разпробил съм с 1.2 ммняма чукане, лопане и т.н. вече над 30000 км....Отварям капачката когато колата е на обороти и фърка масло, което ме навежда на мисълта че помпата си смогва с налягането, а и щом не чукат повдигачите значи и там си стига налягането! Да допълня, че гумичките само почистих отворите с едно свредло и пак ги сложих....Може би също е правилно да спомена, че преди да ми тръгне разпределителният вал си сменях маслото на 8000 км само веднъж на 10000 оставих и след това ми тръгна вала, но не мисля, че е от това де. По-вероятно преди мен жабарят да е доливал само ... За мен истината е една: разпробивате с 1-1,2 мм и после на 10000км най много сменяте масло и този проблем с разпределителният вал е в историята!
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Разпределителен вал Bravo 1.4 12v
Collapse
X
-
Stefan Hadjov написа:cs_aleksandar написа:Stefan Hadjov написа:cs_aleksandar написа:Гледам темата е поутихнала викам да я ъпна с моя пробле.Та значи и аз вече съм в отбора с износените валове На 2-ри и 3-ти имам по 1-на износена гърбица,абе яко са си вдълбали,от всичките 8 гумички на паяка само 1 беше читава,т.е беше като нова,паяка не ми беше много запушен даже почти не.Може ли някои които е правил интервенцията със смяната на вала да ми обясни по подробно какво трябва да направя,тук или на лс.Благодаря предваритено"Мощността определя с каква скорост можеш да се блъснеш в дадена стена, а въртящият момент определя колко ще се премести стената"
Коментар
-
Stefan Hadjov написа:roko_ok написа:Мисля,че ако се прави въобще някаква манипулация то не би трябвало да се разпробива повече от 1 мм в противен случай се намалява налягането на цялата система горе.Помпата наистина дава 4 бара ама при 4000 оборота,а това са обороти,които рядко се подържат постоянно.При празен ход налягането е 1 бар,с нашите стари маслени помпи да не кажа,че сигурно и толкова няма.При това положение има опастност да спре да пръска,а да почне да тече надолу и тогава струята няма да къпе вала,който все пак не се намира точно под отворите на магистралата,а е разположен под известен ъгъл.Колкото и да е недомислено конструктивно това все пак ми се струва много рисковано да го"побългаряваме".Макрая ще взема да си измайсторя един прозрачен капак на главата,за да мога винаги да си наглеждам магистралката Yellow_Flash_Colorz_PDT_05
Коментар
-
signala написа:Stefan Hadjov написа:roko_ok написа:Мисля,че ако се прави въобще някаква манипулация то не би трябвало да се разпробива повече от 1 мм в противен случай се намалява налягането на цялата система горе.Помпата наистина дава 4 бара ама при 4000 оборота,а това са обороти,които рядко се подържат постоянно.При празен ход налягането е 1 бар,с нашите стари маслени помпи да не кажа,че сигурно и толкова няма.При това положение има опастност да спре да пръска,а да почне да тече надолу и тогава струята няма да къпе вала,който все пак не се намира точно под отворите на магистралата,а е разположен под известен ъгъл.Колкото и да е недомислено конструктивно това все пак ми се струва много рисковано да го"побългаряваме".Макрая ще взема да си измайсторя един прозрачен капак на главата,за да мога винаги да си наглеждам магистралката Yellow_Flash_Colorz_PDT_05"Мощността определя с каква скорост можеш да се блъснеш в дадена стена, а въртящият момент определя колко ще се премести стената"
Коментар
-
Ще си позволя да повдигна тази тема, за да споделя вече и моят горчив опит с този проблем. Все бях чел за това, но не си представях до къде може да се стигне, а при мен беше следния - счупен маслен паяк, луфт на вала 5-6 мм и две изпаднали кобилици ( а аз се чудя какво ми трака на желязо).От мен няма да чуете лоша дума за Фиат, защото лоша или не с тази кола работя и си вадя хляба така да се каже, но мощен хейт наистина за този баш майстор дето го е измислил това смазване и още по-мощен за тея дървари, дето не са я поддържали. Ще приложа и снимки скоро да видите за какво става на въпрос.Brava 1.4 12v (бензин & метан) - бивша
Коментар
-
Тази тема бях я забравил, не съм писал за резултата след разпробиването на магистралката просто защото не бях известно време в БГ, а и скоро видях темата ... та при мен нямаше осезаема разлика, просто вече не разглобявам всеки месец да я чистя, аз ги дупнах на 2мм , просто такова хванах, колата се кара нонстоп и върти бая км-ри и както казах проблеми няма с вала, доста я карах така и ако нещо щеше да се случи предполагам щеше си проличи още на първит 1-2 смени на маслото а от тогава съм го сменял бая, но напоследък се разтрака ужасно много и просто я чакам да умре, не ми се занимава вече с експерименти, но пак казвам при мен след уголемяването се реши проблема със постоянното задръстване (а колата беше промивана не 1 път) просто явно се образуват някакви мизериики които я пълнеха, това е от мен , дано да е полезно за някои.Fiat Brava 1.4/12v (96).... ммм бордо !
Citroen Berlingo 1.4/8v (04)
Коментар
-
svetli4a написа:Тази тема бях я забравил, не съм писал за резултата след разпробиването на магистралката просто защото не бях известно време в БГ, а и скоро видях темата ... та при мен нямаше осезаема разлика, просто вече не разглобявам всеки месец да я чистя, аз ги дупнах на 2мм , просто такова хванах, колата се кара нонстоп и върти бая км-ри и както казах проблеми няма с вала, доста я карах така и ако нещо щеше да се случи предполагам щеше си проличи още на първит 1-2 смени на маслото а от тогава съм го сменял бая, но напоследък се разтрака ужасно много и просто я чакам да умре, не ми се занимава вече с експерименти, но пак казвам при мен след уголемяването се реши проблема със постоянното задръстване (а колата беше промивана не 1 път) просто явно се образуват някакви мизериики които я пълнеха, това е от мен , дано да е полезно за някои.Fiat 1.4 12V
Не е важно колко струва,важното е да е евтино.
Да си втори значи да си първи сред загубилите.
Четири часа разглобяване и ровене ми спестява двайсе минути четене
Коментар
-
Да, доста време я карах така, вала даже не е мръднал което е най-важното , аз него си следих .... за тракането, не съм сигурен, не съм я отварял и имам само предположения - последната зима я карах с кофти масло, много гъсто и евтино, непомня марка просто бях минал км-те и набързо сипах каквото намерих , от някаква бензиностанция май петрол го взех, след смяната му с Q8 се получиха фаловете, предполагам старото масло е задънило хидр повдигачи или нещо свързано с тях , др ми версия е клапани ... но така изведнъж да си се разхлопат .... нз нз, но не е от магистралата, то там просто няма какво да стане. Та след това си помислих че самото масло което съм сложил е некаф ментак и смених с ново но пак така и се отказах просто .... не съм вадил до сега май само повдигачите, но за там май трябва да пада вала, а там не смея, просто немга да зацепвам после ремаци валове .... и така ще я покарам докато не изтропа.Fiat Brava 1.4/12v (96).... ммм бордо !
Citroen Berlingo 1.4/8v (04)
Коментар
-
svetli4a написа:.... не съм вадил до сега май само повдигачите, но за там май трябва да пада вала, а там не смея, просто немга да зацепвам после ремаци валове .... и така ще я покарам докато не изтропа.Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата
Коментар
-
valentino321 написа:Тропането на е от недостатъчно пълнене на повдигачите вследствие на падналото налягане в масленият паяк?Fiat Brava 1.4SX '97 (Бензин & Метан)
Коментар
-
Тропането няма как да е от там в моя случай поради причината че колата се кара така над 2 год ..... , благодаря много на колегата Tornado, който ме светна как да сваля повдигачите и да ги изчистя, още не съм защото не ми се рискува сам, но имам нещо друго - нз дали си е така и просто не съм забелязал но долните тръбички не влизат толкова плътно колкото горните има известно разстояние, а всичко съм стегнал - стърчат от гумичката на може би от 3,4 до 5мм. Това май се получи след последното чистене, тъпото е че немога д намеря снимки в нета да погледна точно , но май си има разстояния нали колеги ?Fiat Brava 1.4/12v (96).... ммм бордо !
Citroen Berlingo 1.4/8v (04)
Коментар
-
Ходих си до село и 2 дни ми отне цялата процедура - можеше и за ден, но нямаше как да ми пратят новите повдигачи вечерта. Разлика не мисля че има - малко поутихна. Цялата работа - имаше 2 повдигача със разкъсани , супени шиики (това което държи палеца в самия цилиндър) , т.е. смених само 2. Тък като нямаше как пратих едно аверче да ми вземе от града, марката е BGA, уж английски били 14лв парчето и вече съм с 3 различни вида - оригиналните , турските ментаци които ми сменяха като я взех и тея - изобщо няква салата стана. Интересното е че оригиналните се разглобяват по долу ще дам няколко снимки ... и си се изчистват както трябва - турски ментаци немогат, капсуловани са като за последно, а англииските до колкото ги огледах също лесно ще могат се отварят. Магистралката я наместих вече както си трябва и няма луфтове. Благодаря още веднъж на Tornado, наистина свалянето им не е чак такава философия - просто с голяма отверка се натиска клапана за да откопчее, а ако се случат затиснати с лула 19-ка се завърта и леко вала. Ето и няколко снимки на които се виждат няколко разглобени повдигача, един потрошен (моя вина) и 2 със скъсани шиики а и магистралата - не бях подготвен и не съм си и мислел да снимам, правени са с тел набързо и са малко мъгла: http://picbg.net/u/5370/55808/707640.jpg http://picbg.net/u/5370/55808/707641.jpg http://picbg.net/u/5370/55808/707642.jpg http://picbg.net/u/5370/55808/707643.jpg http://picbg.net/u/5370/55808/707644.jpg http://picbg.net/u/5370/55808/707645.jpg http://picbg.net/u/5370/55808/707646.jpg http://picbg.net/u/5370/55808/707647.jpg http://picbg.net/u/5370/55808/707648.jpg http://picbg.net/u/5370/55808/707649.jpg http://picbg.net/u/5370/55808/707650.jpg http://picbg.net/u/5370/55808/707651.jpg http://picbg.net/u/5370/55808/707652.jpgFiat Brava 1.4/12v (96).... ммм бордо !
Citroen Berlingo 1.4/8v (04)
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар