Имам претенциите да съм технически грамотен, с техническо образование и точно в момента се занимавам с хидравлични системи. Дали съм запознат - да. И имено поради тая причина съветвам колеги да не прибягват до разширяване на отворите за мазане. Относно мазането на "студен двигател" ако имаш предвид първите обороти - за всеки един двигател е така, независимо от конструкцията на системата за мазане.Що се отнася до резерва от налягане - нека оставим това на инженерите от Фиат.По-смущаващото за мен в тоя случай са уплътненията за захранване на Хидравличните повдигачи. При стареенето им може да се намали уплътняващата им способност, да се изгуби налягане в магистралата, да се наруши работата на повдигачите и разбира се да се отрази и на мазането на гърбиците по вала.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Разпределителен вал Bravo 1.4 12v
Collapse
X
-
mme написа:Имам претенциите да съм технически грамотен, с техническо образование и точно в момента се занимавам с хидравлични системи. Дали съм запознат - да. И имено поради тая причина съветвам колеги да не прибягват до разширяване на отворите за мазане. Относно мазането на "студен двигател" ако имаш предвид първите обороти - за всеки един двигател е така, независимо от конструкцията на системата за мазане.Що се отнася до резерва от налягане - нека оставим това на инженерите от Фиат.По-смущаващото за мен в тоя случай са уплътненията за захранване на Хидравличните повдигачи. При стареенето им може да се намали уплътняващата им способност, да се изгуби налягане в магистралата, да се наруши работата на повдигачите и разбира се да се отрази и на мазането на гърбиците по вала.
Коментар
-
mme написа:По-смущаващото за мен в тоя случай са уплътненията за захранване на Хидравличните повдигачи. При стареенето им може да се намали уплътняващата им способност, да се изгуби налягане в магистралата, да се наруши работата .
Коментар
-
mme написа:Относно мазането на "студен двигател" ако имаш предвид първите обороти - за всеки един двигател е така, независимо от конструкцията на системата за мазане.
Коментар
-
Добре колеги а този спад на налягането на маслото, който ще се получи от разширяването на отворите не може ли да се конпенсира по някакъв начин? Примерно със смяна с по мощна помпа ... нз на 1.6 и нагоре същите ли са ? Или това са излишни филми .... въпроса може да е глупав за което се извинявам - тук виждам хора които явно разбирате, но просто ако се намери наистина някакво решение за това мазане - мотора ще стане златен.Fiat Brava 1.4/12v (96).... ммм бордо !
Citroen Berlingo 1.4/8v (04)
Коментар
-
svetli4a написа:Добре колеги а този спад на налягането на маслото, който ще се получи от разширяването на отворите не може ли да се конпенсира по някакъв начин? Примерно със смяна с по мощна помпа ... нз на 1.6 и нагоре същите ли са ? Или това са излишни филми .... въпроса може да е глупав за което се извинявам - тук виждам хора които явно разбирате, но просто ако се намери наистина някакво решение за това мазане - мотора ще стане златен.
Коментар
-
Колеги,всеки от вас е прав за себе си.На Stefan Hadjov,Spark и няколко други колеги във форума аз лично наи-много им уважавам мненията.Според мен няма смисъл да спорите.Добре колега Hadjov,като си го правил по-добре кажи какво налягане си мерил преди и след тази интервенция,вместо да се чудят другите да вярват ли или не подкрепи думите си с факти.Иначе mme е прав,че датчика светва от 0,7 бара надолу.Ако светне-значи много лошо.Така,че това ако е меродавно дали всичко е наред нещата не са розови.Щом някой го е правил нека да напише какво е мерил преди и след,а не svetli4a наново да прави опити и накрая да напише какво е измерил.Ето човека е решил да го пробва и като гледам ще пробва,ама след като някой вече го е правил защо още отсега да не знаем резултатите,тъкмо после ще се сравнят.Ако се изчисти добре мотора няма смисъл от такива интервенции,той не хваща нагар от много навъртени километри а от ахмаците дето преди това само са доливали масло.Веднъж изчистен(глава,картер) втори път нагар едва ли ще има.Предполага се,че човек,който си чисти мотора няма да допусне после да сменя масло веднъж на високосна То по тази логика дай да пробием дупки по 5 мм и да сложим един маслонагнетателен агрегат в мотора...знаиш ко мазане че стане Yellow_Flash_Colorz_PDT_16 направо "мазаляк"
Коментар
-
Разпределител вал маслена магистрала Браво 1,4 12 V
Здравейте колеги. Бих искал първо да благодаря на всички за мненията и постовете по тази така актуална тема за тази модификация на Фиат Браво.Виждам че темата е поутихнала, но за някои още е актуална. Току що приключих с манипулацията по разпробиване на дупчета на маслената магистрала. Направих го с бургия 1,5 мм което е два пъти по-голям размер от стандартната дупчица по моите измервания а и от Вашите. Който го е мерил е забелязъл че дупчета са не повече от 0,7 мм. Прибягнах до тази манипулация, защото наскоро смених целия мотор заради въпросния разпределителен вал. Излезе ми по евтино защото си намерих мотор в много добро състояние и с разпределителен вал с много малки забележки т.е. само на две гърбици е започнал леко да го изтрива. Усеща се много лекичко на допир. За да сравня със стария който демонтирах заедно с целия двигател беше в окаяно състояние почти всички гърбици бяха заминали с минимум 1мм, че някой дори с 2мм и повече. И така днес си свалих масленната магистрала от стария двигател, която разглобена престоя повече от 16 часа накисната в кореселин заедно с гумичките. Не съм сигурен дали трябваше и те да стоят, но ги сложих и тях. Между другото те не са мръднали а двигателя е поне на 175000км. За това съм и склонен да вярвам че проблема с рапределителния вал идва точно от прекалено тесните дупчици които се запушват след време. Нека вметна и още една подробност при запалена кола със стария двигател като отворя капачката на главата не се виждаше да пръска масло т.е. дупчиците са запушени. С новия двигател (от автоморгата) който между другото за един работен ден свалихме стария мотор и монтирахме новия "от автоморгата" с подходяща лебедка и гараж с трегерна греда за да има къде да окачиш лебедката, като го запалихме и отворих капачката на главата пръскаше масло през дупката. Това за мен означава че маже добре, но все пак когато ми остане време и имам възможност веднага ще тествам с побългарената маслена магистрала как се държи двигателя. Благодаря още веднъж на всички Ви които сте писали по тази така актуална тема за ФИАТ БРАВО 1,4 12VОтворен съм за мнения и коментари.Кара водно кололо
Fiat Bravo SX 1,4 12 V LPG 8,6/100
Коментар
-
По темата и аз отдавна не съм писал, магистралка си взех 2-ра ръка, но не съм се занимавал с разпробиването й все още (мисля поне до лятото), излезнаха ми съвсем други проблеми по колата които трябваше да оправям :D .Моля само колегата да сподели наистина какво е станало .... последна промивка правих преди 2 месеца при последната смяна на маслото като тоя път сложих няква евтиниика Acdelco мился беше и то 15/40 и колкото и да е странно особенно в тея студове съм много по-доволен, поне от към звук, обезшуи се доста ,а ми казаха че с това масло ще имам проблеми зимата .. както и да е ... но не мога да съм сигурен дали е от маслото или от това че увеличих отворите на самите гумички с ... ммм не се сещам в момента точно, приблизително 2 пъти по големи, очаквах съвсем други последствия тъй като вече са нонстоп отворени , а преди мисля се свиваха ... за сега моторчето мърка и не мисля да я пипам повече.Fiat Brava 1.4/12v (96).... ммм бордо !
Citroen Berlingo 1.4/8v (04)
Коментар
-
Ма земете се разберете кое трябва да се "побългарява" най-накрая,гумичките или дупчиците на магистралата Що ли имам чувството,че никой нищо не пипа,а чака другите да го направят първи,ама иначе всеки дава акъл на кило Няма ли най-накрая да разберете,че тези коли дето са със супер читави валове и са на по 200 000 км са били обгрижвани добре от жабарите,а на другите само е било доливано масло.Но нека-щом има по-добри инженери от създателите на тази кола да разпробиват и по 5 мм дупки,ама поне да са наясно къдеFiat 1.4 12V
Не е важно колко струва,важното е да е евтино.
Да си втори значи да си първи сред загубилите.
Четири часа разглобяване и ровене ми спестява двайсе минути четене
Коментар
-
фиат браво 1.4
здравейте днес открих че валат ми е изнесен и сащо така колата работи на 3-цилиндара точно този 4-ти цилиндар които се вижда през капачката се вижда че е износен и не работи идеи какви пари ми коства ремонта и как е наи одачно да потходя кам тази наистина страхотна кола балгодаря предварително на фиат бьлгария
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар