Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Разпределителен вал Bravo 1.4 12v

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #31
    Имам претенциите да съм технически грамотен, с техническо образование и точно в момента се занимавам с хидравлични системи. Дали съм запознат - да. И имено поради тая причина съветвам колеги да не прибягват до разширяване на отворите за мазане. Относно мазането на "студен двигател" ако имаш предвид първите обороти - за всеки един двигател е така, независимо от конструкцията на системата за мазане.Що се отнася до резерва от налягане - нека оставим това на инженерите от Фиат.По-смущаващото за мен в тоя случай са уплътненията за захранване на Хидравличните повдигачи. При стареенето им може да се намали уплътняващата им способност, да се изгуби налягане в магистралата, да се наруши работата на повдигачите и разбира се да се отрази и на мазането на гърбиците по вала.
    Fiat Bravo 1.4 12V SPI 1996

    Коментар


      #32
      А! И лампата на таблото за ниско налягане на маслото свети при 0.5бара или 0.7бара (не помня точно) но мисля че е първото. Стигне ли се до там - нещата не са добри.
      Fiat Bravo 1.4 12V SPI 1996

      Коментар


        #33
        mme написа:
        Имам претенциите да съм технически грамотен, с техническо образование и точно в момента се занимавам с хидравлични системи. Дали съм запознат - да. И имено поради тая причина съветвам колеги да не прибягват до разширяване на отворите за мазане. Относно мазането на "студен двигател" ако имаш предвид първите обороти - за всеки един двигател е така, независимо от конструкцията на системата за мазане.Що се отнася до резерва от налягане - нека оставим това на инженерите от Фиат.По-смущаващото за мен в тоя случай са уплътненията за захранване на Хидравличните повдигачи. При стареенето им може да се намали уплътняващата им способност, да се изгуби налягане в магистралата, да се наруши работата на повдигачите и разбира се да се отрази и на мазането на гърбиците по вала.
        Колега,изказвам огромни съмнения към всичко написано в този пост от тебе.Най голямите ми съмнения са отправени към първото изречение от поста ти.П.С.И какво в крайна сметка ги съветваш колегите,да сменяват гумички,валове и кобилици през 10000 клм ли????????????????

        Коментар


          #34
          mme написа:
          По-смущаващото за мен в тоя случай са уплътненията за захранване на Хидравличните повдигачи. При стареенето им може да се намали уплътняващата им способност, да се изгуби налягане в магистралата, да се наруши работата .
          Пълна заблуда и неразбиране на процесите на работа,както на повдигачи,така и на цялата система на работа на мазането на този двигател.Ако се губеше налягане,защо не се износват лагерите на разпределителния вал,които са по уязвими на износване от същото това налягане.

          Коментар


            #35
            mme написа:
            Относно мазането на "студен двигател" ако имаш предвид първите обороти - за всеки един двигател е така, независимо от конструкцията на системата за мазане.
            Маслото на двигателя е студено не при първите му обороти след студен старт,а първите няколко минути/особено при минусови температури/.И искаш да кажеш,че е нормално през този период на работа двигателите практически да са без мазане или в най добрия случай с оскъдно такова.И твърдиш:".......и точно в момента се занимавам с хидравлични системи. Дали съм запознат - да."Не зьавиждам на хидравличните системи с които се занимаваш.

            Коментар


              #36
              Имаш пълното право да се съмняваш!?Аз изказвам мнение, а ако някой иска да се съобразява с него...
              Fiat Bravo 1.4 12V SPI 1996

              Коментар


                #37
                Добре колеги а този спад на налягането на маслото, който ще се получи от разширяването на отворите не може ли да се конпенсира по някакъв начин? Примерно със смяна с по мощна помпа ... нз на 1.6 и нагоре същите ли са ? Или това са излишни филми .... въпроса може да е глупав за което се извинявам - тук виждам хора които явно разбирате, но просто ако се намери наистина някакво решение за това мазане - мотора ще стане златен.
                Fiat Brava 1.4/12v (96).... ммм бордо !
                Citroen Berlingo 1.4/8v (04)

                Коментар


                  #38
                  svetli4a написа:
                  Добре колеги а този спад на налягането на маслото, който ще се получи от разширяването на отворите не може ли да се конпенсира по някакъв начин? Примерно със смяна с по мощна помпа ... нз на 1.6 и нагоре същите ли са ? Или това са излишни филми .... въпроса може да е глупав за което се извинявам - тук виждам хора които явно разбирате, но просто ако се намери наистина някакво решение за това мазане - мотора ще стане златен.
                  Aз вече казах,измери налягането на маслото преди разширяването на отворите и с батисания разпределителен вал и кобилици,разшири ги и измери отново за да разбереш с колко е паднало налягането.За да си спокоен и уверен в това което правиш.Всички други приказки е чесане на клавиатурите.П.С.Гумичките смени само ако са разложени.Ако са само твърди,използвай старите.Няма значение че са твърди.

                  Коментар


                    #39
                    всички проблеми на този мотор идват от мондарлък.
                    STILO 1.4 16v.

                    Коментар


                      #40
                      Колеги,всеки от вас е прав за себе си.На Stefan Hadjov,Spark и няколко други колеги във форума аз лично наи-много им уважавам мненията.Според мен няма смисъл да спорите.Добре колега Hadjov,като си го правил по-добре кажи какво налягане си мерил преди и след тази интервенция,вместо да се чудят другите да вярват ли или не подкрепи думите си с факти.Иначе mme е прав,че датчика светва от 0,7 бара надолу.Ако светне-значи много лошо.Така,че това ако е меродавно дали всичко е наред нещата не са розови.Щом някой го е правил нека да напише какво е мерил преди и след,а не svetli4a наново да прави опити и накрая да напише какво е измерил.Ето човека е решил да го пробва и като гледам ще пробва,ама след като някой вече го е правил защо още отсега да не знаем резултатите,тъкмо после ще се сравнят.Ако се изчисти добре мотора няма смисъл от такива интервенции,той не хваща нагар от много навъртени километри а от ахмаците дето преди това само са доливали масло.Веднъж изчистен(глава,картер) втори път нагар едва ли ще има.Предполага се,че човек,който си чисти мотора няма да допусне после да сменя масло веднъж на високосна То по тази логика дай да пробием дупки по 5 мм и да сложим един маслонагнетателен агрегат в мотора...знаиш ко мазане че стане Yellow_Flash_Colorz_PDT_16 направо "мазаляк"

                      Коментар


                        #41
                        Разпределител вал маслена магистрала Браво 1,4 12 V

                        Здравейте колеги. Бих искал първо да благодаря на всички за мненията и постовете по тази така актуална тема за тази модификация на Фиат Браво.Виждам че темата е поутихнала, но за някои още е актуална. Току що приключих с манипулацията по разпробиване на дупчета на маслената магистрала. Направих го с бургия 1,5 мм което е два пъти по-голям размер от стандартната дупчица по моите измервания а и от Вашите. Който го е мерил е забелязъл че дупчета са не повече от 0,7 мм. Прибягнах до тази манипулация, защото наскоро смених целия мотор заради въпросния разпределителен вал. Излезе ми по евтино защото си намерих мотор в много добро състояние и с разпределителен вал с много малки забележки т.е. само на две гърбици е започнал леко да го изтрива. Усеща се много лекичко на допир. За да сравня със стария който демонтирах заедно с целия двигател беше в окаяно състояние почти всички гърбици бяха заминали с минимум 1мм, че някой дори с 2мм и повече. И така днес си свалих масленната магистрала от стария двигател, която разглобена престоя повече от 16 часа накисната в кореселин заедно с гумичките. Не съм сигурен дали трябваше и те да стоят, но ги сложих и тях. Между другото те не са мръднали а двигателя е поне на 175000км. За това съм и склонен да вярвам че проблема с рапределителния вал идва точно от прекалено тесните дупчици които се запушват след време. Нека вметна и още една подробност при запалена кола със стария двигател като отворя капачката на главата не се виждаше да пръска масло т.е. дупчиците са запушени. С новия двигател (от автоморгата) който между другото за един работен ден свалихме стария мотор и монтирахме новия "от автоморгата" с подходяща лебедка и гараж с трегерна греда за да има къде да окачиш лебедката, като го запалихме и отворих капачката на главата пръскаше масло през дупката. Това за мен означава че маже добре, но все пак когато ми остане време и имам възможност веднага ще тествам с побългарената маслена магистрала как се държи двигателя. Благодаря още веднъж на всички Ви които сте писали по тази така актуална тема за ФИАТ БРАВО 1,4 12VОтворен съм за мнения и коментари.
                        Кара водно кололо
                        Fiat Bravo SX 1,4 12 V LPG 8,6/100

                        Коментар


                          #42
                          Koлега, ако не е тайна, от къде закупи "новия" мотор за бравото - има ли още читави мотори в тази могра където си бил? П.С. Извинявам се за любопитството - а цена на двг-то?

                          Коментар


                            #43
                            По темата и аз отдавна не съм писал, магистралка си взех 2-ра ръка, но не съм се занимавал с разпробиването й все още (мисля поне до лятото), излезнаха ми съвсем други проблеми по колата които трябваше да оправям :D .Моля само колегата да сподели наистина какво е станало .... последна промивка правих преди 2 месеца при последната смяна на маслото като тоя път сложих няква евтиниика Acdelco мился беше и то 15/40 и колкото и да е странно особенно в тея студове съм много по-доволен, поне от към звук, обезшуи се доста ,а ми казаха че с това масло ще имам проблеми зимата .. както и да е ... но не мога да съм сигурен дали е от маслото или от това че увеличих отворите на самите гумички с ... ммм не се сещам в момента точно, приблизително 2 пъти по големи, очаквах съвсем други последствия тъй като вече са нонстоп отворени , а преди мисля се свиваха ... за сега моторчето мърка и не мисля да я пипам повече.
                            Fiat Brava 1.4/12v (96).... ммм бордо !
                            Citroen Berlingo 1.4/8v (04)

                            Коментар


                              #44
                              Ма земете се разберете кое трябва да се "побългарява" най-накрая,гумичките или дупчиците на магистралата Що ли имам чувството,че никой нищо не пипа,а чака другите да го направят първи,ама иначе всеки дава акъл на кило Няма ли най-накрая да разберете,че тези коли дето са със супер читави валове и са на по 200 000 км са били обгрижвани добре от жабарите,а на другите само е било доливано масло.Но нека-щом има по-добри инженери от създателите на тази кола да разпробиват и по 5 мм дупки,ама поне да са наясно къде
                              Fiat 1.4 12V
                              Не е важно колко струва,важното е да е евтино.
                              Да си втори значи да си първи сред загубилите.
                              Четири часа разглобяване и ровене ми спестява двайсе минути четене

                              Коментар


                                #45
                                фиат браво 1.4

                                здравейте днес открих че валат ми е изнесен и сащо така колата работи на 3-цилиндара точно този 4-ти цилиндар които се вижда през капачката се вижда че е износен и не работи идеи какви пари ми коства ремонта и как е наи одачно да потходя кам тази наистина страхотна кола балгодаря предварително на фиат бьлгария

                                Коментар

                                Working...
                                X