението между пластмасовите и металните смукателни тръби не трябва ли да го прави винаги? Възможно ли е въпросната дупка ту да се отваря, ту да се затваря че да се получава така Относно моторчето дали е добре набито, преди няколко дена като почиствах клапата и него, не ми направи впечатление да е излязло от гнездото си, погледнах. Въпреки това пак ще разглобя да огледам механизма на дроселовата клапата, моторчето ще уплътня със силикон, както казват колегите Bat_M и MEMO. Също така поръчах жило за газта, 10 левчета. Засега това са нещата които мисля да направя почивните дни, ако е хубаво времето, пък ще видим какво ще стане.
                    бих го обеснил по тоя начин това за (дупчицата) ако може така да се нарече,когато е малка стъпковия мотор успява да компенсира навлезлия излишен въздух и да задържи двигателя на определените обороти но вече ако се отвори и стане малко по голяма тая(дупчица)вече просто няма как да стане и се получава исфорсирването на двигателя и точно тогава стъпковия мотор трябва да затвори още но вече е упряло в леглото си стеблото му и го избутва навън от гнездото в което е хванат(предполагам щом си го вадил знаеш как е закрепено с една пружина шайба)а относно гумените уплътнения дето са между пластмасовите тръби и алуминиевите с течение на времето се испичат и вече не испълняват предназначението си затова поне на моята и там съм намазал с к+д, има и още една гарнитура която е клингиритова и се намира между алуминиевите тръби и главата на двигателя там също съм намазал със к+д и добре съм притегнал всички гайки и болтове по цялата система за въздуха,забравих да спомена че може да засмуква и от О пръстенчетата на самите дюзи дето влизат в леглата си и там вече наистина проблема доста трудно се открива от коя дюза еП.С.Много лесно може да разбереш от каде идва точно със спрей за помагане на запалването на дизел(флакон етер) палиш и оставяш на оборти и пръскаш по малко по въздуховода където има съединения включително и по корпуса на стъпковия мотор,оста на дроселовата клапа ,тпса и там където се вдигнат оборотите там засмуква Успех на всички и безаварийно каране

                    Коментар


                      #11
                      Здравейте отново колеги. След като смених жилото, прегледах и смазах дросела, проверих моторчето дали е набито добре и уплътних със силикон, ефект никакъв Днес колата пак се самофорсираше, както примерно ту 2000, ту 4000, така и директно на 4000-5000 и седи там. Въпреки, че знаех, че ще се запише грешка в компютъра, излязох и разкачих MAP-а и нещата си дойдоха на мястото. Сега като се замисля тези проблеми започнаха след като смених дросела с набитите в него МПХ и TPS, с втора рък такъв. Започвам да си мисля, че проблема е в МПХ-са, въпреки, че не си обеснявам защо като разкача MAP-а и спира да се самофорсира
                      Alfa Romeo 156 1.8 Twin Spark 10.1998
                      Fiat Bravo 1.6 16V 1998 - на жената, вече продадено

                      Коментар


                        #12
                        Проблема може и да е TPS.
                        Allergic To The Counterfeit

                        Коментар


                          #13
                          Bloodless написа:
                          Здравейте отново колеги. След като смених жилото, прегледах и смазах дросела, проверих моторчето дали е набито добре и уплътних със силикон, ефект никакъв Днес колата пак се самофорсираше, както примерно ту 2000, ту 4000, така и директно на 4000-5000 и седи там. Въпреки, че знаех, че ще се запише грешка в компютъра, излязох и разкачих MAP-а и нещата си дойдоха на мястото. Сега като се замисля тези проблеми започнаха след като смених дросела с набитите в него МПХ и TPS, с втора рък такъв. Започвам да си мисля, че проблема е в МПХ-са, въпреки, че не си обеснявам защо като разкача MAP-а и спира да се самофорсира
                          колега мисля че като се разкачи мапа вкарваш компа в авариен режим а и при теб май както и при мен мапа има и температурен датчик (поне при мен е така ’пластмасовите колектори’)така че като разкачиш едното се разкача и другото а и ролята на мапа доколкото знам май е да определи количеството въздух което влиза в двигателя и ако дава грешни дани със сигорност ще се самофорсира

                          Коментар


                            #14
                            Пф Това е новия MAP на няма и една година. На диагностика казват работи, много знаят и те какво гледат Работите отиват на ликвидиране на тая кола просто, то само проблеми
                            Alfa Romeo 156 1.8 Twin Spark 10.1998
                            Fiat Bravo 1.6 16V 1998 - на жената, вече продадено

                            Коментар


                              #15
                              Това, което аз мога да ти кажа със сигурност е следното:Разхода на 1.6 16V далеч не е 11.5, а по-скоро е 8-9 най-много. Това го казвам от опит. Карах една Мареа половин година с този мотор, а тя даже е по-тежка от Бравото. Мога да кажа само хубави неща за този двигател.Според мен не ходиш на правилните места за диагностика.На мен това си ми прилича на проблем с моторчето на празния ход. Не винаги (за да не кажа почти никога) става само с почистване. Обикновено проблема си остава или се успокоява за много кратко.Сигурно ти е писнало от наливане на пари в колата, но ако си решил да я махаш направи последен опит, но само с моторче, за което си абсолютно сигурен, че е здраво!
                              == Fiat Stilo == 1.6 16V 103 hp

                              На света съществува една единствена гигантска машина, която се командва от пигмеи и това е бюрокрацията. (Оноре де БАЛЗАК)

                              Коментар

                              Working...
                              X