Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Разпределителен вал Bravo 1.4 12v

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    roko_ok написа:
    Stefan Hadjov написа:
    Налягането е с голям резерв-4 бара.Фабричните отвори са 2 мм.Не е необходимо да пръска силно,а с необходимото количество.Проблема не е в налягането,а в липса на масло,поради запушване на отворите с гадости.
    Сега измерих отвора на старата си магистралка,понеже ми е под ръка-някъде около 0,7 мм е.Със сигурност е по-малко от милиметър,а 2 мм ми се струва,че ще стане направо яма.По-скоро 1 мм да се направи ще е добре.Е то налягането е различно,4 бара е при 4000 оборота на празен ход е 1 бар.
    С какво измери 0,7 мм.С шублер не става.Струва ми се невъзможно,защото аз съм мерил 2 мм.Боргия 2 мм влиза плътно в фабричния отвор.С 2,2 мм има двама познати,които си карат и нямат проблеми.

    Коментар


      #17
      А не измерих го с обикновена линийка на око ама то си се вижда явно ,че няма повече от милиметър.Пъха се точно краче от кондензатор,който после го меря с шублера-около 0,7 мм.

      Коментар


        #18
        roko_ok написа:
        А не измерих го с обикновена линийка на око ама то си се вижда явно ,че няма повече от милиметър.Пъха се точно краче от кондензатор,който после го меря с шублера-около 0,7 мм.
        Не съм виждал до сега такива.На Пунто 1,1 и 1,2 мазаането на разпред.вал е подобно,и там съм мерил и е 2 мм.и няма проблеми с мазането.Ако твоята е 0,7,то е ясно че възможноста да се запуше почти е сигурна.На студен двигател,представяш ли си как маслото преминава през 0,7 мм отвор,за да отиде и смаже гърбиците на вала.Това си е работа направо без мазане.

        Коментар


          #19
          И на тази дето я сложих бяха толкова някаде ,ама със сигурност не бяха 2 мм.Обаче ми се струва ,че бяха с една идея по големи.А тия жабки що са пробили такива заводски дупки.Какво им е пречело да са по-широки не разбирам.Направили са го все едно всяка година да си разглабяш мотора и да го чистиш със спирт и памуче.Много ясно,че във всеки мотор има частици.Направено много идиотско като замисъл.Айде концепцията за мазане отгоре добре ,ама направете ги по-широки да го е.а.....

          Коментар


            #20
            Колеги да знаете при италянеца дали продават двг. на части да ходя там да си потърся вал ?Или да знаете оригинален втора ръка от къде да си взема ?
            Карал-Fiat Bravo 1.4 /1.6 Stilo 1.6
            И сега Мръсен дизел. АР 147 1.9 150
            .

            Коментар


              #21
              Абе колеги чета и се чудя и аз за тея дупки .... неможах да измеря с точност моите, но са по-малки от 1мм. Скоро си играх с чистене, и гумички смених и масло .... и сега пак зе да се обажда леко. Ще ги разпробия и аз на 2.2 пък каквото стане.
              Fiat Brava 1.4/12v (96).... ммм бордо !
              Citroen Berlingo 1.4/8v (04)

              Коментар


                #22
                За онези, които са решили да модифицират Маслената магистрала: Отворите със сигурност са по-малки от 1мм. Естествено това не е случайно. Необходимо е налягане в същата за да пълни Хидравличните повдигачи. При разширяване на отворите няма да имате и необходимото остатъчно налягане, а това ще е проблем за повдигачите. А повдигачите работят както и при 4000об./мин. така и при 850об./мин. Гърбиците трият по кобилиците при същите обороти.
                Fiat Bravo 1.4 12V SPI 1996

                Коментар


                  #23
                  mme написа:
                  За онези, които са решили да модифицират Маслената магистрала: Отворите със сигурност са по-малки от 1мм. Естествено това не е случайно. Необходимо е налягане в същата за да пълни Хидравличните повдигачи. При разширяване на отворите няма да имате и необходимото остатъчно налягане, а това ще е проблем за повдигачите. А повдигачите работят както и при 4000об./мин. така и при 850об./мин. Гърбиците трият по кобилиците при същите обороти.
                  Не знам дали си запознат с конструкцията и работата на хидрсвличните повдигачи,но те се пълнат еднократно със запалването на двигателя и разхода на масло при тях е нищожен,може да се каже никакъв.А резерва от налягане е много голям.Не може да има нормално мазане на гърбици и кобилици от отвор по-малък от 1 мм.На студен двигател практически е без мазане.Измертете на Пунти 1,1 и 1,2-там са 2 мм.Малките отвори много лесно се запушват от гадостите в маслото по време на работа.

                  Коментар


                    #24
                    Мисля,че ако се прави въобще някаква манипулация то не би трябвало да се разпробива повече от 1 мм в противен случай се намалява налягането на цялата система горе.Помпата наистина дава 4 бара ама при 4000 оборота,а това са обороти,които рядко се подържат постоянно.При празен ход налягането е 1 бар,с нашите стари маслени помпи да не кажа,че сигурно и толкова няма.При това положение има опастност да спре да пръска,а да почне да тече надолу и тогава струята няма да къпе вала,който все пак не се намира точно под отворите на магистралата,а е разположен под известен ъгъл.Колкото и да е недомислено конструктивно това все пак ми се струва много рисковано да го"побългаряваме".Макрая ще взема да си измайсторя един прозрачен капак на главата,за да мога винаги да си наглеждам магистралката Yellow_Flash_Colorz_PDT_05

                    Коментар


                      #25
                      roko_ok написа:
                      Мисля,че ако се прави въобще някаква манипулация то не би трябвало да се разпробива повече от 1 мм в противен случай се намалява налягането на цялата система горе.Помпата наистина дава 4 бара ама при 4000 оборота,а това са обороти,които рядко се подържат постоянно.При празен ход налягането е 1 бар,с нашите стари маслени помпи да не кажа,че сигурно и толкова няма.При това положение има опастност да спре да пръска,а да почне да тече надолу и тогава струята няма да къпе вала,който все пак не се намира точно под отворите на магистралата,а е разположен под известен ъгъл.Колкото и да е недомислено конструктивно това все пак ми се струва много рисковано да го"побългаряваме".Макрая ще взема да си измайсторя един прозрачен капак на главата,за да мога винаги да си наглеждам магистралката Yellow_Flash_Colorz_PDT_05
                      Недей да умуваш,защото всичко е изпитано.Щом не ти свети лампата за налягането на маслото на празен ход,значи всичко е ОК.Карай тогава с малките отвори и сменявай разпр.валове и кобилици.

                      Коментар


                        #26
                        Вече и аз незнам - аз си казах че 2-ри път вала няма да й сменям на тая кошница, уж и гумички не мислех да сменям ама айде мислех че ще се оправи ... както беше казал някой колега малко по-горе точно пък тея гумички не виждам каква роля могат да имат с износването на тоя вал - аз който съм доста бос на тема двигатели .... е просто логично че единствено запушването на малките отвори над гърбиците водят до това ... но както и да е. Като се постопли малко ще си купя още една магистралка и ще тествам това с отворите на нея. Все някой трябва да се пристраши
                        Fiat Brava 1.4/12v (96).... ммм бордо !
                        Citroen Berlingo 1.4/8v (04)

                        Коментар


                          #27
                          Колега нова е 150-160 лв,ако ще е за пробата си купи по-добре на старо.А това ако работи не е лоша идея.Не искам да опонирам колегите,просто разсъждавам.А ми изтърка и новия вал а му направих по 2 мм начаса дупчетата.Да наистина и аз не стигам до кой знае какви изводи,че гумичките са причината.По-скоро причината е точно запушването на тези дупченца.За гумичките единствено дето ако се втвърдят и не уплътняват да спада налягането в магистралата и да спира да цвръка отгоре...

                          Коментар


                            #28
                            Именно ... колега и аз съм с вал на 10k километра и е тръгнал пак от към дясната гърбица. Сега пак почна да се обажда и вече просто претръпвам като карам ... спирам развивам, гледам пръска ли. Даже не смея да усилвам вече музиката вътре а слушам мотора как работи - абе направо паника :D . Магистралката знам че е скъпичка нова, ще я взема на старо .... за тези пари които хвърлих до тук с тоя вал ... 50-60лв не мисля че няма да ги прежаля. Има и друго .... на баща ми вече жал му стана сигурно за мене :D .... и ми предложи да вземем направо някой 1.6 или 1.8, пък тогава ще мога вече свободно да си експериментирам с тоя преди да издаде багажа съвсем.
                            Fiat Brava 1.4/12v (96).... ммм бордо !
                            Citroen Berlingo 1.4/8v (04)

                            Коментар


                              #29
                              Не виждам защо ако си я почистил добре да не маже дясната гърбица.Освен да ти се е затлачила маслената помпа...на мен като ми смениха главата прочистваха нещо и помпата,и картера го сваляха.Наистина на всички там не маже по някакви неписани закони(точно под капачката) Ако си прочистил добре сега на слънчевото време много добре се вижда дали пръска.Що не отидеш да ти замерят налягането на маслото,което качва помпата.

                              Коментар


                                #30
                                Колеги-мъченици на 1,4,недейте да умувате излишно.Гумичките нямат нищо общо с проблема,ако ще да са твърди като алуминия.На входа на магистралата фабрично няма гумичка,не е ли твърдо там.Не вярвайте на митове.Разпробиите магистралата,използвайте старите гумички,нищо че са твърди,поставете един прозрачен найлон върху главата на двигателя със свален капак и запалете двигателя за да видите какво страхотно мазане е върху гърбиците и кобилиците.И как шурти масло от отворите.Никакво налягане не е паднало/впрочем може и да е паднало незначително,но това няма значение ако контролната лампа не свети/.За по прицизните може да го премерите с манометър на входа на датчика,преди и след тази интервенция за да установите с колко е паднало.И повече няма да има запушване на тези отвори.Не е необходимо и промивка да правите,освен ако вътрешноста на двигателя е безобразно замърсена.Успех!

                                Коментар

                                Working...
                                X