В големия студ във Варна след палене и загряване на автомобила се разтрака вариатора но не както обикновенно а по нов и непознат за мен начин , започва да трака след като му се подаде масло около 2000 оборота а на ниски работи перфектно.Тъй като съм напълно наясно с устройството му мисля че се е счупила пружината и като се стопли ще го отворя но реших да пусна тази тема за да се опитам да обясня как работи а и да попитам колеги които са сглобявали вариатори за техния начин на сглобяване.Ето и мойта теория: Ето снимките на стария и новия модел вариатор.Разликата е че при новия зъбчатката е разделена на две части като малката зъбчатка е натискана от пружината като причината според мен е че малката под натиска на пружината се придвижва по вътрешните шлици на външната част на вариатора като едновременно се завърта спрямо голямата и тъй като и двете зъбчатки се движат по едни и същи вътрешни шлици по този начин обира луфта спрямо вътрешната ос от който луфт се получава и шума на ниски обороти .Този вариант обаче няма как да работи ако при зацепването малката зъбчатка е плътно до голямата/ще се получи като при стария модел една цяла зъбчатка/.Трябва да се остави 1-2 мм между двете и така да се зацепят към външните шлици което зацепване аз успях да постигна след 2 часа мъки предния път.От всичко това следва че подмяната на пружината с ремонтен комплект изобщо не може да реши проблема а единственото важно за успешния ремонт е правилното зацепване. Та колеги прав ли съм за това и как вие зацепвате вариатори.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Вариатор на 1.8 16
Collapse
X
-
За коректното взаиморазположение на елементите на вариатора има белези, загледай се в геометрията на зъбите. За жалост, дори и при точното им напасване и подмяна на пружината и подложката, луфта остава твърде голям, явно от износване и се налага смяната му с нов. Ето тук съм сподели част от практиката ми с тези чамуги http://forum.italauto-bg.net/viewtopic.php?f=57&t=4347
-
Отделно при мен имаше износване на шлиците, което няма как да се отремонтира. Онсовния проблем за мен е пружината, след това маслото с което се кара автомобила. Хубавото е че вече и в България цената на цял вариатор стана що годе нормална. Само за протокола преди 1 год. вариатор от Англия ми излезе няма и 200лв.
Коментар
-
Оправих проблема който се оказа много нестандартен за мен .След сваляне на вала и отваряне на вариатора се оказа че няма видими причини за тракането и си го сглобих обратно,сложих вала и чак тогава ми направи впечатление че гърбиците на валовете не са разположени както съм ги зацепвал предния път/не ползвам пети щото в гр. Варна такива няма ,нямат ги даже и в Аутоиталия откъдето предния път ми казаха "ако не стане щи върнем парите"/ Та за да си я зацепя както аз си знам се наложи да върна двата разпределителни вала с по два зъба към закъснение спрямо кол. вал зацепих я така , работи перфектно ,няма шумове ,значи адското тракане е било само заради неправилна центровка.Мислих много но все още не мога да си обясня механизма на това превъртане защото при превъртане на ремъка от кол.вал при работа на мотора двата рапределителни вала щяха да изостанат от коляновия а в моя случай е обратното което няма как да стане освен ако кол. вал се е въртял в обратна посока ,при завъртане наобратно пружината на обтяжната ролка се свива докрай и ремъка охлабва между шайбите на изпускателния и коляновия вал и прескачаненето на два зъба е напълно възможно ама как ще тръгне наобратно и досега не мога да си обясня. Ако на някой му се е случвало това или има обяснение да пише че все още го мисля.
Коментар
-
Ами ако си карал на задна ’Yellow_Flash_Colorz_PDT_06’ Шегувам се, разбира се. Помисли си някой дали не е пипал по колата ти. Аз съм виждал "майстор", който търсеше ГМТ точно с обратно въртене на вала. Иначе не мога да проумея как ще се получи това прескачане назад. Евентуално ако имаш сериозна хлабина на ремъка между зъбите на двата вала; знаеш, че може да се получи при центровка без фиксатори.
Коментар
-
Тая кола майстор не е виждала и докато е в мен няма и да види .Цяла година я карам с предната центровка която съм правил сам.Като я запалих в големия студ -19 градуса и тогава почна да трака след 2000 оборота ,тогава е прехвърлила зъбите ,цял месец карах без релето на вариатора за да не трака но през цялото време си личеше че нещо не е добре ,глъхнеше и не вървеше и гореше яко и сега като се стопли я отворих така че каквото е станало е станало без външна намеса и най вероятно от студа.Да зема да ида на една врачка ,може пък да ми познай.
Коментар
-
u_bo
Rokambol написа:Ами ако си карал на задна ’Yellow_Flash_Colorz_PDT_06’ Шегувам се, разбира се. Помисли си някой дали не е пипал по колата ти. Аз съм виждал "майстор", който търсеше ГМТ точно с обратно въртене на вала. Иначе не мога да проумея как ще се получи това прескачане назад. Евентуално ако имаш сериозна хлабина на ремъка между зъбите на двата вала; знаеш, че може да се получи при центровка без фиксатори.
Коментар
-
u_bo
Rokambol написа:u_bo написа:колега, като гледам Мареата от подписа - слагал ли си вариатор там?
Коментар
-
MEMO написа:Ако смяната се прави по всички правила на изкуството ,с разглобяване на всичко аз бих искал не по малко от 120 лева.За евтин вариатор провери обявите в алфа форума ,един колега там ги внася от Англия май.Fiat Punto HGT '01
Коментар
-
здравеите,малко ми е трудно да пи6а на кирилица за това пи6а фонети4но което пак има своите трудности...молиа да ме разберете :D при мене съ4то има6е 4укане и се 4удихме дали е повдига4 или вариатора .след като сменихме прухината и тефлоновата подложка вси4ко е супер.но благодариа на моите колеги монтиори които без гре6ка центрираха вала.ремонтниа комплект ми струва6е 15 лева.съвет... ако правите такава интервенциа по4истете си повдига4ите. относно времето за което мозе да се направи това е не пове4е от 3 4аса с по4истването на повдига4ите.fiat ne e ferrari no e maika na ferrari
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар