Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Разпределителен вал Bravo 1.4 12v

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Разпределителен вал Bravo 1.4 12v

    Здравейте!Отскоро съм притежател на Bravo 1.4 12v 1998 г. , 90 000 реални. Навсякъде говорите за проблеми с разпределителният вал,че бил кръгъл от неправилно смазване.Някой знае ли точните размери на гърбиците(ширина,височина) нали са яйцевидни тези гърбици, така да се каже,та да мога да преценя дали е още читав!Гледах го не е надраскан засега,ама все пак...?Благодаря предварително!

    #2
    Re: Разпределителен вал Bravo 1.4 12v

    upside написа:
    Здравейте!Отскоро съм притежател на Bravo 1.4 12v 1998 г. , 90 000 реални. Навсякъде говорите за проблеми с разпределителният вал,че бил кръгъл от неправилно смазване.Някой знае ли точните размери на гърбиците(ширина,височина) нали са яйцевидни тези гърбици, така да се каже,та да мога да преценя дали е още читав!Гледах го не е надраскан засега,ама все пак...?Благодаря предварително!
    Щом си го разглеждал разпред.вал и нищо не си забелязъл,слагай само хубави масла и не се занимавай с него. Колата ти е най малко на 13 години и от скоро я притежаваш.Как установи че е на 90000 клм РЕАЛНИ.

    Коментар


      #3
      upside написа:
      Здравейте!Отскоро съм притежател на Bravo 1.4 12v 1998 г. , 90 000 реални. Навсякъде говорите за проблеми с разпределителният вал,че бил кръгъл от неправилно смазване.Някой знае ли точните размери на гърбиците(ширина,височина) нали са яйцевидни тези гърбици, така да се каже,та да мога да преценя дали е още читав!Гледах го не е надраскан засега,ама все пак...?Благодаря предварително!
      Ами, то у нас няма кола, която да не е на "реални" километри Yellow_Flash_Colorz_PDT_01. Във форума има доста изписано за 1.4/12V. Прочете темите свързани с този мотор и предполагам ,че сам ще можеш да установиш да ли на твоя двигател разпределителния вал е за смяна или не. Ако се окаже в добро състояние слагай му от сега нататък само хубаво двигателно масло и го сменяй на неповече от 10.000 км. Аз лично бих заложил на пълната синтетика, но нека колеги с 1.4/12 да кажат дали са ползвали такова масло и за впечетленията си от него. Колегата batproho е с 1.4/12 и доколкото си спомням смяташе да слага пълна синтетика:5W-40. Той може да то каже как стоят нещата с 1.4/12 и това масло.
      SEAT Leon Cupra 300
      Triumph Street Triple 765 R

      Коментар


        #4
        Първо добре дошъл във форума.Ако ти се инвестират 80 лв.може да си смениш профилактично гумичките на маслената магистрала,а нея да я промиеш.Става много лесно.Ти как видя,че е запазен само през капачката за маслото или сваля капака?Защото при мен например праз капачката на маслото се виждаше кръгла напълно изядена гърбица,а нататък се оказа,че са доста по-читави гърбиците.Дори да е на 90 000 реални(то такива "реални" в България почти няма) е хубаво на 100 000 км тези гумички да се сменят,защото стават твърди и не уплътняват добре.Оттам спада налягането в масления паяк и става "весело"Yellow_Flash_Colorz_PDT_38 .Общо взето това си е консуматив на тоя мотор,както ремъците например.Не искам да ти въздействам по никакъв начин или да те плаша,просто споделям.Другото е наистина редовна смяна на масло,колкото можеш да си позволиш по-хубаво.Просто двигателя и в частност главата му е капризен на тема мазане.

        Коментар


          #5
          Как видях ли!?Посредством сваляне капака на клапаните.А относно километрите,приятел я е вкарал от Италия и както е била там в някакава авто къща,така я е натоварил мръсна и изоставена ,и директно тук.Иначе разхода е "приличен" 16/100.

          Коментар


            #6
            VooDoo написа:
            upside написа:
            Здравейте!Отскоро съм притежател на Bravo 1.4 12v 1998 г. , 90 000 реални. Навсякъде говорите за проблеми с разпределителният вал,че бил кръгъл от неправилно смазване.Някой знае ли точните размери на гърбиците(ширина,височина) нали са яйцевидни тези гърбици, така да се каже,та да мога да преценя дали е още читав!Гледах го не е надраскан засега,ама все пак...?Благодаря предварително!
            Ами, то у нас няма кола, която да не е на "реални" километри Yellow_Flash_Colorz_PDT_01. Във форума има доста изписано за 1.4/12V. Прочете темите свързани с този мотор и предполагам ,че сам ще можеш да установиш да ли на твоя двигател разпределителния вал е за смяна или не. Ако се окаже в добро състояние слагай му от сега нататък само хубаво двигателно масло и го сменяй на неповече от 10.000 км. Аз лично бих заложил на пълната синтетика, но нека колеги с 1.4/12 да кажат дали са ползвали такова масло и за впечетленията си от него. Колегата batproho е с 1.4/12 и доколкото си спомням смяташе да слага пълна синтетика:5W-40. Той може да то каже как стоят нещата с 1.4/12 и това масло.
            Да с този мотор съм и сложих синтетика 5W40 Биксол на ОМВ, преди това бях с Мобил 10W40.Първи наблюдения може да е заради новото масло но двигателя значително поутихна (не че преди е тракал), сега в студеното значително се улеснява студения старт заради по рядкото като структура масло и на последено но не и по важност място преди с Мобил при запален двигател като отворех капачката за маслото значително по малко пръскаше а сега направо си хвърля през гърловината т.е. мазането на вала е значително по-добро.п.с. смени си поне гумичките на разпръсквачите на маслената магистрала.
            Alfa Romeo 159 1.9 16V JTDm powered by Sprintauto Service
            Fiat Bravo 1.9 JTD 105 GT powered by emzo Ex: Fiat Bravo 1.4 12v (вече в баща ми)

            Коментар


              #7
              Гледам темата е поутихнала викам да я ъпна с моя пробле.Та значи и аз вече съм в отбора с износените валове На 2-ри и 3-ти имам по 1-на износена гърбица,абе яко са си вдълбали,от всичките 8 гумички на паяка само 1 беше читава,т.е беше като нова,паяка не ми беше много запушен даже почти не.Може ли някои които е правил интервенцията със смяната на вала да ми обясни по подробно какво трябва да направя,тук или на лс.Благодаря предваритено
              Карал-Fiat Bravo 1.4 /1.6 Stilo 1.6
              И сега Мръсен дизел. АР 147 1.9 150
              .

              Коментар


                #8
                cs_aleksandar написа:
                Гледам темата е поутихнала викам да я ъпна с моя пробле.Та значи и аз вече съм в отбора с износените валове На 2-ри и 3-ти имам по 1-на износена гърбица,абе яко са си вдълбали,от всичките 8 гумички на паяка само 1 беше читава,т.е беше като нова,паяка не ми беше много запушен даже почти не.Може ли някои които е правил интервенцията със смяната на вала да ми обясни по подробно какво трябва да направя,тук или на лс.Благодаря предваритено
                Колега,би ли споделил какво им беше на 7-те гумички,че си ги определил като нечитави,а само една читава.

                Коментар


                  #9
                  Stefan Hadjov написа:
                  cs_aleksandar написа:
                  Гледам темата е поутихнала викам да я ъпна с моя пробле.Та значи и аз вече съм в отбора с износените валове На 2-ри и 3-ти имам по 1-на износена гърбица,абе яко са си вдълбали,от всичките 8 гумички на паяка само 1 беше читава,т.е беше като нова,паяка не ми беше много запушен даже почти не.Може ли някои които е правил интервенцията със смяната на вала да ми обясни по подробно какво трябва да направя,тук или на лс.Благодаря предваритено
                  Колега,би ли споделил какво им беше на 7-те гумички,че си ги определил като нечитави,а само една читава.
                  Ми 2 бяха скъсани доло при дупчицата а другите 5 бяха твърди на камък ,изкривени и с коремчета,само 1 беше меки без коремче,абе като нова
                  Карал-Fiat Bravo 1.4 /1.6 Stilo 1.6
                  И сега Мръсен дизел. АР 147 1.9 150
                  .

                  Коментар


                    #10
                    cs_aleksandar написа:
                    Stefan Hadjov написа:
                    cs_aleksandar написа:
                    Гледам темата е поутихнала викам да я ъпна с моя пробле.Та значи и аз вече съм в отбора с износените валове На 2-ри и 3-ти имам по 1-на износена гърбица,абе яко са си вдълбали,от всичките 8 гумички на паяка само 1 беше читава,т.е беше като нова,паяка не ми беше много запушен даже почти не.Може ли някои които е правил интервенцията със смяната на вала да ми обясни по подробно какво трябва да направя,тук или на лс.Благодаря предваритено
                    Колега,би ли споделил какво им беше на 7-те гумички,че си ги определил като нечитави,а само една читава.
                    Ми 2 бяха скъсани доло при дупчицата а другите 5 бяха твърди на камък ,изкривени и с коремчета,само 1 беше меки без коремче,абе като нова
                    Каквито и да са гумичките,те не са причината за износването на вала.Не се хващай за тях,заблуда.На 2-ри и 3-ти цилиндър са ти били запушени отворите за смазване на гърбиците.Разглоби паяка и разпробии всички отвори за смазване с добре заточена бургия 2,2 мм.Продухай със компресор добре тръбичките и го събери.Направи промивка на картера и карай само с масла API SL 5W/40.Повече там няма да имаш проблеми.Разбира се трябва да подмениш износения вал и износените кобилици.

                    Коментар


                      #11
                      Значи аз сега при свалянето на капака,свалих и паяка и го киснах в кво ли не,корселини ........ та даже и в нафта,беше проръчквана с тел,и продухвана на компресор,но доста колеги изтъкват и гумичките като причина за износването.Друг въпрос които искам да задам е,дали да си потърся читав оригинален вал втора ръка,или да си купя нов ?
                      Карал-Fiat Bravo 1.4 /1.6 Stilo 1.6
                      И сега Мръсен дизел. АР 147 1.9 150
                      .

                      Коментар


                        #12
                        cs_aleksandar написа:
                        Значи аз сега при свалянето на капака,свалих и паяка и го киснах в кво ли не,корселини ........ та даже и в нафта,беше проръчквана с тел,и продухвана на компресор,но доста колеги изтъкват и гумичките като причина за износването.Друг въпрос които искам да задам е,дали да си потърся читав оригинален вал втора ръка,или да си купя нов ?
                        Всичко оргинално втора ръка читаво е за предпочитане пред ново менте.Това важи за всичко,не само за вала.Паяка се разглобява на парчета и ги обгори с пропан- бутанова горелка,след това с коресилин и компресор.Разпробии ги и пак компресор.Гумичките нямат отношение към този дефект,независимо какво ти казват някои.

                        Коментар


                          #13
                          Stefan Hadjov написа:
                          Разглоби паяка и разпробии всички отвори за смазване с добре заточена бургия 2,2 мм.
                          Стефчо,така няма ли да се наруши налягането на струята с която пръска.Имам впредвид,че когато отвора е по-малък маслото пръска по силно върху вала и когато дупката е по-малка препятствието по пътя за излизане на маслото е по-голямо и съответно струята трябва да е по-тънка,но с по-голямо налягане.Ако е голяма става обратното,а заводската дупка няма и милиметър.Все едно както се полива градина и се слага пръст на маркуча,за да пръска а не просто да тече...

                          Коментар


                            #14
                            roko_ok написа:
                            Stefan Hadjov написа:
                            Разглоби паяка и разпробии всички отвори за смазване с добре заточена бургия 2,2 мм.
                            Стефчо,така няма ли да се наруши налягането на струята с която пръска.Имам впредвид,че когато отвора е по-малък маслото пръска по силно върху вала и когато дупката е по-малка препятствието по пътя за излизане на маслото е по-голямо и съответно струята трябва да е по-тънка,но с по-голямо налягане.Ако е голяма става обратното,а заводската дупка няма и милиметър.Все едно както се полива градина и се слага пръст на маркуча,за да пръска а не просто да тече...
                            Налягането е с голям резерв-4 бара.Фабричните отвори са 2 мм.Не е необходимо да пръска силно,а с необходимото количество.Проблема не е в налягането,а в липса на масло,поради запушване на отворите с гадости.

                            Коментар


                              #15
                              Stefan Hadjov написа:
                              Налягането е с голям резерв-4 бара.Фабричните отвори са 2 мм.Не е необходимо да пръска силно,а с необходимото количество.Проблема не е в налягането,а в липса на масло,поради запушване на отворите с гадости.
                              Сега измерих отвора на старата си магистралка,понеже ми е под ръка-някъде около 0,7 мм е.Със сигурност е по-малко от милиметър,а 2 мм ми се струва,че ще стане направо яма.По-скоро 1 мм да се направи ще е добре.Е то налягането е различно,4 бара е при 4000 оборота на празен ход е 1 бар.

                              Коментар

                              Working...
                              X